Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Κορμοί / Express
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44
Ξεκινώ το αγαπημένο μου θέμα από το μηδέν και αποφάσισα να μην μεταφέρω τίποτα από το παλιό forum , αλλά να βάλω τη συζήτηση σε εξ αρχής νέα βάση:

Όσοι χρησιμοποιούμε αστικά λεωφορεία στο Λεκανοπέδιο, γνωρίζουμε άριστα ότι ο σχεδιασμός των γραμμών, όπως είναι σήμερα, είναι αρκετά προβληματικός και εν πολλοίς αναποτελεσματικός.

Από το 1995, που έγινε η πρώτη μεγάλη αλλαγή με το σύστημα κορμών - τοπικών, μέχρι σήμερα που έχουμε ένα ικανοποιητικό πλέον σύστημα σταθερής τροχιάς, έγιναν πολλές αποσπασματικές τροποποιήσεις γραμμών, αλλά η γενικότερη φιλοσοφία του συστήματος παρέμεινε ίδια και απαράλλακτη :

Λεωφορείο από παντού προς "Αθήνα", κι ας είναι μια στο μισάωρο. Όπου εφαρμόστηκαν τοπικές ομάδες συγκοινωνίας, αυτές δεν συντονίζονται ούτε μεταξύ τους, ούτε και με τον τροφοδότη τους.

Αποτέλεσμα είναι να έχουμε έναν συρφετό λεωφορειακών γραμμών με κακές συχνότητες, ακανόνιστες διελεύσεις και αλληλοεπικαλυπτόμενες διαδρομές, που ταλαιπωρούν τους πολλούς για να μην ξεβολέψουν τους λίγους. Ταυτόχρονα γίνεται τρομερή σπατάλη ανθρωπίνου και υλικού δυναμικού, ενώ τελευταία αντιμετωπίζουμε και το φαινόμενο της λανθασμένης χρήσης του τροχαίου υλικού, με τη μαζική απόσυρση 12μετρων λεωφορείων και την αντικατάστασή τους με 8μετρα και 18μετρα.

Στα αμέσως επόμενα πόστ μου θα εξετάσουμε ανά τομέα την κατάσταση και θα προτείνουμε λύσεις. Για ελάτε ! Smile
1. ΑΡΤΗΡΙΑΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ - ΚΟΡΜΟΙ - ΕXPRESS

Το κεντρικό οδικό δίκτυο και οι βασικές συνδέσεις δήμων εξυπηρετούνται σήμερα ως εξής :
α) από ένα πολύπαθο και πολυτροποποιημένο σύστημα "κορμών" (Α/Β/Γ.) του οποίου η δομή έχει ξεπεραστεί, καθώς ο αρχικός σχεδιασμός του δεν λάμβανε υπόψη τα ΜΣΤ που έχουμε σήμερα.
β) από κάποιες μεγάλες γραμμές εκτός συστήματος κορμών, που σηκώνουν βαρύ φορτίο μετακινήσεων (040, 550, 608, 703, 843)
γ) από πλήθος διακεντρικών/ακτινικών γραμμών, που εξακολουθούν να εισέρχονται/διέρχονται από το κέντρο της Αθήνας.
δ) από ορισμένες γραμμές Express, που όμως έχουν χάσει κατά πολύ την αξιοπιστία που είχαν κατά την αρχική εφαρμογή τους (1998).

Οι συχνότητες όλων των ανωτέρω γραμμών κατά κανόνα δεν είναι ικανοποιητικές και δεν αρμόζουν σε τέτοιας σημασίας συνδέσεις. Περιορίζομαι να αναφερθώ στο γεγονός ότι ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΓΡΑΜΜΗ ΚΟΡΜΟΥ δεν κυκλοφορεί σήμερα ανά 6' που ήταν ο στόχος όταν ιδρύθηκαν (1995), ενώ από τις άλλες αρτηριακές, το 703 και το 550 κυκλοφορούν ακόμη και ανά 15' στην αιχμή (!) και το 040 έχει φτάσει να εκτελείται στο 8λεπτο, όταν η αρχική του λειτουργία με αρθρωτά ήταν κάθε 6' !

Επίσης παρατηρούμε ότι η ορθή φιλοσοφία που είχαν οι Ολυμπιακές Γραμμές του 2004 (ανταπόκριση ταχείας εξυπηρέτησης με τα ΜΣΤ) δηλ. οι γραμμές "Χ", έχει εγκαταληφθεί πλήρως.

Η πρότασή μου για τον συγκεκριμένο τομέα γραμμών ΕΘΕΛ, που είναι και ο πλέον βασικός, είναι η ριζική επανεξέταση κάθε μιας γραμμής, και εν συνεχεία η εξ αρχής ίδρυση πραγματικών κορμών, που θα κυκλοφορούν στους βασικούς άξονες και θα καλύπτουν ισχυρές και πυκνές διακεντρικές συνδέσεις.
Με λίγα λόγια, το σύστημα κορμών θα πρέπει να γίνει το "επίγειο μετρό" της Αθήνας.
Πρότυπό μου για τις προτάσεις μου είναι το σύστημα Metrobus του Αμβούργου (www.hvv.de), το οποίο δεν το έχω χρησιμοποιήσει μεν , αλλά έχω διαβάσει πάρα πολλά στα αντίστοιχα γερμανικά forum και στις επίσημες ιστοσελίδες. Και είναι πρότυπο το Αμβούργο γιατί έχει σχετικά φτωχό δίκτυο ΜΣΤ (για βορειοευρωπαική πόλη) και έχει τεράστιο δίκτυο λεωφορείων, δηλ. ομοιάζει πολύ με τη δική μας περίπτωση.
Σίγουρα ο φίλος χρήστης 420Peir-Ag.Par θα μπορεί να μας βοηθήσει Smile

Οι αναλυτικές προτάσεις μου ανά γραμμή κορμού θα ακολουθήσουν σύντομα!
1A. ΚΟΡΜΟΙ ΝΟΤΙΟΥ ΤΟΜΕΑ (Α1 - Α4)

Α1/Ε1 : Το Α1 Πειραιάς - Βούλα έχει αποψιλωθεί και δουλεύει ανά 15' - 25' με 9 νταλίκες στην αιχμή. Παράλληλα δουλεύει το Ε1 με 20' συχνότητα και 6 Ν1, που όμως δεν το περιμένεις, απλά τυχαίνει και έρχεται. Τέλος, υπάρχει και η γραμμή 3 του τράμ, που κινείται ακριβώς παράλληλα με τα Α1/Ε1 από Φάληρο και μετά. Έτσι σπαταλώνται πόροι και δεν επιτυγχάνεται καλή εξυπηρέτηση.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Κατάργηση του Α1 και διπλασιασμός της συχνότητας του Ε1, το οποίο μετονομάζεται σε Χ1. Θα έχει 13 νταλίκες για 10λεπτη συχνότητα. Όσοι κινούνται από Πειραιά για Παραλία θα απολαμβάνουν στάνταρ γρήγορες διαδρομές, και όσοι έχουν προορισμό τις ενδιάμεσες στάσεις θα εξυπηρετούνται από το τράμ, ούτως ώστε να αποκτήσει νόημα η ύπαρξή του. Έχουμε και όφελος δύο οχήματα.

Β1 : Κορμός - παρωδία. Δρομολόγια ανά 25 - 45 λεπτά και διαδρομή εντελώς τοπική. Καμία συνεργασία με το 101 που αποτελεί "αδερφάκι" όσον αφορά τις περιοχές που εξυπηρετούν.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Ένωση του κυκλώματος Β1/101. Μετονομασία του Β1 σε 102, συντονισμένες αναχωρήσεις από Πειραιά και από Αργυρούπολη ούτως ώστε να έχει συγκοινωνία ανά 12 - 20' συνδυασμένα. Σε δεύτερη φάση (αν φτάσει ποτέ το τράμ στον Πειραιά) μετατροπή των γραμμών σε τοπικές με αναστροφή στην 3η Καλαμακίου και μέσα από τη Θουκυδίδου (Άλιμος).

Α2 : Άκρως επιτυχημένος κορμός, σωστά σχεδιασμένος αλλά με ελλιπή δρομολόγια.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Οπωσδήποτε πύκνωση δρομολογίων, με τη χρησιμοποίηση των 2 οχημάτων που θα περισσέψουν από το κόψιμο του Α1.

Β2 : Καλή γραμμή με κακές συχνότητες. Χρησιμεύει ως αρτηριακή σύνδεση του Π. Φαλήρου/παραλιακώς με τη Λεωφ. Συγγρού και την Αθήνα επειδή δεν επαρκεί το Ε22, που όλοι το προτιμούν. Ειδικά τις ώρες αιχμής γίνεται το αδιαχώρητο.

Ε22 : Πολύ επιτυχημένη γραμμή, αλλά είναι "μακαρόνι", ξεκινάει σήμερα και φτάνει μεθαύριο. Επιπλέον, από τότε που λειτούργησε έχει διαλυθεί το πλέγμα των τοπικών Βάρης, καθώς το Ε22 περνάει ασυντόντιστα.
Στο κομμάτι της παραλιακής/Συγγρού, εξυπηρετεί μαζί με το Β2, αλλά δεν συντονίζονται και μπορεί ακόμη και στην αιχμή να αφήσουν κενά 20λεπτα.
ΠΡΟΤΑΣΗ για Β2/Ε22 : Σπάσιμο του Ε22 στη Γλυφάδα. Κόψιμο του Β2. Ίδρυση της γραμμής Χ2 ΓΛΥΦΑΔΑ - ΣΥΓΓΡΟΥ/ΦΙΞ με πυκνές συχνότητες και εξυπηρέτηση Εξπρές. Για τις ενδιάμεσες στάσεις, ό,τι είπαμε για το Α1. Τράμ και από Τροκαντερό με το αναβαθμισμένο 550 (θα τα πούμε στη συνέχεια).
Με βάση τα διαθέσιμα αρθρωτά οχήματα, θα βγεί συχνότητα για το Ε22 30' (αρκεί) με 4 οχήματα και για το Χ2 9' (με 10 οχήματα), δηλ. όσα δρομολογούνται σήμερα.

Α3/Β3 : Κορμοί με ολίγον από τοπικό. Ενώ κινούνται μια χαρά στη Βουλιαγμένης, πριν τη Γλυφάδα κάνουν κύκλους σαν σε λούνα πάρκ, με συνέπεια να χαλάει ο συντονισμός τους και να κυκλοφορούν πολύ αραιά.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Όταν με το καλό ξεκινήσει το μετρό στο Ελληνικό, ενοποίηση των Α3/Β3 σε ενιαίο κορμό με συχνότητα 10' και απευθείας δρομολόγιο Γλυφάδα από Σ.Καράγιωργα/Ναπ. Ζέρβα. Το Α3 θα αποτελεί την μοναδική επίγεια γραμμή Αθήνα - Βουλιαγμένης μετά την έλευση του μετρό. Τα τοπικά κομμάτια (Ευρυάλη/Καραχάλιου) θα δοθούν σε τοπικές γραμμές , που εν όψει μετρό ούτως η άλλως πρέπει να ξανασχεδιαστούν. Οχήματα αρθρωτά (εξυπακούεται)

Α4 : Η γραμμή έχει χάσει τον λόγο ύπαρξής της πέραν Δάφνης προς Αθήνα , καθώς η πλειοψηφία των επιβατών χρησιμοποιεί το μετρό. Περαιτέρω, η ακανόνιστη λειτουργία της σε σχέση με το 154 ταλαιπωρεί τους επιβάτες της Αργυρούπολης.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Κόψιμο του Α4. Ίδρυση τοπικής γραμμής 153 ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ - ΤΕΡΨΙΘΕΑ με αρθρωτά οχήματα, που θα αλληλοσυμπληρώνεται με το πολύ καλό 154. Στόχος συνδυασμένης συχνότητας θα πρέπει να είναι τα 6' για Αργυρούπολη.

Β4 : Ισχύει ό,τι και για το Β1. Τοπική γραμμή που έπρεπε εδώ και καιρό να έχει κοπεί πέραν Αγ. Δημητρίου.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Αφού άντεξε μέχρι εδώ, κόψιμο μόλις φτάσει το μετρό στο Ελληνικό. Ένταξη του μικρού της τμήματος (Γερουλάνου/Σούρμενα) στο νέο δίκτυο τοπικών Ελληνικού/Γλυφάδας.
Χωρίς να έχω ιδιαίτερη άποψη για την περιοχή, μήπως έπρεπε η Β1 να κοπεί στα δύο τοπικό τμήμα όπως τα γράφεις και το κομματί της παραλιακής να αποτελέσει ενισχυτική γραμμή της Α1;

Επίσης σε σχέση με την αρίθμηση η Α4 πριν γίνει κορμός ήταν 159 και η Β4 236.
(14-11-2009, 06:19 PM)abc Έγραψε: [ -> ]Χωρίς να έχω ιδιαίτερη άποψη για την περιοχή, μήπως έπρεπε η Β1 να κοπεί στα δύο τοπικό τμήμα όπως τα γράφεις και το κομματί της παραλιακής να αποτελέσει ενισχυτική γραμμή της Α1;

Επίσης σε σχέση με την αρίθμηση η Α4 πριν γίνει κορμός ήταν 159 και η Β4 236.

Δεν χρειάζεται ενισχυτική γραμμή στην παραλία, αφού υπάρχει το τράμ. Η ροή των επιβατών Πειρ - Παραλιακή είναι κυρίως προς τις μεγάλες στάσεις (Μαρκομιχελάκειο, Φλοίσβος, Εδεμ, 3η Καλαμακίου, Πλ. Γλυφάδας, Ασκληπιείο Βούλας). Γι αυτό και προτείνω να έχουμε μια γερή και γρήγορη σύνδεση Χ1 ΠΕΙΡ-ΒΟΥΛΑ (εξπρες), να πηγαίνουν οι πολλοί γρήγορα στις βασικές στάσεις, και οι άλλοι να παίρνουν από Πειραιά ό,τι κάτσει, και να συνεχίζουν με το τράμ από Φάληρο.

Για τις αριθμήσεις πάω πάσο, σίγουρα η ιστορική είναι ακόμη στη μνήμη των κατοίκων, αλλά τα ζεύγη γραμμών (153/4, 220/1, 809/10) υποδηλώνουν και στον περιστασιακό χρήστη ότι οι γραμμές είναι "πακέτο". Γι' αυτό διάλεξα το 153.
Και το Γαλατσι χρηζει μιας καλυτερης συγκοινωνιακης συνδεσης προς τα Βορεια. Το 444 Στ.Χαλανδριου-Γαλατσι-Στ.Α.Πατησιων εχει μια συχνοτητα των 25-30'! Το οποιο χανεται στη κινηση οποτε και ολα τιναζονται ολα στον αερα. Καλα χρυσα και τα 623/4 αλλα με 30-40 λεπτα συχνοτητα προτιμουν ολοι ταξι! Το 608 εχει φτασει να εχει και 5 λεπτα στην αιχμη του οποτε ειναι ακρως επιτυχημενο και σαν γραμμη και σαν συχνοτητα. Πρωτη φορα γραφω σε αυτη την ενοτητα σχετικα με τα δρομολογια οποτε συγχωρηστε με για τυχον παραληψεις οι ανακριβειεςBlush
(14-11-2009, 12:38 PM)Citaro Έγραψε: [ -> ]Α2 : Άκρως επιτυχημένος κορμός, σωστά σχεδιασμένος αλλά με ελλιπή δρομολόγια.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Οπωσδήποτε πύκνωση δρομολογίων, με τη χρησιμοποίηση των 2 οχημάτων που θα περισσέψουν από το κόψιμο του Α1
Νομιζω πως το Α2 θα γινει κορμος της Συγγρου με τερμα της στο σταθμο Συγγρου Φιξ.
Συμφωνώ ότι με αυτήν τη λογική πρέπει να λειτουργούν οι γραμμές-κορμοί. Το ότι είναι βέβαια κορμοί φαίνεται από το κατά πόσον εξυπηρετούν πλήθος κόσμου στο σύνολο των στάσεων τις οποίες εξυπηρετούν, γι' αυτό και αξίζει να εισέρχονται στο κέντρο της πόλης (Αθήνα/Πειραιάς/Γλυφάδα). Π.χ. αν κάποτε τα Α4/Β4 εθεωρούντο κορμοί, τώρα πια δεν είναι, σε αντίθεση με τους κλάδους 2 και 3. Έτσι πρέπει να γίνει αναδιοργάνωση διαδρομών και συχνοτήτων, ώστε να μην έχουμε λεωφορεία αλλού ασφυκτικά γεμάτα και αλλού προκλητικά άδεια.

Ταυτόχρονα δε, πρέπει να υπάρχει πυκνή εξυπηρέτηση των ενδιάμεσων των σταθμών μετρό στάσεων, καθώς πλήθος κόσμου πρέπει να εξυπηρετηθεί σε διαδρομές και μετεπιβιβάσεις που το μετρό δεν μπορεί να βοηθήσει (π.χ. περιοχή Κυνοσάργους, καθώς και ανταπόκριση στάσεων ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ στις Λ.Συγγρού & Βουλιαγμένης).

Συνεπώς, δεν πρέπει ο ΟΑΣΑ να φοβηθεί την περικοπή τμημάτων των γραμμών-κορμών, όπου αυτοί πλέον τροφοδοτούν το μετρό, αλλά δεν πρέπει να αφήσει και στο έλεος των ΙΧ/ταξί τις λεωφόρους όπου αυτοί κινούνται περικόπτοντας άκριτα τις γραμμές αυτές. Κριτήριο αλάνθαστο είναι η προτίμηση των επιβατών: θεωρώ πως η πλειοψηφία αυτών που επιλέγει να συνεχίσει με το λεωφορείο ή να κάνει μετεπιβίβαση έχει διαπιστώσει αν αυτό που κάνει τον συμφέρει χρονικά ή όχι, δεδομένης της χάραξης της κάθε γραμμής βέβαια.
Όπως πολύ σωστά ανέφερε ο Citaro, οι Ολυμπιακές γραμμές που ήταν πολύ σωστές σαν έμπνευση, έχουν σχεδόν εξαφανιστεί σήμερα. Ναι μεν το σπάσιμο του Χ40 σε Χ40 και Χ41, με διέλευση μέσα από το Μενίδι σε δύο παραλλαγές (εξ ου και τα δύο διαφορετικά νούμερα) αύξησαν την χρησιμότητά τους, αλλά το Χ27 τελικά έγινε απλή τοπική γραμμή (247), όπως και τα Χ29 και Χ22 (700 και 800 αντίστοιχα), το πρώτο με επέκταση προς το Θέατρο Πέτρας, το δε Χ14 έγινε πολύπαθο, ξεκινώντας ως "άλλο το πρωϊ και άλλο το βράδυ", μετά προστέθηκε και το ρουσφετολογικής προέλευσης Ε14, και φτάσαμε το καλοκαίρι στην συγχώνευση των δύο και έχουμε Ε14 express Σύνταγμα-Ο.Α.Κ.Α.-Υπουργείο Παιδείας μέχρι τις 6:00 το απόγευμα, μετά για 2 ώρες Χ14 πάλι express μέχρι Ο.Α.Κ.Α. και κατόπιν Χ14 απλό μέχρι Κηφισιά.

Για τους κορμούς, ενέδωσαν στις τοπικές πιέσεις και ο καθένας απέκτησε από 2 και 3 παραλλαγές και γίνονται όσα αναφέρει ο Citaro.

Για τα βόρεια προάστις που κινούμαι περισσότερο και γνωρίζω καλλίτερα, σκέφτομαι την καθιέρωση των παρακάτω:

- Στην Κηφισιά, εδώ και καιρό υπάρχουν πιέσεις για την δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας. Ταυτόχρονα, ο Ο.Α.Σ.Α. λειτουργεί κάποιες γραμμές με απαράδεκτες συχνότητες, όπως η 525, η 560 και η 561.
Η πρότασή μου είναι τα 522, 523, 524 και 525 να μετατραπούν σε δημοτική συγκοινωνία με μεγαλύτερες συχνότητες για το 525 και την χρήση μεγαλύτερων λεωφορείων, το υφιστάμενο 560 να επεκταθεί στο Μορτερό προς την γειτονιά πίσω από το "Mega AB" και το 561 μέσω της οδού Γεωργίου Παπανδρέου και Ρόδων προς Εκάλη.

- Στο Μαρούσι, τα 501 και 527 να επεκταθούν μέχρι το "δαχτυλίδι" στην Λεωφ. Κηφισίας για να έχουν σύνδεση και με τον Προαστιακό. Το 1995, όταν καθιερώθηκαν οι κορμοί και τα τοπικά, ο χώρος αυτός αποτέλεσε την αφετηρία των 501 και 527.

- Το 642 να επεκταθεί ως την Πλατεία Δημοκρατίας στην Άνω Πεύκη ακολουθώντας την διαδρομή του παλιού 502.

- Αξιοποίηση του ανατολικού σταθμού λεωφορείων του Ο.Α.Κ.Α. με την δημιουργία οργανωμένης αφετηρίας κατά τα πρότυπα της Εθνικής Άμυνας, του Νομισματοκοπείου κ.ά. με δημιουργία τοπικών/τροφοδοτικών γραμμών προς Γαλάτσι, Χαλάνδρι και Βριλήσσια, κατά τα πρότυπα του 410 (αποφεύγοντας το κέντρο του Αμαρουσίου για βελτίωση του χρόνου διαδρομής).

- Με δεδομένη πλέον την διέλευση 4 γραμμών κατά μήκος της Λεωφ. Ειρήνης από Μαρούσι μέχρι περίπου Πλατεία Βενιζέλου στην Πεύκη, αλλά και την χρήση πλέον μεγαλύτερων λεωφορείων (12μετρων) στο 070 της Συγκοινωνίας Αμαρουσίου, εκτροπή του 541 μέσω Κάτω Πεύκης κατά τα πρότυπα των 501/527 όταν πρωτοέγιναν τοπικά, για καλλίτερη εξυπηρέτηση της Κάτω Πεύκης που τώρα με τα αραιά δρομολόγια της Δημοτικής Συγκοινωνίας και των 501/527, δεν εξυπηρετείται ικανοποιητικά δεδομένου του ότι η γραμμή του Δήμου, που περνά από Νερατζιώτισσα, είναι κάθε 60 λεπτά, και το 527 διέρχεται από τον σταθμό Αμαρουσίου από τελείως άβολο σημείο, αντίθετα προσανατολισμένο σε σχέση με την διαδρομή του. Το 541 μπορεί από την Λεωφ. Ειρήνης (προς Μαρούσι) να στρίβει δεξιά στην Ελευθερίου Βενιζέλου, αριστερά πάλι Βύρωνος, ευθεία (κάτω από τις γραμμές) Αγίου Κωνσταντίνου, κατ' εξαίρεση αριστερά Αγ. Αναργύρων, δεξιά Θησέως, να κάνει τον κύκλο στο κέντρο του Αμαρουσίου ως έχει, και από την Περικλέους αριστερά Παν. Τσαλδάρη, ευθεία παράλληλα με τις γραμμές Νερατζιωτίσσης, δεξιά Ύδρας, αριστερά Λ. Κατσώνη, δεξιά Βύρωνος, δεξιά Αγωνιστών, δεξιά Υψηλάντου, αριστερά Αγ. Παντελεήμονος, αριστερά Λεωφ. Ειρήνης και κατόπιν ως έχει. Έτσι εξυπηρετεί τις γειτονιές της Κάτω Πεύκης με λίγα σημεία κοινά με τις υφιστάμενες γραμμές δημοτικών γραμμών και άλλων τοπικών γραμμών του Ο.Α.Σ.Α.

- Το 448, ερχόμενο από Βριλήσσια, να στρίβει από την Σωρού αριστερά Αμαρουσίου Χαλανδρίου, δεξιά Ομορφοκκλησιάς (πρώην Village Centre), και δεξιά Λεωφ. Κηφισίας ώστε να εξυπηρετεί στον σταθμό του Προαστιακού και στις δύο κατευθύνσεις.
Μία μικρή διόρθωση σε ένα πολύ καλό άρθρο:

(17-11-2009, 12:11 PM)panos81 Έγραψε: [ -> ].και φτάσαμε το καλοκαίρι στην συγχώνευση των δύο και έχουμε Ε14 express Σύνταγμα-Ο.Α.Κ.Α.-Υπουργείο Παιδείας μέχρι τις 6:00 το απόγευμα, μετά για 2 ώρες Χ14 πάλι express μέχρι Ο.Α.Κ.Α. και κατόπιν Χ14 απλό μέχρι Κηφισιά.

Το ΣΥΝΤΑΓΜΑ-ΟΑΚΑ που λειτουργεί 17:00-20:00 έχει αριθμό Ε14. Πλέον το Χ14 χρησιμοποιείται μόνο για την μη-Express γραμμή Σύνταγμα - Κηφισιά
Οφείλω να ομολογήσω ότι είστε μες στο μυαλό μου!
Θέλω να ξέρετε ότι το όνειρό μου είναι να γίνω συγκοινωνιολόγος (δευτέρα λυκείου είμαι προλαβαίνω)!
Έχω ξεκινήσει (αν θυμάστε από το παλιό forum) μια λίστα με γραμμές, κωδικό προμετωπίδων, Α/Σ και κυκλώματα. Δεν την ανεβάζω ακόμα επειδή χρειάζονται κάποιες διορθώσεις και επειδή βρισκόμαστε σε περίοδο αλλαγών. Μόλις σταθεροποιηθούν τα πράγματα θα την ολοκληρώσω και θα την ανεβάσω.
Όμως πού κολλάει αυτό:
Έχω βρει στο internet ένα χάρτη που δείχνει το μελλοντικό δίκτυο του Μετρό με όλες τις μελλοντικές γραμμές και επεκτάσεις (8-9 γραμμές περίπου). Με βάση αυτό ξεκινάω ριζική αναδιάρθρωση δρομολογίων όχι κόψε-ράψε, αλλά ξήλωσε και ξανά απ' την αρχή, έτσι ώστε όταν ολοκληρωθεί το μετρό να έχω το δίκτυο σχεδόν έτοιμο, αν όλα πάνε καλά και βρεθώ στον ΟΑΣΑ πρώτα ο Θεός!
Να είστε σίγουροι ότι όλα τα σχόλιά σας θα συμπεριληφθούν στις τροποποιήσεις!
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη βοήθεια που μου δίνετε και περιμένω τις απόψεις σας!

Υ.Γ.: Σε λίγες μέρες θα κοινοποιήσω τις προτάσεις μου για τις τροποποιήσεις των γραμμών του Περιστερίου λόγω των καινούργιων σταθμών του Μετρό. Ενημερωτικά αναφέρω ότι αυτές οι προτάσεις έχουν πάει στο δήμαρχο Περιστερίου παρουσία μου και, μέσω αυτού, στον ΟΑΣΑ και περιμένω απάντηση!

Υ.Γ. #2: Θυμηθείτε: Υποστηρίζουμε τη συμπληρωματικότητα των Μ.Μ.Μ.! Πείτε ναι σε τοπικές που συνδέουν περιοχές με Μετρό και όχι σε κορμούς!
@ ΜercedesO405N2 :

Ανέβασε τις προτάσεις σου για το Περιστέρι στο thread για να τις μελετήσουμε! Όσο για το ΥΓ 2, είσαι απολύτως σωστός, αλλά δυστυχώς το δίκτυο ΜΣΤ της Αθήνας είναι αρκετά μικρό ακόμη για να φτάσουμε σε ολική εξάλειψη του λεωφορείου-κορμού. Αν ξέρεις γερμανικά, μπές στο www.hvv.de (Aμβούργου) και δες εκεί τα Metrobus. Αυτά έχω πάρει ως πρότυπο και για την Αθήνα!
Συνεχίζω , παρά τα τραγικά που ανακοινώθηκαν εκ μέρους του ΟΑΣΑ για τις γραμμές εξπρες, τις σκέψεις μου για τους κορμούς :

1Β. ΚΟΡΜΟΙ ΒΟΡΕΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ (Α5 - Α7, 550, ΕΧ14, Ε7, Ε6)

Α5 : Καλή γραμμή με ικανοποιητική συχνότητα, αλλά θεωρώ ότι κακώς εκτείνεται μέχρι το Α/Σ Ανθούσας, μιας και η Λ. Μαραθώνος έχει κάλυψη από τις τοπικές γραμμές, τον Προαστιακό "Παλλήνη" και η ίδια η Ανθούσα δεν εξυπηρετείται με την σημερινή κατάσταση.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Επαναφορά του τέρματος του Α5 στην ΕΡΤ, όπου υπάρχει ο σχετικός χώρος. Από εκεί η αναστροφή θα γίνεται μέσω του κόμβου στο Σταυρό. Εξ άλλου, ο Γέρακας εντάσσεται στις ημιαστικές περιοχές και όχι στο καθεαυτό Λεκανοπέδιο (άσχετα με το τι πολεοδομικά εκτρώματα έχουν γίνει) και η εξυπηρέτησή του πρέπει να γίνεται με τοπικό δίκτυο (Νομισμ/πείο, Πλακεντία). Η συχνότητα να είναι αυστηρά 10λεπτη όλες τις ώρες και να μην πέφτει πιο χαμηλά. Ο κλάδος της Ανθούσας να ξαναγίνει τοπικό 301 με ΑΦ το Νομισματοκοπείο και συχνότητα αιχμής 15' .

Β5 : Από τις "κλασικές" γραμμές, πλην όμως χιλιοβασανισμένη μ' αυτον τον Τσακό. Στα 14 χρόνια ύπαρξής της έχει μπει κι έχει βγεί 3 φορές μέσω Τσακού. Θεωρώ ότι η οριστική της θέση είναι εκτός Τσακού, καθώς οι νταλίκες ταλαιπωρούνται και ταλαιπωρούν τα στενοσόκακα, και αν μη τι άλλο, μια τοπική συγκοινωνία με "έδρα" το Νομισματοκοπείο είναι πλέον ενδεικνυόμενη, αρκεί να δουλεύει με σωστές συχνότητες και όχι σαν το περσινό 480 με κάτι . . . 20λεπτα.
ΠΡΟΤΑΣΗ : "Ευθυγράμμιση" του Β5 - έξω από τον Τσακό και ευθεία τη Μεσογείων - μέχρι την ΕΡΤ και όχι την Πλατεία Αγ. Παρασκευής, γιατί γίνεται το αδιαχώρητο εκεί. Μετονομασία της γραμμής σε Α4, για να αποκτήσουμε ξανά ενιαία αρίθμηση και όχι Α/Β/Γ/Ψ κλπ. Συχνότητες στο 10λεπτο και εναλλάξ αναχώρηση στο 5λεπτο με το Α5 από ΕΡΤ. Αυτές οι δύο γραμμές θα είναι οι μόνες που θα απομείνουν κάτω από την Εθνική Άμυνα και μέχρι την Αθήνα, για επίγεια κάλυψη εκεί που δεν φτάνει το Μετρό.

Α7/Β7 : Καλούνται να εξυπηρετήσουν τον πιο προβληματικό άξονα της Αθήνας (Κηφισίας), όπου την τελευταία τριετία έχουν συγκεντρωθεί εκατοντάδες νέες δραστηριότητες , μεγαθήρια εμπορικά κέντρα, υπουργεία, νοσοκομεία κλπ. και η ίδια η λεωφόρος αποτελεί μέγα πρόβλημα λόγω παντελώς λανθασμένης ανακατασκευής των κόμβων της.
Οι δε λεωφορειακές γραμμές Α7/Β7 είναι το παράδειγμα προς αποφυγή των κορμών, αφού αποψιλώθηκαν από οχήματα, έγιναν μακαρόνια, είχαν ακατάλληλα οχήματα, περνάνε/δεν περνάνε μέσα από τα Εξάρχεια, έχουν λάθος δρομολόγια κλπ.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Από που να αρχίσω!
α) Αποκλειστική χρήση 18μετρων. Χωρίς αυτά δεν μιλάμε για κορμό.
β) Κόψιμο των Εξαρχείων. Δεν έχουν καμιά δουλειά τα λεωφορεία εκεί μέσα, και ειδικά στη Στουρνάρη που παρκάρουν όλοι όπου γουστάρουν. γ) Αλλαγή της καθόδου : Από Αλεξάνδρας συνέχεια Ιπποκράτους, τέρμα Ακαδημία πίσω από το Α5. Επιστροφή από Σίνα, δεξ. Πανεπιστημίου, δεξ. Χαρ. Τρικούπη. Η τροποποίηση αυτή θα είναι απαραίτητη, προκειμένου αφ' ενός να αντισταθμιστεί η έλλειψη συγκοινωνίας της Ιπποκράτους όταν κοπούν τα 601/03/419/Γ5 και αφ΄ ετέρου να υπάρχει επιτέλους ταύτιση πορείας ανόδου/καθόδου, δίνοντας τέλος στο ανεκδιήγητο φαινόμενο της Αθήνας, δηλ. από αλλού έρχονται και από αλλού φεύγουν, που ναι μεν είναι ιστορικό, αλλά δεν εξυπηρετεί.
δ) : Κόψιμο της γραμμής στην Πλ. Πλατάνου στην Κηφισιά, που συνεπάγεται ενοποίησή της και ονομασία της ως Α7. Οι κλάδοι Ερυθραίας και Κ. Κηφισιάς δεν είναι κορμοί, δεν έχουν καμιά δουλειά με την Κηφισίας και πρέπει να ενταχθούν στο τοπικό δίκτυο Ζηρινείου (αν και η Ερυθραία ήδη επαρκώς καλύπτεται).
ε) : Ουσιώδης βελτίωση της συχνότητας κάθε 7 λεπτά το πολύ στην αιχμή.
στ) : Εξέταση της δυνατότητας υπογειοποίησης της διαδρομής στο τμήμα Αγ. Θωμάς - δαχτυλίδι ΟΤΕ, τουλάχιστον τις ώρες αιχμής, γιατί η διαδρομή πάνω από τους κόμβους προκαλεί τεράστιες καθυστερήσεις, λόγω του πολύ . . . έξυπνου σχεδιασμού τους και την πλήρη απόφραξη των παραδρόμων από παρκαρισμένα και εξερχόμενα από τα πέριξ μεγαθήρια οχήματα (Golden Hall, Kosmopolis, Carrefour, IAΣΩ κλπ.). Η λύση αυτή θα επιφέρει μεν ταλαιπωρία σε κάποιους επιβάτες, καθώς οι μοναδικές στάσεις θα είναι "Ολυμπιακό Στάδιο/HELEXPO" και μετά κατευθείαν "Προαστιακός", όμως από την άλλη θα μιλάμε για βελτίωση χρόνου διαδρομής ακόμη και μισής ώρας τα πρωινά στην άνοδο και το Σάββατο στην κάθοδο!

550 : Η γραμμή είναι εξαιρετικά σχεδιασμένη και έτσι πρέπει να παραμείνει. Για τα προβλήματά της ισχύον όλα τα παραπάνω που λέω για την Κηφισίας.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Μετονομασία σε Α6, για να αποκτήσει και τυπικά πλέον το χαρακτήρα κορμού και να ενταχθεί σε ολοκληρωμένη αρίθμηση.
Κατά τα άλλα, ισχύουν οι προτάσεις ε) και στ) του Α7. Και επειδή με το 7λεπτο είναι πολύ πιθανό να δημιουργηθεί θέμα χωρητικότητας στον Πλάτανο, προτείνω να εγκατασταθεί εκεί το σταθμαρχείο Α6/Α7, και να διώχνει τα λεωφορεία εναλλάξ, ακόμη και με προπορεία, αρκεί να τηρείται η χρονοαπόσταση 3,5/7. Ο κερδισμένος χρόνος θα τίθεται στη διάθεση του οδηγού στις αφετηρίες, όπου υπάρχει επάρκεια χώρου για ρεμίζα (Ακαδημία, Τροκαντερό). Σκόπιμο είναι να εξεταστεί και το ενδεχόμενο της εφαρμογής αυτοδρομολόγησης στις γραμμές Α6/Α7, όπως κάνουν οι ΗΛΠΑΠ για ορισμένα τρόλλευ τους, όπου δηλ. δεν κάνει διάλειμμα το όχημα, αλλά μόνο ο οδηγός, κατά συνέπεια ο οδηγός άλλο όχημα έχει πριν το διάλειμμα και άλλο μετά. Έτσι αποφεύγεται συνωστισμός στις αφετηρίες.

Ε6 : Άχρηστο απομεινάρι της προ μετρό εποχής με κακή συχνότητα, χειρότερο σχεδιασμό και λυπηρές πληρότητες.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Κόψιμο χθές και χωρις καμια αντικατάσταση.

Ε7/Ε14/Χ14 : Η άλλη μεγάλη αμαρτία του συγκοινωνιακού χάρτη : Εξπρές γραμμές που ξεκινάνε από διαφορετικά σημεία, τερματίζουν όπου να 'ναι η κάθε μία και υποτίθεται ότι προσφέρουν ταχεία εξυπηρέτηση. Η πραγματικότητα είναι ότι ναι μεν - αν τα πετύχεις - πας λίγο πιο γρήγορα, αλλά μέχρι πού; Στο δαχτυλίδι εφτανε μέχρι σήμερα το Ε7, και μέχρι πριν κανα δίμηνο το Ε14. Το Χ14 άδειαζε τον κόσμο στο Υγεία, όπου ΟΛΟΙ περίμεναν το επόμενο ΑΒ7/550 για να συνεχίσουν. Οι δε συχνότητες για γέλια και για κλάματα: Ανά 30' το Ε7, ανά 15' το παλιό Χ14, ανά 20-25' το Ε14, εννοειται δε ότι ή περνάνε όλα μαζί ή δεν περνάει τίποτα. Υπό τον τρόπο λοιπόν που λειτουργούσαν πρόσφεραν μάλλον τυχαία συγκοινωνία. Και επειδή έτσι δεν γίνεται, οι φωστήρες του ΟΑΣΑ αντί να τις ξανασχεδιάσουν, έκοψαν το Ε7 και έκοψαν το Χ14. Προς το παρόν μας έχει μείνει το Ε14 και αυτό δεν πιάνει πλέον το δαχτυλίδι ΟΤΕ.
ΠΡΟΤΑΣΗ : Η λεωφόρος Κηφισίας χρειάζεται πράγματι μια γρήγορη σύνδεση προς τα βασικά σημεία της. Αλλά από που προς τα πού; Προς το μετρό ανταποκρίνεται καμια γραμμή; ΟΧΙ ! Η Κατεχάκη συνδέεται με την Κηφισίας; ΟΧΙ! Ο επιβάτης του μετρό μπορεί να κάνει μετεπιβίβαση προς Κηφισίας; ΟΧΙ, παρά μόνον στους Αμπελοκήπους, δηλ. μέσα στην Αθήνα!
Άρα :
α) Κόψιμο και του Ε14.
β) Ίδρυση νέας γραμμής Χ15 ΣΤ. ΚΑΤΕΧΑΚΗ - ΚΗΦΙΣΙΑΣ - ΟΤΕ - ΟΑΚΑ : Διαδρομή Κατεχάκη - Ψυχικό - Φάρος - πάνω από το δαχτυλίδι - Υπ. Παιδείας (αφου είναι ρουσφέτι που δεν καταργείται) - πίσω προς Αν.Τερμ Σταθμό ΟΑΚΑ. Επιστροφή πάλι Υπουργείο Παιδείας - πάνω από το δαχτυλίδι - Φάρος - Ν.Ψυχικό - Κατεχάκη. Στάσεις μετρημένες και η πορεία πάνω από τον Αγ. Θωμα (αναγκαστικά) θα εξυπηρετήσει κι αυτούς που θα χάσουν τα Α6/Α7, που θα πηγαίνουν κάτω από τους κόμβους. Συχνότητα 10' και ώρες λειτουργίας 06:00 - 20:00.
γ) Διατήρηση του Χ14 ΣΥΝΤΑΓΜΑ - ΚΗΦΙΣΙΑ όπως είναι σήμερα και μόνον για τις ώρες που δουλεύει και σήμερα (ΚΑΘ 20:00 - 06:00, ΣΚ 24ωρο), ως συμπληρωματική συγκοινωνία των Α6/Α7.
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44