13-11-2009, 05:54 PM
Ξεκινώ το αγαπημένο μου θέμα από το μηδέν και αποφάσισα να μην μεταφέρω τίποτα από το παλιό forum , αλλά να βάλω τη συζήτηση σε εξ αρχής νέα βάση:
Όσοι χρησιμοποιούμε αστικά λεωφορεία στο Λεκανοπέδιο, γνωρίζουμε άριστα ότι ο σχεδιασμός των γραμμών, όπως είναι σήμερα, είναι αρκετά προβληματικός και εν πολλοίς αναποτελεσματικός.
Από το 1995, που έγινε η πρώτη μεγάλη αλλαγή με το σύστημα κορμών - τοπικών, μέχρι σήμερα που έχουμε ένα ικανοποιητικό πλέον σύστημα σταθερής τροχιάς, έγιναν πολλές αποσπασματικές τροποποιήσεις γραμμών, αλλά η γενικότερη φιλοσοφία του συστήματος παρέμεινε ίδια και απαράλλακτη :
Λεωφορείο από παντού προς "Αθήνα", κι ας είναι μια στο μισάωρο. Όπου εφαρμόστηκαν τοπικές ομάδες συγκοινωνίας, αυτές δεν συντονίζονται ούτε μεταξύ τους, ούτε και με τον τροφοδότη τους.
Αποτέλεσμα είναι να έχουμε έναν συρφετό λεωφορειακών γραμμών με κακές συχνότητες, ακανόνιστες διελεύσεις και αλληλοεπικαλυπτόμενες διαδρομές, που ταλαιπωρούν τους πολλούς για να μην ξεβολέψουν τους λίγους. Ταυτόχρονα γίνεται τρομερή σπατάλη ανθρωπίνου και υλικού δυναμικού, ενώ τελευταία αντιμετωπίζουμε και το φαινόμενο της λανθασμένης χρήσης του τροχαίου υλικού, με τη μαζική απόσυρση 12μετρων λεωφορείων και την αντικατάστασή τους με 8μετρα και 18μετρα.
Στα αμέσως επόμενα πόστ μου θα εξετάσουμε ανά τομέα την κατάσταση και θα προτείνουμε λύσεις. Για ελάτε !
1. ΑΡΤΗΡΙΑΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ - ΚΟΡΜΟΙ - ΕXPRESS
Το κεντρικό οδικό δίκτυο και οι βασικές συνδέσεις δήμων εξυπηρετούνται σήμερα ως εξής :
α) από ένα πολύπαθο και πολυτροποποιημένο σύστημα "κορμών" (Α/Β/Γ.) του οποίου η δομή έχει ξεπεραστεί, καθώς ο αρχικός σχεδιασμός του δεν λάμβανε υπόψη τα ΜΣΤ που έχουμε σήμερα.
β) από κάποιες μεγάλες γραμμές εκτός συστήματος κορμών, που σηκώνουν βαρύ φορτίο μετακινήσεων (040, 550, 608, 703, 843)
γ) από πλήθος διακεντρικών/ακτινικών γραμμών, που εξακολουθούν να εισέρχονται/διέρχονται από το κέντρο της Αθήνας.
δ) από ορισμένες γραμμές Express, που όμως έχουν χάσει κατά πολύ την αξιοπιστία που είχαν κατά την αρχική εφαρμογή τους (1998).
Οι συχνότητες όλων των ανωτέρω γραμμών κατά κανόνα δεν είναι ικανοποιητικές και δεν αρμόζουν σε τέτοιας σημασίας συνδέσεις. Περιορίζομαι να αναφερθώ στο γεγονός ότι ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΓΡΑΜΜΗ ΚΟΡΜΟΥ δεν κυκλοφορεί σήμερα ανά 6' που ήταν ο στόχος όταν ιδρύθηκαν (1995), ενώ από τις άλλες αρτηριακές, το 703 και το 550 κυκλοφορούν ακόμη και ανά 15' στην αιχμή (!) και το 040 έχει φτάσει να εκτελείται στο 8λεπτο, όταν η αρχική του λειτουργία με αρθρωτά ήταν κάθε 6' !
Επίσης παρατηρούμε ότι η ορθή φιλοσοφία που είχαν οι Ολυμπιακές Γραμμές του 2004 (ανταπόκριση ταχείας εξυπηρέτησης με τα ΜΣΤ) δηλ. οι γραμμές "Χ", έχει εγκαταληφθεί πλήρως.
Η πρότασή μου για τον συγκεκριμένο τομέα γραμμών ΕΘΕΛ, που είναι και ο πλέον βασικός, είναι η ριζική επανεξέταση κάθε μιας γραμμής, και εν συνεχεία η εξ αρχής ίδρυση πραγματικών κορμών, που θα κυκλοφορούν στους βασικούς άξονες και θα καλύπτουν ισχυρές και πυκνές διακεντρικές συνδέσεις.
Με λίγα λόγια, το σύστημα κορμών θα πρέπει να γίνει το "επίγειο μετρό" της Αθήνας.
Πρότυπό μου για τις προτάσεις μου είναι το σύστημα Metrobus του Αμβούργου (www.hvv.de), το οποίο δεν το έχω χρησιμοποιήσει μεν , αλλά έχω διαβάσει πάρα πολλά στα αντίστοιχα γερμανικά forum και στις επίσημες ιστοσελίδες. Και είναι πρότυπο το Αμβούργο γιατί έχει σχετικά φτωχό δίκτυο ΜΣΤ (για βορειοευρωπαική πόλη) και έχει τεράστιο δίκτυο λεωφορείων, δηλ. ομοιάζει πολύ με τη δική μας περίπτωση.
Σίγουρα ο φίλος χρήστης 420Peir-Ag.Par θα μπορεί να μας βοηθήσει
Οι αναλυτικές προτάσεις μου ανά γραμμή κορμού θα ακολουθήσουν σύντομα!
Όσοι χρησιμοποιούμε αστικά λεωφορεία στο Λεκανοπέδιο, γνωρίζουμε άριστα ότι ο σχεδιασμός των γραμμών, όπως είναι σήμερα, είναι αρκετά προβληματικός και εν πολλοίς αναποτελεσματικός.
Από το 1995, που έγινε η πρώτη μεγάλη αλλαγή με το σύστημα κορμών - τοπικών, μέχρι σήμερα που έχουμε ένα ικανοποιητικό πλέον σύστημα σταθερής τροχιάς, έγιναν πολλές αποσπασματικές τροποποιήσεις γραμμών, αλλά η γενικότερη φιλοσοφία του συστήματος παρέμεινε ίδια και απαράλλακτη :
Λεωφορείο από παντού προς "Αθήνα", κι ας είναι μια στο μισάωρο. Όπου εφαρμόστηκαν τοπικές ομάδες συγκοινωνίας, αυτές δεν συντονίζονται ούτε μεταξύ τους, ούτε και με τον τροφοδότη τους.
Αποτέλεσμα είναι να έχουμε έναν συρφετό λεωφορειακών γραμμών με κακές συχνότητες, ακανόνιστες διελεύσεις και αλληλοεπικαλυπτόμενες διαδρομές, που ταλαιπωρούν τους πολλούς για να μην ξεβολέψουν τους λίγους. Ταυτόχρονα γίνεται τρομερή σπατάλη ανθρωπίνου και υλικού δυναμικού, ενώ τελευταία αντιμετωπίζουμε και το φαινόμενο της λανθασμένης χρήσης του τροχαίου υλικού, με τη μαζική απόσυρση 12μετρων λεωφορείων και την αντικατάστασή τους με 8μετρα και 18μετρα.
Στα αμέσως επόμενα πόστ μου θα εξετάσουμε ανά τομέα την κατάσταση και θα προτείνουμε λύσεις. Για ελάτε !
1. ΑΡΤΗΡΙΑΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ - ΚΟΡΜΟΙ - ΕXPRESS
Το κεντρικό οδικό δίκτυο και οι βασικές συνδέσεις δήμων εξυπηρετούνται σήμερα ως εξής :
α) από ένα πολύπαθο και πολυτροποποιημένο σύστημα "κορμών" (Α/Β/Γ.) του οποίου η δομή έχει ξεπεραστεί, καθώς ο αρχικός σχεδιασμός του δεν λάμβανε υπόψη τα ΜΣΤ που έχουμε σήμερα.
β) από κάποιες μεγάλες γραμμές εκτός συστήματος κορμών, που σηκώνουν βαρύ φορτίο μετακινήσεων (040, 550, 608, 703, 843)
γ) από πλήθος διακεντρικών/ακτινικών γραμμών, που εξακολουθούν να εισέρχονται/διέρχονται από το κέντρο της Αθήνας.
δ) από ορισμένες γραμμές Express, που όμως έχουν χάσει κατά πολύ την αξιοπιστία που είχαν κατά την αρχική εφαρμογή τους (1998).
Οι συχνότητες όλων των ανωτέρω γραμμών κατά κανόνα δεν είναι ικανοποιητικές και δεν αρμόζουν σε τέτοιας σημασίας συνδέσεις. Περιορίζομαι να αναφερθώ στο γεγονός ότι ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΓΡΑΜΜΗ ΚΟΡΜΟΥ δεν κυκλοφορεί σήμερα ανά 6' που ήταν ο στόχος όταν ιδρύθηκαν (1995), ενώ από τις άλλες αρτηριακές, το 703 και το 550 κυκλοφορούν ακόμη και ανά 15' στην αιχμή (!) και το 040 έχει φτάσει να εκτελείται στο 8λεπτο, όταν η αρχική του λειτουργία με αρθρωτά ήταν κάθε 6' !
Επίσης παρατηρούμε ότι η ορθή φιλοσοφία που είχαν οι Ολυμπιακές Γραμμές του 2004 (ανταπόκριση ταχείας εξυπηρέτησης με τα ΜΣΤ) δηλ. οι γραμμές "Χ", έχει εγκαταληφθεί πλήρως.
Η πρότασή μου για τον συγκεκριμένο τομέα γραμμών ΕΘΕΛ, που είναι και ο πλέον βασικός, είναι η ριζική επανεξέταση κάθε μιας γραμμής, και εν συνεχεία η εξ αρχής ίδρυση πραγματικών κορμών, που θα κυκλοφορούν στους βασικούς άξονες και θα καλύπτουν ισχυρές και πυκνές διακεντρικές συνδέσεις.
Με λίγα λόγια, το σύστημα κορμών θα πρέπει να γίνει το "επίγειο μετρό" της Αθήνας.
Πρότυπό μου για τις προτάσεις μου είναι το σύστημα Metrobus του Αμβούργου (www.hvv.de), το οποίο δεν το έχω χρησιμοποιήσει μεν , αλλά έχω διαβάσει πάρα πολλά στα αντίστοιχα γερμανικά forum και στις επίσημες ιστοσελίδες. Και είναι πρότυπο το Αμβούργο γιατί έχει σχετικά φτωχό δίκτυο ΜΣΤ (για βορειοευρωπαική πόλη) και έχει τεράστιο δίκτυο λεωφορείων, δηλ. ομοιάζει πολύ με τη δική μας περίπτωση.
Σίγουρα ο φίλος χρήστης 420Peir-Ag.Par θα μπορεί να μας βοηθήσει
Οι αναλυτικές προτάσεις μου ανά γραμμή κορμού θα ακολουθήσουν σύντομα!