Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Κορμοί / Express
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44
(12-12-2013, 07:22 PM)ns_ Έγραψε: [ -> ]Εξαρτάται από το ποιος είναι ο τελικός προορισμός κάποιου:

* ΣΤ. ΚΟΡΩΠΙ - ΣΤ. ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ (Μ3): 34 λεπτά
* ΣΤ. ΕΛΛΗΝΙΚΟ - ΣΤ. ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ (Μ2): 17 λεπτά

* Σαρωνίδα - ΣΤ. ΕΛΛΗΝΙΚΟ (Ε22): 1 ώρα 8 λεπτά

(Πηγή: Google Maps, για Πεμ 12 Δεκ 2013, ~18:20)

Είναι δυνατόν ένα λεωφορείο Σαρωνίδα - ΣΤ. ΚΟΡΩΠΙ να κάνει λιγότερο από 51 λεπτά;

Επίσης μια σύνδεση Σαρωνίδα - Κορωπί είναι ξεκάθαρα εκτός Λεκανοπεδίου (εκτός της πάλαι ποτέ "τέως διοικήσεως περιφερείας πρωτευούσης"). Και τα δύο άκρα της, αλλά και η διαδρομή της όλη είναι καθαρά Περιφερειακή Ενότητα Ανατολικής Αττικής (και στο μεν αντεπιχείρημα ότι και οι ενδό-ΒΒΒ γραμμές είναι, απάντηση: ήταν τέως διοικήσεως περιφερείας πρωτευούσης, μόλις πρόσφατα βρέθηκαν να είναι Ανατολική Αττική, ανήκουν σε στον συμπαγή αστικό ιστό της πρωτεύουσας, όπως π.χ. τα Άνω Λιόσιο - στο δε αντεπιχείρημα ότι υπάρχουν γραμμές Ελευσίνας, Αρτέμιδος κ.λπ., απάντηση: συνδέουν με Αθήνα/Πειραιά.) Συνεπώς, εκεί πρέπει να μπει ΚΤΕΛ - δεν γνωρίζω εάν υπάρχει - εάν *δεν* υπάρχει, τότε σίγουρα πρέπει να μπει.

Μια άλλη λύση (που εφαρμόζεται σε πόλεις του εξωτερικού) είναι ο *Προαστιακός* (που ο κατ' εξοχήν ρόλος του είναι η σύνδεση των commuters από τα exurbs/outskirts/κοντινές πόλεις των μεγαλουπόλεων με αυτές) να έχει *και λεωφορεία* για τις περιοχές που δεν καλύπτουν από τις γραμμές του. Κάλλιστα δηλ. θα μπορούσε ο Προαστιακός να έχει μια *λεωφορειακή* γραμμή Λαύριο-Σαρωνίδα-Στ. Κορωπίου για να καλύπτει τις ανάγκες σύνδεσης της ΝΑ Αττικής με το δίκτυό του.

Αν βάλουμε και τον Προαστιακό στο παιχνίδι των οδικών μεταφορών της Αττικής, τα κάνουμε μπάχαλο. Η λύση είναι ένας φορέας για όλα. Και όχι ή μέχρι πρότινος τακτική, άλλος φορέας για τα τρόλεϊ, άλλος για τα λεωφορεία, μαζί και τα ΚΤΕΛ και μέχρι πριν κάποια χρόνια και ο ΗΣΑΠ με τα πράσινα.

Τώρα, για την περίπτωση της Σαρωνίδας, μην την κοιτάμε ξεχωριστά. Ανήκει σε ένα δήμο πλέον. Οπότε πρέπει να υπάρχει και ενδοδημοτική σύνδεση, με τις υπόλοιπες δημοτικές ενότητες. Και το άρθρο θίγει και αυτό.

Χρόνια τώρα ζητάνε επέκταση του Ε22 στην Ανάβυσσο και την Παλαιά Φώκαια. Φαίνεται πως θέλουν και σύνδεση με τον Προαστιακό. Οπότε, μήπως ήρθε η ώρα να ακουστούν και να υλοποιηθούν -στο μέτρο του δυνατού- οι πραγματικές τους ανάγκες;

ΥΓ: Η περιοχή πρέπει να εξυπηρετείται από τα ΚΤΕΛ.
(12-12-2013, 08:47 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: [ -> ]ΥΓ: Η περιοχή πρέπει να εξυπηρετείται από τα ΚΤΕΛ.

Επιβεβαιώνω ότι δεν υπάρχει απ' ευθείας σύμβαση Σαρωνίδας - Κορωπίου με το ΚΤΕΛ:

http://www.ktelattikis.gr/routes.php

Δεδομένης της επιθυμίας μερίδας των κατοίκων της Σαρωνίδας, και του Δήμου Σαρωνικού γενικότερα, για λεωφορειακή με τον Στ. Κορωπίου, είναι απορίας άξιο, για εμπορικούς αν μη τι άλλο λόγους, γιατί το ΚΤΕΛ Αττικής δεν προχωρεί στην, έστω δοκιμαστική, λειτουργία μιας τέτοιας γραμμής.
(12-12-2013, 11:33 PM)ns_ Έγραψε: [ -> ]Επιβεβαιώνω ότι δεν υπάρχει απ' ευθείας σύμβαση Σαρωνίδας - Κορωπίου με το ΚΤΕΛ:

http://www.ktelattikis.gr/routes.php

Δεδομένης της επιθυμίας μερίδας των κατοίκων της Σαρωνίδας, και του Δήμου Σαρωνικού γενικότερα, για λεωφορειακή με τον Στ. Κορωπίου, είναι απορίας άξιο, για εμπορικούς αν μη τι άλλο λόγους, γιατί το ΚΤΕΛ Αττικής δεν προχωρεί στην, έστω δοκιμαστική, λειτουργία μιας τέτοιας γραμμής.

Άγνωστο! Τα ΚΤΕΛ βρίσκονται ακόμη στη δεκαετία του '90, με τις γραμμές να ξεκινάνε από το κέντρο της Αθήνας ακόμη. Για τροφοδοτικές του Μετρό, ούτε λόγος.
(12-12-2013, 03:05 AM)marios.ilioupoli Έγραψε: [ -> ]Την απάντηση τη δίνει κάτοικος του Δήμου Σαρωνικού: http://www.saronicospages.gr/index.php/n...aki-grammi

Οι άνθρωποι θέλουν σύνδεση με τον κοντινότερο σταθμό. Και αυτός είναι το Κορωπί. Δε νομίζω πως έχουν κάποια ανάγκη τη σύνδεση με τη Βάρκιζα, τη Βουλιαγμένη, τη Βούλα ή τη Γλυφάδα. Ειδικά με την τελευταία δεν συνδέονται ούτε διοικητικά (ή Γλυφάδα ανήκει στην Π.Ε. Νοτίου Τομέα Αθηνών, ενώ ο Σαρωνικός στην Π.Ε. Ανατολικής Αττικής).

Επειδή ένα άτομο αναφέρει σε άρθρο του ότι θέλουν σύνδεση με Κορωπί δεν σημαίνει ότι και όλοι η κάτοικοι της Σαρωνίδας συμφωνούν.



(12-12-2013, 11:41 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: [ -> ]Άγνωστο! Τα ΚΤΕΛ βρίσκονται ακόμη στη δεκαετία του '90, με τις γραμμές να ξεκινάνε από το κέντρο της Αθήνας ακόμη. Για τροφοδοτικές του Μετρό, ούτε λόγος.

Τα ΚΤΕΛ προφανώς εξυπήρετουν όποιες γραμμές συμφέρουν από οικονομικής απόψεως. Ακόμα και το γεγονός ότι κρατάνε τις γραμμές στο Κέντρο εν μέρει έχει λογική καθώς σε περίπτωση μεταφοράς σε σταθμούς μετρό θα πρέπει απαραίτητα να υπάρξουν αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική το οποίο συνεπάγεται σε μείωση των κόμιστρων των ΚΤΕΛ κατά 1,40€ περίπου στα κανονικά εισητήρια. Μπορεί να μειωθούν τα διανυόμενα χιλιόμετρα αλλά μην ξεχνάμε ότι σήμερα τα ΚΤΕΛ δεν αδειάζουν στους πρώτους σταθμούς μετρό , όπως οι κορμοί του ΟΑΣΑ, αλλά συνεχίζουν με σχεδόν τον ίδιο αριθμό επιβατών μέχρι το κέντρο. Άρα είναι κερδοφόρα για τα ΚΤΕΛ η διατήρηση των γραμμών τους στο Κέντρο.
(13-12-2013, 12:38 AM)mercedes elbo Έγραψε: [ -> ]Τα ΚΤΕΛ προφανώς εξυπήρετουν όποιες γραμμές συμφέρουν από οικονομικής απόψεως. Ακόμα και το γεγονός ότι κρατάνε τις γραμμές στο Κέντρο εν μέρει έχει λογική καθώς σε περίπτωση μεταφοράς σε σταθμούς μετρό θα πρέπει απαραίτητα να υπάρξουν αλλαγές στην τιμολογιακή πολιτική το οποίο συνεπάγεται σε μείωση των κόμιστρων των ΚΤΕΛ κατά 1,40€ περίπου στα κανονικά εισητήρια. Μπορεί να μειωθούν τα διανυόμενα χιλιόμετρα αλλά μην ξεχνάμε ότι σήμερα τα ΚΤΕΛ δεν αδειάζουν στους πρώτους σταθμούς μετρό , όπως οι κορμοί του ΟΑΣΑ, αλλά συνεχίζουν με σχεδόν τον ίδιο αριθμό επιβατών μέχρι το κέντρο. Άρα είναι κερδοφόρα για τα ΚΤΕΛ η διατήρηση των γραμμών τους στο Κέντρο.
Λάθος! Τα ΚΤΕΛ εξυπηρετούν τα δρομολόγια όπως τους έχουν ανατεθεί και δεν έχουν τη δυνατότητα τροποποιήσεων παρά μόνο με έγκριση από την περιφέρεια. Σε περίπτωση μεταφοράς στους ακρότατους σταθμούς του μετρό δεν θα υπάρξει καμία απολύτως αλλαγή στην τιμολογιακή πολιτική δεδομένου ότι αυτή καθορίζεται με βάση την χιλιομετρική απόσταση του ακρότατου σημείου της διαδρομής από το "μηδέν". Αλλά και έτσι να ήταν πάλι η πραγματική διαφορά θα ήταν ασήμαντη αν συνυπολογιστούν οι απώλειες σε οχηματοχιλιόμετρα, εργατώρες και καύσιμα για να φτάσουν τα λεωφορεία μέχρι το κέντρο. Δεν γνωρίζω αν το ΚΤΕΛ Αττικής έχει υποβάλει κάποιο σχετικό αίτημα στην Περιφέρεια αλλά με την παρούσα κατάσταση οι μόνοι ωφελημένοι είναι οι επιβάτες οι οποίοι και γλυτώνουν την μετεπιβίβαση.
(12-12-2013, 08:47 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: [ -> ]Αν βάλουμε και τον Προαστιακό στο παιχνίδι των οδικών μεταφορών της Αττικής, τα κάνουμε μπάχαλο. Η λύση είναι ένας φορέας για όλα. Και όχι ή μέχρι πρότινος τακτική, άλλος φορέας για τα τρόλεϊ, άλλος για τα λεωφορεία, μαζί και τα ΚΤΕΛ και μέχρι πριν κάποια χρόνια και ο ΗΣΑΠ με τα πράσινα.

Κατά τη δική μου θεώρηση των πραγμάτων, υπάρχουν η αστική συγκοινωνία, η υπεραστική, και για τις μητροπολιτικές περιοχές (Αθήνα και Θεσ/νίκη παρ' ημίν) η προαστιακή.

Η αστική συγκοινωνία καλύπτει τις διαδρομές εντός της μητροπολιτικής περιοχής. Π.χ. Αθήνα-Χαλάνδρι, Πειραιάς-Νίκαια, Ελληνικό-Περιστέρι. Η μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας περιλαμβάνει Κεντρικό, Βόρειο και Νότιο Τομέα Αθήνας, Πειραιά + Άνω Λιόσια/Μενίδι, Γέρακα/Ανθούσα και ΒΒΒ. Αυτό, και κατ' εμέ *μόνον* αυτό πρέπει να καλύπτεται από τον ΟΑΣΑ. Αστικά κέντρα όπως τα Μέγαρα, η Ελευσίνα, η Ραφήνα, η Νέα Μάκρη, το Λαύριο, μπορούν να έχουν τους δικούς τους οργανισμούς για τις δικές τους αστικές συγκοινωνίες, είτε κατά μόνας, είτε κατά διαδημοτικές ενότητες όμορων δήμων που συνιστούν συνεκτικό σύνολο.

Η υπεραστική συγκοινωνία καλύπτει τις συνδέσεις της μητροπολιτικής περιοχής με περιοχές που απέχουν 1 και πλέον ώρα. Αθήνα-Μέγαρα, Αθήνα-Λαύριο, Αθήνα-Λουτράκι είναι υπεραστική συγκοινωνία, και εμπίπτει στην αρμοδιότητα των ΚΤΕΛ.

Η προαστιακή συγκοινωνία καλύπτει τις συνδέσεις κοντινών της μητροπολιτικής περιοχής πόλεων ή οικισμών με τη μητροπολιτική περιοχή. Και όταν λέω "κοντινών", το ορίζω ως περιοχές που βρίσκονται σε απόσταση για commute, δηλ. μέχρι max 1,5 ώρα (υπάρχουν και περιοχές που βρίσκονται στη ζώνη της 1-1,5 ώρας που πρέπει να έχουν και προαστική συγκοινωνία και υπεραστική, όπως, πλέον χαρακτηριστικά η Κόρινθος και η Χαλκίδα.)

Στην προαστιακή συγκοινωνία εντάσσονται κατ' εμέ:

* Ο Προαστιακός
* Η γραμμή ΟΣΕ της Χαλκίδας
* ΚΤΕΛ όπως της Σαρωνίδας και του Κορωπίου
* Γραμμές του ΟΑΣΑ όπως της Ελευσίνας και της Αρτέμιδας.

Όλες αυτές πρέπει κατά τη γνώμη μου να αποσπαστούν από τους φορείς που τις διαχειρίζονται τώρα (ΟΣΕ, ΚΤΕΛ Αττικής, ΟΑΣΑ, αναλόγως) και να αποτελέσουν ίδιο φορέα προαστιακής συγκοινωνίας με δίκτυο σιδηροδρομικών και λεωφορειακών συνδέσεων με το λεκανοπέδιο (Αθήνα, Πειραιά, τερματικούς σταθμούς Μετρό) οι οποίες να προσιδιάζουν στην ιδιάζουσα φύση της προαστιακής συγκοινωνίας.
Το Α7 από Στουρνάρη προς Κηφισιά κάνει τρομερό κύκλο μέσω Χ.Τρικούπη και Πλ.Κάνιγγος. Εάν πήγαινε από Αλεξάνδρας και στην άνοδο προς Κηφισιά πιστεύω ότι θα ήταν καλύτερα, διότι και πιο σύντομη θα είναι η διαδρομή όπως στην κάθοδο και θα εξυπηρετούνταν καλύτερα οι σπουδαστές των ΙΕΚ για τον άξονα της Κηφισίας πέραν απ΄το 18 και 19.
(31-05-2014, 10:27 AM)mercedes1988 Έγραψε: [ -> ]Το Α7 από Στουρνάρη προς Κηφισιά κάνει τρομερό κύκλο μέσω Χ.Τρικούπη και πλ.Κάνιγγος.Εάν πήγαινε από Αλεξάνδρας και στην άνοδο προς Κηφισιά πιστεύω ότι θα ήταν καλύτερα γιατί και πιο σύντομη θα είναι η διαδρομή όπως στην κάθοδο και θα εξυπηρετούνταν καλύτερα οι σπουδαστές των ΙΕΚ για τον άξονα της Κηφισίας πέραν απ΄το 18 και 19.

Συμφωνώ. Γενικά τα Α7 και 550 θέλουν οπωσδήποτε ενίσχυση. Είναι τα μόνα λεωφορεία του άξονα της Κηφισίας που πάνε βόρεια από το "δαχτυλίδι" και είναι πάντοτε *πήχτρα*

Έχω προτείνει παλαιότερα τη δημιουργία γραμμής Express (πρβλ. τη "βυσματικη" γραμμή Ε14) που θα αντιστοιχεί στο βόρειο κομμάτι της γραμμής 4 του Μετρό Κατεχάκη-Μαρουσι. Προφανώς υπάρχουν πραγματικές ανάγκες που δικαιολογούν την συγκοινωνιακή αυτή σύνδεση με Μετρό, πολλώ μάλλον δε με λεωφορείο.

Εxx ΣΤ. ΚΑΤΕΧΑΚΗ - ΣΤ. ΑΜΑΡΟΥΣΊΟΥ

Αφετηρία στον Στ. Κατεχάκη όπου τα 036/402, ξεκίνημα κατά τη τη διαδρομή του 402 (και ως ένα σημείο των 036/140), δηλ. Μεσογείων, αριστερά Χαριτωνίδου, δεξιά Σικελιανού, μέχρι την Λ. Δημοκρατίας, όπου αυτό θα πηγαίνει *αριστερά* και μετά στρίβοντας δεξιά θα πιάνει την Κηφισίας (από στάση ΠΑΡΙΤΣΗ) κάνοντας τις στάσεις του Ε14 μέχρι εκεί που σταματά αυτό, και μετά στάσεις σε επίκαιρα μόνο σημεία (π.χ. ΧΕΙΜΆΡΡΑΣ, όπου Στ. Κηφισίας προαστιακού, ΟΤΕ και τις ανάλογες αυτών) μέχρι την Βασ. Σοφίας όπου θα μπαίνει στο Μαρούσι και όπου αφού κάνει μια στάση στην. ΠΛ. ΚΑΣΤΑΛΙΑΣ θα κάνει τέρμα στο Στ. Αμαρουσίου (στάση "ΠΛ. ΠΊΝΔΟΥ).

Πιστεύω ότι η δημιουργία της αναγκαιας αυτής γραμμής θα συντελεσει σπουδαία στην αποσυμφόρηση των Α7/550
Για το Χ80 κάτι πρέπει να γίνει (εξπρές είναι, άρα δεν βγαίνω off-topicTongue ). Το είδα 4 φορές στον Πειραιά και τα 3 ήταν άδεια, ενώ το τέταρτο είχε το αστρονομικό ποσό του ενός επιβάτη Tongue. Γιατί τη δημιουργήσανε; Για να τρώνε 2 Iris S από το Α/Σ, αντί να τα βάλουν σε άλλη γραμμή που χρειάζεται λεωφορεία (αν και τι χώρος για όρθιους έχει το Iris με τις τετράδες...). Απορώ ποιος το σκέφτηκε αυτό (αν και θεωρώ ότι δεν μπαίνει πολύς κόσμος γιατί στο Χ80 μπαίνεις με τουριστική κάρτα και όχι με το εισιτήριο ή την μηνιαία-ετήσια κάρτα. Καλό θα ήταν να τα αλλάξουνε αυτό).
Όντως, κι εγώ το βλέπω συχνά-πυκνά στη Συγγρού, προς το Φιξ κυρίως (και απορώ που το βλέπω, όταν άλλες γραμμές με καλύτερες συχνότητες δεν τις συναντώ τόσο!!), και δεν έχω δει ποτέ επιβάτη μέσα. Και για την κρουαζιέρα η σεζόν έχει ήδη αρχίσει, δεν είναι νεκρά περίοδος. Καλύτερα τα οχήματά του να πήγαιναν σε κάτι πραγματικά χρήσιμο με τις δεδομένες ελλείψεις (με βεβαιότητα μπορώ να φέρω ως παράδειγμα το άθλιο στρίμωγμα που γίνεται πχ. στα 732 και 203 στον Ευαγγελισμό, ή στα λεωφορεία του Ζωγράφου).
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44