12-12-2013, 08:47 PM
(12-12-2013, 07:22 PM)ns_ Έγραψε: [ -> ]Εξαρτάται από το ποιος είναι ο τελικός προορισμός κάποιου:
* ΣΤ. ΚΟΡΩΠΙ - ΣΤ. ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ (Μ3): 34 λεπτά
* ΣΤ. ΕΛΛΗΝΙΚΟ - ΣΤ. ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ (Μ2): 17 λεπτά
* Σαρωνίδα - ΣΤ. ΕΛΛΗΝΙΚΟ (Ε22): 1 ώρα 8 λεπτά
(Πηγή: Google Maps, για Πεμ 12 Δεκ 2013, ~18:20)
Είναι δυνατόν ένα λεωφορείο Σαρωνίδα - ΣΤ. ΚΟΡΩΠΙ να κάνει λιγότερο από 51 λεπτά;
Επίσης μια σύνδεση Σαρωνίδα - Κορωπί είναι ξεκάθαρα εκτός Λεκανοπεδίου (εκτός της πάλαι ποτέ "τέως διοικήσεως περιφερείας πρωτευούσης"). Και τα δύο άκρα της, αλλά και η διαδρομή της όλη είναι καθαρά Περιφερειακή Ενότητα Ανατολικής Αττικής (και στο μεν αντεπιχείρημα ότι και οι ενδό-ΒΒΒ γραμμές είναι, απάντηση: ήταν τέως διοικήσεως περιφερείας πρωτευούσης, μόλις πρόσφατα βρέθηκαν να είναι Ανατολική Αττική, ανήκουν σε στον συμπαγή αστικό ιστό της πρωτεύουσας, όπως π.χ. τα Άνω Λιόσιο - στο δε αντεπιχείρημα ότι υπάρχουν γραμμές Ελευσίνας, Αρτέμιδος κ.λπ., απάντηση: συνδέουν με Αθήνα/Πειραιά.) Συνεπώς, εκεί πρέπει να μπει ΚΤΕΛ - δεν γνωρίζω εάν υπάρχει - εάν *δεν* υπάρχει, τότε σίγουρα πρέπει να μπει.
Μια άλλη λύση (που εφαρμόζεται σε πόλεις του εξωτερικού) είναι ο *Προαστιακός* (που ο κατ' εξοχήν ρόλος του είναι η σύνδεση των commuters από τα exurbs/outskirts/κοντινές πόλεις των μεγαλουπόλεων με αυτές) να έχει *και λεωφορεία* για τις περιοχές που δεν καλύπτουν από τις γραμμές του. Κάλλιστα δηλ. θα μπορούσε ο Προαστιακός να έχει μια *λεωφορειακή* γραμμή Λαύριο-Σαρωνίδα-Στ. Κορωπίου για να καλύπτει τις ανάγκες σύνδεσης της ΝΑ Αττικής με το δίκτυό του.
Αν βάλουμε και τον Προαστιακό στο παιχνίδι των οδικών μεταφορών της Αττικής, τα κάνουμε μπάχαλο. Η λύση είναι ένας φορέας για όλα. Και όχι ή μέχρι πρότινος τακτική, άλλος φορέας για τα τρόλεϊ, άλλος για τα λεωφορεία, μαζί και τα ΚΤΕΛ και μέχρι πριν κάποια χρόνια και ο ΗΣΑΠ με τα πράσινα.
Τώρα, για την περίπτωση της Σαρωνίδας, μην την κοιτάμε ξεχωριστά. Ανήκει σε ένα δήμο πλέον. Οπότε πρέπει να υπάρχει και ενδοδημοτική σύνδεση, με τις υπόλοιπες δημοτικές ενότητες. Και το άρθρο θίγει και αυτό.
Χρόνια τώρα ζητάνε επέκταση του Ε22 στην Ανάβυσσο και την Παλαιά Φώκαια. Φαίνεται πως θέλουν και σύνδεση με τον Προαστιακό. Οπότε, μήπως ήρθε η ώρα να ακουστούν και να υλοποιηθούν -στο μέτρο του δυνατού- οι πραγματικές τους ανάγκες;
ΥΓ: Η περιοχή πρέπει να εξυπηρετείται από τα ΚΤΕΛ.