Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Κορμοί / Express
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44
χτες ωρα 12:10μμ η Β7 ειχε Ν2 και γινοταν της τρελης
(14-10-2010, 10:22 PM)cmegas Έγραψε: [ -> ]Εντάξει, κάποια 12μετρα σε Α8-Β8-Β1-Γ1 τα δέχομαι, αλλά μέχρι εκεί!

Τα Α8 και Β8 είναι (και πάντοτε ήταν ακόμα και τότε που είχαν τους αριθμούς 514 και 619) γραμμές με αποκλειστικά 12μετρα.
Ξανανοίγω το θέμα με την αναδιάταξη των "κορμών", με βάση και τα νέα δεδομένα που διαμορφώθηκαν με τις τελευταίες αλλαγές.

Μια ευχάριστη έκπληξη που μας επεφύλασσε ο ΟΑΣΑ ήταν η ενσωμάτωση του 208 στο Α4, κι έτσι ξαφνικά το Α4, από εκεί που ήταν ημιθανές, έγινε κορμός με όλη τη σημασία της έννοιας!

Επίσης υπεραναμενόμενη ήταν η διακοπή των Β4, Α17/Β17, καθώς ήταν κορμοί - κοροϊδία!

Θέλω όμως παράλληλα να επαναφέρω το θέμα με την αρίθμηση ορισμένων γραμμών και τον ορισμό που δίνουμε στην έννοια "κορμός".

Είμαι της άποψης ότι "κορμός" θα πρέπει να χαρακτηρίζεται αυτό που σε άλλες πόλεις το λένε "Metrobus". Δηλαδή, όλες οι γραμμές που κινούνται μεταξύ σημαντικών προορισμών, μέσα από σημαντικές οδικές αρτηρίες και με συχνότητες το πολύ 10' στην αιχμή, πρέπει να ονομάζονται "κορμοί" .

Με την παραπάνω προσέγγιση του όρου "κορμός", προτείνω την ένταξη στο σύστημα "κορμών" και την επαναρίθμηση των εξής σημαντικών γραμμών :

040, 550, 843, 703, 608, 224, 049, 732. Πρόκειται για γραμμές με καλές συχνότητες, πολύ κόσμο και υπερτοπικού ενδιαφέροντος διαδρομές.

Το σχήμα αρίθμησης των γραμμών θα μπορούσε να είναι το εξής :

Α1 - Α20: γραμμές ακτινικές ως προς το κέντρο της Αθήνας ή του Πειραιά καθώς και διαδημοτικές μεγάλης επιβατικής κίνησης.
Α21 - Α29: γραμμές διακεντρικές ως προς το κέντρο της Αθήνας, με μεγάλη επιβατική κίνηση.

Έτσι, θα είχαμε το εξής σχήμα στην αρίθμηση :

550 = Α6 Το Α6 μας έχει περισσέψει από καιρό και ήταν εξαρχής αρίθμηση της Κηφισίας.

703 = Α14 Το Α14 δεν πρόκειται να ξαναχρησιμοποιηθεί για ακτινικό κορμό, και μπορεί να δοθεί στο 703 καθώς ήταν αριθμός δυτ. προαστίων.

843 = Α17 Για να υπάρχει αντιστοιχία μεταξύ κορμού Αθήνας (18) και κορμού Πειραιά και κοντινή/σχετική αρίθμηση. Τώρα που κόπηκε το παλιό Α17, μπορεί να δοθεί ξανά ως νέα αρίθμηση σε περιοχή όπου δεν ξαναχρησιμοποιήθηκε.

049 = Α19
040 = Α20 Οι κατ' εξοχήν συνδέσεις κορμού του Πειραιά και της Αθήνας δικαιούνται, κατά τη γνώμη μου, να ενταχθούν στο σύστημα αρίθμησης και να πάρουν τους δύο τελευταίους αριθμούς που διατίθενται για ακτινικές συνδέσεις. Δίνω το στρογγυλο αριθμό (Α20) στο 040 (ως πιο "βαρια" γραμμή)

608 = Α22 Ο αριθμός σχετίζεται με το παλιό 222, που οι περισσότεροι θυμούνται και αντιστοιχούσε χρόνια στου Ζωγράφου. Η γραμμή έχει όλα τα χαρακτηριστικά κορμού.

224 = Α24 Τα ίδια κι εδώ. Το 224 που έχει παναττική αναγνώριση (λόγω δικαστηρίων) γίνεται Α24. Και αυτή η γραμμή έχει όλα τα χαρακτηριστικά κορμού (συχνότητα, υπερτοπική σημασία)

732 = Α25 Δίνω στο 732 τον αριθμό Α25 για να είναι σχετιζόμενο με το 224 ως προς τις εξυπηρετούμενες περιοχές (όμορες). Και το 732 έχει αναδειχθεί σε σημαντικότατη γραμμή από τότε που συνενώθηκε.

Επίσης, προτείνω δύο εντελώς νέες γραμμές - κορμούς, οι οποίες θα αναλάβουν την κάκιστη εξυπηρέτηση του ΚΤΕΛ Κηφισού και θα απαλλάξουν τους επιβάτες των υπεραστικών από την υποχρεωτική διέλευση μέσα από εξαιρετικά επικίνδυνες περιοχές της Αθήνας. Οι γραμμές θα είναι οι εξής :

Α23 ΖΩΓΡΑΦΟΥ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΚΤΕΛ ΚΗΦΙΣΟΥ
Α26 ΓΟΥΔΙ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ - ΚΤΕΛ ΚΗΦΙΣΟΥ

Οι νέοι κορμοί θα προκύψουν από τη συνένωση των σημερινών γραμμών 235, 051, 622/κλάδος Γουδιού. Ο κλάδος 815 προς Ταύρο δίνεται στο 838, με σχετική τροποποίηση διαδρομής (περιγράφεται στο τόπικ "8") και ο κλάδος Άνω Γαλατσίου του 622 δίνεται στο νέο 621 (περιγράφεται στο τόπικ "6")

Στόχος των γραμμών αυτών είναι :
1) να βελτιώσουν τη συγκοινωνία αφ΄ενός προς/από τα ΚΤΕΛ, προσφέροντας σύνδεση προς κεντρικά σημεία της Αθήνας χωρίς να καθίσταται απαραίτητη η μετεπιβίβαση στο μετρό ή σε άλλα λεωφορεία γύρω από την Ομόνοια (στο πρότυπο του Χ95)
2) να βελτιώσουν τη ροή των λεωφορείων προς το Γουδί που σήμερα είναι ακανόνιστη καθώς έρχονται από διαφορετικές κατευθύνσεις (Γαλάτσι, Ταύρο) με μεγάλα κενά στη συχνότητα
3) Να ενισχύσουν τη ζήτηση του κλάδου του σημερινού 235, καθώς εκτιμάται ότι λόγω των φοιτητών, η απ' ευθείας κίνηση Ζωγράφου - ΚΤΕΛ θα είναι αυξημένη.
4) Να προσφέρουν στον επισκέπτη από την περιφέρεια απ΄ευθείας πρόσβαση σε σημαντικά νοσηλευτικά ιδρύματα της Αθήνας (Ιπποκράτειο, Λαικό, Παίδων, Ευαγγελισμός).

Η συχνότητα των γραμμών θα είναι :
10' στην αιχμή, 12' εκτός αιχμής, 15-20' τις υπόλοιπες ώρες. Δηλαδή στο συνενωμένο τμήμα (που αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής) θα είναι 5' στην αιχμή, 6' εκτός αιχμής και 7,5 - 10' τις υπόλοιπες ώρες.
Ειδικά για το απόγευμα της Κυριακής, θα δρομολούνται ενισχυτικά δύο οχήματα με τοπικό δρομολόγιο ΚΤΕΛ - Μεταξουργείο, ώστε να επιτυγχάνεται 6λεπτο στο πλέον σημαντικό τμήμα.
Για τον Κηφισό εγώ απορώ γιατί δεν γίνεται το προφανές: 052 ΚΤΕΛ Κηφισού - Σταθμός Ελαιώνα...
Τώρα όσο για τα νυχτερινά (προηγούμενη συζήτηση) για μένα το Β5 (χωρίς Τσακό) είναι το ιδανικό, αφού έχουμε με μία γραμμή Αλεξάνδρας και Μεσογείων... Μόνο που είναι λίγο θέμα η μετεπιβίβαση από/προς κέντρο με τις νυχτερινές συχνότητες...
δεν ειναι περιττο να εχει 2 γραμμες μου να πηγαινουν κτελ κηφισου οι οποιες εχουν κοινη διαδρομη???
Εγω απο την αλλη θα ρωτουσα γιατι δεν υπαρχει κανενα λεωφορειο Στ. Κηφισου - Στ. Λαρισης.

Ενωνει το Μετρο με τον Κηφισο και τον Κηφισο με τα υπεραστικα Τραινα, δυο σε ενα δηλαδη..
Η 051 δεν εξυπηρετεί ΜΟΝΟ τα ΚΤΕΛ. Εξυπηρετεί Κολωνο και Ακ. Πλάτωνος σε μεγάλο βαθμό. Γι' αυτό και πιστεύω ότι έχει και τόσο πυκνά δρομολόγια.
Μια γραμμή καθαρά για το ΚΤΕΛ, είτε πηγαίνει στον Ελαιώνα, είτε στον Στ. Λαρίσης, δεν θα έχει τόση κίνηση. Επίσης, η διαδρομή από τα ΚΤΕΛ προς τον Ελαιώνα, είναι ΜΠΑΧΑΛΟ!

Επομένως, προτείνω να "μοιραστούν" τα δρομολόγια του παρόντος 051, με τα μισά να είναι "051 ΚΤΕΛ Κηφισού - Ακ. Πλάτωνος - Ομόνοια", και τα άλλα μισά "052 ΚΤΕΛ Κηφισού - Στ. Λαρίσης" μέσω Λ. Αθηνών( ; )

Υπενθυμίζω τέλος την εξυπηρέτηση προς Πειραιά / Αγ. Αναργύρους με την 420.
H E22 θεωρώ πως θα πρέπει να φτάνει μέχρι Συγγρού-Φιξ. Είναι άσκοπη η είσοδος στο Κέντρο, έτσι θα εξοικονομείται 1 όχημα.
Η 856 επίσης είναι άσκοπο να περνάει απο το Κέντρο για να φτάσει απο Υμμητό στο Αιγάλεω.
Θα μπορούσε να φτάνει μέχρι Φιξ ( μέσω Φρατζή ) και να ενωθεί με την 910,
έτσι ώστε να ενώσει Υμηττό-Δάφνη-Ν.Κόσμο με την Καλλιθέα.
1
Α1 Πειραιάς – Βούλα
Κόψιμο μόλις φτάσει το τραμ στο κέντρο του Πειραιά (15’ περίοδος)
Β1 Πειραιάς – Άνω Γλυφάδα
Πραγματικά μας δουλεύουν με την ύπαρξη αυτής της γραμμής. Κρατάμε το τμήμα της Γλυφάδας και δημιουργούμε την τοπική γραμμή 127 Τερψιθέα – Στ. Άλιμος – Δυτικός Αερολιμένας. Έτσι έχουμε μια αξιοπρεπή συχνότητα στην Αλίμου και σύνδεση της Τερψιθέας με τραμ και μετρό.
Ε1 Πειραιάς – Βούλα Express
Επαναφορά της Express διαδρομής (20’ περίοδος) και αύξηση της συχνότητας μόλις καταργηθεί η Α1. Express έκδοση του τραμ.
2
Α2 – Β2 διατήρηση στην υπάρχουσα κατάσταση
Ε22 Ακαδημία – Σαρωνίδα
Σπάσιμο σε Ε22 (Στ. Συγγρού – Γλυφάδα (και μέχρι Βάρκιζα το καλοκαίρι)) και 117 (Γλυφάδα – Σαρωνίδα)
10’ περίοδος στο Ε22 από 25’ σήμερα και 20’ στο 117
ΥΓ τα Unvi είναι πολύ ωραία για τους τουρίστες και όχι για το Ε22
3
Α3 – Β3
Ενοποίηση σε μια γραμμή (Α3 Ακαδημία – πλ. Γλυφάδας) και πρέπει να μπει ένα τέλος στις βόλτες γύρω από τη Βουλιαγμένης. Τέρμα μαζί με το 140 στην παραλιακή. Περίοδος 8’
4
Α4 Ακαδημία – Κάτω Ηλιούπολη – Τερψιθέα
Το κόψιμο των γραμμών της Ηλιούπολης στη Δάφνη, του έχει προσθέσει αρκετό κόσμο, άρα χρειάζεται ενίσχυση. Μείωση της περιόδου στα 8’ τις ώρες αιχμής και συνδυασμένα δρομολόγια με το Α3. Φαίνεται ανταγωνιστικό του μετρό αλλά το βοηθάει για τις τοπικές μετακινήσεις.
5
Α5 Ακαδημία – Ανθούσα
Το δρομολόγιο επέζησε από την επέκταση του μετρό μέχρι το Νομισματοκοπείο και έχει ακόμα αρκετό κόσμο. Αρά δεν το πειράζει κανένας. Όπως και το Α4 χρειάζεται για την επίγεια σύνδεση των σταθμών (η απόσταση ανάμεσα στους σταθμούς είναι μεγάλη για περπάτημα)
Β5 Στ. Λαρίσης – Αγ. Παρασκευή
Όχι άλλες βόλτες στο Τσάκο!!!! Μένει στη Μεσογείων και τερματίζει στην πλ. Αγ. Παρασκευής ή στην ΕΡΤ. Τα 406-407 καλύπτουν άριστα την περιοχή.
Ν5 Σύνταγμα – Αγ. Παρασκευή
Νυχτερινή δρομολόγηση για την εξυπηρέτηση της Μεσογείων.

6
Αφού κόπηκαν τα 6ρια από το Χαλάνδρι (καλώς κατ’ εμέ) ας συνδέσουν τα ΚΤΕΛ με το λιμάνι. Προσωρινές γραμμές μέχρι να μεταφερθούν τα ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα και να τις αντικαταστήσει το μετρό (το χει η μοίρα του αυτού του αριθμού)
Α6 Πειραιάς – Στ. Υπεραστικών Λεωφορείων
Διαδρομή από Καβάλας, Κηφισού, Ιερά Οδό, Θηβών για εξυπηρέτηση του σταθμού Αιγάλεω
Χ6 Πειραιάς – Στ. Υπεραστικών Λεωφορείων (EXPRESS)
Διαδρομή από Κηφισό – Ποσειδώνος
7
Α7 Ακαδημία – Κηφισιά
Αφετηρία στην οδό Σίνα στον χώρο του Ε22. Διαδρομή από Αλεξάνδρας, αριστερά Ιπποκράτους, αριστερά Ακαδημίας, δεξιά Σίνα, δεξιά Πανεπιστημίου, δεξιά Χαρ. Τρικούπη. Τέρμα στην πλ. Πλατάνου. Περίοδος 10’
Ε7 Ακαδημία – Κηφισιά EXPRESS
Αφετηρία στον παράδρομο της Ακαδημίας, λίγο πριν το φανάρι. Ακολουθεί τη διαδρομή του κατηργημένου Ε7, και συγχρονίζεται με τα Ε/Χ14.
8
Α8 Πεδίον Άρεως – Ν. Ιωνία – ΟΑΚΑ
Η γραμμή αυτή σχεδιάστηκε προφανώς για τις ημέρες που έχει απεργία ο Ηλεκτρικός. Αλλα επειδή το κομμάτι της Πατησιών είναι αρκετά σημαντικό, όπως και η τροφοδότηση του σταθμού στο ΟΑΚΑ, προτείνω την τροποποίηση της διαδρομής από τη λεωφόρο Ηρακλείου, μέσω της Βυζαντίου και της Κύμης στο ΟΑΚΑ.
(Β8) Άνω Πατήσια – Φιλαδέλφεια
Κόψιμο στα Άνω Πατήσια. Δεν νομίζω να αξίζει να λέγεται κορμός, καθώς αποτελεί τοπική γραμμή. Τροφοδότηση του ΗΣΑΠ και της Α8 στα Άνω Πατήσια. Θα ξεχώριζα τον αριθμό 618 για να θυμίζει και λίγο τον παλιό.
9
Β9 Χαλκοκονδύλη – Κηφισιά.
Τέρμα στην πλ. Πλατάνου. Ο κλάδος προς Νέα Κηφισιά καλύπτεται με το τοπικό 526 Ζηρήνειο – Νέα Κηφισιά
Γ9 Χαλκοκονδύλη – Αχαρναί.
Σπάσιμο σε 736 Άνω Πατήσια – Σ.Σ Μενίδι και 737 Σ.Σ Μενίδι - Αχαρναί
10
Α10-Β10
Ενοποίηση στη γραμμή Α10 Πλ. Βάθη – Αχαρναί. Αύξηση της συχνότητας.
(Γ10)
Τοπικό 710 Αγ. Ανάργυροι – Ανάκασα
11
Α11 Άγ. Ελευθέριος – Ίλιον – Πετρούπολη
Κόψιμο της γραμμής από το κέντρο. Αφετηρία στο τέρμα του 703
διαδρομή από πλ. Αγ Αναργύρων συνέχεια Αγ. Αναργύρων, Αχαρνών, Χαλκίδος, Πατησίων, Σαρανταπόρου, Τσούντα, Πεταλά, Αγ. Αναργύρων.
12
Β12 Μάρνη – Άνω Λιόσια.
διατήρηση όπως είναι
Γ12
κατάργηση λόγω της ύπαρξης του τρόλεϊ 25 και ενδυνάμωση των δρομολογίων του.
13
Α13
Κατάργηση με ταυτόχρονη προέκταση του τρόλεϊ 12 μέχρι το τέρμα του Α13. Ενίσχυση των δρομολογίων του με περίοδο 5’ στην αιχμή.
15
Α15 Στ. Λαρίσης - Δάσος
Διατήρηση σαν κορμός της Λ. Αθηνών με περίοδο 6’.
Β15
Κατάργηση. Ενίσχυση του 075 μιας και πιάσαμε την περιοχή, και δημιουργία του 885 Παλατάκι – Αγ. Αντώνιος
16
Α16 Πλ. Κουμουνδούρου – Ελευσίνα (μέσω Ιεράς Οδού)
Διατήρηση σαν κορμός της Ιεράς Οδού. Δρομολόγια ανά 8’
Β16- Γ16 Κατάργηση.
Το Γ16 καλύπτεται από την αύξηση των δρομολογίων του 866
18
Β18
Κατάργηση είτε του τρόλεϊ 21 είτε του Β18 και προέκταση του τρόλεϊ μέχρι το Νέο Ικόνιο.
Προτείνω το 2ο
Γ18 Ομόνοια – Πέραμα
Σημαντικός κορμός για τη Γρηγορίου Λαμπράκη. Βελτίωση της συχνότητάς του.

EXPRESS
14
E14 Ακαδημία – ΟΑΚΑ ΕXPRESS
Συνδυασμένες αναχωρήσεις με το Ε7. Κόβεται η βολτίτσα στη Διαμαντοπούλου (υπ. Παιδείας και δια βίου μάθησης εννοούσα)
Χ14 Ακαδημία – Κηφισιά
Νυχτερινό, αντίστοιχο του σημερινού με μικρή επέκταση στην Ακαδημία.
40-41
740 Ολυμπιακό Χωριό – Σ.Κ.Α (κυκλική)
Κόντημα της Χ40 μέχρι το σταθμό του Προαστιακού. Το τμήμα Σ.Κ.Α – ΟΑΚΑ είναι παράλληλο με τον προαστιακό.
741 Ολυμπιακό Χωριό – Αχαρναί – Σ.Κ.Α. Αντίστοιχα με το Χ40. Κόψιμο και αναστροφή στο σταθμό του προαστιακού.
(Οι παραπάνω γραμμές δεν είναι ούτε κορμοί, ούτε εξπρές όπως φαίνεται από την ονομασία τους.)
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ
Χ97 Αεροδρόμιο – Στ. Αγ. Δημήτριος (Ελληνικό)
Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ η γραμμή Χ97 συνδέει το αεροδρόμιο με τον πλησιέστερο σταθμό μετρό της γραμμής 2 (άρα όχι τη Δάφνη).
Χ96 Αεροδρόμιο - Πειραιάς
Πόσα δίνει το υπουργείο Ναυτιλίας για τις βόλτες στον Πειραιά;; Αν δεν είσαι εργαζόμενος του υπουργείου που θέλει να πάει στο αεροδρόμιο ή τουρίστας που πηγαίνει Κρήτη, οι 2 τελευταίες στάσεις είναι παντελώς άχρηστες… Επαναφορά του τέρματος στην πλ. Καραϊσκάκη
Χ93 ΚΤΕΛ – Αεροδρόμιο
Όπως είναι
Χ95 Σύνταγμα – Αεροδρόμιο
Δεν το πειράζει κανένας (εξαιρούνται οι πορείες στο Σύνταγμα)

Περιμένω ενδιαφέρουσες αντιρρήσεις για να φουντώσει λίγο η συζήτηση Smile


(09-11-2011, 12:10 AM)nikos1991 Έγραψε: [ -> ]...
Ε1 Πειραιάς – Βούλα Express
Επαναφορά της Express διαδρομής (20’ περίοδος) και αύξηση της συχνότητας μόλις καταργηθεί η Α1. Express έκδοση του τραμ.
...
Είναι τραγικό ότι προτείνουμε η express έκδοση μέσου σταθερής τροχιάς να γίνεται με λεωφορείο.
(09-11-2011, 12:10 AM)nikos1991 Έγραψε: [ -> ]...
ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ
...
Χ95 Σύνταγμα – Αεροδρόμιο
Δεν το πειράζει κανένας (εξαιρούνται οι πορείες στο Σύνταγμα)
Το Χ95 έχει προβληματική διαδρομή. Οι περισσότεροι επιβάτες κατεβαίνουν στο Κέντρο (την πέμπτη το βράδυ οι πρώτοι κατέβηκαν στον Ευαγγελισμό). Η γραμμή πρέπει να πηγαίνει από Περιφεριακή Υμηττού και να κάνει την πρώτη στάση στον Σταθμό Κατεχάκη.
Μία γραμμή με μικρότερη συχνότητα μπορεί να καλύπτει την διαδρομή της καταργημένης Χ94.

Σχετικά με τις γραμμές του Αεροδρομίου έχω και ένα άλλο σχόλιο: Να σταματήσουν να κάνουν τις άχρηστες για τους μη-εργαζόμενους στάσεις γύρω από το Αεροδρόμιο. Οι εργαζόμενοι πρέπει να έχουν εσωτερική συγκοινωνία να τους πηγαίνει στο κεντρικό κτήριο και από εκεί να πέρνουν τα λεωφορεία.
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44