Leoforeia.gr | Forum

Πλήρης Έκδοση: Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Κορμοί / Express
Επί του παρόντος βλέπετε μία λιτή έκδοση του περιεχόμενού μας. Θέαση πλήρης έκδοσης με κατάλληλη διάταξη.
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44
(26-06-2013, 11:20 PM)N1Ellinikou Έγραψε: [ -> ]Οι προμετωπίδες είναι οι κανονικές (δεν υπάρχει σπέσιαλ ονομασία όπου να αναφέρει το κέντρο ως προορισμό). Έχω πετύχει τα 237, 206 στο κεντρο στις 5 και κάτι το πρωι να ερχονται και να φεύγουν άδεια. Εγώ περίμενα το 155 στην Κλαυθμώνος το οποίο ήρθε άδειο. Μέχρι το Α/Σ ήμουν ο μοναδικός επιβάτης!

Πολύς κόσμος δε γνωρίζει ότι τα πρώτα δρομολόγια φτάνουν μέχρι την Ακαδημία. Ενδεχομένως όσοι παίρνουν τα πρώτα 206 και 237 να κατεβαίνουν στη Γυμναστική Ακαδημία και να περιμένουν Α3/Β3 ή Α4. Γιατί το θεωρώ παράλογο να μην υπάρχει κανείς που να πηγαίνει κέντρο.

Επίσης, όπου υπάρχουν οι παλιές προμετωπίδες, γιατί δε χρησιμοποιούνται; Στα 206 και 237 έχουν διατηρηθεί η προμετωπίδες "ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ" και "ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ" ή αφαιρέθηκαν τελείως;
(26-06-2013, 10:41 PM)ecoj Έγραψε: [ -> ]Ενδιαφέρον. Βλέπω σε αρκετές γραμμές αναφέρεται αυτό στην επίσημη ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ. Στις προμετωπίδες γράφουν κανονικά; Έχουν κόσμο;

Αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον ερώτημα. Βλέπεις σχεδόν όλα αναγράφουν την κανονική πρωμετωπίδα του τοπικού ΠΛΗΝ των γραμμών της Ιεράς Οδού!! Εκεί όσο περίεργο κι αν σας φαίνεται, στις 5 το πρωί κυκλοφορούν κανονικά οι Α17: Ομόνοια-Κορυδαλλός, 812: Πλ.Κουμουνδούρου-Χαϊδάρι και 839: Ομόνοια-Άνω Αγ.Βαρβάρα!! Big Grin Big Grin Δεν ξέρω τι το διαφορετικό έχουν αυτές οι γραμμές κι έχουν διαφορετική αντιμετώπιση, πάντως είναι πολύ περίεργο να βλέπεις μια γραμμή που έχει καταργηθεί εδώ και καιρό να κυκλοφορεί κανονικά στο κέντρο της Αθήνας! Από κόσμο όλο και κάτι έχουν, αλλά ως επί το πλείστον είναι στην κατεύθυνση προς Αθήνα και όχι το αντίστροφο! (λογικό, αφού πάει ο κόσμος στις δουλειές του)
(26-06-2013, 11:31 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: [ -> ]Πολύς κόσμος δε γνωρίζει ότι τα πρώτα δρομολόγια φτάνουν μέχρι την Ακαδημία. Ενδεχομένως όσοι παίρνουν τα πρώτα 206 και 237 να κατεβαίνουν στη Γυμναστική Ακαδημία και να περιμένουν Α3/Β3 ή Α4. Γιατί το θεωρώ παράλογο να μην υπάρχει κανείς που να πηγαίνει κέντρο.

Επίσης, όπου υπάρχουν οι παλιές προμετωπίδες, γιατί δε χρησιμοποιούνται; Στα 206 και 237 έχουν διατηρηθεί η προμετωπίδες "ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ" και "ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ" ή αφαιρέθηκαν τελείως;

Ισχύει αυτό που λες. Αρκετός κόσμος δε γνωρίζει οτι το τοπικό συνεχίζει μεχρι κέντρο

Στην επιστροφή προς τα νότια, ο κόσμος επίσης δε γνωρίζει την ύπαρξη των πρωινών 109/112/106/137. Οι περισσότεροι περιμένουν το Α3 που ξεκινά στις 5.15, το Α4 που ξεκινα 5.30, ενώ κάποιοι μπορεί να έχουν ήδη πάρει το τελευταιο 790 που κατά τις 5 το πολύ έχει περάσει από κέντρο.

Στα 206 και 237 οι προμετωπίδες που αναφέρουν την Ακαδημία έχουν αντικατασταθεί.
(26-06-2013, 11:25 PM)pvuccino Έγραψε: [ -> ]Το 115 ισχύει καθημερινά εκτός Κυριακής. Την Κυριακή το τελευταίο δρομολόγιο που κατεβαίνει Αθήνα είναι 116!!
Όντως έτσι λέει στο site του ΟΑΣΑ εδώ και 1-2 μήνες αλλά 115 πρέπει να ΄ναι απλά τα μπερδεύουν κλασσικά στο site του ΟΑΣΑ. Π.χ. άλλες φορές δεν αναφέρεται καν το δρομολόγιο ή υπάρχει μόνο η υποσημείωση. Eπίσης, υπάρχει τις Καθημερινές Α2 στις 5:45 που αναχωρεί από Εκκλησία Βάρης.


(26-06-2013, 11:31 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: [ -> ]Πολύς κόσμος δε γνωρίζει ότι τα πρώτα δρομολόγια φτάνουν μέχρι την Ακαδημία. Ενδεχομένως όσοι παίρνουν τα πρώτα 206 και 237 να κατεβαίνουν στη Γυμναστική Ακαδημία και να περιμένουν Α3/Β3 ή Α4. Γιατί το θεωρώ παράλογο να μην υπάρχει κανείς που να πηγαίνει κέντρο.

Επίσης, όπου υπάρχουν οι παλιές προμετωπίδες, γιατί δε χρησιμοποιούνται; Στα 206 και 237 έχουν διατηρηθεί η προμετωπίδες "ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ" και "ΑΝΩ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ - ΑΚΑΔΗΜΙΑ" ή αφαιρέθηκαν τελείως;

Τα 206/237 για να πάνε κέντρο πάνε ευθεία Ηλιουπόλεως και δεν στρίβουν αριστερά Ειδομένης αρά σίγουρα οι επιβάτες που τα χρησιμοποιούν εκείνη την ώρα γνωρίζουν την υπαρξή τους. Απλά ίσως είναι λίγο το επιβατικό κοινό εκείνη την ώρα προς κέντρο και ακόμα λίγοτερο από κέντρο προς περιφέρεια.
(27-06-2013, 12:03 AM)mercedes elbo Έγραψε: [ -> ]Τα 206/237 για να πάνε κέντρο πάνε ευθεία Ηλιουπόλεως και δεν στρίβουν αριστερά Ειδομένης αρά σίγουρα οι επιβάτες που τα χρησιμοποιούν εκείνη την ώρα γνωρίζουν την υπαρξή τους. Απλά ίσως είναι λίγο το επιβατικό κοινό εκείνη την ώρα προς κέντρο και ακόμα λίγοτερο από κέντρο προς περιφέρεια.

Έχεις ένα δίκιο, αλλά δεν κατανοώ το πως, ενώ το 790 και τα πρώτα Α3/Α4 έχουν κόσμο (κυρίως στην επιστροφή από κέντρο), τα 206 και 237 κυκλοφορούν άδεια; Δε γίνεται ολόκληρη Ηλιούπολη να μην έχει επιβάτες που να πηγαίνουν ή να επιστρέφουν από κέντρο.

Επίσης, δεν κατανοώ το γιατί δεν υπάρχουν ετικέτες έστω στην Ακαδημία για το που κάνουν στάση τα πρώτα πρωινά. Νομίζουν στον ΟΑΣΑ πως όλοι ξέρουν ή θυμούνται που μπορεί να είχαν στάση τα 206/237 όταν πήγαιναν κέντρο; Και καλά οι μεγαλύτεροι θα το ξέρουν. Οι νεώτεροι, όμως;

(26-06-2013, 11:41 PM)N1Ellinikou Έγραψε: [ -> ]Στα 206 και 237 οι προμετωπίδες που αναφέρουν την Ακαδημία έχουν αντικατασταθεί.

Μπορούν νομίζω να έχουν και μία για τέτοιες περιπτώσεις, αλλά εδώ δεν έχουν προβλέψει να έχουν προμετωπίδα "ΑΝΩ ΙΛΙΣΙΑ - ΣΤ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ" και "ΠΑΝΕΠΙΣΤ/ΠΟΛΗ - ΣΤ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ" στα 220/221 για όταν κλείνει το κέντρο και αν θυμηθεί να το πει ο οδηγός, το κατάλαβες. Διαφορετικά...
(27-06-2013, 08:10 AM)marios.ilioupoli Έγραψε: [ -> ]Έχεις ένα δίκιο, αλλά δεν κατανοώ το πως, ενώ το 790 και τα πρώτα Α3/Α4 έχουν κόσμο (κυρίως στην επιστροφή από κέντρο), τα 206 και 237 κυκλοφορούν άδεια; Δε γίνεται ολόκληρη Ηλιούπολη να μην έχει επιβάτες που να πηγαίνουν ή να επιστρέφουν από κέντρο.

Τα πρώτα Α3/Β3/Α4 έχουν κόσμο γιατί ξέρουν που κάνουν στάση και τις ώρες τους και εξυπηρετούν κυρίως την Βουλιαγμένης ειδικά τα Α3/Β3. Στα 206/237 όπως και στα υπόλοιπα πρωινά που πάνε κέντρο νομίζω φεύγουν από Ακαδημία νομίζω 5:30 αλλά ίσως πολλοί δεν το γνωρίζουν και προτιμούν για σιγουριά τα Α3/Β3/Α4.
Ήρθε η ώρα να προτείνω με τη σειρά μου κάτι ολοκληρωμένο για τις γραμμές-κορμούς.

Πρώτα απ' όλα θα ήθελα να ορίσω τι εννοώ ''γραμμή-κορμός''. Γραμμή-κορμός λοιπόν, είναι η γραμμή που συνδέει το κέντρο της Αθήνας (ή και του Πειραιά) με τα προάστια της πόλης μέσω των μεγάλων οδικών αξόνων. Τις γραμμές αυτές τις θεωρώ ''sine quae non'', δηλαδή χωρίς αυτές δίκτυο απλά δεν υπάρχει. Οι γραμμές κορμοί πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
α) να κινούνται αποκλειστικά στις μεγάλες οδικές αρτηρίες και όχι σε συνοικιακούς δρόμους
β) να έχουν συχνότητες από 8 έως 15 λεπτά
γ) να δρομολογούνται αποκλειστικά με 18μετρα οχήματα

Στο δίκτυο των κορμών της Αθήνας πρέπει να γίνει εκτενής επαναρίθμηση. Προτείνω λοιπόν η κάθε οδική αρτηρία να πάρει και τον δικό της αριθμό. Έτσι λοιπόν έχουμε και λέμε:

1: Παραλιακό μέτωπο
2: Συγγρού-Παραλιακή
3: Λ. Βουλιαγμένης
4: Λ. Μεσογείων
5: Λ. Κηφισίας
6: Πατησίων-Λ. Ηρακλείου
7: Αχαρνών-Δεκελείας
8: Λιοσίων-Χασιάς/Λ. Δημοκρατίας
9: Λένορμαν-Π. Τσαλδάρη
10: Λ. Αθηνών
11: Ιερά Οδός
12: Πειραιώς-Π. Ράλλη/Γ. Λαμπράκη

Πάμε λοιπόν!

Α1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΒΟΥΛΑ
Η γραμμή διατηρείται ως έχει. Μοναδική διαφορά είναι πως πλέον δε θα διέρχεται από τα στενά της Βούλας, αλλά θα διανύει όλη τη Παραλιακή.

Α2 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΒΟΥΛΑ (ΜΕΣΩ Λ. ΑΜΦΙΘΕΑΣ)
Και αυτή η γραμμή παραμένει ως έχει. Ισχύει ό,τι και για το Α1.

Β2 ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ – ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ
Η γραμμή φεύγει από Ακαδημία δίνοντας τα σκήπτρα στο Α2 (μόνο το πρώτο και τα δυο τελευταία δρομολόγια θα ανεβαίνουν Ακαδημία). Ουσιαστικά παραμένει στο χάρτη για να συνδέσει τη Λ. Συγγρού σε όλο το μήκος της και το κομμάτι της Παραλιακής που δεν εξυπηρετεί το Α2. Η γραμμή θα πιάνει τη στάση ''Μακρυγιάννη'' για να διευκολύνει τις μετεπιβιβάσεις αλλά και τη στάση ''Στ. Συγγρου Φιξ'' στο ρεύμα καθόδου της Συγγρού ακολουθώντας την παρακάτω διαδρομή: Συγγρού-Αθ. Διάκου-Καλλιρρόης-Βούρβαχη-Συγγρού (την ίδια διαδρομή θα ακολουθούν εννοείται και τα 106/126, 136/137).

Α3 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΓΛΥΦΑΔΑ (ΜΕΣΩ Λ. ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ)
Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας, μια μόνο γραμμή στη Βουλιαγμένης που θα ανεβοκατεβαίνει Γλυφάδα μέσω των οδών Σ. Καράγιωργα και Ν. Ζέρβα.

Α4 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Το σημερινό Α5 (εννοείται πως το σημερινό Α4 τοπικοποιείται και παίρνει τριψήφιο αριθμό) το οποίο πλέον θα φτάνει έως την πρώην ΕΡΤ. Η Ανθούσα και το Α/Σ θα εξυπηρετούνται από το 301 το οποίο μετακινείται στο Νομισματοκοπείο.

Β4 ΣΤΑΘΜΟΣ ΛΑΡΙΣΗΣ – ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΜΕΣΩ Λ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ)
Το σημερινό Β5. Εννοείται εκτός Τσακού. Τέρμα είτε στην πρώην ΕΡΤ, είτε εκεί που είναι σήμερα.

Α5 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ
Το σημερινό Α7. Αφετηρία στον παράδρομο Ακαδημίας δίπλα στο Α5 (εννοείται απομακρύνονται τα παρκόμετρα του Δήμου Αθηναίων). Για τη διαδρομή του υπάρχουν δυο εναλλακτικές: είτε μέσω Ιπποκράτους και Χ. Τρικούπη (Αλεξάνδρας-Ιπποκράτους-Ακαδημίας (παράδρομος)-Σίνα-Πανεπιστημίου-Χ. Τρικούπη-Αλεξάνδρας), είτε όπως πάει το σημερινό Α5 (Βασ. Σοφίας-Σέκερη-Σόλωνος-Ιπποκράτους-Ακαδημίας-Βασ. Σοφίας). Προσωπικά επιλέγω τη πρώτη εναλλακτική.

Α6 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ – ΜΑΡΟΥΣΙ
Το σημερινό Α8. Αφετηρία στην οδό Στουρνάρη και τέρμα έξωθεν του Σταθμού Αμαρουσίου μαζί με τα Tonotil (δε με ενδιαφέρει, να βρεθεί χώρος εκεί!). Η γραμμή αυτή ίσως να είναι η μόνη που θα ''παραβιάζει'' τους κανόνες: θα διέρχεται αναγκαστικά από συνοικιακούς δρόμους για να προσεγγίσει τον Στ. Αμαρουσίου και θα δρομολογείται με 12μετρο όχημα.

Α7 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
Το σημερινό Β9. Βέβαια ο κλάδος Μεταμόρφωση-Νέα Κηφισιά θα πάει σε τοπικό και ο κορμός θα μείνει όπως το παλιό Α9. Αφετηρία κανονικά, η οδός Χαλκοκονδύλη.

Α8 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Το σημερινό Β12. Αφετηρία η οδός Χαλκοκονδύλη στη σημερινή θέση του Γ9 (το Γ9 τοπικοποιείται έως Στ. Κάτω Πατησίων). Τέρμα το Α/Σ Άνω Λιοσίων, καθώς είναι το πιο ασφαλές σημείο να κάνει τέρμα εκεί ένα λεωφορείο. Στην κάθοδο προς κέντρο η γραμμή θα διέρχεται: Καραϊσκάκη-25ης Μαρτίου-Λ. Φυλής και όχι όπως σήμερα (Καραϊσκάκη-Ελευθερίας)

Β8 ΣΤΑΘΜΟΣ ΛΑΡΙΣΗΣ – ΑΧΑΡΝΑΙ
Τα σημερινά Α10/Β10. Η διαδρομή θα βασιστεί σε αυτή του Α10. Η γραμμή εντάσσεται στον τομέα 8, καθώς κινείται επί της Λιοσίων για να έρθει και να φύγει από την Αθήνα. Αφετηρία στον Στ. Λαρίσης για την ασφάλεια της γραμμής και τέρμα... έλα ντε? Καλό είναι να βρεθεί χώρος κάπου μέσα στις Αχαρνές (Λ. Αριστοτέλους?) για να φύγει το λεωφορείο από το Μεσονύχι.

Α9 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Ή αλλιώς το σημερινό 12, το οποίο αναβαθμίζεται και γίνεται κορμός. Θα είναι η μοναδική γραμμή- κορμός operated by τρόλεϊ. Αφετηρία η οδός Εδουάρδου Λω (υπάρχει ήδη εναέριος, απλά πρέπει να συνδεθεί με το δίκτυο της Πανεπιστημίου) και τέρμα ο Αγ. Ιερόθεος στο Περιστέρι. Απαραίτητα τα 9000αρα στη γραμμή. Το Α13 παράλληλα, μετονομάζεται σε 713 και κόβεται μέχρι τον Στ. Ανθούπολης.

Α10 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΧΑΪΔΑΡΙ
Τα σημερινά Α15/Β15. Αφετηρία η οδός Μενάνδρου, στη σημερινή θέση των Β18/Γ18. Η γραμμή θα προσεγγίζει την αφετηρία ως εξής: Αχιλλέως-Δελιγιώργη-Πειραιώς-Πλ. Ομονοίας-Σταδίου-Αιόλου-Πλ. Ομονοίας (στάση αποβίβασης-επιβίβασης)-Αγ. Κωνσταντίνου-Μενάνδρου (αφετηρία)-Πειραιώς-Μυλλέρου-Αχιλλέως και συνέχεια κανονικά. Τέρμα θα έχει στην οδό Βουλγαροκτόνου στο Δαφνί (ανγκαζέ με το 811). Βέβαια δεν έχω τσεκάρει από κοντά εαν χωράει 18μετρο όχημα να μπει στο Δαφνί. Το κομμάτι του Δάσους Χαϊδαρίου το αναλαμβάνει ταυτόχρονα νέα γραμμή, τροφοδοτική στον Στ. Αγία Μαρίνα. Το Παλατάκι θα εξυπηρετηθεί από άλλη γραμμή, ίσως τροφοδοτική προς κάποιο σταθμό μετρό.

Α11 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΕΛΕΥΣΙΝΑ (ΜΕΣΩ ΙΕΡΑΣ ΟΔΟΥ)
Β11 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΕΛΕΥΣΙΝΑ (ΜΕΣΩ Λ. ΑΘΗΝΩΝ)

Τα σημερινά Α16/Β16. Αφετηρία στην οδό Μενάνδρου, πίσω από το υποθετικό Α10. Ο λόγος που οι γραμμές φεύγουν από την Πλ. Κουμουνδούρου είναι για να προσεγγίζουν όσο το δυνατόν καλύτερα το κέντρο. Η δεύτερη περίπτωση, μετά το υποθετικό Α6, που δε θα χρειαστεί 18μετρο όχημα για τη δρομολόγηση των γραμμών. Το Β11 θα ακολουθεί την ίδια διαδρομή με το υποθετικό Α10 για να προσεγγίσει την αφετηρία. Το Γ16 καταργείται και υποκαθίσταται από την ήδη υπάρχουσα 866.

Α12 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΠΕΡΑΜΑ (ΜΕΣΩ Π. ΡΑΛΛΗ)
Β12 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΠΕΡΑΜΑ (ΜΕΣΩ ΓΡ. ΛΑΜΠΡΑΚΗ)

Ακριβώς τα ίδια με τα σημερινά Β18/Γ18. Το μόνο που αλλάζει είναι η αφετηρία, η οποία θα χωροθετηθεί στην οδό Αθηνάς στη σημερινή θέση των 838/914 (τα οποία μετατρέπονται σε κυκλικά με αφετηρία/τέρμα τη Κοκκινιά). Ύστερα θα στρίβουν Σοφοκλέους για να βγούν Πειραιώς. Όσον αφορά τον χώρο της αφετηρίας, μου περάσαν και άλλα σημεία απ' το μυαλό, όπως η Πλ. Κολοκοτρώνη και το Ζάππειο. Το τρόλεϊ 21 ταυτόχρονα μετονομάζεται σε 12 (για να υπάρχει αντιστοιχία) και θα ασκεί επικουρικό ρόλο. Με το άνοιγμα του Σταθμού Νίκαια το τρόλεϊ αυτό θα καταργηθεί.


Στη συνέχεια, επιτακτική κρίνεται η ανάγκη επαναφοράς κάποιων γραμμών-κορμών express. Οι οδικές αρτηρίες που κατά τη γνώμη μου χρειάζονται κορμό-express είναι οι λεωφοροι Συγγρού και Κηφισίας (ίσως και η Λ. Αθηνών). Γι 'αυτό λοιπόν προτείνω και την σύσταση των παρακάτω γραμμών:

Ε2 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΒΟΥΛΑ (EXPRESS)
Θα ακολουθεί τη διαδρομή του παλιού Ε22, με τη διαφορά οτι θα φτάνει έως Βούλα. Η γραμμή θα λειτουργεί Δευτέρα με Παρασκευή, μόνο κατά τις ώρες αιχμής (πρωί και απόγευμα). Η γραμμή δεν θα είναι ανεξάρτητη, αλλά θα αποτελεί βάρδιες του Α2 ή του Β2.

Ε5 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ (EXPRESS)
Το παλιό Ε7! Σε αντίθεση με το Ε2, η Ε5 θα είναι αυτόνομη γραμμή και θα λειτουργεί μόνο Δευτέρα με Παρασκευή από 06.00 εως 21.00. Θα προσεγγίζει την Ακαδημία όπως το σημερινό Α5 (Βασ. Σοφίας-Σέκερη-Σόλωνος-Ιπποκράτους-Ακαδημίας-Βασ. Σοφίας). Παράλληλα, το Ε14 είτε τοπικοποιείται μέχρι κάποιο σταθμό μετρό (Ευαγγελισμό ή Κατεχάκη), είτε κόβεται εντελώς, δεδομένου ότι πλησίον του ΥΠΕΠΘ υπάρχει ο Σταθμός Νερατζιώτισσα. Το Χ14 παραμένει, ωστόσο γίνεται νυχτερινό λεωφορείο.

Τέλος, αξίζει να γίνει και μια αναφορά για τις γραμμές ''οιονεί κορμούς''. Οι κυριότερες από αυτές είναι: 10, 040, 049, 420, 550, 703, 843, 845. Οι γραμμές αυτές κατά τη γνώμη μου δεν πρέπει να αλλάξουν ονομασία (εκτός της 10 που πρέπει να ξαναγίνει πάση θυσία 450!), καθώς, εκτός από τα 040 & 049, δεν ενώνουν τα προάστια με το κέντρο της Αθήνας, αλλά οδικές αρτηρίες μεταξύ τους.

**Σημείωση: Οι γραμμές Α11, Β11, Α13, Β13, Β8, Γ9, Γ10, Γ12 μετατρέπονται σε τροφοδοτικές γραμμές του μετρό.
(14-09-2013, 05:20 PM)N1Ellinikou Έγραψε: [ -> ]Ήρθε η ώρα να προτείνω με τη σειρά μου κάτι ολοκληρωμένο για τις γραμμές-κορμούς.

Πρώτα απ' όλα θα ήθελα να ορίσω τι εννοώ ''γραμμή-κορμός''. Γραμμή-κορμός λοιπόν, είναι η γραμμή που συνδέει το κέντρο της Αθήνας (ή και του Πειραιά) με τα προάστια της πόλης μέσω των μεγάλων οδικών αξόνων. Τις γραμμές αυτές τις θεωρώ ''sine quae non'', δηλαδή χωρίς αυτές δίκτυο απλά δεν υπάρχει. Οι γραμμές κορμοί πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
α) να κινούνται αποκλειστικά στις μεγάλες οδικές αρτηρίες και όχι σε συνοικιακούς δρόμους
β) να έχουν συχνότητες από 8 έως 15 λεπτά
γ) να δρομολογούνται αποκλειστικά με 18μετρα οχήματα

Στο δίκτυο των κορμών της Αθήνας πρέπει να γίνει εκτενής επαναρίθμηση. Προτείνω λοιπόν η κάθε οδική αρτηρία να πάρει και τον δικό της αριθμό. Έτσι λοιπόν έχουμε και λέμε:

1: Παραλιακό μέτωπο
2: Συγγρού-Παραλιακή
3: Λ. Βουλιαγμένης
4: Λ. Μεσογείων
5: Λ. Κηφισίας
6: Πατησίων-Λ. Ηρακλείου
7: Αχαρνών-Δεκελείας
8: Λιοσίων-Χασιάς/Λ. Δημοκρατίας
9: Λένορμαν-Π. Τσαλδάρη
10: Λ. Αθηνών
11: Ιερά Οδός
12: Πειραιώς-Π. Ράλλη/Γ. Λαμπράκη

Πάμε λοιπόν!

Α1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΒΟΥΛΑ
Η γραμμή διατηρείται ως έχει. Μοναδική διαφορά είναι πως πλέον δε θα διέρχεται από τα στενά της Βούλας, αλλά θα διανύει όλη τη Παραλιακή.

Α2 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΒΟΥΛΑ (ΜΕΣΩ Λ. ΑΜΦΙΘΕΑΣ)
Και αυτή η γραμμή παραμένει ως έχει. Ισχύει ό,τι και για το Α1.

Β2 ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ – ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ
Η γραμμή φεύγει από Ακαδημία δίνοντας τα σκήπτρα στο Α2 (μόνο το πρώτο και τα δυο τελευταία δρομολόγια θα ανεβαίνουν Ακαδημία). Ουσιαστικά παραμένει στο χάρτη για να συνδέσει τη Λ. Συγγρού σε όλο το μήκος της και το κομμάτι της Παραλιακής που δεν εξυπηρετεί το Α2. Η γραμμή θα πιάνει τη στάση ''Μακρυγιάννη'' για να διευκολύνει τις μετεπιβιβάσεις αλλά και τη στάση ''Στ. Συγγρου Φιξ'' στο ρεύμα καθόδου της Συγγρού ακολουθώντας την παρακάτω διαδρομή: Συγγρού-Αθ. Διάκου-Καλλιρρόης-Βούρβαχη-Συγγρού (την ίδια διαδρομή θα ακολουθούν εννοείται και τα 106/126, 136/137).

Α3 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΓΛΥΦΑΔΑ (ΜΕΣΩ Λ. ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ)
Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας, μια μόνο γραμμή στη Βουλιαγμένης που θα ανεβοκατεβαίνει Γλυφάδα μέσω των οδών Σ. Καράγιωργα και Ν. Ζέρβα.

Α4 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Το σημερινό Α5 (εννοείται πως το σημερινό Α4 τοπικοποιείται και παίρνει τριψήφιο αριθμό) το οποίο πλέον θα φτάνει έως την πρώην ΕΡΤ. Η Ανθούσα και το Α/Σ θα εξυπηρετούνται από το 301 το οποίο μετακινείται στο Νομισματοκοπείο.

Β4 ΣΤΑΘΜΟΣ ΛΑΡΙΣΗΣ – ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΜΕΣΩ Λ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ)
Το σημερινό Β5. Εννοείται εκτός Τσακού. Τέρμα είτε στην πρώην ΕΡΤ, είτε εκεί που είναι σήμερα.

Α5 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ
Το σημερινό Α7. Αφετηρία στον παράδρομο Ακαδημίας δίπλα στο Α5 (εννοείται απομακρύνονται τα παρκόμετρα του Δήμου Αθηναίων). Για τη διαδρομή του υπάρχουν δυο εναλλακτικές: είτε μέσω Ιπποκράτους και Χ. Τρικούπη (Αλεξάνδρας-Ιπποκράτους-Ακαδημίας (παράδρομος)-Σίνα-Πανεπιστημίου-Χ. Τρικούπη-Αλεξάνδρας), είτε όπως πάει το σημερινό Α5 (Βασ. Σοφίας-Σέκερη-Σόλωνος-Ιπποκράτους-Ακαδημίας-Βασ. Σοφίας). Προσωπικά επιλέγω τη πρώτη εναλλακτική.

Α6 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ – ΜΑΡΟΥΣΙ
Το σημερινό Α8. Αφετηρία στην οδό Στουρνάρη και τέρμα έξωθεν του Σταθμού Αμαρουσίου μαζί με τα Tonotil (δε με ενδιαφέρει, να βρεθεί χώρος εκεί!). Η γραμμή αυτή ίσως να είναι η μόνη που θα ''παραβιάζει'' τους κανόνες: θα διέρχεται αναγκαστικά από συνοικιακούς δρόμους για να προσεγγίσει τον Στ. Αμαρουσίου και θα δρομολογείται με 12μετρο όχημα.

Α7 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
Το σημερινό Β9. Βέβαια ο κλάδος Μεταμόρφωση-Νέα Κηφισιά θα πάει σε τοπικό και ο κορμός θα μείνει όπως το παλιό Α9. Αφετηρία κανονικά, η οδός Χαλκοκονδύλη.

Α8 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Το σημερινό Β12. Αφετηρία η οδός Χαλκοκονδύλη στη σημερινή θέση του Γ9 (το Γ9 τοπικοποιείται έως Στ. Κάτω Πατησίων). Τέρμα το Α/Σ Άνω Λιοσίων, καθώς είναι το πιο ασφαλές σημείο να κάνει τέρμα εκεί ένα λεωφορείο. Στην κάθοδο προς κέντρο η γραμμή θα διέρχεται: Καραϊσκάκη-25ης Μαρτίου-Λ. Φυλής και όχι όπως σήμερα (Καραϊσκάκη-Ελευθερίας)

Β8 ΣΤΑΘΜΟΣ ΛΑΡΙΣΗΣ – ΑΧΑΡΝΑΙ
Τα σημερινά Α10/Β10. Η διαδρομή θα βασιστεί σε αυτή του Α10. Η γραμμή εντάσσεται στον τομέα 8, καθώς κινείται επί της Λιοσίων για να έρθει και να φύγει από την Αθήνα. Αφετηρία στον Στ. Λαρίσης για την ασφάλεια της γραμμής και τέρμα... έλα ντε? Καλό είναι να βρεθεί χώρος κάπου μέσα στις Αχαρνές (Λ. Αριστοτέλους?) για να φύγει το λεωφορείο από το Μεσονύχι.

Α9 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Ή αλλιώς το σημερινό 12, το οποίο αναβαθμίζεται και γίνεται κορμός. Θα είναι η μοναδική γραμμή- κορμός operated by τρόλεϊ. Αφετηρία η οδός Εδουάρδου Λω (υπάρχει ήδη εναέριος, απλά πρέπει να συνδεθεί με το δίκτυο της Πανεπιστημίου) και τέρμα ο Αγ. Ιερόθεος στο Περιστέρι. Απαραίτητα τα 9000αρα στη γραμμή. Το Α13 παράλληλα, μετονομάζεται σε 713 και κόβεται μέχρι τον Στ. Ανθούπολης.

Α10 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΧΑΪΔΑΡΙ
Τα σημερινά Α15/Β15. Αφετηρία η οδός Μενάνδρου, στη σημερινή θέση των Β18/Γ18. Η γραμμή θα προσεγγίζει την αφετηρία ως εξής: Αχιλλέως-Δελιγιώργη-Πειραιώς-Πλ. Ομονοίας-Σταδίου-Αιόλου-Πλ. Ομονοίας (στάση αποβίβασης-επιβίβασης)-Αγ. Κωνσταντίνου-Μενάνδρου (αφετηρία)-Πειραιώς-Μυλλέρου-Αχιλλέως και συνέχεια κανονικά. Τέρμα θα έχει στην οδό Βουλγαροκτόνου στο Δαφνί (ανγκαζέ με το 811). Βέβαια δεν έχω τσεκάρει από κοντά εαν χωράει 18μετρο όχημα να μπει στο Δαφνί. Το κομμάτι του Δάσους Χαϊδαρίου το αναλαμβάνει ταυτόχρονα νέα γραμμή, τροφοδοτική στον Στ. Αγία Μαρίνα. Το Παλατάκι θα εξυπηρετηθεί από άλλη γραμμή, ίσως τροφοδοτική προς κάποιο σταθμό μετρό.

Α11 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΕΛΕΥΣΙΝΑ (ΜΕΣΩ ΙΕΡΑΣ ΟΔΟΥ)
Β11 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΕΛΕΥΣΙΝΑ (ΜΕΣΩ Λ. ΑΘΗΝΩΝ)

Τα σημερινά Α16/Β16. Αφετηρία στην οδό Μενάνδρου, πίσω από το υποθετικό Α10. Ο λόγος που οι γραμμές φεύγουν από την Πλ. Κουμουνδούρου είναι για να προσεγγίζουν όσο το δυνατόν καλύτερα το κέντρο. Η δεύτερη περίπτωση, μετά το υποθετικό Α6, που δε θα χρειαστεί 18μετρο όχημα για τη δρομολόγηση των γραμμών. Το Β11 θα ακολουθεί την ίδια διαδρομή με το υποθετικό Α10 για να προσεγγίσει την αφετηρία. Το Γ16 καταργείται και υποκαθίσταται από την ήδη υπάρχουσα 866.

Α12 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΠΕΡΑΜΑ (ΜΕΣΩ Π. ΡΑΛΛΗ)
Β12 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΠΕΡΑΜΑ (ΜΕΣΩ ΓΡ. ΛΑΜΠΡΑΚΗ)

Ακριβώς τα ίδια με τα σημερινά Β18/Γ18. Το μόνο που αλλάζει είναι η αφετηρία, η οποία θα χωροθετηθεί στην οδό Αθηνάς στη σημερινή θέση των 838/914 (τα οποία μετατρέπονται σε κυκλικά με αφετηρία/τέρμα τη Κοκκινιά). Ύστερα θα στρίβουν Σοφοκλέους για να βγούν Πειραιώς. Όσον αφορά τον χώρο της αφετηρίας, μου περάσαν και άλλα σημεία απ' το μυαλό, όπως η Πλ. Κολοκοτρώνη και το Ζάππειο. Το τρόλεϊ 21 ταυτόχρονα μετονομάζεται σε 12 (για να υπάρχει αντιστοιχία) και θα ασκεί επικουρικό ρόλο. Με το άνοιγμα του Σταθμού Νίκαια το τρόλεϊ αυτό θα καταργηθεί.


Στη συνέχεια, επιτακτική κρίνεται η ανάγκη επαναφοράς κάποιων γραμμών-κορμών express. Οι οδικές αρτηρίες που κατά τη γνώμη μου χρειάζονται κορμό-express είναι οι λεωφοροι Συγγρού και Κηφισίας (ίσως και η Λ. Αθηνών). Γι 'αυτό λοιπόν προτείνω και την σύσταση των παρακάτω γραμμών:

Ε2 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΒΟΥΛΑ (EXPRESS)
Θα ακολουθεί τη διαδρομή του παλιού Ε22, με τη διαφορά οτι θα φτάνει έως Βούλα. Η γραμμή θα λειτουργεί Δευτέρα με Παρασκευή, μόνο κατά τις ώρες αιχμής (πρωί και απόγευμα). Η γραμμή δεν θα είναι ανεξάρτητη, αλλά θα αποτελεί βάρδιες του Α2 ή του Β2.

Ε5 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ (EXPRESS)
Το παλιό Ε7! Σε αντίθεση με το Ε2, η Ε5 θα είναι αυτόνομη γραμμή και θα λειτουργεί μόνο Δευτέρα με Παρασκευή από 06.00 εως 21.00. Θα προσεγγίζει την Ακαδημία όπως το σημερινό Α5 (Βασ. Σοφίας-Σέκερη-Σόλωνος-Ιπποκράτους-Ακαδημίας-Βασ. Σοφίας). Παράλληλα, το Ε14 είτε τοπικοποιείται μέχρι κάποιο σταθμό μετρό (Ευαγγελισμό ή Κατεχάκη), είτε κόβεται εντελώς, δεδομένου ότι πλησίον του ΥΠΕΠΘ υπάρχει ο Σταθμός Νερατζιώτισσα. Το Χ14 παραμένει, ωστόσο γίνεται νυχτερινό λεωφορείο.

Τέλος, αξίζει να γίνει και μια αναφορά για τις γραμμές ''οιονεί κορμούς''. Οι κυριότερες από αυτές είναι: 10, 040, 049, 420, 550, 703, 843, 845. Οι γραμμές αυτές κατά τη γνώμη μου δεν πρέπει να αλλάξουν ονομασία (εκτός της 10 που πρέπει να ξαναγίνει πάση θυσία 450!), καθώς, εκτός από τα 040 & 049, δεν ενώνουν τα προάστια με το κέντρο της Αθήνας, αλλά οδικές αρτηρίες μεταξύ τους.

**Σημείωση: Οι γραμμές Α11, Β11, Α13, Β13, Β8, Γ9, Γ10, Γ12 μετατρέπονται σε τροφοδοτικές γραμμές του μετρό.

Για τις παραπάνω προτάσεις δεν έχει ληφθεί υπόψιν μία αρκετά σημαντική παράμετρος. Λέγεται: ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΟΔΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ & ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΡΑΜ. Και είναι πολύ σημαντική παράμετρος, για όποια αλλαγή συντελεστεί.
Για παράδειγμα, οι κορμοί που έρχονται από ΝΠ (Α2/Β2, Α3/Β3, Α4), και να παραμείνουν ως έχουν σήμερα, τότε αναγκαστικά ή θα γίνουν κυκλικά ή θα έχουν αφετηρία στο Σύνταγμα.
Διαφωνώ πάντως με μία τόση εκτεταμένη αλλαγή αριθμοδότησης, η οποία θα προκαλέσει μπάχαλο. Όπως και με το ότι εξαιρούνται αυτής γραμμές όπως οι 420/703, 040, 049, 550, 843 (με την ίδια λογική, να αλλάξουμε αριθμοδότηση και στο Α1Wink. Δε θα ήταν άσχημη σαν ιδέα τα 420/703 να γίνουν Α20/Α23, αντίστοιχα, με κόψιμο του 2ου στους Αγ. Αναργύρους. Επίσης, το 550 θα γίνονταν Α50, τα 040 και 049 θα έπαιρναν αριθμό Α40 και Α49, ενώ το 843 τον αριθμό Α43.
(14-09-2013, 08:07 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: [ -> ]Για τις παραπάνω προτάσεις δεν έχει ληφθεί υπόψιν μία αρκετά σημαντική παράμετρος. Λέγεται: ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΟΔΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ & ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΡΑΜ. Και είναι πολύ σημαντική παράμετρος, για όποια αλλαγή συντελεστεί.

Μπορεί να φανώ απαισιόδοξος, αλλά άπαξ και δεν δω μπουλντόζα στην Πανεπιστημίου δεν πιστεύω τίποτα..
(14-09-2013, 08:29 PM)nikos1991 Έγραψε: [ -> ]Μπορεί να φανώ απαισιόδοξος, αλλά άπαξ και δεν δω μπουλντόζα στην Πανεπιστημίου δεν πιστεύω τίποτα..

Όντως, αλλά το γεγονός ότι υπάρχει και ιδιωτική συμμετοχή στη χρηματοδότηση (Ίδρυμα Ωνάση), ας μας κάνει να αισιοδοξούμε λίγο. Το μεγάλο έργο του Ιδρύματος Νιάρχου στο Δέλτα Φαλήρου προχωράει με γοργούς ρυθμούς.
Σελίδες: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44