19-01-2015, 04:29 PM
(26-12-2014, 12:55 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: Γιατί να επιμένουμε στο προβληματικό (ειδικά έτσι όπως διαμορφώθηκε η κατάσταση στο Κέντρο τα τελευταία χρόνια, με τον καθημερινό αποκλεισμό λόγω συγκεντρώσεων) σύστημα των διακεντρικών;
Άντε και συνενώνεται το 046 με το 057. Έχουμε μηδενικό κέρδος οχημάτων και παράλληλα το τμήμα του 046, που δεν είχε να αντιμετωπίσει παρά ελάχιστα προβληματικά σημεία, θα βρίσκεται πλέον αντιμέτωπο με όλο το μπάχαλο που επικρατεί -σχεδόν σε καθημερινή βάση- στην Ομόνοια, με το που εμφανιστεί περιπολικό για να διακόψει την κυκλοφορία προς το Σύνταγμα μέσω της Σταδίου, λόγω συγκέντρωσης. Άρα, οι χρήστες της γραμμής από τις συνοικίες των Αμπελοκήπων και του Γκύζη, θα βιώνουν τις δυσάρεστες συνέπειες που βιώνουν οι χρήστες όσων γραμμών έχουν διακεντρική κυκλοφορία μέσω του Κέντρου της Αθήνας.
Eναπαφέρω, με κάποια καθυστέρηση, τη συζήτηση και θέλω να απαντήσω στο φίλο marios.ilioupoli:΅
Το 046 πράγματι είναι από τις γραμμές που δεν επηρεάζεται άμεσα από οποιοδήποτε κυκλοφοριακό ζήτημα του κέντρου της Αθήνας. Όμως δεν εξυπηρετεί εκεί που είναι η αφετηρία του. Ποιός άραγε θα μπεί στον κόπο να περπατήσει μέχρι το Μουσείο, ή να κάνει μετεπιβίβαση από το 224 ή το 15 που έρχονται από το κέντρο, για να μεταβεί στη Βαλτινών ή στου Γκύζη; Πιό απλό είναι να ανεβεί με το 021 ή με το 813 και, αντιστοίχως, να προσεγγίσει τον προορισμό του (με λιγότερο περπάτημα).
Σίγουρα λοιπόν οι χρήστες από Αμπελοκήπους/Γκύζη που έχουν προορισμό το κέντρο της Αθήνας, δεν εξυπηρετούνται. Φαίνεται εξάλλου και από τις πληρότητές του. Ενώ είναι μια πολύ καλή ενδοσυνοικιακή συγκοινωνία Αμπελοκήπων/Γκύζη (μεταξύ Βαλτινών, Γκύζη και Πανόρμου), από το ύψος Βαλτινών και μέχρι Μουσείο δεν έχει κόσμο.
Δεν είναι λοιπόν καλύτερο, να συνενωθεί με την 057 η οποία ούτως ή άλλως μπαίνει κέντρο και κάνει άσκοπες βόλτες γύρω από την Ομόνοια; Έτσι ο επιβάτης των συνοικιών αυτών, που θέλει να μεταβεί στο κέντρο της Αθήνας, θα έχει μια καλή εναλλακτική, προσεγγίζοντας απευθείας την Πλ. Ομονοίας (και στην επιστροφή την Πλ. Λαυρίου).
Όσο για τις αποκοπές που γίνονται καθημερινά, δεν διαφωνώ. Όμως, γιατί τα τρόλλεϋ βρίσκουν εναλλακτικές (πρόωρες αναστροφές, κατάτμηση γραμμών) και δεν εγκλωβίζονται, ενώ τα λεωφορεία πέφτουν ασυντόντιστα μέσα στο μπάχαλο; Είναι λοιπόν θέμα σταθμαρχείου ή εποπτείου να ρυθμισει μια διακεντρική γραμμή για τις 2-3 ώρες που υπάρχει θέμα. Απλούστατα, με μια εντολή στους οδηγούς που έρχονται από Αμπελοκήπους να γυρίσουν στο Μουσείο και σε αυτούς που έρχονται από Σεπόλια να γυρίσουν Μεταξουργείο.
Εξαιτίας της ανικανότητας αυτής να αποφεύγουμε τη χάραξη διακεντρικών; Όταν αποδεικνύεται ότι βασικές γραμμές του δικτύου (732, 608) έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση στα διακεντρικά τους τμήματα και είναι επιτυχημένες ακριβώς γι΄αυτό τον λόγο ;