(04-10-2018, 02:37 AM)mercedes elbo Έγραψε: [ -> ]Θα ξεχάσουμε και αυτά που ξέρουμε.. Ο ΟΑΣΑ και οι θυγατρικές του (ΟΣΥ & ΣΤΑΣΥ) είναι η επιχείρηση και ο επιβάτης ο πελάτης.. Μάντεψε ποιος θα πρεπε να δημιουργήσει συνθήκες όσο το δυνατόν πιο ευνοικές και να προσφέρει ένα συστημα κομίστρου το κατά δύναμη απλό ώστε να έχει τελικώς έσοδα... Όσο περισσότερο περιπλέκεται η κατάσταση απλά θα αυξάνεται η εισιτηριοδιαφυγή..
Ο επιβάτης που δεν πήγε να βγάλει προσωποποιημένη πολύ πιθανόν να σκέφτηκε ότι θα δωθεί παράταση ή δεν θα εφαρμοστεί τελικώς.. Που ήδη εν μέρει αυτό συμβαίνει καθότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεχίζει να εκδίδει μειωμένα εισιτήρια και στον ΟΑΣΑ έχει αναφερθεί ότι δόθηκε παράταση 10 ημερών...
Και φυσικά είναι το λιγότερο γελοία (και σπάταλη) η πρόταση για πρόσληψη προσωπικού για ορισμένο χρονικό διάστημα προκειμένου να εισπραχθούν μηδενικά έσοδα... Γιατί μέσα στην παράνοια που επικρατεί έχουμε ξεχάσει ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο μπήκε για να επιτευχθεί μείωση δαπανών και αύξηση εσόδων τη στιγμή που έχουν επιτευχθεί τα ακριβώς αντίθετα. Μην ακούσω για τα δελτία τύπου του ΟΑΣΑ περί αύξησης εσόδων με ποσοστά όταν τη στιγμή που δεν αναφέρονται ακριβή νούμερα είναι του επιπέδου των 92 λεωφορείων της περιφέρειας, των 300 λεωφορείων του ΟΑΣΘ και της συνέπειας που ανταποκρίθηκε το επιβατικό κοινό στην είσοδο από την πρώτη πόρτα...
Το πρόβλημα με το ηλεκτρονικό εισιτήριο ξεκίνησε από την έλλειψη μηχανημάτων έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου τα οποία ήταν και είναι υποπολλαπλάσια των μηχανημάτων έκδοσης χάρτινου εισιτηρίου και με μενού πιο δύσχρηστα σε σχέση με τα παλιά μηχανήματα. Κινητό με NFC δεν διαθέτουν όλοι ούτε και μπορείς να τους υποχρεώσεις να έχουν.
Πλήρης εφαρμογή ηλεκτρονικού εισιτηρίου χώρις να έχουν αναβαθμιστεί τα παλιά μηχανήματα ή να έχουν αγοραστεί περισσότερα ηλεκτρονικού δεν έπρεπε να γίνει (και από τι φαίνεται τα παλιά δεν μπορούν να αναβαθμιστούν..). Το ίδιο και για την έλλειψη σημείων πώλησης σε περίπτερα, ψιλικατζίδικα κλπ μεμονωμένων εισιτηρίων που έπρεπε να ήταν όπως στην εποχή του χάρτινου. Τότε θα υπήρχε επαρκής διάθεση και φυσικά δεν θα είχαμε ουρές... Και το κυριότερο δεν θα υπήρχαν οι ουρές της ξεφτίλας και ούτε κόσμος που είναι διατεθιμένος να πληρώσει εισιτήριο να μπαίνει δωρεάν στα ΜΜΜ..
Τέλος, για τις μετατάξεις πάνε χρόνια (από το 2011) αλλά τώρα νομίζω έγινε κίνηση από το υπουργείο να επανέλθουν στη ΣΤΑΣΥ (που κάπου ... κόλλησε) οπότε είναι επίκαιρο. Το ίδιο και οι εκδότες που έφυγαν από την έκδοση εισιτηρίων και πήγαν σταθμάρχες στη Γραμμή 1. Για τις απεργίες αν και προφανώς είναι δημοκρατικό δικαίωμα θα έπρεπε νομίζω να αναζητθούν άλλοι τρόποι διαμαρτυρίας οι οποίοι να μην πλήττουν το επιβατικό κοινό αλλά τις διοικήσεις των εταιρειών και το Υπουργείο που ούτως ή άλλως στοχεύουν.
Ο πληθυσμός της Αθήνας πιστεύω είναι αρκετοι παραπάνω κάτοικοι αλλά ποτέ δεν κατάλαβα τη λογική να βγάλουν όλοι athena card τη στιγμή που και αυτή έχει το κόστος της για τον ΟΑΣΑ.. Πέρα από τους συστηματικούς χρήστες και όσους δικαιούνται μηδενικό κόμιστρο υπάρχουν οι περιστασιακοί που δεν τους νοιάζει να κουβαλάνε μια ακόμα κάρτα και βολεύονται με τα εισιτήρια, υπάρχουν όσοι έρχονται από επαρχία είτε περιστασιακά είτε για σπουδές κ.α. που η έκδοση κάρτας είναι αποκλειστικά ταλαιπωρία και σπατάλη χρόνου. Μόνο κάθε Οκτώβρη απαξ και ισχύσει η έκδοση μειωμένου θα γίνεται επιεικώς της Πόπης με τις εκδόσεις προσωποποιημένων (περιττές εργατοώρες). Επιπλέον η athena card αμφιβάλλω ότι μπορεί να αντέξει 10 έτη σε καλή κατάσταση που αναφέρει ο ΟΑΣΑ τη στιγμή που π.χ. πιστωτικές και χρεωστικές αντικαθίστανται αρκετά νωρίτερα και δωρεάν, χώρια τις περιπτώσεις απώλειας λ.χ. λόγω κλοπής.. Αυτά όμως όταν αναφέρονται βλέπω όλοι κάνουν τα "στραβά μάτια" ..
Το χάρτινο athena ticket δεν είναι εφ όρου ζωής...
Ο πελάτης δεν έχει μόνο δικαιώματα, αλλά και υποχρεώσεις. Από τη στιγμή που χρησιμοποιεί το προϊόν (μεταφορά) έχει αποδεχτεί κάποιους όρους, με τους οποίους αν δεν συμφωνεί μπορεί να προσφύγει στα αρμόδια δικαστήρια. Οι νέοι όροι του ηλεκτρονικού εισιτήρίου έλεγαν ότι όσοι δικαιούνται μειωμένο θα έπρεπε από 1/11/2017 να εκδώσουν υποχρεωτικά κάρτα. Μετά την ομολογουμένως λογική κατακραυγή του κόσμου που προφανώς δεν θα προλάβαιναν σε 27 μέρες να εκδώσουν κάρτα όλοι οι τρέχοντες κάτοχοι μηνιαίου κομίστρου μαζί με δικαιούχους μειωμένου κομίστρου και δωρεάν μετακίνησης. Οπότε αρχικά δώθηκε παράταση στους δικαιούχους δωρεάν μετακίνησης, (ξεκίνησαν να βγάζουν κάρτες τον Ιανουάριο) και για τους δικαιούχους μειωμένου κομίστρου ανακοινώθηκε τον Ιούλιο ότι έχουν δικαίωμα να βγάλουν κάρτα μέχρι τις 30/09/2018. Συνολικός χρόνος από την ημέρα πρώτης έκδοση ηλεκτρονικής κάρτας 362 μέρες. Δεν πρόλαβαν;
Η επιχείρηση θέλει προφανώς να έχει έσοδα. Για να έχει έσοδα δεν χρειάζεται να καταγράφει απαιτήσεις, αλλά θα πρέπει να ξέρει από που θα εισπράξει τα έσοδά της. Όλοι όσοι εξέδιδαν μισό εισιτήριο αντί για ολόκληρο και δεν καταγράφονταν πουθενά ήταν φύρα για την επιχείρηση. Με αυτόν το τρόπο (όπως έχει ανακοινωθεί από πέρσυ) θα μπορεί να ταυτοποιεί ποιοι είναι πράγματι δικαιούχοι μειωμένου κομίστρου, για πιο λόγο και πόσο ξοδεύουν, ώστε να μπορεί να απαιτήσει το υπόλοιπο ποσό από το αρμόδιο υπουργείο, χωρίς εκείνο να έχει δικαίωμα αντίρρησης.
Κινητό με NFC έχεις δίκιο ότι δεν διαθέτουν όλοι. Έχουμε και τις ψωνάρες στην Ελλάδα που προτιμούν να δώσουν 1789€ σε γνωστό φρουτοκινητό, το οποίο για τόνωση της αξίας της εταιρίας, δεν επιτρέπει την χρήση του εγκατεστημένου NFC σε άλλες εφαρμογές, εκτός του εαυτού του. Οι υπόλοιποι νομίζω ότι έχουν αγοράσει κινητό την τελευταία τριετία, το οποίο με εξαίρεση τα πολύ φθηνά μοντέλα, έχει εγκατεστημένο NFC, το οποίο μπορεί ακόμα και να μην το γνωρίζει ο χρήστης του. Παρ' όλα αυτά δεν πρόκειται να κατηγορήσει κανείς τους χρήστες που δεν μπορούν να επωφεληθούν από αυτό, μπορεί όμως να κατηγορήσει αυτούς που δεν ξέρουν 1) ότι και τα περίπτερα φορτίζουν εισιτήρια και 2) πήγαιναν στο εκδοτήριο για να αγοράσουν ένα εισιτήριο των 0,60€ το οποίο το πετούσαν λίγο αργότερα και αγόραζαν ξανά καινούριο (εννοείται πάλι μόνο ένα).
Πάμε τώρα στη λογική της κάρτας για ΟΛΟΥΣ τους κατοίκους της Αττικής:
- η κάρτα έχει κόστος 0,84€ + ΦΠΑ και εργατικό κόστος 5' της ώρας ή περίπου 0,62€ στο μισθό του εκδότη, ενώ το εισιτήριο έχει κόστος έκδοσης 0,09€ + ΦΠΑ και εργατικό κόστος περίπου 2' ή αντίστοιχα 0,25€. Οπότε με 5 εκδόσεις εισιτηρίων εξισοροπείται το κόστος έκδοσης κάρτας.
- η κάρτα μπορεί να εκδοθεί και εξ' αποστάσεως, οπότε το παραπάνω κόστος μειώνεται, όπως ακόμη περισσότερο μειώνεται και η "ταλαιπωρία" του επιβάτη.
- η κάρτα λειτουργεί και σαν ψηφιακό πορτοφόλι, οπότε δεν χρειάζεται να εκδίδει ένα εισιτήριο αεροδρομίου και ένα απλό 90', απλά να βάλει 7,40€ στο πορτοφόλι και το μηχάνημα θα τα απομειώνει μόνο του. Αυτή τη στιγμή οι περισσότεροι δεν το καταλαβαίνουν, αλλά όταν εφαρμοστεί το ζωνικό ή αναλογικό εισιτήριο θα φανεί ακριβώς η χρησιμότητά του (πήγαινε βάλε 2 εισιτήρια ζώνης Α και ένα ζώνης Γ πχ)
Τώρα σχετικά με το επιπλέον κόστος για το απλό εισιτήριο, στην Ολλανδία ισχύει +1€ για κάθε εισιτήριο απλής διαδρομής ή +7€ για την έκδοση ανώνυμης ή προσωποποιημένης κάρτας. Και εκεί φυσικά οι εκπτώσεις μπαίνουν μόνο στην προσωποποιημένη κάρτα. Η αντικατάσταση, λόγω παλαιότητας, είναι δωρεάν.
Στην περίπτωση της Ελλάδας, όπου τα κόστη είναι χαμηλότερα μπορεί να μπει τέλος μόνο στην έκδοση πολλαπλού εισιτηρίου και όχι στην έκδοση κάρτας, αφού σκοπός του ΟΑΣΑ είναι να προωθήσει τη χρήση της κάρτας.