18-11-2024, 09:04 PM
Σύναψη:[...]
Όλη η Αττική με αστική συγκοινωνία: Μέγαρα, Μαρκόπουλο, Σαρωνικός, Λαυρεωτική, Μαραθώνας, Ωρωπός
Για τον μέσο κάτοικο της Ανατολικής Αττικής, ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της περιοχής - αν όχι το σημαντικότερο - ήταν ανέκαθεν η έλλειψη αστικής συγκοινωνίας.
Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη σε επίπεδο πληθυσμού περιοχή του λεκανοπεδίου είχε πρόσβαση μόνο στα ΚΤΕΛ. Επί δεκαετίες, οι κάτοικοι έμαθαν να κινούνται αναγκαστικά με ιδιωτικά μέσα, ενώ οι υπηρεσίες που προσέφεραν τα ΚΤΕΛ έμειναν πρακτικά στάσιμες ή περιορίστηκαν μετά την οικονομική κρίση.
Κάτοικοι από περιοχές όπως το Μαρκόπουλο, το Πόρτο Ράφτη, τα Καλύβια, η Κερατέα, το Λαύριο, η Σαρωνίδα, το Λαγονήσι, η Ανάβυσσος, ο Μαραθώνας, ο Ωρωπός και η Ραφήνα, αναγκάζονταν να πάρουν τα αυτοκίνητά τους για να πάνε στον πλησιέστερο προαστιακό σταθμό, που μόνο κοντά δεν βρίσκεται.
Ενδεικτικά, ένας κάτοικος Λαυρίου πρέπει να διανύσει περίπου 33 χιλιόμετρα προκειμένου να φτάσει στον σταθμό του Προαστιακού στο Κορωπί.
Οικονόμου: Λεωφορεία, Τραμ, Μετρό και Προαστιακός πρέπει να λειτουργήσουν συμπληρωματικά
Καθώς ο συγκοινωνιακός χάρτης παραμένει «ξεχασμένος» στο 2004, διατηρούνται εδώ και χρόνια γραμμές όπου λεωφορεία κινούνται - κυριολεκτικά - παράλληλα με τα βαγόνια του Τραμ, ή σε οδόστρωμα πάνω από συρμούς του Μετρό.
Ο Βασίλης Οικονόμου εξηγεί, ότι το να κινείται ένα λεωφορείο σε μια γραμμή παράλληλη με εκείνη του μετρό ή του Προαστιακού δεν έχει κανένα νόημα: «Τότε γιατί φτιάξαμε τους σταθμούς;», διερωτάται ο Υφυπουργός Μεταφορών. «Η συγκοινωνία αλλάζει χαρακτήρα, λοιπόν, αλλάζει η δομή της, αλλάζει η λειτουργία της».
Ο ίδιος δεσμεύεται, ότι όλη η Αττική θα έχει αστική συγκοινωνία και σε αυτό είναι σύμφωνοι τόσο οι Δήμοι Ωρωπού, Ραφήνας - Πικερμίου, Μαρκοπούλου, Σαρωνικού, Λαυρεωτικής, Μαραθώνος (από την Ανατολική Αττική), όσο και ο Δήμος Μεγαρέων από τη Δυτική Αττική.
«Αυτοί οι δήμοι θα ολοκληρώσουν την ολιστική προσέγγιση ενός συγκοινωνιακού χάρτη, όπου κάνουμε χρήση όλων των μέσων με ανταπόκριση, με συνάφεια και αλληλεπίδραση το ένα μέσο με το άλλο. Τα διαθέτουμε πλέον και πρέπει να τα χρησιμοποιήσουμε με έξυπνο τρόπο, έτσι ώστε ο κόσμος να αφήσει το αυτοκίνητό του για να πάρει ανάσα η Αθήνα, αλλά και οι μικρότερες πόλεις όπου ζούμε γύρω της», τονίζει ο υφυπουργός Μεταφορών.
ΟΑΣΑ: Τρεις μεγάλες Ζώνες στο νέο συγκοινωνιακό χάρτη της Αττικής
[...]
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ σημειώνει ότι στο νέο χάρτη θα υπάρχουν τρεις ζώνες στην Αττική:
- Κεντρική περιοχή της Αθηνών
- Περιαστική ζώνη, με τα προάστια της πρωτεύουσας
- Ευρύτερη ζώνη στην Αττική, που θα καλυφθεί από αστικές συγκοινωνίες,με αξιοποίηση και των ΚΤΕΛ στον σχεδιασμό
[...]
Σημερινό άρθρο με στοιχεία από αυτά που αναφέραμε χτες βράδυ.
https://www.huffingtonpost.gr/entry/attike-to-mestiko-sto-neo-seykoinoniako-charte-toe-oasa-eparchei-lese-yia-to-kekloforiako-chaos_gr_67347217e4b0d36d5d64140e?tyr=&fbclid=IwY2xjawGoXZlleHRuA2FlbQEwAGFkaWQBqxlGv3xPJAEdevn-R3WRhIX1A80yJXe-nXEYwNtsf8Fo16ir7AHKSvPNtm-h7jgTguxq_aem_m_5OFKoK_DtrLmAD9nja0w&utm_medium=paid&utm_source=fb&utm_id=120217606703980212&utm_content=120217606704260212&utm_term=120217606704130212&utm_campaign=120217606703980212