14-06-2024, 10:45 AM
(07-06-2024, 10:08 PM)akis Έγραψε: Δεν έχω δει να αναφέρεται εδώ πως οι κορμοί και τα τρόλλευ της Αλεξάνδρας, πηγαίνοντας μέχρι το τέρμα της στο Πεδίο του Άρεως, ενώνουν τις γραμμές 1 και 3 του μετρό (σταθμοί Βικτώρια και Αμπελόκηποι), και σε κάποια χρόνια και την 4. Αυτή η σύνδεση μπορεί να μην φαίνεται ιδιαίτερα σημαντική, όμως για κάποιον που βρίσκεται πέριξ της Αλεξάνδρας (Αμπελόκηποι, Γκύζη κλπ.) είναι πολύ βολική καθώς δε πρέπει να κατεβαίνει σκάλες και να περάσει όλη τη ταλαιπωρία της μετεπιβίβασης απο ηλεκτρικό σε μετρό και ανάποδα μέσο του κέντρου. Οι δύο κορμοί που εξυπηρετούν αυτή τη σύνδεση σήμερα είναι το Β5 και το Α7 και σε συνδυασμό με τα τρόλλευ 14, 18/19/19Β προσφέρουν μια αρκετά καλή συχνότητα. Αν το Α7 όμως παέι από Ιπποκράτους στη κάθοδο, όπως έχει δοθεί πολλές φορές εδώ η ιδέα, μένουμε σε 4 (στη πραγματικότητα 2) τρόλλευ που το ένα (18/19/19Β) περνάει κάθε μια ώρα και το άλλο (14) μπορεί και να έχει μισάωρα κενά και σε ένα Β5 που μόνο του δεν μπορεί να ανταπεξέλθει. Έτσι λοιπόν, αν φύγει το Α7 από την Αλεξάνδρας στο ύψος της Ιπποκράτους μένουμε με μια οδική αρτηρία με συχνότητες λιγότερο από μέτριες.Άκη, επαναφέρεις μια ενδιαφέρουσα συζήτηση, όχι μόνο γιατί ο άξονας της Αλεξάνδρας παρουσιάζει ενδιαφέρουσες ροές (Πατησίων, Κηφισίας, Νεάπολη, Στ. Λαρίσης), αλλά γιατί η κατασκευή του σταθμού "Αλεξάνδρας" στη Μουστοξύδη θα δημιουργήσει νέα δεδομένα όταν παραδοθεί - οι μελλοντικοί σχεδιασμοί θα πρέπει να το λαμβάνουν υπόψη.
Σχετικά με το Α7, αν και αρχικά είμαι υπέρ της διαδρομής από Ιπποκράτους, τόσο τα πραγματικά δεδομένα, όσο και το σκεπτικό μελών του forum παλιότερα εδώ, με κάνει να είμαι λιγότερο ένθερμος. Προσωπικά, εντοπίζω σαν αρχή της υπόθεσης του Α7 την κατάρρευση της συγκοινωνίας μετά το 2010-2011, τότε δηλαδή που δημιουργήθηκαν τεράστιες τρύπες και γράφονταν λύσεις με τα πενιχρά οχήματα & οδηγούς που είχαν απομείνει και η Ιπποκράτους έμεινε με το 230 απ' ευθείας σύνδεση.
Υπάρχουν 2+1 λύσεις στο ερώτημα:
(α) διαδρομή μέσω Ιπποκράτους, με ουσιαστική λειτουργία της λεωφορειολωρίδας και τέρμα στη Σίνα (τώρα που οι αφετηρίες φύγαν στη Ρ. Φερραίου, λόγω του περιπάτου). Η λειτουργία της λεωφορειολωρίδας στην Ιπποκράτους είναι αναγκαία συνθήκη, ώστε να καμφθεί ο λογικός αντίλογος της αύξησης του χρόνου διαδρομής. Από την άλλη, οι συχνότητες των 18, 19Β, 14 είναι τραγικές, συνεπώς η λύση της Ιπποκράτους θα βολέψει κάποιους (και θα δώσει μια καλύτερη-κεντροβαρική αφετηρία, καλές συνδέσεις επίσης των ροών Αμπελοκήπων - κέντρου), θα ξεβολέψει όμως μάλλον περισσότερους (εκτός αν κάτι αλλάξει στις συχνότητες που λέγαμε, με ή χωρίς αλλαγές στις γραμμές αυτές καθ' αυτές).
(β) κατάργηση της διαδρομής από Χ. Τρικούπη - κάθοδος και άνοδος από Λ. Αλεξάνδρας: το ακούω (λόγω του άνω), αλλά έχει νόημα μόνο αν υπάρξει αύξηση της χωρητικότητας στο δίδυμο Ιπποκράτους - Χ. Τρικούπη, δηλαδή 12μετρα στο 230 με παράλληλη αύξηση της συχνότητας (τελ. δρομολόγια πιο κοντά στα μεσάνυχτα, Κυριακή ευρύ ωράριο). Μπορεί / θέλει ο Οργανισμός να κάνει τέτοια αλλαγή; Αν και δεν είμαι πολύ υπέρ αυτής της λύσης: ναι μεν υπάρχει ένα γκρουπ επιβατών από Νεάπολη-Εξάρχεια προς μετρό και ένα γκρουπ από μετρό προς Κηφισίας, καθημερινά βλέπω πολύ κόσμο που κάνει διαδρομή Χ. Τρικούπη μέχρι τουλάχιστον Υγεία και βορειότερα. Έχει νόημα;
(γ) ως έχει - λύση που μπαλώνει τρύπες στην κάθοδο της Αλεξάνδρας και στη σύνδεση κέντρου-Νεάπολης-Εξαρχείων με Αμπελόκηπους, κλπ. δεδομένου πως η ΟΣΥ είναι ένα βήμα εμπρός, δύο πίσω εδώ και καιρό, πάλι (βλ. διαθεσιμότητες και μισθολογικά οδηγών, δρομολόγηση τρόλεϊ, κλπ).