11-12-2009, 01:15 AM
Επειδή ο φίλος panos81 έκανε άριστη δουλειά και ομολογώ πως τα Βόρειοδυτικά/Δυτικά λεωφορεία τα χρησιμοποιώ σπάνια, άρα δεν έχω άμεση προσωπική αντίληψη, θα προτιμήσω να σχολιάσω τις προτάσεις του απ' το να ξαναγράψω (εν πολλοίς) τα ίδια με τις δικές μου "παραλλαγές"
1. Θα διαφωνήσω κι εγώ με τη σειρά μου για την αρίθμηση χωρίς χαρακτηριστικό γράμμα. Για να γίνει κάτι τέτοιο, πρέπει να ξαναπάρουν εξαρχής αριθμό όλες οι γραμμές τρόλλευ, καθώς είναι και τα δύο οδικά μέσα και δεν είναι σώφρον να έχουν ίδιες αριθμήσεις.
2. Συμφωνώ απόλυτα με τις σκέψεις σου για τις γραμμές "8Α", "605" και "618".
3. Με προβληματίζει πάρα πολύ η πρότασή σου για το "8Β". Ακούγεται και φαίνεται στο χάρτη πολύ λογικό και χρήσιμο, αλλά από την άλλη υπάρχει ένα 608, το οποίο όπως είναι σήμερα έχει αποδειχθεί εξαιρετικά δημοφιλές, καθώς για πρώτη φορά σύνδεσε το Δήμο Ζωγράφου με περιοχές πέραν της Ακαδημίας χωρίς μετεπιβίβαση, και ομοίως το Γαλάτσι έφτασε .Κολωνάκι και Σύνταγμα/Βουλή. Υπάρχει πολύς κόσμος που χρησιμοποιεί τη διαμπερή αυτή σύνδεση. Όσο για το κόψιμο του 222 στον Ευαγγελισμό, αν και το πρότεινα παγίως ως Ζωγραφιώτης, η εικόνα των λεωφορείων μας στο τμήμα Ευαγγελισμό - Βουλή - Ακαδημία με κάνει να αναθεωρώ : Το 1/2 των επιβατών συνεχίζει με το λεωφορείο και δεν παίρνει το Μετρό, καθώς ο προορισμός του απέχει μόλις 1-2 στάσεις. Και ο ίδιος ο ΟΑΣΑ έχει παγιωμένη λογική ότι "δεν μετεπιβιβάζεις τον κόσμο για 1-2 στάσεις"
Από την άλλη, μια αφετηρία του "8Β" στην Στουρνάρη θα υποχρέωνε σε μετεπιβίβαση από/σε τρόλλευ ένα μεγάλο μέρος των χρηστών της γραμμής, η οποία παραδοσιακά (και ως ΑΘ-ΓΑΛΑΤΣΙ) έφτανε Κλαυθμώνος/Ακαδημία.
Επειδή όντως το Γαλάτσι χρειάζεται συγκοινωνία προς ΟΑΚΑ/Ειρήνη/Mall κλπ., θα προτείνω τοπικό δίκτυο στο αντίστοιχο τόπικ τομέα 6, το οποίο θα αποτελεί αναδιάρθρωση των 444/036/622/054/601.
4. Η δική μου λογική είναι να διατηρηθούν επιτυχημένες διαμπερείς γραμμές (732, 608) και να αποκτήσουν αρίθμηση κορμού, καθώς πληρούν τις προϋποθέσεις από δρομολογιακής πλευράς (πυκνότητα και υπερτοπικότητα)
1. Απολύτως σύμφωνος για το "619".
2. Για την αρίθμηση του τρόλλευ τα λέω και πιο πάνω.
3. Εγώ θα έκοβα το σημερινό Β9 και θα άφηνα μόνο το Α9. Το τμήμα του Β9 θα το έκανα τοπικό (όπως αρχικά έλεγε ο σχεδιασμός του 1995). Η Λυκόβρυση δεν σχετίζεται συγκοινωνιακά με την Αχαρνών, ούτε χρειάζεται κορμό κάθε 8-10' . Πιο χρήσιμη είναι η σωστή διασύνδεσή της με το Μαρούσι και από κει με τον ΗΣΑΠ. Έπειτα, το κομμάτι του σημερινού Β9 πέραν Λυκόβρυσης και μέχρι ΝΕΟΑΛ είναι τελείως "επαρχιακό" , ειδικά από τότε που κόπηκε η διέλευση των αρθρωτών μέσα από την Κ. Κηφισιά. Συνεπώς, αρκεί μια καλή τοπική να καλύψει τον κλάδο Λυκόβρυση - Ν. Κηφισιά.
(07-12-2009, 10:56 AM)panos81 Έγραψε: Α8/Β8/Γ8
Το Α8 ακολουθεί σε μεγάλο βαθμό την γραμμή του Η.Σ.Α.Π., την οποία συναντά σε Βικτώρια, Άνω Πατήσια, Περισσό, Πευκάκια και Μαρούσι ενώ περνά πολύ κοντά της και σε Νέα Ιωνία και Ηράκλειο. Έτσι, όταν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στον Η.Σ.Α.Π. αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα. Πολλοί χρήστες του Α8 την χρησιμοποιούν για τοπικές διαδρομές, ειδικά στις περιοχές βόρεια της Νέας Ιωνίας. Δεν έχει καλή τήρηση των δρομολογίων, λόγω του ότι διέρχεται από πολλούς δύσκολους δρόμους. Μαζί με την Α8 υπάρχει και το Γ8, μια παράδοξη γραμμή που έχει ελάχιστα δρομολόγια τις καθημερινές και ένα μόνο το πρωϊ του Σαββάτου, η διαδρομή του Γ8 σε σχέση με το Α8 διαφέρει μόνο ότι στο ύψος του Ηρακλείου μπαίνει στην οδό Πλαπούτα και τελειώνει λίγο πιο κάτω. Στο συγκρότημα του κορμού 8 υπάρχει και η Β8, κοινή με τις άλλες μέχρι λίγο πριν τα Άνω Πατήσια, που κατόπιν εξυπηρετεί την Νέα Φιλαδέλφεια και την Μεταμόρφωση, διαφοροποιούμενη όμως από τον κορμό 9 σε σχέση με την διαδρομή της από το Άλσος Νέας Φιλαδέλφειας και πάνω. Όμως, η Β8 "τρώει" πολύτιμο τροχαίο υλικό από την Α8, ενώ η Γ8 είναι απλά μια γραμμή χωρίς ουσιαστικό λόγο ύπαρξης. Συγγενική προς την Α8 είναι και η 605 Πολυτεχνείο - Περισσός, παρότι δεν είναι γραμμή-κορμός, ενώ η 608 (Ακαδημία - Γαλάτσι) συνενώθηκε με την 222 για να γίνει διαμπερής, αλλά μετατράπηκε σε μία μακροσκελέστατη γραμμή με πολλές καθυστερήσεις στα δρομολόγια. Η Λεωφόρος Κύμης παραμένει χωρίς καλή εξυπηρέτηση από λεωφορεία. Οπότε, εδώ προτείνω πιο δραστικές λύσεις. Ως μοναδικός κορμός παραμένει η σημερινή Α8. Το Γ8 καταργείται τελείως, ενώ το Β8 γίνεται τοπική γραμμή μέχρι τα Άνω Πατήσια. Τα λεωφορεία που απελευθερώνονται από τα Β8 και Γ8, αλλά και από την 605 που και αυτή κόβεται μέχρι Άνω Πατήσια, δίδονται στο Α8 για να έχει πυκνότερα δρομολόγια. Το 608 καταργείται, ο κλάδος προς Ζωγράφου γίνεται τοπική γραμμή που τροφοδοτεί το Μετρό στον σταθμό Ευαγγελισμού (περισσότερα γι' αυτό θα αναφέρω κάποια στιγμή στον τομέα 2), ενώ το υπόλοιπο 608 γίνεται κι αυτό κορμός και επεκτείνεται προς το Ο.Α.Κ.Α. Εκεί, σημειωτέον, πιστεύω ότι πρέπει να αναπτυχθεί ένας ολοκληρωμένος σταθμός λεωφορείων που να εξυπηρετεί μεγάλο μέρος των βορείων προαστίων. Έτσι έχουμε:
8Α: Πολυτεχνείο - Νέα Ιωνία - Μαρούσι (Ο.Α.Κ.Α.) (κορμός 1η παραλλαγή)
8Β: Πολυτεχνείο - Γαλάτσι - Ο.Α.Κ.Α. (κορμός 2η παραλλαγή)
605: Σταθμός Άνω Πατησίων - Περισσός (τοπικό)
618: Σταθμός Άνω Πατησίων - Νέα Φιλαδέλφεια - Μεταμόρφωση (τοπικό - αντικαταστάτης του σημερινού Β8)
1. Θα διαφωνήσω κι εγώ με τη σειρά μου για την αρίθμηση χωρίς χαρακτηριστικό γράμμα. Για να γίνει κάτι τέτοιο, πρέπει να ξαναπάρουν εξαρχής αριθμό όλες οι γραμμές τρόλλευ, καθώς είναι και τα δύο οδικά μέσα και δεν είναι σώφρον να έχουν ίδιες αριθμήσεις.
2. Συμφωνώ απόλυτα με τις σκέψεις σου για τις γραμμές "8Α", "605" και "618".
3. Με προβληματίζει πάρα πολύ η πρότασή σου για το "8Β". Ακούγεται και φαίνεται στο χάρτη πολύ λογικό και χρήσιμο, αλλά από την άλλη υπάρχει ένα 608, το οποίο όπως είναι σήμερα έχει αποδειχθεί εξαιρετικά δημοφιλές, καθώς για πρώτη φορά σύνδεσε το Δήμο Ζωγράφου με περιοχές πέραν της Ακαδημίας χωρίς μετεπιβίβαση, και ομοίως το Γαλάτσι έφτασε .Κολωνάκι και Σύνταγμα/Βουλή. Υπάρχει πολύς κόσμος που χρησιμοποιεί τη διαμπερή αυτή σύνδεση. Όσο για το κόψιμο του 222 στον Ευαγγελισμό, αν και το πρότεινα παγίως ως Ζωγραφιώτης, η εικόνα των λεωφορείων μας στο τμήμα Ευαγγελισμό - Βουλή - Ακαδημία με κάνει να αναθεωρώ : Το 1/2 των επιβατών συνεχίζει με το λεωφορείο και δεν παίρνει το Μετρό, καθώς ο προορισμός του απέχει μόλις 1-2 στάσεις. Και ο ίδιος ο ΟΑΣΑ έχει παγιωμένη λογική ότι "δεν μετεπιβιβάζεις τον κόσμο για 1-2 στάσεις"
Από την άλλη, μια αφετηρία του "8Β" στην Στουρνάρη θα υποχρέωνε σε μετεπιβίβαση από/σε τρόλλευ ένα μεγάλο μέρος των χρηστών της γραμμής, η οποία παραδοσιακά (και ως ΑΘ-ΓΑΛΑΤΣΙ) έφτανε Κλαυθμώνος/Ακαδημία.
Επειδή όντως το Γαλάτσι χρειάζεται συγκοινωνία προς ΟΑΚΑ/Ειρήνη/Mall κλπ., θα προτείνω τοπικό δίκτυο στο αντίστοιχο τόπικ τομέα 6, το οποίο θα αποτελεί αναδιάρθρωση των 444/036/622/054/601.
4. Η δική μου λογική είναι να διατηρηθούν επιτυχημένες διαμπερείς γραμμές (732, 608) και να αποκτήσουν αρίθμηση κορμού, καθώς πληρούν τις προϋποθέσεις από δρομολογιακής πλευράς (πυκνότητα και υπερτοπικότητα)
(07-12-2009, 10:56 AM)panos81 Έγραψε: Α9/Β9/Γ9/6 τρόλλεϊ
Πάλι τρεις γραμμές "κορμοί" με μεγάλο κοινό μέρος διαδρομής, αλλά που στην κατάληξή τους χώνονται σε συνοικιακούς δρόμους και χάνουν σε αξιοπιστία, αντίθετα με την αρχική ιδέα του συστήματος των κορμών. Μαζί τους, το τρόλλεϊ αρ. 6 φτάνει και αυτό με κοινή διαδρομή μέχρι το κέντρο της Νέας Φιλαδέλφειας. Το Γ9 είναι χρήσιμο στην κάθοδο καθώς εξυπηρετεί περιοχές προς τον Κόκκινο Μύλο και συνεχίζει για Μενίδι, αλλά στην άνοδο προσπερνά την Νέα Χαλκηδόνα που δεν καλύπτεται επαρκώς. Το Α9 μπαίνει σε μια αραιοκατοικημένη περιοχή της Μεταμόρφωσης, όπου και το τέρμα του, αφήνοντας την Λυκόβρυση και την Κάτω Κηφισιά μόνο με το αραιό (για κορμό) Β9. Εδώ η σκέψη μου είναι να υπάρχει ο κορμός σε δύο παραλλαγές, μία γραμμή θερμικού λεωφορείου προς Κάτω Κηφισιά και το τρόλλεϊ προς Κόκκινο Μύλο που εντάσσεται στο δίκτυο των κορμών. Το κομματάκι του Α9 στην Μεταμόρφωση ενσωματώνεται σε κάποια τοπική γραμμή, ενώ το Γ9 γίνεται επίσης τροφοδοτικό μέχρι Άνω Πατήσια και εξυπηρετεί την Νέα Χαλκηδόνα και στην άνοδο. Άρα:
9Α: Χαλκοκονδύλη - Κάτω Κηφισιά (κορμός 1η παραλλαγή με θερμικά λεωφορεία)
9Β Ιπποκράτους - Νέα Φιλαδέλφεια - Κόκκινος Μύλος (κορμός 2η παραλλαγή με τρόλλεϊ - πρώην αρ. 6)
619: Σταθμός Άνω Πατησίων - Κόκκινος Μύλος - Αχαρνές (τοπικό - αντικαταστάτης του σημερινού Γ9)
1. Απολύτως σύμφωνος για το "619".
2. Για την αρίθμηση του τρόλλευ τα λέω και πιο πάνω.
3. Εγώ θα έκοβα το σημερινό Β9 και θα άφηνα μόνο το Α9. Το τμήμα του Β9 θα το έκανα τοπικό (όπως αρχικά έλεγε ο σχεδιασμός του 1995). Η Λυκόβρυση δεν σχετίζεται συγκοινωνιακά με την Αχαρνών, ούτε χρειάζεται κορμό κάθε 8-10' . Πιο χρήσιμη είναι η σωστή διασύνδεσή της με το Μαρούσι και από κει με τον ΗΣΑΠ. Έπειτα, το κομμάτι του σημερινού Β9 πέραν Λυκόβρυσης και μέχρι ΝΕΟΑΛ είναι τελείως "επαρχιακό" , ειδικά από τότε που κόπηκε η διέλευση των αρθρωτών μέσα από την Κ. Κηφισιά. Συνεπώς, αρκεί μια καλή τοπική να καλύψει τον κλάδο Λυκόβρυση - Ν. Κηφισιά.