21-07-2019, 09:57 AM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 21-07-2019, 10:00 AM από pvuccino. Edited 2 times in total.)
(20-07-2019, 12:45 PM)Achilleas-Lykavittos Έγραψε: Σε συζητήσεις με γνωστούς μου διαμένοντες στο Μαρούσι, μου ανέφεραν πως πρακτικά δεν υπάρχει σύνδεση μεταξύ Αμαρουσίου & Χαλανδρίου. Οι περισσότεροι δε, δεν το ανέφεραν για (ή μόνο για) τη νυχτερινή ζωή του Χαλανδρίου, αλλά γιατί ορισμένοι εργάζονται εκεί. Πράγματι, η πρόσβαση εκτός ΙΧ γίνεται με αλχημείες (τύπου προαστιακός + 447). Ενώ το Χαλάνδρι λεωφορειακά ενώνεται (όπως ενώνεται) με τις γειτονικές του περιοχές ανατολικά της Κηφισίας, με τις όμορες δυτικές του - όχι (πλην 421).
Από την όποια εμπειρία έχω, πιστεύω πως μια σύνδεση Αμαρουσίου & Χαλανδρίου θα βοηθούσε πολύ στη συνδεσιμότητα περισσότερων περιοχών και όχι μόνο αυτών των δύο, δεδομένου πως εκ της θέσεώς τους καθημερινά συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό επισκεπτών και εργαζομένων. Ειδικά το Μαρούσι στέκεται σε επίκαιρο σημείο επί της Κηφισίας, ανάμεσα σε Κηφισιά, Πεύκη, Ηράκλειο, Χαλάνδρι. Ο Στ.Μαρούσι της Γραμμής 1 θα μπορούσε να αποτελεί το σημείο-κλειδί.
Αντί λοιπόν να φτιαχτεί μια τοπική γραμμή, νομίζω πως ήδη υπάρχει μία, που θα μπορούσε να λειτουργήσει προς αυτό το σκοπό - είναι η Α8. Το τελευταίο τμήμα της γραμμής μετά το κέντρο του Αμαρουσίου πρακτικά δεν έχει νόημα - οι περισσότεροι στην Κηφισίας κατεβαίνουν πολύ πιο κάτω και δεν τους βολεύει το Α8. Επίσης, διέρχεται από το Στ.Μαρούσι (το σημείο-κλειδί που ανέφερα πριν), συνεπώς θα υπάρχει εύκολη μετεπιβίβαση για επιβάτες από περισσότερες περιοχές (από Κηφισιά ως Ηράκλειο).
Ως προς τη διαδρομή, δεν έχω καταλήξει σε μία τελική, διότι η καθεμιά έχει και τα αρνητικά της. Ας δούμε τις επιλογές:
1. στο Δαχτυλίδι δεξιά Χειμάρρας - δεξιά Αμαρουσίου-Χαλανδρίου - Βάρναλη - αριστερά Κολοκοτρώνη
και επιστροφή
(α) δεξιά Βασ.Γεωργίου Β' - δεξιά Κηφισίας - συνέχεια ως έχει
ή (β) από Κολοκτρώνη αριστερά Βασ.Γεωργίου Β - αριστερά Α.Παπανδρέου - Βάρναλη - Αμαρουσίου-Χαλανδρίου - αριστερά Φραγκοκκλησιάς - δεξιά Κηφισίας - συνέχεια ως έχει
2. στο Δαχτυλίδι ευθεία - Κηφισίας έξοδος Helexpo - Ριζαρείου - Μικράς Ασίας - αριστερά Βασ.Γεωργίου Β' - αριστερά Α.Παπανδρέου - αριστερά Κολοκοτρώνη - δεξιά Βασ.Γεωργίου Β' - δεξιά Κηφισίας - συνέχεια ως έχει.
Τα προβλήματα που αναφέρω είναι κυρίως στην κίνηση που μπορεί να συναντήσει σε διάφορα σημεία. Προσωπικά θα ήμουν πιο πολύ υπέρ της περίπτωσης "1(β)", καθώς εξυπηρετεί και τις εταιρείες στον Παράδεισο, όπου γίνεται ο χαμός από αυτοκίνητα, αλλά το Α8 θα πρέπει να κάνει τον κύκλο του κέντρο του Χαλανδρίου και θα πρέπει να βρεθεί χώρος στάθμευσης.
Στις περιπτώσεις "1(β)" & "2" μπορεί να δημιουργηθεί χώρος στάθμευσης στην Βασ.Γεωργίου Β'. Ωστόσο η περίπτωση 1(α) δεν θα εξυπηρετεί αντίστροφα την Αμαρουσίου-Χαλανδρίου (τις εταιρείες δηλαδή), ενώ η περίπτωση "2" θα μπλέκει με την κίνηση στην έξοδο στην Helexpo και στο κέντρο του Χαλανδρίου.
Σίγουρα το Α8 θα τραβήξει ακόμη περισσότερο & ίσως να μην είναι εφικτό τώρα με βάση τους ανθρώπινους και υλικούς πόρους της ΟΣΥ, αλλά έτσι κι αλλιώς πρόκειται για μια ιδιαίτερη περίπτωση κορμού, που εξυπηρετεί κοντινές μετακινήσεις μεταξύ των περιοχών - κανείς δεν παίνρει Α8 από πχ τα Πατήσια ή τον Περισσό για το Μαρούσι - με λίγα λόγια δεν θεωρώ ότι αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του (όπως πχ το Β5 που μπαίνει Τσάκο).
Τέλος, μαζί με το 421 που συνδέει εγκάρσια το Χαλάνδρι με τη Ν.Ιωνία, πιστεύω ότι θα είχαν πολλαπλασιαστικά περισσότερα οφέλη.
Έχεις δίκιο, χρειάζεται όντως λεωφορειακή σύνδεση Αμαρουσίου-Χαλανδρίου, όχι όμως το Α8. Είναι ήδη μακρυνάρι και ο μόνος λόγος που κατεβαίνει τόσο χαμηλά στην Κηφισίας είναι γιατί δεν υπάρχει διαθέσιμος χώρος για το τέρμα πιο πάνω. Αρχικά τερμάτιζε μπροστά στο Σταθμό του ΗΣΑΠ ως 514, μετά ως Α8 μεταφέρθηκε επί της Κηφισίας κοντά στο Ιατρικό Κέντρο, λόγω έλλειψης χώρου στην πλατεία και όταν ξεκίνησε η κατασκευή της Αττικής Οδού (το τέρμα ήταν ακριβώς στο σημείο που σήμερα είναι το δαχτυλίδι) μεταφέρθηκε λίγο πιο κάτω στον Παράδεισο, στην Αγ.Θωμά. Μετά το 2004 με τους Ολυμπιακούς Αγώνες που κατσασκευάστηκε ο χώρος στάθμευσης στο ΟΑΚΑ μεταφέρθηκε εκεί, πάλι λόγω έλλειψης χώρου. Επίσης το Α8 παραέχει καλές συχνότητες για μια τέτοια σύνδεση, συν το γεγονός ότι αμφιβάλλω αν τα 12μετρα θα χωρούν να περάσουν απ' τις Χειμάρρας/Φραγκοκκλησιάς, που λογικά θα είναι τίγκα στα παρκαρισμένα. Ένα καλό τοπικό χρειάζεται, με midi κιόλας, για να χωρούν να μπουν και στο κέντρο του Αμαρουσίου, με αφετηρία μαζί με το 446, διαδρομή όπως την είπες και αναστροφή στο Χαλάνδρι όπως το 411. (επίσης αδύνατο να βρεθεί χώρος για στάθμευη στο κέντρο του Χαλανδρίου)
Υπήρχε παλιότερα σύνδεση Αμαρουσίου-Χαλανδρίου, το 411 που λεγόταν "Χαλάνδρι-ΝΙΕΝ-Αγ.Σίλλας" και ανέβαινε την Αμασρουσίου-Χαλανδρίου όπως σήμερα, αλλά αντί να στρίψει δεξιά στη Σώρου όπως τώρα, έστριβε αριστερά και δεξιά στην Κηφισίας. Ανέβαινε την Κηφισίας μέχρι τη Στροφή Μελισσίων, όπου έστριβε δεξιά στην Πεντέλης και κατευθυνόταν προς Μελίσσια, ΝΙΕΝ και Ν.Πεντέλη. Επίσης υπήρχε και το 448: Στ.Αμαρουσίου-Άνω Βριλήσσια που ξεκινούσε μαζί με το 446, αλλά στη Κηφισίας πήγαινε δεξιά, αντί για αριστερά που πάει το 446 και λίγο πριν τον ΟΤΕ έμπαινε αριστερά στη Σώρου κι έκανε τη σημερινή διαδρόμη του 411 προς Σισμανόγλειο και Βριλήσσια, όπου έστριβε αριστερά στη Θερμοπυλών προς Άνω Βριλήσσια, μαζί με το 447. Λόγω της οικονομικής κρίσης και του γεγονότος ότι στα περισσότερα σημεία των δύο διαδρομών, καλύπτονταν και από άλλες λεωφορειακές γραμμές, ο ΟΑΣΑ αποφάσισε να συνενώσει τις δύο γραμμές σε μία, την 411, να αποκόψει τα όλα τα κομμάτια που υπήρχαν κι άλλες επιλογές μετακίνησης και να κρατήσει μόνο το τμήμα που ήταν μόνο του, δηλαδή από Χαλάνδρι στην Αμαρουσίου-Χαλανδρίου και μετά μέσω Σώρου στο Σισμανόγλειο κι από εκεί στα Βριλήσσια. Επίσης την επέκτειναν μέχρι το Στ.Δουκ.Πλακεντίας, αφ' ενός για να υπάρχει σύνδεση με το μετρό και αφ' εταίρου για να μπορέσουν να το κάνουν κυκλικό στο Χαλάνδρι.
Το πρόβλημα με το 411 ήταν ότι δεν υπήρχε και τόσος κόσμος που το χρησιμοποιούσε στη σύνδεση Αμαρουσίου-Χαλανδρίου. Οι περισσότεροι το έπαιρναν από Χαλάνδρι προς Ν.Πεντέλη, αν είχε ώρα να περάσει το 423 ή αυτοί από Μαρούσι προς Μελίσσια/Ν.Πεντέλη ως εναλλακτική των 410/446. Ίσως γιατί επειδή ήταν 12μετρο και όχι midi, αλλά και λόγω διαδρομής (έπρεπε να στρίψει προς Μελίσσια) δε διερχόταν από το κέντρο του Αμαρουσίου και το Σταθμό. Οπότε ένα midi τοπικό θα ήταν ό,τι πρέπει για την περίπτωση, το πρόβλημα όμως είναι ότι όλοι ξέρουμε τις τραγικές συχνότητες που θα έδινε ο ΟΑΣΑ σε μια τοπική γραμμή στην παρούσα φάση και το πιθανότερο είναι ότι θα απαξιωθεί εντελώς και μετά θα κοπεί λόγω "έλλειψης επιβατικής κίνησης."