20-07-2019, 12:45 PM
Σε συζητήσεις με γνωστούς μου διαμένοντες στο Μαρούσι, μου ανέφεραν πως πρακτικά δεν υπάρχει σύνδεση μεταξύ Αμαρουσίου & Χαλανδρίου. Οι περισσότεροι δε, δεν το ανέφεραν για (ή μόνο για) τη νυχτερινή ζωή του Χαλανδρίου, αλλά γιατί ορισμένοι εργάζονται εκεί. Πράγματι, η πρόσβαση εκτός ΙΧ γίνεται με αλχημείες (τύπου προαστιακός + 447). Ενώ το Χαλάνδρι λεωφορειακά ενώνεται (όπως ενώνεται) με τις γειτονικές του περιοχές ανατολικά της Κηφισίας, με τις όμορες δυτικές του - όχι (πλην 421).
Από την όποια εμπειρία έχω, πιστεύω πως μια σύνδεση Αμαρουσίου & Χαλανδρίου θα βοηθούσε πολύ στη συνδεσιμότητα περισσότερων περιοχών και όχι μόνο αυτών των δύο, δεδομένου πως εκ της θέσεώς τους καθημερινά συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό επισκεπτών και εργαζομένων. Ειδικά το Μαρούσι στέκεται σε επίκαιρο σημείο επί της Κηφισίας, ανάμεσα σε Κηφισιά, Πεύκη, Ηράκλειο, Χαλάνδρι. Ο Στ.Μαρούσι της Γραμμής 1 θα μπορούσε να αποτελεί το σημείο-κλειδί.
Αντί λοιπόν να φτιαχτεί μια τοπική γραμμή, νομίζω πως ήδη υπάρχει μία, που θα μπορούσε να λειτουργήσει προς αυτό το σκοπό - είναι η Α8. Το τελευταίο τμήμα της γραμμής μετά το κέντρο του Αμαρουσίου πρακτικά δεν έχει νόημα - οι περισσότεροι στην Κηφισίας κατεβαίνουν πολύ πιο κάτω και δεν τους βολεύει το Α8. Επίσης, διέρχεται από το Στ.Μαρούσι (το σημείο-κλειδί που ανέφερα πριν), συνεπώς θα υπάρχει εύκολη μετεπιβίβαση για επιβάτες από περισσότερες περιοχές (από Κηφισιά ως Ηράκλειο).
Ως προς τη διαδρομή, δεν έχω καταλήξει σε μία τελική, διότι η καθεμιά έχει και τα αρνητικά της. Ας δούμε τις επιλογές:
1. στο Δαχτυλίδι δεξιά Χειμάρρας - δεξιά Αμαρουσίου-Χαλανδρίου - Βάρναλη - αριστερά Κολοκοτρώνη
και επιστροφή
(α) δεξιά Βασ.Γεωργίου Β' - δεξιά Κηφισίας - συνέχεια ως έχει
ή (β) από Κολοκτρώνη αριστερά Βασ.Γεωργίου Β - αριστερά Α.Παπανδρέου - Βάρναλη - Αμαρουσίου-Χαλανδρίου - αριστερά Φραγκοκκλησιάς - δεξιά Κηφισίας - συνέχεια ως έχει
2. στο Δαχτυλίδι ευθεία - Κηφισίας έξοδος Helexpo - Ριζαρείου - Μικράς Ασίας - αριστερά Βασ.Γεωργίου Β' - αριστερά Α.Παπανδρέου - αριστερά Κολοκοτρώνη - δεξιά Βασ.Γεωργίου Β' - δεξιά Κηφισίας - συνέχεια ως έχει.
Τα προβλήματα που αναφέρω είναι κυρίως στην κίνηση που μπορεί να συναντήσει σε διάφορα σημεία. Προσωπικά θα ήμουν πιο πολύ υπέρ της περίπτωσης "1(β)", καθώς εξυπηρετεί και τις εταιρείες στον Παράδεισο, όπου γίνεται ο χαμός από αυτοκίνητα, αλλά το Α8 θα πρέπει να κάνει τον κύκλο του κέντρο του Χαλανδρίου και θα πρέπει να βρεθεί χώρος στάθμευσης.
Στις περιπτώσεις "1(β)" & "2" μπορεί να δημιουργηθεί χώρος στάθμευσης στην Βασ.Γεωργίου Β'. Ωστόσο η περίπτωση 1(α) δεν θα εξυπηρετεί αντίστροφα την Αμαρουσίου-Χαλανδρίου (τις εταιρείες δηλαδή), ενώ η περίπτωση "2" θα μπλέκει με την κίνηση στην έξοδο στην Helexpo και στο κέντρο του Χαλανδρίου.
Σίγουρα το Α8 θα τραβήξει ακόμη περισσότερο & ίσως να μην είναι εφικτό τώρα με βάση τους ανθρώπινους και υλικούς πόρους της ΟΣΥ, αλλά έτσι κι αλλιώς πρόκειται για μια ιδιαίτερη περίπτωση κορμού, που εξυπηρετεί κοντινές μετακινήσεις μεταξύ των περιοχών - κανείς δεν παίνρει Α8 από πχ τα Πατήσια ή τον Περισσό για το Μαρούσι - με λίγα λόγια δεν θεωρώ ότι αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του (όπως πχ το Β5 που μπαίνει Τσάκο).
Τέλος, μαζί με το 421 που συνδέει εγκάρσια το Χαλάνδρι με τη Ν.Ιωνία, πιστεύω ότι θα είχαν πολλαπλασιαστικά περισσότερα οφέλη.
Από την όποια εμπειρία έχω, πιστεύω πως μια σύνδεση Αμαρουσίου & Χαλανδρίου θα βοηθούσε πολύ στη συνδεσιμότητα περισσότερων περιοχών και όχι μόνο αυτών των δύο, δεδομένου πως εκ της θέσεώς τους καθημερινά συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό επισκεπτών και εργαζομένων. Ειδικά το Μαρούσι στέκεται σε επίκαιρο σημείο επί της Κηφισίας, ανάμεσα σε Κηφισιά, Πεύκη, Ηράκλειο, Χαλάνδρι. Ο Στ.Μαρούσι της Γραμμής 1 θα μπορούσε να αποτελεί το σημείο-κλειδί.
Αντί λοιπόν να φτιαχτεί μια τοπική γραμμή, νομίζω πως ήδη υπάρχει μία, που θα μπορούσε να λειτουργήσει προς αυτό το σκοπό - είναι η Α8. Το τελευταίο τμήμα της γραμμής μετά το κέντρο του Αμαρουσίου πρακτικά δεν έχει νόημα - οι περισσότεροι στην Κηφισίας κατεβαίνουν πολύ πιο κάτω και δεν τους βολεύει το Α8. Επίσης, διέρχεται από το Στ.Μαρούσι (το σημείο-κλειδί που ανέφερα πριν), συνεπώς θα υπάρχει εύκολη μετεπιβίβαση για επιβάτες από περισσότερες περιοχές (από Κηφισιά ως Ηράκλειο).
Ως προς τη διαδρομή, δεν έχω καταλήξει σε μία τελική, διότι η καθεμιά έχει και τα αρνητικά της. Ας δούμε τις επιλογές:
1. στο Δαχτυλίδι δεξιά Χειμάρρας - δεξιά Αμαρουσίου-Χαλανδρίου - Βάρναλη - αριστερά Κολοκοτρώνη
και επιστροφή
(α) δεξιά Βασ.Γεωργίου Β' - δεξιά Κηφισίας - συνέχεια ως έχει
ή (β) από Κολοκτρώνη αριστερά Βασ.Γεωργίου Β - αριστερά Α.Παπανδρέου - Βάρναλη - Αμαρουσίου-Χαλανδρίου - αριστερά Φραγκοκκλησιάς - δεξιά Κηφισίας - συνέχεια ως έχει
2. στο Δαχτυλίδι ευθεία - Κηφισίας έξοδος Helexpo - Ριζαρείου - Μικράς Ασίας - αριστερά Βασ.Γεωργίου Β' - αριστερά Α.Παπανδρέου - αριστερά Κολοκοτρώνη - δεξιά Βασ.Γεωργίου Β' - δεξιά Κηφισίας - συνέχεια ως έχει.
Τα προβλήματα που αναφέρω είναι κυρίως στην κίνηση που μπορεί να συναντήσει σε διάφορα σημεία. Προσωπικά θα ήμουν πιο πολύ υπέρ της περίπτωσης "1(β)", καθώς εξυπηρετεί και τις εταιρείες στον Παράδεισο, όπου γίνεται ο χαμός από αυτοκίνητα, αλλά το Α8 θα πρέπει να κάνει τον κύκλο του κέντρο του Χαλανδρίου και θα πρέπει να βρεθεί χώρος στάθμευσης.
Στις περιπτώσεις "1(β)" & "2" μπορεί να δημιουργηθεί χώρος στάθμευσης στην Βασ.Γεωργίου Β'. Ωστόσο η περίπτωση 1(α) δεν θα εξυπηρετεί αντίστροφα την Αμαρουσίου-Χαλανδρίου (τις εταιρείες δηλαδή), ενώ η περίπτωση "2" θα μπλέκει με την κίνηση στην έξοδο στην Helexpo και στο κέντρο του Χαλανδρίου.
Σίγουρα το Α8 θα τραβήξει ακόμη περισσότερο & ίσως να μην είναι εφικτό τώρα με βάση τους ανθρώπινους και υλικούς πόρους της ΟΣΥ, αλλά έτσι κι αλλιώς πρόκειται για μια ιδιαίτερη περίπτωση κορμού, που εξυπηρετεί κοντινές μετακινήσεις μεταξύ των περιοχών - κανείς δεν παίνρει Α8 από πχ τα Πατήσια ή τον Περισσό για το Μαρούσι - με λίγα λόγια δεν θεωρώ ότι αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του (όπως πχ το Β5 που μπαίνει Τσάκο).
Τέλος, μαζί με το 421 που συνδέει εγκάρσια το Χαλάνδρι με τη Ν.Ιωνία, πιστεύω ότι θα είχαν πολλαπλασιαστικά περισσότερα οφέλη.