09-12-2009, 01:23 PM
Α11/Β11
Πέραν του ότι οι γραμμές αυτές χρησιμοποιούν την ιδιαίτερα κορεσμένη οδό Λιοσίων, μαζί με τον κορμό 12, που έχει μόνο 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση και μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, μια ματιά στον λεωφορειακό χάρτη της Πετρούπολης αποκαλύπτει μια εικόνα κόψε-ράψε με πολλές γραμμές που έχουν αρκετά κοινά τμήματα αλλά με διάφορες αφετηρίες και τέρματα. Η Β11 έχει μάλιστα κοινό τέρμα με την Α13. Παλιά η Πετρούπολη είχε την δική της γραμμή express (E11), που καταργήθηκε.
Η άποψή μου είναι ότι το συγκοινωνιακό δίκτυο στις περιοχές της Πετρούπολης, των Νέων Λιοσίων και της Παλατιανής πρέπει να ξανασχεδιαστεί εκ νέου με απλούστερες διαδρομές, με διατήρηση μόνο της σημερινής Β11 ως απευθείας γραμμής προς το κέντρο, και δημιουργία γραμμών που να τροφοδοτούν τον Προαστιακό στους Αγίους Αναργύρους και το Μετρό σε Αττική, Ανθούπολη, Άγιο Αντώνιο και Κάτω Πατήσια, και βέβαια τις λεωφορειακές γραμμές προς Άνω Λιόσια (απλές και περιορισμένων στάσεων) που θα λειτουργούν ενισχυτικά προς τα μέσα σταθερής τροχιάς.
Άρα η Πετρούπολη εξυπηρετείται από μία γραμμή απευθείας προς το κέντρο:
11 Πλατεία Βάθη - Πετρούπολη (Αγία Τριάδα)
Για τις υπόλοιπες γραμμές θα επανέλθω στο topic για τον τομέα 7.
Α12/Β12/Γ12
Άλλη μια περίπτωση κορμού που κατέληξε να έχει 3 διαφορετικές παραλλαγές, συν τρία express κατά καιρούς (Ε12, Χ12, Ε21). Σήμερα, η Γ12 προς Καματερό έχει μεγάλο τμήμα κοινό με το τρόλλεϊ 25 προς Άγιο Αντώνιο (που κι αυτό κάποτε έφτανε μέχρι κέντρο), ενώ το Β12 είναι πρακτικά τοπικό του Α12 μέχρι το κέντρο των Άνω Λιοσίων. Η Α12 είναι μια γραμμή με μεγάλο μήκος, με τις όποιες συνέπειες.
Εδώ η πρότασή μου περιλαμβάνει κατάργηση των Α12 και Γ12. Το Καματερό εξυπηρετείται από το σημερινό τρόλλεϊ 25 (περισσότερα θα αναφέρω εν καιρώ στο topic για τον τομέα 7), ενώ η Φυλή θα εξυπηρετείται από ένα αναμορφωμένο Χ42, το οποίο δεν θα φτάνει πια Πλακεντία, αλλά θα ξεκινά από Ο.Α.Κ.Α. κατά τα πρότυπα των Χ40/Χ41, αλλά θα επεκταθεί από το άλλο άκρο ως Φυλή. Ο μοναδικός κορμός από Αθήνα θα έχει ως τέρμα το κέντρο των Άνω Λιοσίων:
12 Μάρνη - Άνω Λιόσια
Α13/Β13
Όπως προανέφερα, το Α13 έχει κοινό τέρμα με το Β11, το οποίο πρότεινα να διατηρηθεί.Επίσης, τον κύριο όγκο διακίνησης επιβατών από το Περιστέρι προς το κέντρο αναλαμβάνει πλέον η Γραμμή 2 του Μετρό, που σύντομα αποκτά 2 ακόμα σταθμούς στο Περιστέρι, στην Πλατεία Δημαρχείου και την Ανθούπολη, από την οποία περνούν και το Α13 και το Β13. Επίσης, υπάρχει και η γραμμή τρόλλεϊ 12 Ζάππειο - Άγιος Ιερόθεος, που έχει μεγάλο κοινό τμήμα με τις Α13/Β13 και επίσης περνά από τον σταθμό Ανθούπολης. Τόσο η Α13 όσο και η Β13 μετά τον σταθμό Ανθούπολης εξυπηρετούν πολύ σε επίπεδο γειτονιάς, κάτι που δεν συνάδει με τον χαρακτήρα της γραμμής-κορμού.
Συνεπώς πιστεύω ότι οι Α13/Β13, ειδικά με την λειτουργία και των σταθμών Περιστερίου και Ανθούπολης, υποκαθίστανται σε μεγάλο βαθμό από την γραμμή 2 του Μετρό και το σημερινό τρόλλεϊ 12, συνεπώς δεν έχουν λόγο ύπαρξης ως γραμμές-κορμοί. Συνεπώς προτείνω ως γραμμή-κορμός προς το κέντρο της Αθήνας να λειτουργεί το τρόλλεϊ, που πλέον παίρνει αριθμό 13, ενώ τα Α13 και Β13 να γίνουν τροφοδοτικά του τρόλλεϊ και του Μετρό μέχρι τον σταθμό Ανθούπολης:
13 Ζάππειο - Περιστέρι - Άγιος Ιερόθεος (τρόλλεϊ)
Πέραν του ότι οι γραμμές αυτές χρησιμοποιούν την ιδιαίτερα κορεσμένη οδό Λιοσίων, μαζί με τον κορμό 12, που έχει μόνο 1 λωρίδα ανά κατεύθυνση και μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, μια ματιά στον λεωφορειακό χάρτη της Πετρούπολης αποκαλύπτει μια εικόνα κόψε-ράψε με πολλές γραμμές που έχουν αρκετά κοινά τμήματα αλλά με διάφορες αφετηρίες και τέρματα. Η Β11 έχει μάλιστα κοινό τέρμα με την Α13. Παλιά η Πετρούπολη είχε την δική της γραμμή express (E11), που καταργήθηκε.
Η άποψή μου είναι ότι το συγκοινωνιακό δίκτυο στις περιοχές της Πετρούπολης, των Νέων Λιοσίων και της Παλατιανής πρέπει να ξανασχεδιαστεί εκ νέου με απλούστερες διαδρομές, με διατήρηση μόνο της σημερινής Β11 ως απευθείας γραμμής προς το κέντρο, και δημιουργία γραμμών που να τροφοδοτούν τον Προαστιακό στους Αγίους Αναργύρους και το Μετρό σε Αττική, Ανθούπολη, Άγιο Αντώνιο και Κάτω Πατήσια, και βέβαια τις λεωφορειακές γραμμές προς Άνω Λιόσια (απλές και περιορισμένων στάσεων) που θα λειτουργούν ενισχυτικά προς τα μέσα σταθερής τροχιάς.
Άρα η Πετρούπολη εξυπηρετείται από μία γραμμή απευθείας προς το κέντρο:
11 Πλατεία Βάθη - Πετρούπολη (Αγία Τριάδα)
Για τις υπόλοιπες γραμμές θα επανέλθω στο topic για τον τομέα 7.
Α12/Β12/Γ12
Άλλη μια περίπτωση κορμού που κατέληξε να έχει 3 διαφορετικές παραλλαγές, συν τρία express κατά καιρούς (Ε12, Χ12, Ε21). Σήμερα, η Γ12 προς Καματερό έχει μεγάλο τμήμα κοινό με το τρόλλεϊ 25 προς Άγιο Αντώνιο (που κι αυτό κάποτε έφτανε μέχρι κέντρο), ενώ το Β12 είναι πρακτικά τοπικό του Α12 μέχρι το κέντρο των Άνω Λιοσίων. Η Α12 είναι μια γραμμή με μεγάλο μήκος, με τις όποιες συνέπειες.
Εδώ η πρότασή μου περιλαμβάνει κατάργηση των Α12 και Γ12. Το Καματερό εξυπηρετείται από το σημερινό τρόλλεϊ 25 (περισσότερα θα αναφέρω εν καιρώ στο topic για τον τομέα 7), ενώ η Φυλή θα εξυπηρετείται από ένα αναμορφωμένο Χ42, το οποίο δεν θα φτάνει πια Πλακεντία, αλλά θα ξεκινά από Ο.Α.Κ.Α. κατά τα πρότυπα των Χ40/Χ41, αλλά θα επεκταθεί από το άλλο άκρο ως Φυλή. Ο μοναδικός κορμός από Αθήνα θα έχει ως τέρμα το κέντρο των Άνω Λιοσίων:
12 Μάρνη - Άνω Λιόσια
Α13/Β13
Όπως προανέφερα, το Α13 έχει κοινό τέρμα με το Β11, το οποίο πρότεινα να διατηρηθεί.Επίσης, τον κύριο όγκο διακίνησης επιβατών από το Περιστέρι προς το κέντρο αναλαμβάνει πλέον η Γραμμή 2 του Μετρό, που σύντομα αποκτά 2 ακόμα σταθμούς στο Περιστέρι, στην Πλατεία Δημαρχείου και την Ανθούπολη, από την οποία περνούν και το Α13 και το Β13. Επίσης, υπάρχει και η γραμμή τρόλλεϊ 12 Ζάππειο - Άγιος Ιερόθεος, που έχει μεγάλο κοινό τμήμα με τις Α13/Β13 και επίσης περνά από τον σταθμό Ανθούπολης. Τόσο η Α13 όσο και η Β13 μετά τον σταθμό Ανθούπολης εξυπηρετούν πολύ σε επίπεδο γειτονιάς, κάτι που δεν συνάδει με τον χαρακτήρα της γραμμής-κορμού.
Συνεπώς πιστεύω ότι οι Α13/Β13, ειδικά με την λειτουργία και των σταθμών Περιστερίου και Ανθούπολης, υποκαθίστανται σε μεγάλο βαθμό από την γραμμή 2 του Μετρό και το σημερινό τρόλλεϊ 12, συνεπώς δεν έχουν λόγο ύπαρξης ως γραμμές-κορμοί. Συνεπώς προτείνω ως γραμμή-κορμός προς το κέντρο της Αθήνας να λειτουργεί το τρόλλεϊ, που πλέον παίρνει αριθμό 13, ενώ τα Α13 και Β13 να γίνουν τροφοδοτικά του τρόλλεϊ και του Μετρό μέχρι τον σταθμό Ανθούπολης:
13 Ζάππειο - Περιστέρι - Άγιος Ιερόθεος (τρόλλεϊ)