16-12-2016, 12:31 AM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 16-12-2016, 12:47 AM από N1Ellinikou.)
Πολύ ενδιαφέρουσες οι προτάσεις των κορμών που είδα παραπάνω. Στα περισσότερα βέβαια συμφωνώ με τον Δημήτρη, ωστόσο έχω να διατυπώσω κάποιες ενστάσεις/παρατηρήσεις:
Το ότι η Άνω Γλυφάδα ή η Αργυρούπολη ή το Ελληνικό ή ο Άλιμος έχει κοντά σταθμούς μετρό δε σημαίνει πως πρέπει να κοπεί η συγκοινωνία για Πειραιά. Δε σχολιάζω τα τοπικά που κατεβάζουν παραλία, καθώς περνάνε κάθε Πάσχα και Χριστούγεννα. Είναι γρηγορότερο και βολικότερο ένα λεωφορείο για Πειραιά παρά μετρό και ΗΣΑΠ μέσω Ομόνοιας. Για παράδειγμα, εάν θέλω να πάω Πειραιά από το σπίτι μου (ΑΜ ΕΛΛ) έχω δύο τρόπους:
α) είτε να πάρω μετρό από Αργυρούπολη, να κατέβω Ομόνοια, πάρω γραμμή 1, να κατέβω Ν. Φάληρο και να πάρω ό,τι περάσει για Πειραιά (γιατί να πάω σταθμό Πειραιά και να υποστώ το ντρουγκου-ντρουγκου από Φάληρο μέχρι Πειραιά και μετά 904 δε παίζει! ). Χρόνος: περίπου 60-70 λεπτά. FAIL!
β) είτε να πάω μέχρι 5η Αλίμου και να πάρω Β1 (αφού διπλοτσεκάρω καλά καλά την ώρα αναχώρησης του Β1 από Τερψιθέα και το στίγμα του οχήματος στην τηλεματική). Χρόνος: 30-50 λεπτά, ανάλογα την κίνηση. WIN!
Όσον αφορά τον κόσμο του Β1 τώρα: έχει κόσμο, όχι για νταλίκα και για 15', αλλά μια σταθερή πελατεία την έχει. Συγκεκριμένα, οι ομάδες που το παίρνουν είναι οι εξής:
α) αυτοί που κάνουν τοπικό Γλυφάδας (πχ από Άγιο Τρύφωνα για Τερψιθέα)
β) κάτοικοι Γλυφάδας, Ελληνικού, Αργυρούπολης, Άλιμου που εργάζονται στον Πειραιά
γ) φοιτητές που πάνε στο ΠαΠει (ειδικά τα πρωινά είναι πολλοί...)
δ) κάποιοι νοματαίοι που περιμένουν στην Αλίμου για να κατέβουν παραλία (κυρίως από τα Jumbo μπαίνουν)
ε) κόσμος που περιμένει στη παραλία το Α1 που δε πέρασε...
Τώρα, το να κοπεί αυτή τη στιγμή το Β1 μέχρι Καλαμάκι (ή Παλιό Αεροδρόμιο) και να μετονομαστεί σε 160 το θεωρώ παράλογο, καθώς με αυτή τη λογική, θα πρέπει να κόψουμε και τα 217/229, τα οποία έχουν μεγαλύτερη κίνηση από το Β1, μέχρι παραλία, ώστε "να τροφοδοτούν το Α1" (το οποίο πλέον παίρνει μπόλικα Ιρις, χαχα). Όταν φτάσει το τραμ Πειραιά και έχει αξιοπρεπή δρομολόγια (και όχι τα 25-30λεπτα που έχει σήμερα για ΣΕΦ), το ξανασυζητάμε.
Τι πρέπει να γίνει με τη γραμμή αυτή τώρα κατά τη γνώμη μου; Πρώτον, να μετονομαστεί άμεσα σε "160 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ", γιατί κορμός ΔΕΝ είναι. Δεύτερον, να χωθεί στα Σούρμενα ώστε να διευρυνθεί το range εξυπηρέτησης και φυσικά να αντικαταστήσει το 101, το οποίο πρέπει να περιοριστεί στον Άλιμο. Τρίτον, να μην κάνει κύκλους στην Τερψιθέα, καθώς ήδη υπάρχουν τα 128 και 205. Τέταρτον, να έχει δρομολόγια ανά 30-40 λεπτά όλη τη μέρα, τίποτε λιγότερο, τίποτε περισσότερο.
Ωωω, τι τιμή!
Σε αυτό συμφωνώ. Δε λέω, συμφωνώ και με τον Citaro στο ότι το κομμάτι Φιξ-Κέντρο υπάρχει αρκετή ζήτηση, αλλά πέρα από το Α2 υπάρχει και το 040 (το οποίο ναι μεν φτάνει μέχρι Σύνταγμα, αλλά γενικώς ανεβαίνει κέντρο). Βέβαια, απαραίτητη προϋπόθεση για να κοπεί το Β2 στο Φιξ, είναι να γυρίζει από Πετμεζά-Καλλιρρόης-Βούρβαχη ώστε να φορτώσει το πλήθος από την στάση Φιξ της καθόδου.
Πράγματι, η γωνία Ιπποκράτους-Σόλωνος είναι περίεργη. Εδώ το 021 ώρες ώρες τα βρίσκει σκούρα! Τα παρκαρισμένα της Ιπποκράτους (στην αριστερή μεριά όπως κατεβαίνουμε) φτάνουν μέχρι το φανάρι της Σόλωνος, οπότε η νταλίκα δε θα μπορεί να "ανοιχτεί" για να πάρει τη στροφή, με αποτέλεσμα να καβαλήσει το πεζοδρόμιο της γωνίας του Λιβάνη. Και λαστιχένια κολωνάκια να βάλουν, που λέει ο λόγος, δε θα τα σεβαστεί κανείς. Γιατί όπως και να το κάνουμε, ζούμε στην Καλκούτα. Η μόνη διαφορά είναι πως λείπουν απ' τους δρόμους οι αγελάδες!
Η πρόταση του Citaro, τώρα, είναι πολύ καλή, αλλά θα τρώει πολύ χρόνο από τα οχήματα. Πιστεύω, πως μια άλλη λύση είναι να έρθει το Α7 στην Ακαδημίας, στην θέση το Α5 (το οποίο και εγώ πιστεύω πως πρέπει να πάρει πόδι και να μείνει μόνο το Β5, εκτός Τσακού φυσικά). Το πολύπαθο τμήμα Αμπελόκηποι-Ιπποκράτους/Χ.Τρικούπη το αναλαμβάνουν αφενός ένα αναβαθμισμένο/τροποποιημένο 230 με 12μετρα και αφετέρου ένα "πειραγμένο" 813. Τώρα, πως θα κατέβει το "νέο" Α7 μέχρι Ακαδημίας; Είτε μέσω Β. Σοφίας-Πανεπιστημίου-Ρ. Φεραίου-Ακαδημίας, είτε μέσω Β. Σοφίας-Σέκερη-Σόλωνος-Ιπποκράτους-Ακαδημίας. Έτσι, εύκολα κόβεται το βύσμα Ε14 (το έχω άχτι, σχωρέστε με), του οποίου το ατού είναι ότι από Κηφισίας σε κατεβάζει Κολωνάκι/Σύνταγμα και όχι στην Αλεξάνδρας και το Εξαρχιστάν. Η σύνδεση Κηφισίας-Αλεξάνδρας υφίσταται ήδη με το 14 και μπορεί να βελτιωθεί με τη πύκνωση του 19 με το παράλληλο κόψιμο του 18.
Είναι γεγονός, ότι ο μέσος Περαματιώτης για να πάει Αθήνα, συνήθως θα πάρει το 843 και θα κατέβει Πειραιά για να πάρει γραμμή 1. Τα Β/Γ18 θέλουν πράγματι προσοχή, γιατί είναι ιδιαίτερες περιπτώσεις.
Το Γ18 είναι πιο "χαλαρό" σε επιβατική κίνηση από το Β18. Και λογικό, καθώς το πρώτο εξυπηρετεί λίγο Νίκαια, λίγο Κορυδαλλό και τις τοπικές μετακινήσεις μεταξύ Περάματος και Γρ. Λαμπράκη, ενώ το δεύτερο καλύπτει μαζί με το 21 την καρδιά της Νίκαιας. Παράλληλα, δε πρέπει να ξεχνάμε ότι τα λεωφορεία του Κορυδαλλού και της Νεάπολης για Αθήνα (Α17 και 851 αντίστοιχα) κόπηκαν, με αποτέλεσμα το Γ18 να έχει μείνει το μοναδικό λεωφορείο των περιοχών αυτών για Αθήνα non-stop.
Κατά τη γνώμη μου, το τρίο Στούτζες Β18, Γ18 και 21 πρέπει για την ώρα να μείνει ως έχει. Επανεξέταση θέλει το 2020, όταν και άμα ανοίξει η επέκταση της γραμμής 3.
(14-12-2016, 01:02 PM)MrVanHool Έγραψε: Β1 : Διάβασα κάπου για αραίωση και γέλαγα μόνος μου. Οταν το 2012 που ήμουν Ξαβέρη είχε να φύγει 2,5 ώρες και ήδη κάτω από 35λεπτα, δεν παίζει να έρθει. Παρωδία κορμός. Νομίζω πως είναι εντελώς περιττό, η Ανω Γλυφάδα έχει πρόσβαση σε 3 σταθμούς Μετρό και Παραλιακή, την στιγμή που αλλού υποφέρουν.
(14-12-2016, 10:18 PM)MrVanHool Έγραψε: Β1: Τι επιβατικη κίνηση θα έχει το 160, ειδικά με το να καταλήγει στο πουθενά και σε τι θα διαφέρει από το παλιό 160? Πόσοι κάτοικοι της Άνω Γλυφάδας και την Κύπρου πάνε Πειραιά? Πόσα οχήματα χρειάζεται για να είναι αξιοπρεπής? Ακλαφτο θα πάει..
Το ότι η Άνω Γλυφάδα ή η Αργυρούπολη ή το Ελληνικό ή ο Άλιμος έχει κοντά σταθμούς μετρό δε σημαίνει πως πρέπει να κοπεί η συγκοινωνία για Πειραιά. Δε σχολιάζω τα τοπικά που κατεβάζουν παραλία, καθώς περνάνε κάθε Πάσχα και Χριστούγεννα. Είναι γρηγορότερο και βολικότερο ένα λεωφορείο για Πειραιά παρά μετρό και ΗΣΑΠ μέσω Ομόνοιας. Για παράδειγμα, εάν θέλω να πάω Πειραιά από το σπίτι μου (ΑΜ ΕΛΛ) έχω δύο τρόπους:
α) είτε να πάρω μετρό από Αργυρούπολη, να κατέβω Ομόνοια, πάρω γραμμή 1, να κατέβω Ν. Φάληρο και να πάρω ό,τι περάσει για Πειραιά (γιατί να πάω σταθμό Πειραιά και να υποστώ το ντρουγκου-ντρουγκου από Φάληρο μέχρι Πειραιά και μετά 904 δε παίζει! ). Χρόνος: περίπου 60-70 λεπτά. FAIL!
β) είτε να πάω μέχρι 5η Αλίμου και να πάρω Β1 (αφού διπλοτσεκάρω καλά καλά την ώρα αναχώρησης του Β1 από Τερψιθέα και το στίγμα του οχήματος στην τηλεματική). Χρόνος: 30-50 λεπτά, ανάλογα την κίνηση. WIN!
Όσον αφορά τον κόσμο του Β1 τώρα: έχει κόσμο, όχι για νταλίκα και για 15', αλλά μια σταθερή πελατεία την έχει. Συγκεκριμένα, οι ομάδες που το παίρνουν είναι οι εξής:
α) αυτοί που κάνουν τοπικό Γλυφάδας (πχ από Άγιο Τρύφωνα για Τερψιθέα)
β) κάτοικοι Γλυφάδας, Ελληνικού, Αργυρούπολης, Άλιμου που εργάζονται στον Πειραιά
γ) φοιτητές που πάνε στο ΠαΠει (ειδικά τα πρωινά είναι πολλοί...)
δ) κάποιοι νοματαίοι που περιμένουν στην Αλίμου για να κατέβουν παραλία (κυρίως από τα Jumbo μπαίνουν)
ε) κόσμος που περιμένει στη παραλία το Α1 που δε πέρασε...
Τώρα, το να κοπεί αυτή τη στιγμή το Β1 μέχρι Καλαμάκι (ή Παλιό Αεροδρόμιο) και να μετονομαστεί σε 160 το θεωρώ παράλογο, καθώς με αυτή τη λογική, θα πρέπει να κόψουμε και τα 217/229, τα οποία έχουν μεγαλύτερη κίνηση από το Β1, μέχρι παραλία, ώστε "να τροφοδοτούν το Α1" (το οποίο πλέον παίρνει μπόλικα Ιρις, χαχα). Όταν φτάσει το τραμ Πειραιά και έχει αξιοπρεπή δρομολόγια (και όχι τα 25-30λεπτα που έχει σήμερα για ΣΕΦ), το ξανασυζητάμε.
Τι πρέπει να γίνει με τη γραμμή αυτή τώρα κατά τη γνώμη μου; Πρώτον, να μετονομαστεί άμεσα σε "160 ΠΕΙΡΑΙΑΣ - ΑΝΩ ΓΛΥΦΑΔΑ", γιατί κορμός ΔΕΝ είναι. Δεύτερον, να χωθεί στα Σούρμενα ώστε να διευρυνθεί το range εξυπηρέτησης και φυσικά να αντικαταστήσει το 101, το οποίο πρέπει να περιοριστεί στον Άλιμο. Τρίτον, να μην κάνει κύκλους στην Τερψιθέα, καθώς ήδη υπάρχουν τα 128 και 205. Τέταρτον, να έχει δρομολόγια ανά 30-40 λεπτά όλη τη μέρα, τίποτε λιγότερο, τίποτε περισσότερο.
(14-12-2016, 01:02 PM)MrVanHool Έγραψε: Β2 : Αυτό που είπε ο Διονύσης.. Βέβαια, θα μπορούσε να γυρνάει και στο Φιξ, γιατί όχι..?
Ωωω, τι τιμή!
Σε αυτό συμφωνώ. Δε λέω, συμφωνώ και με τον Citaro στο ότι το κομμάτι Φιξ-Κέντρο υπάρχει αρκετή ζήτηση, αλλά πέρα από το Α2 υπάρχει και το 040 (το οποίο ναι μεν φτάνει μέχρι Σύνταγμα, αλλά γενικώς ανεβαίνει κέντρο). Βέβαια, απαραίτητη προϋπόθεση για να κοπεί το Β2 στο Φιξ, είναι να γυρίζει από Πετμεζά-Καλλιρρόης-Βούρβαχη ώστε να φορτώσει το πλήθος από την στάση Φιξ της καθόδου.
(14-12-2016, 01:02 PM)MrVanHool Έγραψε: Α7 : Επαναφορά της αφετηρίας στην οδό Κάνιγγος από Ιπποκράτους (για να καλύψει το κενό του νέου 815, που τελικά θα καλύψει το Α5 από Βασ.Σοφίας). Και χωράει.. Εδω χωράει από Καποδιστρίου, αριστερά Κάνιγγος.
(14-12-2016, 03:13 PM)Citaro Έγραψε: Α7 : Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον MrVanHool να αλλάξει πορεία καθόδου και να πιάσει την Ιπποκράτους. Αν μου βρείτε όμως οδηγό να καταφέρει να περάσει νταλίκα από τη γωνία Σόλωνος και Ιπποκράτους, σφυράτε μου. Γεωμετρικά μπορεί να χωράει, αλλά οι συνθήκες είναι πολύ επικίνδυνες - στενά πεζοδρόμια, διπλοπαρκαρισμένα, πεζοί, μηχανάκια που χώνονται. Δεν έχει ορατότητα ο οδηγός να το στρίψει το θηρίο, και αν η καρότσα πάει πολύ κοντά στο πεζοδρόμιο, θα πάρει σβάρνα τους πεζούς που περιμένουν το φανάρι απέναντι από την Εθνική Τράπεζα, μπροστά από τον Λιβάνη.
Η μόνη εφικτή λύση είναι να πάει Ιπποκράτους - δεξιά Πανεπιστημίου - 3ης Σεπτεμβρίου - Αφετηρία Μάρνη και επιστροφή όπως σήμερα. Θα στοιχίσει όμως τουλάχιστον 10' στα δρομολόγια.
Πράγματι, η γωνία Ιπποκράτους-Σόλωνος είναι περίεργη. Εδώ το 021 ώρες ώρες τα βρίσκει σκούρα! Τα παρκαρισμένα της Ιπποκράτους (στην αριστερή μεριά όπως κατεβαίνουμε) φτάνουν μέχρι το φανάρι της Σόλωνος, οπότε η νταλίκα δε θα μπορεί να "ανοιχτεί" για να πάρει τη στροφή, με αποτέλεσμα να καβαλήσει το πεζοδρόμιο της γωνίας του Λιβάνη. Και λαστιχένια κολωνάκια να βάλουν, που λέει ο λόγος, δε θα τα σεβαστεί κανείς. Γιατί όπως και να το κάνουμε, ζούμε στην Καλκούτα. Η μόνη διαφορά είναι πως λείπουν απ' τους δρόμους οι αγελάδες!
Η πρόταση του Citaro, τώρα, είναι πολύ καλή, αλλά θα τρώει πολύ χρόνο από τα οχήματα. Πιστεύω, πως μια άλλη λύση είναι να έρθει το Α7 στην Ακαδημίας, στην θέση το Α5 (το οποίο και εγώ πιστεύω πως πρέπει να πάρει πόδι και να μείνει μόνο το Β5, εκτός Τσακού φυσικά). Το πολύπαθο τμήμα Αμπελόκηποι-Ιπποκράτους/Χ.Τρικούπη το αναλαμβάνουν αφενός ένα αναβαθμισμένο/τροποποιημένο 230 με 12μετρα και αφετέρου ένα "πειραγμένο" 813. Τώρα, πως θα κατέβει το "νέο" Α7 μέχρι Ακαδημίας; Είτε μέσω Β. Σοφίας-Πανεπιστημίου-Ρ. Φεραίου-Ακαδημίας, είτε μέσω Β. Σοφίας-Σέκερη-Σόλωνος-Ιπποκράτους-Ακαδημίας. Έτσι, εύκολα κόβεται το βύσμα Ε14 (το έχω άχτι, σχωρέστε με), του οποίου το ατού είναι ότι από Κηφισίας σε κατεβάζει Κολωνάκι/Σύνταγμα και όχι στην Αλεξάνδρας και το Εξαρχιστάν. Η σύνδεση Κηφισίας-Αλεξάνδρας υφίσταται ήδη με το 14 και μπορεί να βελτιωθεί με τη πύκνωση του 19 με το παράλληλο κόψιμο του 18.
(14-12-2016, 01:02 PM)MrVanHool Έγραψε: Β/Γ18 : Το ''ως έχει'' είναι η εύκολη λύση. Δεν νομίζω πως τα Β/Γ18 λειτουργούν σαν Κορμοί στο 818, οι Περαματιώτες ανέκαθεν έχουν σχέσεις με τον Πειραιά. Απλά πρέπει να πάω να δω τι θα γίνει με την μετάβαση Πέραμα-Αμφιάλη (ο τοπικός χαρακτήρας είναι ο σημαντικότερος) και αφού υπάρχει το 21 να σηκώσει τον κόσμο με νταλίκες, θα μπορούσε να μείνει μόνο το Γ18 ως τοπικό μέχρι το Αιγάλεω.
(14-12-2016, 03:13 PM)Citaro Έγραψε: Β/Γ18 Και εδώ θέλει προσοχή. Το Γ18 καλύπτει μόνο του όλη τη Γρ. Λαμπράκη στον Κορυδαλλό και αποτελεί τη μόνο γρήγορη σύνδεση για Αθήνα. Τα λοιπά λεωφορεία χάνονται στα στενά. Το Β18 έχει μεν τον παρτενέρ του (τρόλλεύ 21) αλλά και πάλι μαζεύει πολύ κόσμο. Δεν το πειράζουμε, θα έλεγα. Ούτε να το ανεβάσουμε στην Εδουάρδου Λώ, γιατί αφ' ενός ο κόσμος του δεν έχει προορισμό την Ακαδημίας (μη με πείτε ρατσιστή) και αφ' ετέρου κινδυνεί να χάνεται κάθε φορά που κλείνει το κέντρο.
(14-12-2016, 10:18 PM)MrVanHool Έγραψε: Β/Γ18: Πόσοι επιβάτες του Β/Γ18 από Κορυδαλλό και Αμφιαλη πάνε Μενάνδρου?! Όταν θα έχεις το 21 τρένο, τι να το κάνεις το Β18? Όταν έχει καθυστερήσεις το Πέραμα, τι νομίζεις πως κάνουν οι σταθμάρχες για να εξυπηρετηθει ο κόσμος?
Αλλά μπορεί και να μείνει ως έχει μέχρι να ανοίξει το Μετρό στον Κορυδαλλό και να το ξανασυζητησουμε τότε..
Είναι γεγονός, ότι ο μέσος Περαματιώτης για να πάει Αθήνα, συνήθως θα πάρει το 843 και θα κατέβει Πειραιά για να πάρει γραμμή 1. Τα Β/Γ18 θέλουν πράγματι προσοχή, γιατί είναι ιδιαίτερες περιπτώσεις.
Το Γ18 είναι πιο "χαλαρό" σε επιβατική κίνηση από το Β18. Και λογικό, καθώς το πρώτο εξυπηρετεί λίγο Νίκαια, λίγο Κορυδαλλό και τις τοπικές μετακινήσεις μεταξύ Περάματος και Γρ. Λαμπράκη, ενώ το δεύτερο καλύπτει μαζί με το 21 την καρδιά της Νίκαιας. Παράλληλα, δε πρέπει να ξεχνάμε ότι τα λεωφορεία του Κορυδαλλού και της Νεάπολης για Αθήνα (Α17 και 851 αντίστοιχα) κόπηκαν, με αποτέλεσμα το Γ18 να έχει μείνει το μοναδικό λεωφορείο των περιοχών αυτών για Αθήνα non-stop.
Κατά τη γνώμη μου, το τρίο Στούτζες Β18, Γ18 και 21 πρέπει για την ώρα να μείνει ως έχει. Επανεξέταση θέλει το 2020, όταν και άμα ανοίξει η επέκταση της γραμμής 3.