14-12-2016, 10:18 PM
(14-12-2016, 03:13 PM)Citaro Έγραψε: Να προσθέσω κάποιες πιό ρεαλιστικές προσεγγίσεις, με γνώμονα την ανυπαρξία οχημάτων/οδηγών/αστυνόμευσης :Αρχικά, για να μιλάμε με μια βάση, θέλω να ξεκαθαρίσω πως μιλώ με πλήρη επίγνωση ως επιβάτης αρχικά, των γραμμών που αναφέρω! Δεν μιλώ ούτε επί χαρτου, ούτε προτάσεις γραμμών όπως τις βλέπω με το ΙΧ μου, οπως τότε που ήμουν 15! Και ελπίζω όταν κάποιος διαφωνεί μαζι μου,να έχει προσωπική-εμπειρικη άποψη που να μπορεί να τεκμηριωσει. Τώρα:
Α1/Β1 : Θα πάνε άκλαφτα λόγω τράμ. Το Α1 επικαλύπτεται εξ ολοκλήρου και το Β1 λογικά θα ξαναγίνει το παλιό 160 ΑΛΙΜΟΣ - ΑΓ. ΤΡΥΦΩΝΑΣ, με αφετηρία την Μαρίνα Αλίμου (μαζί με το 101) ή το Δυτικό Αεροδρόμιο (μαζί με το Β2) και κάλυψη της σημερινής διαδρομής μέχρι Άνω Γλυφάδα.
Α2/Β2 : Ως έχουν, και καλά θα κάνουν να δώσουν καμιά νταλίκα στο Β2. Μην υποτιμάτε το κομμάτι Συγγρού/Φίξ - Ακαδημίας. Έχει αρκετή επιβατική κίνηση, απλούστατα διότι δεν συμφέρει να κατέβεις Συγγρού/Φιξ, να μπείς στο μετρό και να ξαναβγείς Σύνταγα ή Πανεπιστήμιο. Στην καλύτερη η διαδικασία αυτή θέλει ένα τέταρτο, ούτε συζήτηση για ώρες εκτός αιχμής με τα οκτάλεπτα του μετρό (σκαλιά, αναμονή, ξανά σκαλιά κι άλλα σκαλιά), όπως επίσης ούτε συζήτηση να μπείς από Σύνταγμα προς τα κάτω τις ώρες αιχμής λόγω υπερφόρτωσης (οι αποβάθρες ξεχειλίζουν)
Α3 : Ως έχει με 12μετρα, απλά διότι πρέπει να υφίσταται η υπέργεια εξυπηρέτηση της Βουλιαγμένης.
Α5 : Εμένα θα μου ήταν αρκετό να φτάνει μέχρι το Σταυρό Αγ. Παρασκευής, αν έβρισκε κανείς χώρο τέρματος. Επειδή όμως πολλές γραμμές Μεσογείων διέρχονται μετά το Σταυρό (κυρίως οι γραμμές Γέρακα - Ανθούσας - Παλλήνης) αναγκαστικά θα μείνει και το Α5 μέχρι Ανθούσα ως κορμός/ τροφοδότης.
Β5 : Το αναλύσαμε με το θέμα του Τσακού - ορθό να έφευγε από Τσακό, πρακτικά όμως το βλέπω να παραμένει.
Α7 : Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον MrVanHool να αλλάξει πορεία καθόδου και να πιάσει την Ιπποκράτους. Αν μου βρείτε όμως οδηγό να καταφέρει να περάσει νταλίκα από τη γωνία Σόλωνος και Ιπποκράτους, σφυράτε μου. Γεωμετρικά μπορεί να χωράει, αλλά οι συνθήκες είναι πολύ επικίνδυνες - στενά πεζοδρόμια, διπλοπαρκαρισμένα, πεζοί, μηχανάκια που χώνονται. Δεν έχει ορατότητα ο οδηγός να το στρίψει το θηρίο, και αν η καρότσα πάει πολύ κοντά στο πεζοδρόμιο, θα πάρει σβάρνα τους πεζούς που περιμένουν το φανάρι απέναντι από την Εθνική Τράπεζα, μπροστά από τον Λιβάνη.
Η μόνη εφικτή λύση είναι να πάει Ιπποκράτους - δεξιά Πανεπιστημίου - 3ης Σεπτεμβρίου - Αφετηρία Μάρνη και επιστροφή όπως σήμερα. Θα στοιχίσει όμως τουλάχιστον 10' στα δρομολόγια.
Α8 : Πράγματι, στο κομμάτι ΟΑΚΑ - Κηφισίας - Στ. Αμαρουσίου είναι "τζούφιο", αλλά δεν βλέπω να υπάρχει τρόπος να κόψει κανείς τη γραμμή μέσα στο Μαρούσι ή ακόμη και στο Ηράκλειο, που λέει ο MrVanHool γιατί θα μείνει η Πεύκη (που ούτως ή άλλως έχει χάλια συγκοινωνία) χωρίς κορμό.
Β9 : Επαναφορά στο τέρμα του πρώην Α9 στη Λυκοβρυση και το υπόλοιπο με τοπικό. Επαναρίθμηση σε Α9.
Α/Β10 : Ενοποίηση γραμμών, ούτως ή άλλως η διαφορά τους είναι ελάχιστη και μόνο στην άνοδο μέσα στο Μενίδι.
Α/Β11 : Διατήρηση των γραμμών στην Φαβιέρου, η διαφορά με την αναστροφή στην Αττική είναι ελάχιστη και χάνει και σε σταθερότητα δρομολόγησης. Ενοποίηση διαδρομών.
Β12 : 18μετρα με ίδια χάραξη γραμμής και επαναρίθμηση σε Α12
Α13 : Τοπικοποίηση στον Αγ. Αντώνιο (ή στην Ανθούπολη) με ενίσχυση του τρόλλεϋ 12 ή με επαναφορά του 24 στο Ζάππειο.
Α15/Β15 : Ως έχει το Α15. Στο Β15 επαναπροσδιορισμό του λόγου ύπαρξής του. Αν δεν χρειάζεται (που δεν χρειάζεται), απορρόφηση του ενός ή των δύο οχημάτων από το Α15, και τις ώρες που έχει φόρτο το ΤΕΙ, δρομολόγηση της Ε15.
Α16/Γ16 : Εδώ θέλει προσοχή. Το μοτίβο με τα τοπικά 866/876 δεν περπατάει καλά, διότι αφ΄ενός κόβονται οχήματα, αφ ετέρου στην άνοδο από Αθήνα προς Ελευσίνα/Ασπρόπυργο παρατηρούνται μεγάλα κενά, αφού η δρομολόγηση είναι ανοιμοιόμορφη. Ειδικά τις Κυριακές μπορεί να περάσουν Α16 και 876 μαζί και μετά κενό μια ώρα. Επίσης, αν θέλεις να κινηθείς από Αθήνα προς Ασπρόπυργο, δεν ξέρεις από που να πάς. Ξεκινάς με το μετρό και ξεμένεις μισή ώρα στην Αγ. Μαρίνα, διαφορετικά πας από Μεταξουργείο και παίρνεις ό,τι κάτσει. Αν κάτσει Α15 ξανακατεβαίνεις στο Παλατάκι για να μπείς στο 845 για να ξανακατεβείς στην Εμποροπλοιάρχων και να πάρεις ό,τι περάσει.
Προσωπικά θα προτιμούσα να επανέλθει όλη η Ελευσίνα στην Αθήνα, με κατάργηση του 876 (ούτε όχημα γλιτώνει, ούτε τίποτα δεν κάνει) και διατήρηση του Γ16/866, το 866 όμως από Χαϊδάρι (όπως το 876 σήμερα) και με τακτές αναχωρήσεις από Αγ. Μαρίνα. Επαναρίθμηση του Γ16 σε Β16
Τώρα, για την πρόταση του MrVanHool, να κατεβούν δηλαδή τα Τ.ΘΡΙΑΣΙΟΥ στον Στ. Αγ. Μαρίνα, επιφυλάσσομαι. Η Ελευσίνα αποτελεί τοπικό κέντρο και οι κάτοικοί της γύρω περιοχής (Μάνδρα-Μαγούλα-Ασπρόπυργος) με την Ελευσίνα συναλλάσονται. Το να κατεβάσεις όλα τα τοπικά στην Αγ. Μαρίνα σημαίνει εξτρά οχήματα και μετατόπιση του κέντρου βάρους της εξυπηρέτησης, που αντί για "κέντρο - υπόκεντρο και μετά μετεπιβίβαση" θα γίνει "κέντρο - μετεπιβίβαση - υπόκεντρο/τοπική εξυπηρέτηση" Στην ίδια οικογένεια με το Α16 βάζω και το 845 του Πειραιά.
Β/Γ18 Και εδώ θέλει προσοχή. Το Γ18 καλύπτει μόνο του όλη τη Γρ. Λαμπράκη στον Κορυδαλλό και αποτελεί τη μόνο γρήγορη σύνδεση για Αθήνα. Τα λοιπά λεωφορεία χάνονται στα στενά. Το Β18 έχει μεν τον παρτενέρ του (τρόλλεύ 21) αλλά και πάλι μαζεύει πολύ κόσμο. Δεν το πειράζουμε, θα έλεγα. Ούτε να το ανεβάσουμε στην Εδουάρδου Λώ, γιατί αφ' ενός ο κόσμος του δεν έχει προορισμό την Ακαδημίας (μη με πείτε ρατσιστή) και αφ' ετέρου κινδυνεί να χάνεται κάθε φορά που κλείνει το κέντρο.
Α1: Δεν νομίζω πως το Τραμ μπορεί να αντικαταστησει το Α1! Ούτε όλες τις στάσεις πιάνει, ούτε ο κόσμος το προτιμά άλλωστε, αφού είναι πιο αργό και αρκετά αραιο σε σχέση με το Α1! Θα μπορούσε να μείνει σαν Express στα κομμάτια που δεν χρειάζεται και σαν κορμός εκεί που εκεί που χρειάζεται.
Β1: Τι επιβατικη κίνηση θα έχει το 160, ειδικά με το να καταλήγει στο πουθενά και σε τι θα διαφέρει από το παλιό 160? Πόσοι κάτοικοι της Άνω Γλυφάδας και την Κύπρου πάνε Πειραιά? Πόσα οχήματα χρειάζεται για να είναι αξιοπρεπής? Ακλαφτο θα πάει..
Α5: Είναι περιττό, την στιγμή που υπάρχει το τρένο Β5! Θα έχει την τύχη του Α3, γι'αυτο και μπορεί να καλυφθεί άνετα απο το Β5.
Α7: Όπως έγραψα ακριβώς γι'αυτο τον λόγο, στρίβει από Καποδιστριου στην Κάνιγγος και χωράει.. Το αν περνάνε μηχανάκια είναι αδιάφορο, όλα τα άλλα λύνονται με απαγόρευση στάθμευσης. Θέληση χρειάζεται!
Α8: Η Πεύκη δεν χρειάζεται κορμό! Θα υπάρχει το 614 ανά 15', που θα την ενώνει με τον Σταθμό Αμαρουσίου που πάνε όλοι, έστω και με το Ηράκλειο και από την 7η Αμαρουσίου και κάτω θα διερχεται και το Α8.
Β9: Το ίδιο πράγμα σχεδόν λέμε. Απλά για λόγους Δρομολόγησης και αφού η Λυκοβρυση έχει χώρο, μπορεί να ανέβει να εξυπηρετεί καλύτερα. Στο Α9 δεν έχει τίποτα άλλωστε.. Και το "543 Νοσ.Αγ.Αναργυροι - Στ.Κηφισιας - Λυκοβρυση".
Α10: Και στην κάθοδο έχουν διαφορά (το Β10 κατεβαίνει από την Παρνηθος) και στην άνοδο το Α10 πάει και στην Μποσκιζα! Σαφώς διατηρείται το Α10, όπως είπα παραπάνω.
Α11: Η Πετρούπολη δεν είναι κορμός και δεν έχει καμία δουλειά στην Αθήνα! Κανείς δεν το παίρνει από την Βάθης! Η δε Αττική δεν χρειάζεται, διότι οποίος θέλει από Πετρούπολη να πάρει την γραμμή 2 είναι δίπλα από την Θηβών (συν την νέα διαδημοτικη γραμμή 770) η Ανθουπολη. Πατήσια και θα γίνει τρένο, γιατί από την Λιοσίων χάνεται..
Α13: Κάνω πως δεν διάβασα για το 24 και φυσικά μιλάμε για νταλίκες στο 12..
Α15: Πάμε παλι.. Η ακτινική γραμμή του Δάσους δεν έχει καμία δουλειά να κάνει τον κορμό της Καβάλας!! Υπάρχει το 803 που θα κοπεί έως την Αγία Μαρίνα και η Καβάλας μένει με ένα σοβαρό κορμό που καταλήγει στο Δαφνι και όχι σε γειτονιές.
Α/Γ16: Συχνότητες του Κορμού Ελευσίνας και των Ασπροπυργων και Τοπικών Θριασιου και απαιτούμενη οχήματα?! Μήπως τα χιλιόμετρα είναι τελικά, συν όλα τα νεκρά των Τοπικών?!
Το ζητούμενο είναι να έχουμε γραμμές με τακτικά δρομολόγια και χωρίς άπειρα οχήματα..
Β/Γ18: Πόσοι επιβάτες του Β/Γ18 από Κορυδαλλό και Αμφιαλη πάνε Μενάνδρου?! Όταν θα έχεις το 21 τρένο, τι να το κάνεις το Β18? Όταν έχει καθυστερήσεις το Πέραμα, τι νομίζεις πως κάνουν οι σταθμάρχες για να εξυπηρετηθει ο κόσμος?
Αλλά μπορεί και να μείνει ως έχει μέχρι να ανοίξει το Μετρό στον Κορυδαλλό και να το ξανασυζητησουμε τότε..
Μετά από κάποια χρόνια..
Και όπως λέει και η Ελένη, για όσους δεν με ξέρετε : ''Την άποψή μου, στα ίσια εγώ την λέω.. ''
Και όπως λέει και η Ελένη, για όσους δεν με ξέρετε : ''Την άποψή μου, στα ίσια εγώ την λέω.. ''