(27-10-2014, 12:38 AM)mercedes elbo Έγραψε: Το 206 το γνωρίζουν ότι δεν χρειάζεται τόσο χρόνο διαδρομής (στην κατεύθυνση προς Δάφνη στην αιχμή δίνουν 22' ενώ για τον γυρισμό 32') και μάλιστα υπάρχουν φορές που κάθονται και 2 Ν1 του 206 στην Δάφνη! Οπότε, αν κατέβαινε ο χρόνος διαδρομής στα 42' συνολικά από 54' με τα υπάρχοντα 6 οχήματα θα είχαμε 7λεπτο. Το 237 πλέον θα χρειάζεται απαραίτητα ενίσχυση. Η Μαρίνου Αντύπα χάνει γύρω στις 6 διελεύσεις ανά ώρα συνεπώς χρειάζεται GN και επιπλέον όχημα.
Όσο για την Δάφνη πολύ φοβάμαι ότι θα γίνεται χαμός. Αν τύχει και έρθουν 2 206, 2 218 και 1 237 (ειδικά αν είναι αρθρωτό) δεν θα χωράνε με τίποτα.
Αφ' ενός το πρόβλημα - αν εμφανίζεται - θα εμφανίζεται κάποιες συγκεκριμένες ώρες τη μέρα, αφ' ετέρου υπάρχει σταθμάρχης στη Δάφνη και εν ανάγκη, ας διώξει κάποιο λεωφορείο νωρίτερα για να αδειάσει η αφετηρία.
Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν στάνταρ ώρες αναχώρησης από την Αφετηρία. Να ξέρει ο κόσμος που έρχεται από το Μετρό αν έχει λεωφορείο, τί ώρα και ίσως αν χρειάζεται να "τρέξει" λίγο να το προλάβει.
Ο χώρος αφετηριών στη Δάφνη είναι μια μικρογραφία της Ακαδημίας στις δόξες της! Θυμάστε τί χαμός από λεωφορεία γινόταν εκεί, τότε που αναχωρούσαν από το ίδιο σημείο (την έξω λωρίδα επί της Ακαδημίας) τα 103 (8λεπτο), 108 (10λεπτο), 111(15λεπτο), Α4(8λεπτο), 206(9λεπτο), 208(10λεπτο), 237(10λεπτο).
Και από τη μέσα λωρίδα τα Α5(6λεπτο), Γ5/408/419 (εναλλάξ 10λεπτο), 222/235 (3λεπτο), 220/221(6λεπτο);
Και τότε τα βολεύανε. Μπορεί το μεσημέρι να γινόταν ένας ψιλοχαμός, αλλά η αξία της στάνταρ αναχώρησης, ειδικά το βράδυ και τα ΣΚ, ήταν ανεκτίμητη! Ήξερες ότι έχεις αναχώρηση 23:00, 23:20, 23:40, 24:00. Ούτε τρέξιμο, ούτε άγχος ούτε τίποτα.
Σήμερα πρέπει να κατέβεις στο Μετρό (που ενώ παλιά είχε πινακες με τις ακριβείς ώρες, τώρα το κρίνουν περιττό) να περιμένεις μέχρι και δέκα λεπτά, να βγείς στη Δάφνη, να ανεβείς και να μην ξέρεις αν πέρασε το λεωφορείο ή τί ώρα θα περάσει.
Έκανα χθές Κυριακή ένα πείραμα και κατέβηκα Σύνταγμα-Γλυφάδα με Μετρό και Ε22. Αναχώρηση από Σύνταγμα 16:18 (τυχαία χωρίς να ξέρω), άφιξη Ελληνικό 16:35, διέλευση Ε22 16:42 (στην ώρα του) και άφιξη Πλ. Γλυφάδας 16:51. Δηλ. 33 λεπτά και αν βάλεις ότι κατέβηκα τις σκάλες στο σταθμό Σύνταγμα από 16:10, πάμε στα 41 λεπτά. Πόσο χρόνο έκανε το Ε22 παλιά από Ακαδημία μέχρι Γλυφάδα τέτοιες μέρες (Κυριακή με κρύο και λίγη κίνηση) 28 - 30' το πολύ!! Και ήξερες ακριβώς τί ώρα φεύγει το λεωφορείο.
Στο γυρισμό πέτυχα αμέσως το 205 (16:52) και έφτασα Ελληνικό 17:05. Κατέβηκα ενστικτωδώς τρέχοντας τις σκάλες και ευτυχώς πρόλαβα στις 17:08 τρένο (το επόμενο σε 10') και ήμουν Σύνταγμα 17:25. Αν έβγαινα από το σταθμό θα έφτανα στην πλατεία στις 17:30. Πάλι δηλ. 38 λεπτά, με τρέξιμο και τύχη.
Α, εννοείται ότι το λεωφορείο των 16:25 (Β3) από Ακαδημία, το είδα στις 16:58 να μπαίνει Σοφίας Βέμπο, δηλ. αν ήταν Α3 και πήγαινε κατευθείαν Γλυφάδα, θα έφτανε το πολύ στις 17:05. 40' διαδρομή χωρίς μετεπιβίβαση, χωρίς άγχος και με θεσούλα.
Τί θέλω να πώ : Η μετεπιβίβαση είναι από μόνη της κάτι κουραστικό και αποτρεπτικό για αρκετό κόσμο. Την κάνεις ελκυστικότερη με ακριβείς αναχωρήσεις, ώστε τουλάχιστον να ξέρεις πού θα περιμένεις και πόσο. Αν η μετεπιβίβαση όμως γίνεται με τους σημερινούς όρους (κατέβα στο Μετρό και βλέπουμε...) τότε είναι φυσικό να αναπολεί κανείς τις απευθείας συνδέσεις με τα λεωφορεία, και να μη θέλει να ακούει για "τοπικές γραμμές" και "κέρδος χρόνου".
Και για να μην παρεξηγηθώ : Αυτά τα λέει άνθρωπος που εδώ και 14 χρόνια (όσο υπάρχει το Μετρό και πολύ υπάρξει αυτό το φόρουμ) φωνάζει στον ΟΑΣΑ να τοπικοποιήσει γραμμές και να μην κατεβάζει αράδα λεωφορείων στο κέντρο της Αθήνας.