Γειά σας,
Κοιτάζοντας τους χάρτες δρομολογίων των 450, 451, 460 και 461 παρατηρώ το εξής: Όλες οι παραπάνω γραμμές "γυρίζουν" όλο το Χαλάνδρι χάνοντας χρόνο σε διαδρομές, που διέρχονται πολλά άλλα λεωφορεία και που πιθανόν για κάποιους επιβάτες να είναι "άσκοπη βόλτα". Από προσωπική εμπειρία γνωρίζω, ότι αν θέλεις, για παράδειγμα, να πας στη Νέα Πεντέλη κατευθείαν (όχι μέσω Λαμίας... συγγνώμη, μέσω Χαλανδρίου, ήθελα να γράψω!) συμφέρει να πάρεις το 451 από το σταθμό μετρό Χαλανδρίου, ενώ από την Νέα Πεντέλη για τον σταθμό, συμφέρει να πάρεις το 450. Όμως, τα δρομολόγια των δύο αυτών γραμμών είναι συνήθως εναλλάξ. Οπότε αν είσαι άτυχος ή θα πάρεις το "λάθος" λεωφορείο και θα κάνεις το γύρο του Χαλανδρίου, ή θα περιμένεις στη στάση, για το επόμενο "σωστό" λεωφορείο. Και στις δύο περιπτώσεις είναι χάσιμο χρόνου, ειδικά όταν πηγαίνεις στην δουλειά σου! Το ίδιο συμβαίνει και αν θέλεις να πας κέντρο Χαλάνδρι, αλλά το λεωφορείο, που πήρες κάνει τέρμα στο σταθμό του Μετρό Χαλάνδρι. Όμοια είναι η κατάσταση και για την Παλαιά Πεντέλη. Σκεφτόμουν, λοιπόν, τις εξής προτάσεις, που θα λύσουν, πιστεύω, αυτά τα προβλήματα:
1. Συγχώνευση των γραμμών 450 και 451, σε μια γραμμή: 450 ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΝΕΑ ΠΕΝΤΕΛΗ με συχνότερα δρομολόγια:
Σταθμός Λεωφορείων Μετρό Χαλανδρίου, αριστερά Δουκίσσης Πλακεντίας, συνέχεια Ηρακλείτου, αριστερά Αναπαύσεως, δεξιά Λεωφ. Πεντέλης, αριστερά Αλ. Παναγούλη, συνέχεια Ηρώων Πολυτεχνείου, αριστερά 28ης Οκτωβρίου, αναστροφή πλατεία Αγ. Σίλα (τέρμα).
Η επιστροφή θα γίνεται ακριβώς από τους ίδιους δρόμους μέχρι το σταθμό μετρό του Χαλανδρίου.
2. Συγχώνευση των γραμμών 460 και 461, σε μια γραμμή: 460 ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΠΑΛΑΙΑ ΠΕΝΤΕΛΗ (ΜΕΣΩ ΠΙΚΠΑ) με συχνότερα δρομολόγια:
Σταθμός Λεωφορείων Μετρό Χαλανδρίου, αριστερά Δουκίσσης Πλακεντίας, αριστερά Μεταμορφώσεως, δεξιά Λεωφ. Πεντέλης, συνέχεια Ελ. Βενιζέλου, αριστερά Βασιλέως Γεωργίου Β, δεξιά Ιπποκράτους (αναστροφή ΠΙΚΠΑ), δεξιά Βασιλέως Γεωργίου Β, δεξιά Αναστασίου Σκούφου, συνέχεια Σπηλιάς, δεξιά Ταξιάρχου Βέλλιου (414 Στρατιωτικό Νοσοκομείο, αναστροφή και τέρμα)
Η επιστροφή: Τέρμα (Ταξιάρχου Βέλλιου), δεξιά Σπηλιάς, συνέχεια Αγίου Τρύφωνος, Πλατεία Αγ. Τριάδος, συνέχεια Βασιλέως Γεωργίου Β, αριστερά Ιπποκράτους (αναστροφή ΠΙΚΠΑ), αριστερά Βασιλέως Γεωργίου Β, δεξιά Ελ. Βενιζέλου, συνέχεια Λεωφ. Πεντέλης, αριστερά Αττικής (Προαστιακός Στ. Πεντέλης), δεξιά Ολύμπου, αριστερά Μεταμορφώσεως, δεξιά Δουκ. Πλακεντίας, δεξιά σταθμός λεωφορείων Μετρό Χαλάνδρι (αφετηρία)
3. Κατάργηση της γραμμής τρόλεϊ 18 και επαναλειτουργία της γραμμής κορμού Α6 με επέκταση προς τα Μελίσσια και τη Νέα Πεντέλη:
Α6 ΜΟΥΣΕΙΟ - ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΝΕΑ ΠΕΝΤΕΛΗ με δρομολόγιο:
Όπως το τωρινό τρόλεϊ 18 από το Μουσείο μέχρι Χαλάνδρι, Εθνικής Αντιστάσεως, συνέχεια Ανδρέα Παπανδρέου, συνέχεια Λεωφ. Πεντέλης, αριστερά Ανδρέα Παπανδρέου, δεξιά Παναγή Τσαλδάρη, συνέχεια Κουντουριώτου, συνέχεια Θεμιστοκλέους, στροφή 25ης Μαρτίου, αριστερά 25ης Μαρτίου, αριστερά Ηρώων Πολυτεχνείου, αριστερά 28ης Οκτωβρίου, αναστροφή πλατεία Αγ. Σίλα (τέρμα).
Η επιστροφή: Τέρμα (πλ. Αγ. Σίλα), συνέχεια 28ης Οκτωβρίου, δεξιά Ηρώων Πολυτεχνείου, δεξιά 25ης Μαρτίου, δεξιά Εθνάρχου Μακαρίου, αριστερά Θεμιστοκλέους, συνέχεια Κουντουριώτου, δεξιά Λεωφ. Πηγής, αριστερά Ελ. Βενιζέλου, αριστερά Ανδρέα Παπανδρέου, δεξιά Λεωφ. Πεντέλης, αριστερά Κολοκοτρώνη και συνέχεια ως Μουσείο όπως το τρόλεϊ 18.
Αν κάποιος πιστεύει ότι η κατάργηση της συγκεκριμένης ηλεκτροδοτούμενης γραμμής τρόλεϊ, συνεπάγεται την αχρηστία των εναέριων καλωδίων και ρύπανση της ατμόσφαιρας, να τον ενημερώσω, ότι πρώτον: όλη η διαδρομή του τρόλεϊ 18 είναι κοινή με την γραμμή 19 από Μουσείο μέχρι τη διασταύρωση Κηφισίας και Εθνικής Αντιστάσεως και με τη γραμμή 10 από τη διασταύρωση Αλεξάνδρας και Κηφισιάς μέχρι το τέλος της διαδρομής. Δεύτερον, σήμερα ο στόλος των θερμικών λεωφορείων του Ο.ΣΥ. διαθέτει και λεωφορεία πεπιεσμένου φυσικού αερίου CNG, που δεν ρυπαίνει την ατμόσφαιρα.
Επιπλέον, Τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, που θα εξοικονομηθούν, θα ενισχύσουν τα δρομολόγια της γραμμής τρόλεϊ 19, ώστε να καλυφθεί το τμήμα από Ανδρέα Παπανδρέου (Χαλάνδρι) μέχρι τον σταθμό του μετρό Χαλάνδρι, καθώς και άλλων γραμμών του ΗΛΠΑΠ.
Τα θερμικά λεωφορεία, που θα εξοικονομηθούν από τις συγχωνεύσεις των 450, 451, 460 και 461, θα χρησιμοποιηθούν στη λειτουργία της νέας γραμμής - κορμού Α6, στην ενίσχυση των νέων δρομολογίων 450 και 460. Ίσως ακόμη σε μια νέα γραμμή, που προτείνω πιο κάτω!
Με τις παραπάνω προτάσεις οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι των Μελισσίων, των Άνω Βρηλισσίων, της Νέας και Παλαιάς Πεντέλης, θα χρησιμοποιούν τη γραμμή - κορμό Α6 για τις μετακινήσεις τους από και προς το κέντρο του Χαλανδρίου και πέρα, ενώ τις τροφοδοτικές γραμμές 405, 450, 460 για την ΤΑΧΕΙΑ μετεπιβίβασή τους στο σταθμό του μετρό.
4. Επίσης, μια άλλη σκέψη, που έκανα είναι η δημιουργία μια νέας γραμμής, που θα ενώνει τον σταθμό μετρό Χαλάνδρι με την Παλαιά Πεντέλη και τον οικισμό Καλλιθέα, μέσω της οδού Κλεισθένους. Προτεινόμενη Ονομασία:
451 ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΠΑΛΑΙΑ ΠΕΝΤΕΛΗ - ΚΑΛΛΙΘΕΑ (ΚΥΚΛΙΚΗ) με δρομολόγιο:
Από σταθμό λεωφορείων Μετρό Χαλάνδρι, αριστερά Δουκ. Πλακεντίας, συνέχεια Ηρακλείτου, δεξιά Αναπαύσεως, αριστερά Κλεισθένους, συνέχεια Δουκίσσης Πλακεντίας, δεξιά Βασιλέως Γεωργίου Β, αναστροφή στην πλατεία Χαραυγής, Βασιλέως Γεωργίου Β, δεξιά Φίλωνος, συνέχεια Καλλισίων, αναστροφή τέρμα Καλλισίων, Καλλισίων, συνέχεια Φίλωνος, αριστερά Δουκίσσης Πλακεντίας, συνέχεια Κλεισθένους, δεξιά Αναπαύσεως, αριστερά Ηρακλείτου, συνέχεια Δουκ. Πλακεντίας, δεξιά σταθμός λεωφορείων Μετρό Χαλάνδρι.
Αυτά για τον τομέα 4. Παρακαλώ όποιον μπορεί, να τα μεταφέρει σε μια υπεύθυνη υπηρεσία του ΟΑΣΑ. Ευχαριστώ!
Κοιτάζοντας τους χάρτες δρομολογίων των 450, 451, 460 και 461 παρατηρώ το εξής: Όλες οι παραπάνω γραμμές "γυρίζουν" όλο το Χαλάνδρι χάνοντας χρόνο σε διαδρομές, που διέρχονται πολλά άλλα λεωφορεία και που πιθανόν για κάποιους επιβάτες να είναι "άσκοπη βόλτα". Από προσωπική εμπειρία γνωρίζω, ότι αν θέλεις, για παράδειγμα, να πας στη Νέα Πεντέλη κατευθείαν (όχι μέσω Λαμίας... συγγνώμη, μέσω Χαλανδρίου, ήθελα να γράψω!) συμφέρει να πάρεις το 451 από το σταθμό μετρό Χαλανδρίου, ενώ από την Νέα Πεντέλη για τον σταθμό, συμφέρει να πάρεις το 450. Όμως, τα δρομολόγια των δύο αυτών γραμμών είναι συνήθως εναλλάξ. Οπότε αν είσαι άτυχος ή θα πάρεις το "λάθος" λεωφορείο και θα κάνεις το γύρο του Χαλανδρίου, ή θα περιμένεις στη στάση, για το επόμενο "σωστό" λεωφορείο. Και στις δύο περιπτώσεις είναι χάσιμο χρόνου, ειδικά όταν πηγαίνεις στην δουλειά σου! Το ίδιο συμβαίνει και αν θέλεις να πας κέντρο Χαλάνδρι, αλλά το λεωφορείο, που πήρες κάνει τέρμα στο σταθμό του Μετρό Χαλάνδρι. Όμοια είναι η κατάσταση και για την Παλαιά Πεντέλη. Σκεφτόμουν, λοιπόν, τις εξής προτάσεις, που θα λύσουν, πιστεύω, αυτά τα προβλήματα:
1. Συγχώνευση των γραμμών 450 και 451, σε μια γραμμή: 450 ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΝΕΑ ΠΕΝΤΕΛΗ με συχνότερα δρομολόγια:
Σταθμός Λεωφορείων Μετρό Χαλανδρίου, αριστερά Δουκίσσης Πλακεντίας, συνέχεια Ηρακλείτου, αριστερά Αναπαύσεως, δεξιά Λεωφ. Πεντέλης, αριστερά Αλ. Παναγούλη, συνέχεια Ηρώων Πολυτεχνείου, αριστερά 28ης Οκτωβρίου, αναστροφή πλατεία Αγ. Σίλα (τέρμα).
Η επιστροφή θα γίνεται ακριβώς από τους ίδιους δρόμους μέχρι το σταθμό μετρό του Χαλανδρίου.
2. Συγχώνευση των γραμμών 460 και 461, σε μια γραμμή: 460 ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΠΑΛΑΙΑ ΠΕΝΤΕΛΗ (ΜΕΣΩ ΠΙΚΠΑ) με συχνότερα δρομολόγια:
Σταθμός Λεωφορείων Μετρό Χαλανδρίου, αριστερά Δουκίσσης Πλακεντίας, αριστερά Μεταμορφώσεως, δεξιά Λεωφ. Πεντέλης, συνέχεια Ελ. Βενιζέλου, αριστερά Βασιλέως Γεωργίου Β, δεξιά Ιπποκράτους (αναστροφή ΠΙΚΠΑ), δεξιά Βασιλέως Γεωργίου Β, δεξιά Αναστασίου Σκούφου, συνέχεια Σπηλιάς, δεξιά Ταξιάρχου Βέλλιου (414 Στρατιωτικό Νοσοκομείο, αναστροφή και τέρμα)
Η επιστροφή: Τέρμα (Ταξιάρχου Βέλλιου), δεξιά Σπηλιάς, συνέχεια Αγίου Τρύφωνος, Πλατεία Αγ. Τριάδος, συνέχεια Βασιλέως Γεωργίου Β, αριστερά Ιπποκράτους (αναστροφή ΠΙΚΠΑ), αριστερά Βασιλέως Γεωργίου Β, δεξιά Ελ. Βενιζέλου, συνέχεια Λεωφ. Πεντέλης, αριστερά Αττικής (Προαστιακός Στ. Πεντέλης), δεξιά Ολύμπου, αριστερά Μεταμορφώσεως, δεξιά Δουκ. Πλακεντίας, δεξιά σταθμός λεωφορείων Μετρό Χαλάνδρι (αφετηρία)
3. Κατάργηση της γραμμής τρόλεϊ 18 και επαναλειτουργία της γραμμής κορμού Α6 με επέκταση προς τα Μελίσσια και τη Νέα Πεντέλη:
Α6 ΜΟΥΣΕΙΟ - ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΝΕΑ ΠΕΝΤΕΛΗ με δρομολόγιο:
Όπως το τωρινό τρόλεϊ 18 από το Μουσείο μέχρι Χαλάνδρι, Εθνικής Αντιστάσεως, συνέχεια Ανδρέα Παπανδρέου, συνέχεια Λεωφ. Πεντέλης, αριστερά Ανδρέα Παπανδρέου, δεξιά Παναγή Τσαλδάρη, συνέχεια Κουντουριώτου, συνέχεια Θεμιστοκλέους, στροφή 25ης Μαρτίου, αριστερά 25ης Μαρτίου, αριστερά Ηρώων Πολυτεχνείου, αριστερά 28ης Οκτωβρίου, αναστροφή πλατεία Αγ. Σίλα (τέρμα).
Η επιστροφή: Τέρμα (πλ. Αγ. Σίλα), συνέχεια 28ης Οκτωβρίου, δεξιά Ηρώων Πολυτεχνείου, δεξιά 25ης Μαρτίου, δεξιά Εθνάρχου Μακαρίου, αριστερά Θεμιστοκλέους, συνέχεια Κουντουριώτου, δεξιά Λεωφ. Πηγής, αριστερά Ελ. Βενιζέλου, αριστερά Ανδρέα Παπανδρέου, δεξιά Λεωφ. Πεντέλης, αριστερά Κολοκοτρώνη και συνέχεια ως Μουσείο όπως το τρόλεϊ 18.
Αν κάποιος πιστεύει ότι η κατάργηση της συγκεκριμένης ηλεκτροδοτούμενης γραμμής τρόλεϊ, συνεπάγεται την αχρηστία των εναέριων καλωδίων και ρύπανση της ατμόσφαιρας, να τον ενημερώσω, ότι πρώτον: όλη η διαδρομή του τρόλεϊ 18 είναι κοινή με την γραμμή 19 από Μουσείο μέχρι τη διασταύρωση Κηφισίας και Εθνικής Αντιστάσεως και με τη γραμμή 10 από τη διασταύρωση Αλεξάνδρας και Κηφισιάς μέχρι το τέλος της διαδρομής. Δεύτερον, σήμερα ο στόλος των θερμικών λεωφορείων του Ο.ΣΥ. διαθέτει και λεωφορεία πεπιεσμένου φυσικού αερίου CNG, που δεν ρυπαίνει την ατμόσφαιρα.
Επιπλέον, Τα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, που θα εξοικονομηθούν, θα ενισχύσουν τα δρομολόγια της γραμμής τρόλεϊ 19, ώστε να καλυφθεί το τμήμα από Ανδρέα Παπανδρέου (Χαλάνδρι) μέχρι τον σταθμό του μετρό Χαλάνδρι, καθώς και άλλων γραμμών του ΗΛΠΑΠ.
Τα θερμικά λεωφορεία, που θα εξοικονομηθούν από τις συγχωνεύσεις των 450, 451, 460 και 461, θα χρησιμοποιηθούν στη λειτουργία της νέας γραμμής - κορμού Α6, στην ενίσχυση των νέων δρομολογίων 450 και 460. Ίσως ακόμη σε μια νέα γραμμή, που προτείνω πιο κάτω!
Με τις παραπάνω προτάσεις οι κάτοικοι και οι εργαζόμενοι των Μελισσίων, των Άνω Βρηλισσίων, της Νέας και Παλαιάς Πεντέλης, θα χρησιμοποιούν τη γραμμή - κορμό Α6 για τις μετακινήσεις τους από και προς το κέντρο του Χαλανδρίου και πέρα, ενώ τις τροφοδοτικές γραμμές 405, 450, 460 για την ΤΑΧΕΙΑ μετεπιβίβασή τους στο σταθμό του μετρό.
4. Επίσης, μια άλλη σκέψη, που έκανα είναι η δημιουργία μια νέας γραμμής, που θα ενώνει τον σταθμό μετρό Χαλάνδρι με την Παλαιά Πεντέλη και τον οικισμό Καλλιθέα, μέσω της οδού Κλεισθένους. Προτεινόμενη Ονομασία:
451 ΣΤ. ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΠΑΛΑΙΑ ΠΕΝΤΕΛΗ - ΚΑΛΛΙΘΕΑ (ΚΥΚΛΙΚΗ) με δρομολόγιο:
Από σταθμό λεωφορείων Μετρό Χαλάνδρι, αριστερά Δουκ. Πλακεντίας, συνέχεια Ηρακλείτου, δεξιά Αναπαύσεως, αριστερά Κλεισθένους, συνέχεια Δουκίσσης Πλακεντίας, δεξιά Βασιλέως Γεωργίου Β, αναστροφή στην πλατεία Χαραυγής, Βασιλέως Γεωργίου Β, δεξιά Φίλωνος, συνέχεια Καλλισίων, αναστροφή τέρμα Καλλισίων, Καλλισίων, συνέχεια Φίλωνος, αριστερά Δουκίσσης Πλακεντίας, συνέχεια Κλεισθένους, δεξιά Αναπαύσεως, αριστερά Ηρακλείτου, συνέχεια Δουκ. Πλακεντίας, δεξιά σταθμός λεωφορείων Μετρό Χαλάνδρι.
Αυτά για τον τομέα 4. Παρακαλώ όποιον μπορεί, να τα μεταφέρει σε μια υπεύθυνη υπηρεσία του ΟΑΣΑ. Ευχαριστώ!