(12-12-2013, 08:47 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: Αν βάλουμε και τον Προαστιακό στο παιχνίδι των οδικών μεταφορών της Αττικής, τα κάνουμε μπάχαλο. Η λύση είναι ένας φορέας για όλα. Και όχι ή μέχρι πρότινος τακτική, άλλος φορέας για τα τρόλεϊ, άλλος για τα λεωφορεία, μαζί και τα ΚΤΕΛ και μέχρι πριν κάποια χρόνια και ο ΗΣΑΠ με τα πράσινα.
Κατά τη δική μου θεώρηση των πραγμάτων, υπάρχουν η αστική συγκοινωνία, η υπεραστική, και για τις μητροπολιτικές περιοχές (Αθήνα και Θεσ/νίκη παρ' ημίν) η προαστιακή.
Η αστική συγκοινωνία καλύπτει τις διαδρομές εντός της μητροπολιτικής περιοχής. Π.χ. Αθήνα-Χαλάνδρι, Πειραιάς-Νίκαια, Ελληνικό-Περιστέρι. Η μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας περιλαμβάνει Κεντρικό, Βόρειο και Νότιο Τομέα Αθήνας, Πειραιά + Άνω Λιόσια/Μενίδι, Γέρακα/Ανθούσα και ΒΒΒ. Αυτό, και κατ' εμέ *μόνον* αυτό πρέπει να καλύπτεται από τον ΟΑΣΑ. Αστικά κέντρα όπως τα Μέγαρα, η Ελευσίνα, η Ραφήνα, η Νέα Μάκρη, το Λαύριο, μπορούν να έχουν τους δικούς τους οργανισμούς για τις δικές τους αστικές συγκοινωνίες, είτε κατά μόνας, είτε κατά διαδημοτικές ενότητες όμορων δήμων που συνιστούν συνεκτικό σύνολο.
Η υπεραστική συγκοινωνία καλύπτει τις συνδέσεις της μητροπολιτικής περιοχής με περιοχές που απέχουν 1 και πλέον ώρα. Αθήνα-Μέγαρα, Αθήνα-Λαύριο, Αθήνα-Λουτράκι είναι υπεραστική συγκοινωνία, και εμπίπτει στην αρμοδιότητα των ΚΤΕΛ.
Η προαστιακή συγκοινωνία καλύπτει τις συνδέσεις κοντινών της μητροπολιτικής περιοχής πόλεων ή οικισμών με τη μητροπολιτική περιοχή. Και όταν λέω "κοντινών", το ορίζω ως περιοχές που βρίσκονται σε απόσταση για commute, δηλ. μέχρι max 1,5 ώρα (υπάρχουν και περιοχές που βρίσκονται στη ζώνη της 1-1,5 ώρας που πρέπει να έχουν και προαστική συγκοινωνία και υπεραστική, όπως, πλέον χαρακτηριστικά η Κόρινθος και η Χαλκίδα.)
Στην προαστιακή συγκοινωνία εντάσσονται κατ' εμέ:
* Ο Προαστιακός
* Η γραμμή ΟΣΕ της Χαλκίδας
* ΚΤΕΛ όπως της Σαρωνίδας και του Κορωπίου
* Γραμμές του ΟΑΣΑ όπως της Ελευσίνας και της Αρτέμιδας.
Όλες αυτές πρέπει κατά τη γνώμη μου να αποσπαστούν από τους φορείς που τις διαχειρίζονται τώρα (ΟΣΕ, ΚΤΕΛ Αττικής, ΟΑΣΑ, αναλόγως) και να αποτελέσουν ίδιο φορέα προαστιακής συγκοινωνίας με δίκτυο σιδηροδρομικών και λεωφορειακών συνδέσεων με το λεκανοπέδιο (Αθήνα, Πειραιά, τερματικούς σταθμούς Μετρό) οι οποίες να προσιδιάζουν στην ιδιάζουσα φύση της προαστιακής συγκοινωνίας.