Αξιολόγηση Θέματος:
  • 31 Ψήφοι - 2.97 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Κορμοί / Express
Ήρθε η ώρα να προτείνω με τη σειρά μου κάτι ολοκληρωμένο για τις γραμμές-κορμούς.

Πρώτα απ' όλα θα ήθελα να ορίσω τι εννοώ ''γραμμή-κορμός''. Γραμμή-κορμός λοιπόν, είναι η γραμμή που συνδέει το κέντρο της Αθήνας (ή και του Πειραιά) με τα προάστια της πόλης μέσω των μεγάλων οδικών αξόνων. Τις γραμμές αυτές τις θεωρώ ''sine quae non'', δηλαδή χωρίς αυτές δίκτυο απλά δεν υπάρχει. Οι γραμμές κορμοί πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προϋποθέσεις:
α) να κινούνται αποκλειστικά στις μεγάλες οδικές αρτηρίες και όχι σε συνοικιακούς δρόμους
β) να έχουν συχνότητες από 8 έως 15 λεπτά
γ) να δρομολογούνται αποκλειστικά με 18μετρα οχήματα

Στο δίκτυο των κορμών της Αθήνας πρέπει να γίνει εκτενής επαναρίθμηση. Προτείνω λοιπόν η κάθε οδική αρτηρία να πάρει και τον δικό της αριθμό. Έτσι λοιπόν έχουμε και λέμε:

1: Παραλιακό μέτωπο
2: Συγγρού-Παραλιακή
3: Λ. Βουλιαγμένης
4: Λ. Μεσογείων
5: Λ. Κηφισίας
6: Πατησίων-Λ. Ηρακλείου
7: Αχαρνών-Δεκελείας
8: Λιοσίων-Χασιάς/Λ. Δημοκρατίας
9: Λένορμαν-Π. Τσαλδάρη
10: Λ. Αθηνών
11: Ιερά Οδός
12: Πειραιώς-Π. Ράλλη/Γ. Λαμπράκη

Πάμε λοιπόν!

Α1 ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΒΟΥΛΑ
Η γραμμή διατηρείται ως έχει. Μοναδική διαφορά είναι πως πλέον δε θα διέρχεται από τα στενά της Βούλας, αλλά θα διανύει όλη τη Παραλιακή.

Α2 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΒΟΥΛΑ (ΜΕΣΩ Λ. ΑΜΦΙΘΕΑΣ)
Και αυτή η γραμμή παραμένει ως έχει. Ισχύει ό,τι και για το Α1.

Β2 ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ – ΣΤ. ΣΥΓΓΡΟΥ ΦΙΞ
Η γραμμή φεύγει από Ακαδημία δίνοντας τα σκήπτρα στο Α2 (μόνο το πρώτο και τα δυο τελευταία δρομολόγια θα ανεβαίνουν Ακαδημία). Ουσιαστικά παραμένει στο χάρτη για να συνδέσει τη Λ. Συγγρού σε όλο το μήκος της και το κομμάτι της Παραλιακής που δεν εξυπηρετεί το Α2. Η γραμμή θα πιάνει τη στάση ''Μακρυγιάννη'' για να διευκολύνει τις μετεπιβιβάσεις αλλά και τη στάση ''Στ. Συγγρου Φιξ'' στο ρεύμα καθόδου της Συγγρού ακολουθώντας την παρακάτω διαδρομή: Συγγρού-Αθ. Διάκου-Καλλιρρόης-Βούρβαχη-Συγγρού (την ίδια διαδρομή θα ακολουθούν εννοείται και τα 106/126, 136/137).

Α3 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΓΛΥΦΑΔΑ (ΜΕΣΩ Λ. ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ)
Έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας, μια μόνο γραμμή στη Βουλιαγμένης που θα ανεβοκατεβαίνει Γλυφάδα μέσω των οδών Σ. Καράγιωργα και Ν. Ζέρβα.

Α4 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Το σημερινό Α5 (εννοείται πως το σημερινό Α4 τοπικοποιείται και παίρνει τριψήφιο αριθμό) το οποίο πλέον θα φτάνει έως την πρώην ΕΡΤ. Η Ανθούσα και το Α/Σ θα εξυπηρετούνται από το 301 το οποίο μετακινείται στο Νομισματοκοπείο.

Β4 ΣΤΑΘΜΟΣ ΛΑΡΙΣΗΣ – ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΜΕΣΩ Λ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ)
Το σημερινό Β5. Εννοείται εκτός Τσακού. Τέρμα είτε στην πρώην ΕΡΤ, είτε εκεί που είναι σήμερα.

Α5 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ
Το σημερινό Α7. Αφετηρία στον παράδρομο Ακαδημίας δίπλα στο Α5 (εννοείται απομακρύνονται τα παρκόμετρα του Δήμου Αθηναίων). Για τη διαδρομή του υπάρχουν δυο εναλλακτικές: είτε μέσω Ιπποκράτους και Χ. Τρικούπη (Αλεξάνδρας-Ιπποκράτους-Ακαδημίας (παράδρομος)-Σίνα-Πανεπιστημίου-Χ. Τρικούπη-Αλεξάνδρας), είτε όπως πάει το σημερινό Α5 (Βασ. Σοφίας-Σέκερη-Σόλωνος-Ιπποκράτους-Ακαδημίας-Βασ. Σοφίας). Προσωπικά επιλέγω τη πρώτη εναλλακτική.

Α6 ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ – ΜΑΡΟΥΣΙ
Το σημερινό Α8. Αφετηρία στην οδό Στουρνάρη και τέρμα έξωθεν του Σταθμού Αμαρουσίου μαζί με τα Tonotil (δε με ενδιαφέρει, να βρεθεί χώρος εκεί!). Η γραμμή αυτή ίσως να είναι η μόνη που θα ''παραβιάζει'' τους κανόνες: θα διέρχεται αναγκαστικά από συνοικιακούς δρόμους για να προσεγγίσει τον Στ. Αμαρουσίου και θα δρομολογείται με 12μετρο όχημα.

Α7 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ
Το σημερινό Β9. Βέβαια ο κλάδος Μεταμόρφωση-Νέα Κηφισιά θα πάει σε τοπικό και ο κορμός θα μείνει όπως το παλιό Α9. Αφετηρία κανονικά, η οδός Χαλκοκονδύλη.

Α8 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Το σημερινό Β12. Αφετηρία η οδός Χαλκοκονδύλη στη σημερινή θέση του Γ9 (το Γ9 τοπικοποιείται έως Στ. Κάτω Πατησίων). Τέρμα το Α/Σ Άνω Λιοσίων, καθώς είναι το πιο ασφαλές σημείο να κάνει τέρμα εκεί ένα λεωφορείο. Στην κάθοδο προς κέντρο η γραμμή θα διέρχεται: Καραϊσκάκη-25ης Μαρτίου-Λ. Φυλής και όχι όπως σήμερα (Καραϊσκάκη-Ελευθερίας)

Β8 ΣΤΑΘΜΟΣ ΛΑΡΙΣΗΣ – ΑΧΑΡΝΑΙ
Τα σημερινά Α10/Β10. Η διαδρομή θα βασιστεί σε αυτή του Α10. Η γραμμή εντάσσεται στον τομέα 8, καθώς κινείται επί της Λιοσίων για να έρθει και να φύγει από την Αθήνα. Αφετηρία στον Στ. Λαρίσης για την ασφάλεια της γραμμής και τέρμα... έλα ντε? Καλό είναι να βρεθεί χώρος κάπου μέσα στις Αχαρνές (Λ. Αριστοτέλους?) για να φύγει το λεωφορείο από το Μεσονύχι.

Α9 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Ή αλλιώς το σημερινό 12, το οποίο αναβαθμίζεται και γίνεται κορμός. Θα είναι η μοναδική γραμμή- κορμός operated by τρόλεϊ. Αφετηρία η οδός Εδουάρδου Λω (υπάρχει ήδη εναέριος, απλά πρέπει να συνδεθεί με το δίκτυο της Πανεπιστημίου) και τέρμα ο Αγ. Ιερόθεος στο Περιστέρι. Απαραίτητα τα 9000αρα στη γραμμή. Το Α13 παράλληλα, μετονομάζεται σε 713 και κόβεται μέχρι τον Στ. Ανθούπολης.

Α10 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΧΑΪΔΑΡΙ
Τα σημερινά Α15/Β15. Αφετηρία η οδός Μενάνδρου, στη σημερινή θέση των Β18/Γ18. Η γραμμή θα προσεγγίζει την αφετηρία ως εξής: Αχιλλέως-Δελιγιώργη-Πειραιώς-Πλ. Ομονοίας-Σταδίου-Αιόλου-Πλ. Ομονοίας (στάση αποβίβασης-επιβίβασης)-Αγ. Κωνσταντίνου-Μενάνδρου (αφετηρία)-Πειραιώς-Μυλλέρου-Αχιλλέως και συνέχεια κανονικά. Τέρμα θα έχει στην οδό Βουλγαροκτόνου στο Δαφνί (ανγκαζέ με το 811). Βέβαια δεν έχω τσεκάρει από κοντά εαν χωράει 18μετρο όχημα να μπει στο Δαφνί. Το κομμάτι του Δάσους Χαϊδαρίου το αναλαμβάνει ταυτόχρονα νέα γραμμή, τροφοδοτική στον Στ. Αγία Μαρίνα. Το Παλατάκι θα εξυπηρετηθεί από άλλη γραμμή, ίσως τροφοδοτική προς κάποιο σταθμό μετρό.

Α11 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΕΛΕΥΣΙΝΑ (ΜΕΣΩ ΙΕΡΑΣ ΟΔΟΥ)
Β11 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΕΛΕΥΣΙΝΑ (ΜΕΣΩ Λ. ΑΘΗΝΩΝ)

Τα σημερινά Α16/Β16. Αφετηρία στην οδό Μενάνδρου, πίσω από το υποθετικό Α10. Ο λόγος που οι γραμμές φεύγουν από την Πλ. Κουμουνδούρου είναι για να προσεγγίζουν όσο το δυνατόν καλύτερα το κέντρο. Η δεύτερη περίπτωση, μετά το υποθετικό Α6, που δε θα χρειαστεί 18μετρο όχημα για τη δρομολόγηση των γραμμών. Το Β11 θα ακολουθεί την ίδια διαδρομή με το υποθετικό Α10 για να προσεγγίσει την αφετηρία. Το Γ16 καταργείται και υποκαθίσταται από την ήδη υπάρχουσα 866.

Α12 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΠΕΡΑΜΑ (ΜΕΣΩ Π. ΡΑΛΛΗ)
Β12 ΟΜΟΝΟΙΑ – ΠΕΡΑΜΑ (ΜΕΣΩ ΓΡ. ΛΑΜΠΡΑΚΗ)

Ακριβώς τα ίδια με τα σημερινά Β18/Γ18. Το μόνο που αλλάζει είναι η αφετηρία, η οποία θα χωροθετηθεί στην οδό Αθηνάς στη σημερινή θέση των 838/914 (τα οποία μετατρέπονται σε κυκλικά με αφετηρία/τέρμα τη Κοκκινιά). Ύστερα θα στρίβουν Σοφοκλέους για να βγούν Πειραιώς. Όσον αφορά τον χώρο της αφετηρίας, μου περάσαν και άλλα σημεία απ' το μυαλό, όπως η Πλ. Κολοκοτρώνη και το Ζάππειο. Το τρόλεϊ 21 ταυτόχρονα μετονομάζεται σε 12 (για να υπάρχει αντιστοιχία) και θα ασκεί επικουρικό ρόλο. Με το άνοιγμα του Σταθμού Νίκαια το τρόλεϊ αυτό θα καταργηθεί.


Στη συνέχεια, επιτακτική κρίνεται η ανάγκη επαναφοράς κάποιων γραμμών-κορμών express. Οι οδικές αρτηρίες που κατά τη γνώμη μου χρειάζονται κορμό-express είναι οι λεωφοροι Συγγρού και Κηφισίας (ίσως και η Λ. Αθηνών). Γι 'αυτό λοιπόν προτείνω και την σύσταση των παρακάτω γραμμών:

Ε2 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΒΟΥΛΑ (EXPRESS)
Θα ακολουθεί τη διαδρομή του παλιού Ε22, με τη διαφορά οτι θα φτάνει έως Βούλα. Η γραμμή θα λειτουργεί Δευτέρα με Παρασκευή, μόνο κατά τις ώρες αιχμής (πρωί και απόγευμα). Η γραμμή δεν θα είναι ανεξάρτητη, αλλά θα αποτελεί βάρδιες του Α2 ή του Β2.

Ε5 ΑΚΑΔΗΜΙΑ – ΚΗΦΙΣΙΑ (EXPRESS)
Το παλιό Ε7! Σε αντίθεση με το Ε2, η Ε5 θα είναι αυτόνομη γραμμή και θα λειτουργεί μόνο Δευτέρα με Παρασκευή από 06.00 εως 21.00. Θα προσεγγίζει την Ακαδημία όπως το σημερινό Α5 (Βασ. Σοφίας-Σέκερη-Σόλωνος-Ιπποκράτους-Ακαδημίας-Βασ. Σοφίας). Παράλληλα, το Ε14 είτε τοπικοποιείται μέχρι κάποιο σταθμό μετρό (Ευαγγελισμό ή Κατεχάκη), είτε κόβεται εντελώς, δεδομένου ότι πλησίον του ΥΠΕΠΘ υπάρχει ο Σταθμός Νερατζιώτισσα. Το Χ14 παραμένει, ωστόσο γίνεται νυχτερινό λεωφορείο.

Τέλος, αξίζει να γίνει και μια αναφορά για τις γραμμές ''οιονεί κορμούς''. Οι κυριότερες από αυτές είναι: 10, 040, 049, 420, 550, 703, 843, 845. Οι γραμμές αυτές κατά τη γνώμη μου δεν πρέπει να αλλάξουν ονομασία (εκτός της 10 που πρέπει να ξαναγίνει πάση θυσία 450!), καθώς, εκτός από τα 040 & 049, δεν ενώνουν τα προάστια με το κέντρο της Αθήνας, αλλά οδικές αρτηρίες μεταξύ τους.

**Σημείωση: Οι γραμμές Α11, Β11, Α13, Β13, Β8, Γ9, Γ10, Γ12 μετατρέπονται σε τροφοδοτικές γραμμές του μετρό.
Απάντηση


Μηνύματα στο Θέμα
[Χωρίς Θέμα] - από Citaro - 14-11-2009, 12:38 PM
[Χωρίς Θέμα] - από Citaro - 14-11-2009, 06:52 PM
[Χωρίς Θέμα] - από TMantzas - 14-11-2009, 06:59 PM
[Χωρίς Θέμα] - από Citaro - 20-11-2009, 03:07 PM
RE: - από abc - 20-11-2009, 04:40 PM
[Χωρίς Θέμα] - από Citaro - 20-11-2009, 07:04 PM
RE: - από Mercedes O405N2 - 20-11-2009, 08:45 PM
RE: - από Citaro - 22-11-2009, 11:59 AM
RE: - από Mercedes O405N2 - 22-11-2009, 03:31 PM
RE: - από abc - 20-11-2009, 09:00 PM
[Χωρίς Θέμα] - από Cmaniac - 29-11-2009, 05:59 PM
[Χωρίς Θέμα] - από panos81 - 07-12-2009, 10:56 AM
RE: - από Giannis - 07-12-2009, 03:10 PM
RE: - από N1Ellinikou - 07-12-2009, 05:30 PM
RE: - από panos81 - 07-12-2009, 09:49 PM
RE: - από Citaro - 11-12-2009, 01:15 AM
RE: Προτάσεις Αναδιάταξης - Βελτιστοποίησης Γραμμων ΕΘΕΛ - Κορμοί / Express - από N1Ellinikou - 14-09-2013, 05:20 PM
[Χωρίς Θέμα] - από panos81 - 07-12-2009, 09:52 AM
[Χωρίς Θέμα] - από N1Ellinikou - 11-12-2009, 03:56 PM

Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 8 Cmaniac 169 218.562 02-11-2024, 12:36 AM
Τελευταία Δημοσίευση: SniperB12
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 2 Cmaniac 269 407.689 11-10-2024, 03:45 PM
Τελευταία Δημοσίευση: 214 Mercedes-Benz O405N
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 7 Cmaniac 64 98.591 03-10-2024, 01:24 AM
Τελευταία Δημοσίευση: ecoj
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 4 Cmaniac 49 75.860 17-06-2024, 02:48 AM
Τελευταία Δημοσίευση: Leon377
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 3 Cmaniac 42 68.720 15-07-2023, 11:51 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Larioupol
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 1 Cmaniac 273 393.404 16-04-2023, 02:41 AM
Τελευταία Δημοσίευση: panos44
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 0 Cmaniac 116 174.652 05-03-2023, 02:49 PM
Τελευταία Δημοσίευση: abc
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 5 Cmaniac 80 88.769 18-01-2023, 06:04 PM
Τελευταία Δημοσίευση: sgkatsos
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Λεωφορειακών Γραμμών - Τομέας 6 Cmaniac 46 67.299 11-11-2022, 01:51 PM
Τελευταία Δημοσίευση: MitsosDaBest
  Προτάσεις Αναδιάταξης / Βελτιστοποίησης Γραμμών Τρόλεϊ cmegas 168 188.371 19-10-2021, 09:47 PM
Τελευταία Δημοσίευση: kostas720

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 30 Επισκέπτης (ες)