Ο Citaro ζήτησε τις προτάσεις μας οπότε ξεκινώ με την περιοχή που μένω (Νέα Φιλαδέλφεια).
Για τις προτάσεις μου πήρα πληροφορίες από το ποστ του aliance και την μελέτη του Ο405Ν πριν 2,5 χρόνια, την οποία μπορείτε να την κατεβάσετε κάνοντας κλικ στο παλιό λεωφορείο αυτής της σελίδας. Τα πιο πολλά τα έχουμε ξαναπεί απλώς καλό θα ήταν να τα έχουμε κάπου μαζεμένα.
Ξεκινάμε λοιπόν.
Η κατάσταση σήμερα.
Σήμερα από την Νέα Φιλαδέλφεια περνούν οι εξής γραμμές: 024, 421, Β8, Α9, Β9, Γ9 και τα τρόλλεϋ 3 και 6. Εδώ θα ασχοληθούμε με τα Β8, Α9, Β9, Γ9. Το Β8 περνά κάθε 20'-25', το Γ9 κάθε 10'-15' και τα Α9, Β9 θεωρητικά είναι συντονισμένα για να περνούν ανά 10'-15'. Με άλλα λόγια το Β8 είναι αρκετά αραιό, το Γ9 έρχεται πάντα πηγμένο και τα Α9, Β9 περνούν μαζί ειδικά στο ρεύμα προς Αθήνα.
Σήμερα το Β8 χρησιμοποιεί 8 λεωφορεία, το Γ9 13 οχήματα ενώ δεν έχω ακριβή στοιχεία για τα Α9, Β9, υπολογίζω όμως, με βάση τους χρόνους κύκλου τους, ότι μαζί έχουν γύρω στα 14 λεωφορεία. Οι χρόνοι που προτείνω είναι υπολογισμένοι σε ώρες αιχμής και είναι στρογγυλεμένοι προς τα πάνω για να είμαστε σίγουροι ότι αρκούν.
Τι προτείνω λοιπόν.
Ξεκινάμε από το Β8. Είναι μία καθαρά τοπική γραμμή που μελλοντικά θα εξυπηρετεί και τον σταθμό του προαστιακού στην Μεταμόρφωση. Έχουμε ξαναπεί στο φόρουμ ότι πρέπει να κοπεί στα Άνω Πατήσια και να πυκνώσει. Αυτή ακριβώς είναι η πρόταση μου. Έχω υπολογίσει ότι κάνει 80' κύκλο οπότε αν της κόψουμε ένα λεωφορείο βγαίνουν δρομολόγια ανά 12', το οποίο είναι ΟΚ. Επίσης, επειδή ώρες-ώρες κολλάει απελπιστικά στην Αναγεννήσεως (σύνορα Φιλαδέλφειας-Μεταμόρφωσης), προτείνω να μην συνεχίζει ευθεία σε αυτην αλλά από Μεταμόρφωση προς Φιλαδέλφεια να ακολουθεί την διαδρομή [...]-Φωκίδος-Αναγεννήσεως-Άρτης-Ν. Πλαστήρα-[...]. Η Άρτης είναι μεν ένα στενό δρομάκι διπλής κατέυθυνσης αλλά με αυτή την τροποποίηση θα μπορούσαν να κερδιθούν γύρω στα 5' ή και παραπάνω. Το νέο Β8 θα μπορούσε να πάρει και Midi.
Πάμε στο Γ9. Αυτή η γραμμή εξυπηρετεί την σύνδεση Μενιδίου-Φιλαδέλφειας ενώ στην Φιλαδελφείας στο ύψος της Αττικής Οδού υπάρχει σταθμός του προαστιακού επί της μονής γραμμής Λιοσίων-Αεροδρομίου, ο οποίος θα ανοίξει αν κατάλαβα καλά τέλη Μάρτη. Στην Νέα Φιλαδέλφεια, στο ύψος του παλιού γηπέδου της ΑΕΚ στρίβει και μπαίνει στα στενά της Φιλαδέλφειας και Χαλκηδόνας και βγαίνει στην Αχαρνών στον Σκλαβενίτη.
Η κατάσταση στο Γ9 της ώρες αιχμής είναι απερίγραπτη, συνήθως έρχεται σαρδελοποιημένο από το Μενίδι. Και της ώρες μη αιχμής όμως δεν πάει πίσω. Επίσης παρατηρούνται φαινόμενα Χίου (τα λεωφορεία περνούν δυο-δυο). Για να σταματήσει αυτό και να είναι πιο άνετα τα δρομολόγιο, από πλευράς επιβατών, έχουμε ξαναπεί να κοπεί στα Άνω Πατήσια. Έτσι θα μπορέσει να αυξηθεί και η συχνότητα του. Σε ώρες αιχμής ο κύκλος είναι 90' οπότε με 12 οχήματα δίνει δρομολόγια ανά 8'. Μπορεί να φαίνεται υπερβολική αυτή η συχνότητα αλλά πραγματικά χρειάζεται περισσότερα δρομολόγια αυτή η γραμμή. Η συγκεκριμένη γραμμή είναι επισής ανάγκη να αυξήσει τα δρομολόγια της και εκτός αιχμής αλλά και τα ΣΚ, γιατί και τότε έχει πολύ κόσμο.
Ακόμη προτείνω να καταργηθεί η διαδρομή του Γ9 στα στενά της Χαλκηδόνας και να επιστρέψει στην Δεκελείας και στα δύο ρεύματα. Στην διαδρομή αυτή παίρνει/κατεβάζει ελάχιστο κόσμο και οι περισσότεροι πάνε εν τέλει είτε στον Σκλαβενίτη είτε στην πλατεία της Φιλαδέλφειας. Κανείς δεν πρόκειται να περιμένει μόνο 1 γραμμή στα στενά όταν από την Δεκελείας περνούν όλες οι υπόλοιπες με καλύτερη συνολικά συχνότητα.
Πάμε τώρα στα Α9/Β9. Συνδέουν Μεταμόρφωση και Φιλαδέλφεια, ενώ πολλοί από Μεταμόρφωση τα χρησιμοποιούν για να κατέβουν στα Κάτω Πατήσια, εφόσον δεν υπάρχει άλλη αξιόπιστη σύνδεση της περιοχής τους με τον ΗΣΑΠ. Μελλοντικά θα υπάρχει και ο σταθμός της Μεταμόρφωσης. Σήμερα περνούν πολύ συχνά δυο-δυο. Προτείνω λοιπόν τα εξής:
Είχα προτείνει να μείνει το Β9 ως κορμός και ο Citaro είπε ότι δεν πρόκειται να κατεβαίνει κανείς από την Λυκόβρυση στην Αχαρνών. Και έτσι είναι. Προτείνω λοιπόν αν μείνει το Α9 κορμός με κύκλο 130' και συχνότητα ανά 8' στην αιχμή με αρθρωτά οχήματα. Γι' αυτό θα απαιτηθούν 17 λεωφορεία. Το Β9 από την άλλη θα γίνει τοπικό Νέας Ιωνίας. Πιστεύω ότι 120' είναι αρκετά για κύκλος και με 8 λεωφορεία μπορεί να δίνει δρομολόγια ανά 120/8=15'. Έτσι θα συνδέει την Μεταμόρφωση με τον ΗΣΑΠ της Νέας Ιωνίας, κάτι που τώρα που υπάρχει μόνο το 724 δεν γίνεται (τα 20'-25' είναι λίγα).
Συνοπτικά λοιπόν θα χρειαστούμε συνολικά 7+12+17+8=44 λεωφορεία ενώ σήμερα χρειαζόμαστε 8+13+14(?)=35. Δεν βγαίνουν τα λεωφορεία αλλά αν τραβήξουμε από άλλες γραμμές, πχ 024 που έχει 16, κάτι γίνεται. Επίσης, όπως είπα και παραπάνω οι χρόνοι είναι φουσκωμένοι γαι να βγαίνουν, πιθανόν να αρκούν μικρότεροι.
Τα τρόλλεϋ απ' την μεριά τους πρέπει να πυκνώσουν το 6 κυρίως εκτός αιχμής (δηλαδή από τις 10πμ και πριν τις 1μμ) γιατί τότε καθυστερεί. Με συχνότητα ανά 8' τις περισσότερες ώρες της ημέρας, ως το απόγευμα, νομίζω είναι ΟΚ. Το 3 είναι μία χαρά.
Με τις αλλαγές που προτείνω έχουμε διελεύσεις από τους εξής άξονες τις ώρες αιχμής, σε παρένθεση είναι οι προηγούμενοι χρόνοι:
Οι διελεύσεις αναλυτικά είναι:
Παρατηρούμε ότι μόνο η Αχαρνών έχει λιγότερες διελεύσεις από πριν. Στην άνοδο όμως είναι αρκετά εύκολο να το ρυθμίσουμε αυτό, στην κάθοδο υπάρχει πρόβλημα, αλλά και πάλι είναι αρκετά συχνά τα δρομολόγια. Τα λεωφορεία στην Αχαρνών, από την άλλη, θα έχουν λιγότερους επιβάτες αφού πολλοί θα έχουν πάρει τα πυκνά τοπικά για Άνω Πατήσια, οπότε δεν νομίζω να υπάρχει πρόβλημα.
Αυτά από εμένα, περιμένω τα σχόλια σας .
Έντιτ: Μείωσα τον χρόνο του Γ9 γιατί τον ξαναϋπολόγισα και μου φάνηκε υπερβολικός.
Για τις προτάσεις μου πήρα πληροφορίες από το ποστ του aliance και την μελέτη του Ο405Ν πριν 2,5 χρόνια, την οποία μπορείτε να την κατεβάσετε κάνοντας κλικ στο παλιό λεωφορείο αυτής της σελίδας. Τα πιο πολλά τα έχουμε ξαναπεί απλώς καλό θα ήταν να τα έχουμε κάπου μαζεμένα.
Ξεκινάμε λοιπόν.
Η κατάσταση σήμερα.
Σήμερα από την Νέα Φιλαδέλφεια περνούν οι εξής γραμμές: 024, 421, Β8, Α9, Β9, Γ9 και τα τρόλλεϋ 3 και 6. Εδώ θα ασχοληθούμε με τα Β8, Α9, Β9, Γ9. Το Β8 περνά κάθε 20'-25', το Γ9 κάθε 10'-15' και τα Α9, Β9 θεωρητικά είναι συντονισμένα για να περνούν ανά 10'-15'. Με άλλα λόγια το Β8 είναι αρκετά αραιό, το Γ9 έρχεται πάντα πηγμένο και τα Α9, Β9 περνούν μαζί ειδικά στο ρεύμα προς Αθήνα.
Σήμερα το Β8 χρησιμοποιεί 8 λεωφορεία, το Γ9 13 οχήματα ενώ δεν έχω ακριβή στοιχεία για τα Α9, Β9, υπολογίζω όμως, με βάση τους χρόνους κύκλου τους, ότι μαζί έχουν γύρω στα 14 λεωφορεία. Οι χρόνοι που προτείνω είναι υπολογισμένοι σε ώρες αιχμής και είναι στρογγυλεμένοι προς τα πάνω για να είμαστε σίγουροι ότι αρκούν.
Τι προτείνω λοιπόν.
Ξεκινάμε από το Β8. Είναι μία καθαρά τοπική γραμμή που μελλοντικά θα εξυπηρετεί και τον σταθμό του προαστιακού στην Μεταμόρφωση. Έχουμε ξαναπεί στο φόρουμ ότι πρέπει να κοπεί στα Άνω Πατήσια και να πυκνώσει. Αυτή ακριβώς είναι η πρόταση μου. Έχω υπολογίσει ότι κάνει 80' κύκλο οπότε αν της κόψουμε ένα λεωφορείο βγαίνουν δρομολόγια ανά 12', το οποίο είναι ΟΚ. Επίσης, επειδή ώρες-ώρες κολλάει απελπιστικά στην Αναγεννήσεως (σύνορα Φιλαδέλφειας-Μεταμόρφωσης), προτείνω να μην συνεχίζει ευθεία σε αυτην αλλά από Μεταμόρφωση προς Φιλαδέλφεια να ακολουθεί την διαδρομή [...]-Φωκίδος-Αναγεννήσεως-Άρτης-Ν. Πλαστήρα-[...]. Η Άρτης είναι μεν ένα στενό δρομάκι διπλής κατέυθυνσης αλλά με αυτή την τροποποίηση θα μπορούσαν να κερδιθούν γύρω στα 5' ή και παραπάνω. Το νέο Β8 θα μπορούσε να πάρει και Midi.
Πάμε στο Γ9. Αυτή η γραμμή εξυπηρετεί την σύνδεση Μενιδίου-Φιλαδέλφειας ενώ στην Φιλαδελφείας στο ύψος της Αττικής Οδού υπάρχει σταθμός του προαστιακού επί της μονής γραμμής Λιοσίων-Αεροδρομίου, ο οποίος θα ανοίξει αν κατάλαβα καλά τέλη Μάρτη. Στην Νέα Φιλαδέλφεια, στο ύψος του παλιού γηπέδου της ΑΕΚ στρίβει και μπαίνει στα στενά της Φιλαδέλφειας και Χαλκηδόνας και βγαίνει στην Αχαρνών στον Σκλαβενίτη.
Η κατάσταση στο Γ9 της ώρες αιχμής είναι απερίγραπτη, συνήθως έρχεται σαρδελοποιημένο από το Μενίδι. Και της ώρες μη αιχμής όμως δεν πάει πίσω. Επίσης παρατηρούνται φαινόμενα Χίου (τα λεωφορεία περνούν δυο-δυο). Για να σταματήσει αυτό και να είναι πιο άνετα τα δρομολόγιο, από πλευράς επιβατών, έχουμε ξαναπεί να κοπεί στα Άνω Πατήσια. Έτσι θα μπορέσει να αυξηθεί και η συχνότητα του. Σε ώρες αιχμής ο κύκλος είναι 90' οπότε με 12 οχήματα δίνει δρομολόγια ανά 8'. Μπορεί να φαίνεται υπερβολική αυτή η συχνότητα αλλά πραγματικά χρειάζεται περισσότερα δρομολόγια αυτή η γραμμή. Η συγκεκριμένη γραμμή είναι επισής ανάγκη να αυξήσει τα δρομολόγια της και εκτός αιχμής αλλά και τα ΣΚ, γιατί και τότε έχει πολύ κόσμο.
Ακόμη προτείνω να καταργηθεί η διαδρομή του Γ9 στα στενά της Χαλκηδόνας και να επιστρέψει στην Δεκελείας και στα δύο ρεύματα. Στην διαδρομή αυτή παίρνει/κατεβάζει ελάχιστο κόσμο και οι περισσότεροι πάνε εν τέλει είτε στον Σκλαβενίτη είτε στην πλατεία της Φιλαδέλφειας. Κανείς δεν πρόκειται να περιμένει μόνο 1 γραμμή στα στενά όταν από την Δεκελείας περνούν όλες οι υπόλοιπες με καλύτερη συνολικά συχνότητα.
Πάμε τώρα στα Α9/Β9. Συνδέουν Μεταμόρφωση και Φιλαδέλφεια, ενώ πολλοί από Μεταμόρφωση τα χρησιμοποιούν για να κατέβουν στα Κάτω Πατήσια, εφόσον δεν υπάρχει άλλη αξιόπιστη σύνδεση της περιοχής τους με τον ΗΣΑΠ. Μελλοντικά θα υπάρχει και ο σταθμός της Μεταμόρφωσης. Σήμερα περνούν πολύ συχνά δυο-δυο. Προτείνω λοιπόν τα εξής:
Είχα προτείνει να μείνει το Β9 ως κορμός και ο Citaro είπε ότι δεν πρόκειται να κατεβαίνει κανείς από την Λυκόβρυση στην Αχαρνών. Και έτσι είναι. Προτείνω λοιπόν αν μείνει το Α9 κορμός με κύκλο 130' και συχνότητα ανά 8' στην αιχμή με αρθρωτά οχήματα. Γι' αυτό θα απαιτηθούν 17 λεωφορεία. Το Β9 από την άλλη θα γίνει τοπικό Νέας Ιωνίας. Πιστεύω ότι 120' είναι αρκετά για κύκλος και με 8 λεωφορεία μπορεί να δίνει δρομολόγια ανά 120/8=15'. Έτσι θα συνδέει την Μεταμόρφωση με τον ΗΣΑΠ της Νέας Ιωνίας, κάτι που τώρα που υπάρχει μόνο το 724 δεν γίνεται (τα 20'-25' είναι λίγα).
Συνοπτικά λοιπόν θα χρειαστούμε συνολικά 7+12+17+8=44 λεωφορεία ενώ σήμερα χρειαζόμαστε 8+13+14(?)=35. Δεν βγαίνουν τα λεωφορεία αλλά αν τραβήξουμε από άλλες γραμμές, πχ 024 που έχει 16, κάτι γίνεται. Επίσης, όπως είπα και παραπάνω οι χρόνοι είναι φουσκωμένοι γαι να βγαίνουν, πιθανόν να αρκούν μικρότεροι.
Τα τρόλλεϋ απ' την μεριά τους πρέπει να πυκνώσουν το 6 κυρίως εκτός αιχμής (δηλαδή από τις 10πμ και πριν τις 1μμ) γιατί τότε καθυστερεί. Με συχνότητα ανά 8' τις περισσότερες ώρες της ημέρας, ως το απόγευμα, νομίζω είναι ΟΚ. Το 3 είναι μία χαρά.
Με τις αλλαγές που προτείνω έχουμε διελεύσεις από τους εξής άξονες τις ώρες αιχμής, σε παρένθεση είναι οι προηγούμενοι χρόνοι:
- Δεκελείας, στάση Άλσος: 7,5+5= 12,5/ώρα (3+3+3=9/ώρα)
- Δεκελείας, Πλατεία Φιλαδέλφειας: 7,5+5+7,5+7+7,5=34,5/ώρα (9+7+7+6=29/ώρα)
- Πίνδου: 7,5+7,5=15/ώρα (13/ώρα)
- Χαλκίδος, Άνω Πατήσια: 7,5+5+7=19,5/ώρα (3+6+7=16/ώρα)
- Αχαρνών, Κάτω Πατήσια: 7,5+7,5=15/ώρα (3+3+7+6=19/ώρα)
Οι διελεύσεις αναλυτικά είναι:
- B8: 5/ώρα, (3/ώρα)
- Α9+Β9: 7,5/ώρα (3+3/ώρα)
- Γ9: 7,5/ώρα (6/ώρα)
- 6: 7,5/ώρα (7/ώρα)
- 3: 7/ώρα αμετάβλητο
Παρατηρούμε ότι μόνο η Αχαρνών έχει λιγότερες διελεύσεις από πριν. Στην άνοδο όμως είναι αρκετά εύκολο να το ρυθμίσουμε αυτό, στην κάθοδο υπάρχει πρόβλημα, αλλά και πάλι είναι αρκετά συχνά τα δρομολόγια. Τα λεωφορεία στην Αχαρνών, από την άλλη, θα έχουν λιγότερους επιβάτες αφού πολλοί θα έχουν πάρει τα πυκνά τοπικά για Άνω Πατήσια, οπότε δεν νομίζω να υπάρχει πρόβλημα.
Αυτά από εμένα, περιμένω τα σχόλια σας .
Έντιτ: Μείωσα τον χρόνο του Γ9 γιατί τον ξαναϋπολόγισα και μου φάνηκε υπερβολικός.