Οι Δήμοι και Κοινότητες/Οικισμοί της Περιοχής Εξυπηρέτησης των Αστικών Συγκοινωνιών ομαδοποιούνται στους παρακάτω 11 Τομείς Αστικών Συγκοινωνιών, οι οποίοι χρησιμοποιούνται και για την αρίθμηση των κεντρικών, διαδημοτικών και τοπικών λεωφορειακών γραμμών (οι γραμμές-κορμοί έχουν δική τους αρίθμηση):
Τομέας 0 : ΑΘΗΝΑ
Τομέας 1 : ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ, ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ, ΑΛΙΜΟΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ, ΓΛΥΦΑΔΑ, ΒΟΥΛΑ, ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ, ΒΑΡΗ
Τομέας 2 : ΔΑΦΝΗ, ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΥΜΗΤΤΟΣ, ΒΥΡΩΝΑΣ, ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ
Τομέας 3 : ΓΕΡΑΚΑΣ, ΑΝΘΟΥΣΑ, ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ, ΠΑΛΛΗΝΗ, ΣΠΑΤΑ, ΠΑΙΑΝΙΑ, ΚΟΡΩΠΙ, ΑΡΤΕΜΙΔΑ, ΣΑΡΩΝΙΔΑ
Τομέας 4 : ΠΑΠΑΓΟΣ, ΧΟΛΑΡΓΟΣ, ΝΕΟ ΨΥΧΙΚΟ, ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΒΡΙΛΗΣΣΙΑ, ΠΕΝΤΕΛΗ, ΝΕΑ ΠΕΝΤΕΛΗ, ΜΑΡΟΥΣΙ
Τομέας 5 : ΠΕΥΚΗ, ΛΥΚΟΒΡΥΣΗ, ΜΕΛΙΣΣΙΑ, ΚΗΦΙΣΙΑ, ΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑ, ΕΚΑΛΗ, ΑΝΟΙΞΗ, ΔΡΟΣΙΑ, ΔΙΟΝΥΣΟΣ, ΜΠΑΛΑ, ΣΤΑΜΑΤΑ, ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ, ΚΡΥΟΝΕΡΙ, ΒΑΡΥΜΠΟΜΠΗ, ΜΑΡΟΥΣΙ
Τομέας 6 : ΨΥΧΙΚΟ, ΦΙΛΟΘΕΗ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ, ΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ, ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ, ΜΑΡΟΥΣΙ, ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ, ΝΕΑ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑ
Τομέας 7 : ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗ, ΝΕΑ ΛΙΟΣΙΑ, ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ, ΚΑΜΑΤΕΡΟ, ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ, ΑΧΑΡΝΑΙ, ΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ, ΖΕΦΥΡΙ, ΦΥΛΗ
Τομέας 8 : ΧΑΙΔΑΡΙ, ΑΙΓΑΛΕΩ, ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ, ΝΙΚΑΙΑ, ΤΑΥΡΟΣ, ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΡΕΝΤΗΣ, ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ, ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ, ΠΕΡΑΜΑ, ΜΑΝΔΡΑ, ΜΑΓΟΥΛΑ, ΕΛΕΥΣΙΝΑ, ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣ
Τομέας 9 : ΚΑΛΛΙΘΕΑ, ΜΟΣΧΑΤΟ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Για παράδειγμα, μία γραμμή, που ο αριθμός της αρχίζει με το νούμερο 1 (π.χ. 101), έχει ως προορισμό τα νότια προάστια (τομέας 1).
Το 605, έχω τη γνώμη ότι πρέπει σιγά-σιγά να τροποποιηθεί. Αφετηρία-τέρμα να γίνει η Ειρήνη, να κάνει κυκλική διαδρομή μέσα στον Περισσό και να προσφέρει εναλλακτική διέξοδο πρός τον ΗΣΑΠ.
Από το παλιό forum, βρήκα και μεταφέρω εδώ σχετικό πόστ μου :
ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ - ΨΥΧΙΚΟ - ΓΑΛΑΤΣΙ
Έχουμε θέσει επανειλημμένα το ζήτημα της αναθεώρησης των γραμμών που εξυπηρετούν τη σύνδεση αυτή. Έχουμε διαπιστώσει επίσης ότι το Γαλάτσι είναι ίσως ο μόνος δήμος που είναι αποκομμένος από τους όμορους δήμους, από το Μετρό και από το νέο υπερ-κέντρο Νερατζιώτισσα - Κηφισιας.
Καθώς τα δεδομένα έχουν αλλάξει ριζικά (Mall, υπερσυγκέντρωση εργασίας γύρω από το δαχτυλίδι της Κηφισίας κλπ., Προαστιακός) το Γαλάτσι ΠΡΕΠΕΙ ΑΜΕΣΑ να συνδεθεί με κάποιον τρόπο με τις περιοχές αυτές. Είναι οξύμωρο να είναι κυριολεκτικά πέντε βήματα από την Αττική Οδό και να μην μπορείς να φτάσεις με ΜΜΜ.
ΠΡΟΤΑΣΗ
Το 608 το έχουμε εξετάσει και δεν το κουνάμε. Ήδη είναι μακαρόνι (αλλά ΠΟΛΥ επιτυχημένο, ειδικά για μας τους Ζωγραφιώτες, που μας αναβάθμισε 100% τη συγκοινωνία).
Από την άλλη, έχουμε ένα 601 που μας έχει μείνει από τα παλιά, και ένα 036 που είναι ωραίο, αλλά το Γαλάτσι (Βείκου) ούτε που το ακουμπάει, και είναι και σχετικά αραιό. (Το 651 θεωρώ ότι δεν υφίσταται). Η ιδέα μου είναι η εξής:
1) Κόψιμο του 601. Ο κόσμος του ούτως η άλλως από/προς Πανόρμου κινείται, και ήδη το χρησιμοποιεί εναλλάξ με το 036.
2) Διατήρηση του 036. Πάνω στον περιφερειακό Πολυγώνου να γίνει μια μικρή τροποποίηση (περιπορεία) για να καλύψει την επιστροφή του 601.
3) Ίδρυση νέας γραμμής 636 ΣΤ. ΚΑΤΕΧΑΚΗ-ΣΤ. ΠΑΝΟΡΜΟΥ-ΓΑΛΑΤΣΙ-ΣΤ. ΕΙΡΗΝΗ.
Διαδρομή από Κατεχάκη όπως το 036, στο Γαλάτσι δεξιά στη Βείκου, συνέχεια Κύμης, δεξιά στον παράδρομο του σταθμού "Ειρήνη", τέρμα στον Α.Σ. ΟΑΚΑ.
Σε συνέχεια της προηγούμενης πρότασής μου, και αφού ξαναδιάβασα τους σημερινούς πίνακες δρομολογίων και έκανα και μια αυτοψία στο 036 και στο 444, την επαναδιατυπώνω ώς εξής:
ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
601-603 : στην αιχμή θέλουν 10 οχήματα (συγκρότημα) και έχουν συχνότητα ανά 20' έκαστο.
651 : ένα όχημα δρομολογημένο (στα χαρτιά), με συχνότητα 50' .
653 : δύο οχήματα (στα χαρτιά και πάλι), με συχνότητα αιχμής 30-35'.
036 : 7 οχήματα στην αιχμή με συχνότητα ~15' .
444 : 4 οχήματα στην αιχμή με συχνότητα 25'.
610 : 4 οχήματα στην αιχμή με συχνότητα 20-25'.
Δηλ. βλέπουμε ότι για τη συνολική εξυπηρέτηση των περιοχών Π. ΨΥΧΙΚΟ , ΤΟΥΡΚΟΒΟΥΝΙΑ , ΦΙΛΟΘΕΗ και διαδημοτικές Γαλατσίου διατίθενται 28 οχήματα, πλην όμως οι συχνότητες σε καμία γραμμή δεν είναι καλές. Ειδικά στο τμήμα Πανόρμου - Τριφυλλίας/Γηροκομείο, παρότι "εξυπηρετείται" από 601/651/036, ο κόσμος περιμένει 15-20', και μετά σκάνε μύτη όλα μαζί.
Ομοίως η σύνδεση Π.Ψυχικού του 603/653 δεν είναι συγχρονισμένη, και είτε περνάνε μαζί, είτε αφήνουν κενά 20' και βάλε στην αιχμή.
Το δε 610, πραγματοποιεί μια εντελώς άχρηστη περιπορεία μέσω Λ. Αλεξάνδρας - Κηφισίας, χωρίς να εξυπηρετεί τίποτα.
ΠΡΟΤΑΣΗ γενικότερης αναδιάταξης συνδέσεων ΨΥΧΙΚΟΥ και διαδημοτικών ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
Με δεδομένη τη δύναμη οχημάτων (28), μπορούμε να αναδιαρθρώσουμε όλες τις παραπάνω γραμμές ως κάτωθι:
α) 636 ΣΤ. ΚΑΤΕΧΑΚΗ - ΣΤ. ΠΑΝΟΡΜΟΥ - ΓΑΛΑΤΣΙ - ΟΑΚΑ.
Την ανέλυσα στο προηγούμενο πόστ. Θεωρώ πως βγαίνει με διαδρομή 143' κύκλο. Παίρνει 13 οχήματα και βγάζει 11' συχνότητα στην αιχμή.
Για το πρόβλημα αναστροφής στην Ειρήνη προς Γαλάτσι, να συνεχίζει αρχικά την Κύμης προς βόρεια, πάνω από την Αττική Οδό, δε. Πλαπούτα μέχρι την κυκλική, αναστροφή και συνέχει προς Λ. Κύμης κάθοδο (όπως προτείνει ο panos81 σε απάντηση του προηγούμενου πόστ μου).
Ταυτόχρονα κόψιμο του 444 καθώς η διαδρομή του θα υπερκαλύπτεται από την πυκνή γραμμή 636 και από την εξ ίσου πυκνή υφιστάμενη 421. Το κομμάτι του Περισσού θα το καλύψει με παράκαμψη η νέα 636. Το κομμάτι Γαλάτσι - Ανω Πατήσια είναι ούτως η άλλως μικρής σημασίας λόγω της κακής συχνότητας του 444. Όποιος πάει από Πατήσια στο Γαλάτσι, θα έχει τα 5/623/624. Εξ άλλου, με τις προτεινόμενες αλλαγές η διασύνδεση του Γαλατσίου με το Μετρό θα είναι στην Πανόρμου και με τον ΗΣΑΠ στην Ειρήνη, που θεωρώ ότι ανταποκρίνεται καλύτερα στις σημερινές ανάγκες.
β) 613 ΠΛ. ΚΥΨΕΛΗΣ - ΑΝΩ ΓΑΛΑΤΣΙ - ΠΑΝΟΡΜΟΥ - Π.ΨΥΧΙΚΟ (κυκλ)
Εντελώς νέα γραμμή, που θα προκύψει από τη συγχώνευση των κλάδων Κυψέλη-Πανόρμου του 036, που συνεπώς καταργείται, και του κλάδου 603/53 Πανόρμου - Π. Ψυχικό (κυκλ).
Έτσι, αφ' ενός διατηρούμε μια επιτυχημένη σύνδεση Κυψέλη - Γαλάτσι -Γηροκομείο, και από την άλλη ενοποιούμε και τον κλάδο Ψυχικού σε μια διαδημοτική γραμμή ισχυρή.
Κύκλος εφικτός σε 135' (~30' Κυψέλη - Πανόρμου + 60' Πανόρμου - Ψυχικό - Πανόρμου + 30' Πανόρμου - Κυψέλη + περιθώριο). Οχήματα 9 για συχνότητα 15' στην αιχμή.
Η αφετηρία της γραμμής θα είναι στην Πλ. Κυψέλης, εκεί που κάνει τέρμα το τρόλλευ 2 - το οποίο οφείλει χθές να εξαφανιστεί και να ανεβεί Άνω Κυψέλη (αφού το 9 το 'φαγε η μαρμάγκα και το 4 από μόνο του δεν φτάνει).
γ) 610 ΑΤΤΙΚΟ ΑΛΣΟΣ - ΠΑΝΟΡΜΟΥ - ΦΙΛΟΘΕΗ
Επέκταση του 610 από την Πανόρμου προς τη διαδρομή του σημερινού 601, με αφετηρία στην Πλ. 28ης Οκτωβρίου. Κόψιμο της άχρηστης διαδρομής Πανόρμου - Αλεξάνδρας - Κηφισίας. Διαδρομή από ΑΤΤΙΚΟ ΑΛΣΟΣ: όπως το 601, στην Πανόρμου ευθεία προς Λαρίσης, αρ. Κηφισίας, συνέχεια ως έχει. Η επιστροφή από Φιλοθέη: ώς έχει σήμερα, στην Πανόρμου δε. Λαρίσης/Τριφυλλίας όπως το 601.
Δίνουμε επιπλέον 1 όχημα και γίνονται 5, με συχνότητα αιχμής 20' όπως σήμερα.
Με όλα τα παραπάνω επιτυγχάνουμε:
α) να δώσουμε στο Γαλάτσι μια πυκνή και αξιόπιστη σύνδεση προς τα βόρεια/ΗΣΑΠ Ειρήνη, και προς τα ανατολικά (Μετρό Πανόρμου)
β) να εξασφαλίσουμε σύνδεση στο τμήμα Πανόρμου - Γηροκομείο με 12 λεωφορεία την ώρα στην αιχμή.
γ) να δώσουμε πραγματικό 15λεπτο στη σύνδεση Πανόρμου - Π. Ψυχικού (τέως 603).
δ) να καταστήσουμε το Μετρό Πανόρμου πραγματικό κέντρο μετεπιβιβάσεως για τις άνω περιοχές.
ε) να διατηρήσουμε την επιτυχημένη σύνδεση Κυψέλη - Γαλάτσι με επαρκή συχνότητα, που τόσα χρόνια εξυπηρετείτο μόνο στην κάθοδο από το 622.
στ) να σταθεροποιήσουμε την παράπλευρη ωφέλεια της σύνδεσης Στ. Κατεχάκη - Κηφισίας, μέσω της αύξησης της συχνότητας στον άξονα αυτό (636 + 140 = 10 οχήματα στην αιχμή)
ζ) να απαλλαγούμε από άχρηστες ακτινικές γραμμές κέντρου (601 - 603)
η) να εξοικονομήσουμε και ένα λεωφορείο! Το οποίο ας το πάρει το 421 για να σταθεροποιηθεί και να προσφέρει και την εναλλακτική για το κομμένο 444.
Εχω μια μικρη ενσταση, για το 613. Αυτη τη στιγμη το κομματι το καλυπτει το 036 και το 622 και το 636 καλο ειναι αλλα θα το φαει η κινηση. Ωρες αιχμης η Κυμης δεν πιανεται απο την κινηση.
Ειδικά στην κάθοδο η Λεωφ. Κύμης έχει πρόβλημα ακόμα και εκτός ωρών αιχμής (βλ. διπλοπαρκαρισμένα στις καφετέριες).
Η δική μου σκέψη για το 610 είναι να κοπεί η περιπορία γύρω από τους Αμπελοκήπους, όπως λέει και ο Citaro, και παράλληλα να επεκταθεί βόρεια προς τον σταθμό Ειρήνης και το Ο.Α.Κ.Α. και αυτό. Για να έχουν καλό τροφοδοτικό ρόλο οι λεωφορειακές γραμμές πρέπει να φτάνουν στους γειτονικούς σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς. Το 602 π.χ. εξυπηρετεί την Νέα Ιωνία στο ένα άκρο και την Πανόρμου στο άλλο, οπότε έχει διπλό τροφοδοτικό ρόλο.
Επίσης, για το 605, να επεκταθεί μέχρι Ειρήνη, αλλά καλό είναι να διατηρήσει σύνδεση με και με κάποιον άλλο σταθμό του Η.Σ.Α.Π. στο άλλο άκρο (Περισσό ή Πευκάκια), γιατί αλλιώς αναγκάζει τους επιβάτες να κάνουν έναν μεγάλο κύκλο για να χρησιμοποιήσουν μέσω Ειρήνης τον Η.Σ.Α.Π.
(24-02-2010, 10:12 AM)panos81 Έγραψε: [ -> ]Ειδικά στην κάθοδο η Λεωφ. Κύμης έχει πρόβλημα ακόμα και εκτός ωρών αιχμής (βλ. διπλοπαρκαρισμένα στις καφετέριες).
Μηπως εννοεις την Λεωφ Βεικου? Λιγο παρακατω απο την αφετηρια του 608? Αν εννοεις αυτο το σημειο που ειναι οι καφετεριες τα οχηματα εκει χανουν το λιγοτερο 10 λεπτα.
Εκεί εννοώ... εκ παραδρομής ανέφερα Κύμης, έχοντας στο μυαλλό μου ότι αποτελεί ενιαίο οδικό άξονα με την Βεϊκου. Όποτε είναι να περάσω από εκεί με αυτοκίνητο, πάντα στο Πάρκο Βεϊκου στρίβω δεξιά και πάω από Σαφράμπολη και Λαμπρινή. Μέχρι και καταμεσήμερο 15 Αυγούστου είχε μποτιλιάρισμα εκεί η κάθοδος...
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Βείκου είναι δυστυχώς υπαρκτό. Αλλά, κάτι τέτοιο δεν θα πρέπει να είναι ανασταλτικός παράγοντας για τη σύνδεση του Γαλατσίου με την Ειρήνη. Εξ άλλου, το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και το 608, το οποίο όμως εν συνόλω είναι σταθερό στα δρομολόγιά του παρά το μήκος της διαδρομής. Άρα, ναι στην ίδρυση γραμμής προς Ειρήνη, αλλά όχι με ουτοπικά δρομολόγια. Αν συνυπολογιστεί το χαμένο 10λεπτο, τότε παρά το μποτιλιάρισμα η γραμμή θα "περπατήσει".
Αν ήταν να μην βάζουμε λεωφορεία εκεί που έχει πολυ κίνηση, θα έπρεπε αν μη τι άλλο να καταργήσουμε το 420, το οποίο ειδικά κάθε Παρασκευή είναι μαρτύριο. . .
(25-02-2010, 09:57 AM)panos81 Έγραψε: [ -> ]Εκεί εννοώ... εκ παραδρομής ανέφερα Κύμης, έχοντας στο μυαλλό μου ότι αποτελεί ενιαίο οδικό άξονα με την Βεϊκου. Όποτε είναι να περάσω από εκεί με αυτοκίνητο, πάντα στο Πάρκο Βεϊκου στρίβω δεξιά και πάω από Σαφράμπολη και Λαμπρινή. Μέχρι και καταμεσήμερο 15 Αυγούστου είχε μποτιλιάρισμα εκεί η κάθοδος...
Απογευμα 15Αυγουστου ομως δεν ειχε τιποτα
εδω ημουν επιτηδες για να χαρω την αδεια Αθηνα και τα ΜΜΜ που ολα σε πηγαιναν στο προορισμο σου στο μισο χρονο απ'οτι συνηθως!
(07-02-2010, 02:47 PM)ELBO O405GN Έγραψε: [ -> ]Το 605, έχω τη γνώμη ότι πρέπει σιγά-σιγά να τροποποιηθεί. Αφετηρία-τέρμα να γίνει η Ειρήνη, να κάνει κυκλική διαδρομή μέσα στον Περισσό και να προσφέρει εναλλακτική διέξοδο πρός τον ΗΣΑΠ.
Έτσι όπως τα λες είναι, αρκεί να προσεγγίζει τον σταθμό του Περισσού λίγο περισσότερο, τώρα η πλησιέστερη στάση του 605 είναι ~300 μέτρα από τον σταθμό. Μία πιθανή διαδρομή θα μπορούσε να είναι (στον Περισσό πάντα) Κολοκοτρώνη - δεξιά Βυζαντινών αυτοκρατόρων - δεξιά Ελικώνος - Τομπάζη - αριστερά Κολοκοτρώνη και συνέχεια ως έχει. Νομίζω ότι και midi να είχε δεν θα παρουσιαζόταν πρόβλημα, τις προάλλες το πήρα 4 το μεσημέρι από την αφετηρία και το προηγούμενο είχε μόλις φύγει. Το δικό μου έφυγε 15' μετά και σε όλη την διαδρομή υπήρχαν αρκετά καθίσματα ελεύθερα.
Citaro ενδιαφέρουσες οι προτάσεις σου, ειδικά η 636. Με ποιό σκεπτικό όμως έκανες τις άλλες δύο γραμμές να έχουν σχήμα U, κυρίως στην 613 αναφέρομαι. Δεν θα ήταν προτιμότερες δύο ξεχωριστές γραμμές με αφετηρία στην Πανόρμου; Εκτός αν δεν υπάρχει χώρος.