Δημοσιεύσεις: 644
Θέματα: 21
Εγγραφή: 13-10-2009
27-10-2014, 01:46 PM
Η απόφαση αναστολής λειτουργίας της 163 μιλά για συγχώνευση με το 162. Δεν έχω δει όμως κάποια απόφαση σχετικά με το δεύτερο.
Δημοσιεύσεις: 1.215
Θέματα: 7
Εγγραφή: 13-11-2009
27-10-2014, 03:15 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 27-10-2014, 03:20 PM από Citaro.)
(27-10-2014, 01:35 PM)antonis Έγραψε: Αυτό που γράφεις ισχύει, γι' αυτό τόνισα εξαρχής την ανάγκη τήρησης των δρομολογίων. Ωστόσο, από τη στιγμή που δεχόμαστε ότι κάτι τέτοιο είναι αδύνατο, το ίδιο συμβαίνει και αν πάω να πάρω το Ε22 ή το 220 ή όποιο άλλο δρομολόγιο, από το Ευαγγελισμό, το Ελληνικό, ή από το κέντρο.
Η διαφορά μας είναι, όμως, ότι είναι πιο πιθανή η τήρηση των δρομολογίων όταν αυτά ξεκινούν από κάποιον περιφερειακό σταθμό μετεπιβίβασης, αφού θα κάνουν μικρότερη διαδρομή αποφεύγοντας μάλιστα το κέντρο με τα γνωστά προβλήματα.
Η καθημερινή εμπειρία μου δείχνει ότι (εκτός από τις περιπτώσεις που το κέντρο κλείνει για διάφορους φαιδρούς λόγους) τα προγραμματισμένα δρομολόγια δεν τηρούνται οχι λόγω κυκλοφοριακών συνθηκών, αλλά λόγω έλλειψης οχημάτων/οδηγών. Που σημαίνει ότι γίνεται προγραμματισμός με λάθος δεδομένα. Αυτό ούτε το δέχομαι, ούτε είναι ανώτερη βία, ούτε είναι αδύνατο να αλλάξει και δεν σχετίζεται με τη μεταφορά αφετηριών εκτός κέντρου.
Ειδικά τα τελευταία 3 χρόνια, λόγω κρίσης, ο κυκλοφοριακός φόρτος στις οδικές αρτηρίες είναι απόλυτα προβλέψιμος, όλες τις ώρες της ημέρας και ο προβλεπόμενος χρόνος δρομολογίων είναι επαρκής.
Ο "αχταρμάς" δημιουργείται από την κατά βούληση τροποποίηση (από τον σταθμάρχη) κάποιων δρομολογίων, όταν λείπει βάρδια. Και ούτε καν εκεί δεν υπάρχει σταθερότητα.
Πχ στο 235 λείπει ΚΑΘΕ μέρα ένα όχημα το πρωϊ. Ο ένας σταθμάρχης βγάζει δρομολόγια 09:10 09:25 09:40 09:55, ο άλλος σταθμάρχης τα βγάζει 09:09 09:28 09:47 10:00, ο επόμενος 09:09 09:22 09:38 09:55. Υπ΄ όψιν ότι το πρόγραμμα λεει 09:09 09:22 09:34 09:47 10:00.
Αφού η βάρδια λείπει στάνταρ, γιατί δε συμφωνούν να βγάλουν ΕΝΑ πλάνο δρομολόγησης να τηρείται καθημερινά, να ξέρουμε κι εμείς πότε να πάμε στη στάση; Αν δεν λυθούν αυτά τα τριτοκοσμικά, ούτε τηλεματικές, ούτε σταθμοί μετεπιβίβασης βοηθάνε την κατάσταση. Ούτε μπορούν να τα ρίχνουν στην "κίνηση" (που δεν υπάρχει ή που έχει προβλεφθεί στο χρόνο δρομολογίου)
ΥΓ : Η επόμενη πατάτα θα γίνει με τα δρομολόγια του 164 (νέο Α4). Του έχουν δώσει χρόνο μόλις 56' , όταν το παλιό Α4 είχε 110'.
Αφαιρώντας 22' Αγ. Δημήτριος - Ακαδημία και άλλα 23' Ακαδημία - Αγ. Δημήτριος (σύνολο 45' - τόσο θέλουν κατά Μ.Ο. τα λεωφορεία σήμερα) θα έπρεπε να είναι 65' το δρομολόγιο και όχι 56' . Αντιλαμβάνεσαι τί έχει να γίνει από 01/11. Μετά θα έρθουν και θα λένε ότι φταίει η "κίνηση", οι ταρίφες έξω από το Mall, η λακούβα στη Γούναρη ή το φανάρι στον Αγ. Τρύφωνα. ....
Δημοσιεύσεις: 201
Θέματα: 1
Εγγραφή: 11-10-2009
Καλά αυτή η έλλειψη κίνησης λόγω κρίσης τελείωσε. Ήδη η κίνηση στους δρόμους έχει αυξηθεί κατακόρυφα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.
Κατά τα άλλα, αν πας στον Ευαγγελισμό να πάρεις (για παράδειγμα) το 235 δεν υπάρχει περίπτωση να ξέρεις με ασφάλεια τι ώρα θα περάσει, είτε τηρείται το δρομολόγιο, είτε όχι, λόγω των ως άνω παραγόντων. Άλλη στιγμή μπορεί να κάνει 5 λεπτά από Ακαδημία, άλλη 5 ώρες.
Αν όμως ήταν κυκλικό στον Ευαγγελισμό θα είχες βάσιμη προσδοκία ότι τουλάχιστον σε 5-10 λεπτά θα περνούσε. Τώρα μπορεί να περιμένεις και μια ώρα, οπότε αρχίσεις και κάνεις συνειρμικές σκέψεις με το 608 ή το 220 κλπ. Τι να σου κάνει μετά αν έχει κοπεί ένα όχημα, όταν όλα πνίγονται στην κίνηση.
Δημοσιεύσεις: 1.947
Θέματα: 24
Εγγραφή: 05-08-2010
(27-10-2014, 11:46 AM)Citaro Έγραψε: Αφ' ενός το πρόβλημα - αν εμφανίζεται - θα εμφανίζεται κάποιες συγκεκριμένες ώρες τη μέρα, αφ' ετέρου υπάρχει σταθμάρχης στη Δάφνη και εν ανάγκη, ας διώξει κάποιο λεωφορείο νωρίτερα για να αδειάσει η αφετηρία.
Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν στάνταρ ώρες αναχώρησης από την Αφετηρία. Να ξέρει ο κόσμος που έρχεται από το Μετρό αν έχει λεωφορείο, τί ώρα και ίσως αν χρειάζεται να "τρέξει" λίγο να το προλάβει.
Ο χώρος αφετηριών στη Δάφνη είναι μια μικρογραφία της Ακαδημίας στις δόξες της! Θυμάστε τί χαμός από λεωφορεία γινόταν εκεί, τότε που αναχωρούσαν από το ίδιο σημείο (την έξω λωρίδα επί της Ακαδημίας) τα 103 (8λεπτο), 108 (10λεπτο), 111(15λεπτο), Α4(8λεπτο), 206(9λεπτο), 208(10λεπτο), 237(10λεπτο).
Και από τη μέσα λωρίδα τα Α5(6λεπτο), Γ5/408/419 (εναλλάξ 10λεπτο), 222/235 (3λεπτο), 220/221(6λεπτο);
Και τότε τα βολεύανε. Μπορεί το μεσημέρι να γινόταν ένας ψιλοχαμός, αλλά η αξία της στάνταρ αναχώρησης, ειδικά το βράδυ και τα ΣΚ, ήταν ανεκτίμητη! Ήξερες ότι έχεις αναχώρηση 23:00, 23:20, 23:40, 24:00. Ούτε τρέξιμο, ούτε άγχος ούτε τίποτα.
Σήμερα πρέπει να κατέβεις στο Μετρό (που ενώ παλιά είχε πινακες με τις ακριβείς ώρες, τώρα το κρίνουν περιττό) να περιμένεις μέχρι και δέκα λεπτά, να βγείς στη Δάφνη, να ανεβείς και να μην ξέρεις αν πέρασε το λεωφορείο ή τί ώρα θα περάσει.
Συμφωνώ και εγώ για τις στάνταρ ώρες αναχώρησης. Και απ' ότι βλέπω τον τελευταίο καιρό και ο ΟΑΣΑ προς αυτή την κατεύθυνση κινείται βλ. 101, 109, 117, 206, 237, 405. 447, 543. Αυτό που ήθελα να στηλιτεύσω είναι οι χρόνοι διαδρομής του 206. Πάντως, για το 218 τώρα που το σκέφτομαι καλύτερα με 145' χρόνο διαδρομής πολύ δύσκολα θα κάθονται 2 οχήματα στην Δάφνη οπότε δεν θα υπάρχει πρόβλημα.
Όσο για την Ακαδημίας στην έξω λωρίδα είχε μόνο Α4 (15λεπτο), 103 (15λεπτο), 108 (20λεπτο) και 111 (20λεπτο), οπότε δεν υπήρχε πρόβλημα. Τα 206/208/237 ήταν στην Σίνα. Μετά τις κυκλικοποιήσεις του 2005 είχαν στάση στην Ακαδημίας. Στην εσωτερική λωρίδα όμως όντως υπήρχε ζήτημα.
Για το μετρό νομίζω τα ακριβή δρομολόγια ανά σταθμό υπάρχουν στο Google Maps.
(27-10-2014, 11:46 AM)Citaro Έγραψε: Εγώ κι αν έχω ζήσει στο εξωτερικό! Γεννημένος και μεγαλωμένος στη Γερμανία. Ξέρω πολύ καλά τί εστί ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ μεταφορά ήδη από τη δεκαετία του '80 και του '90.
Ακόμη και πριν από 25 χρόνια (πρό ιντερνετ, πρό τηλεματικής κλπ.) έκανες τα εξής βήματα :
1. Άνοιγες το εγχειρίδιο δρομολογίων (διαθέσιμο για κάθε επιβάτη με ελάχιστο κόστος, 3 μάρκα (σήμερα 3 ευρώ).
2. Έψαχνες τη γραμμή που σ' ενδιαφέρει.
3. Έβρισκες αμέσως όλες τις ανταποκρίσεις.
Το ίδιο γίνεται και σήμερα διαδικτυακά και ηλεκτρονικά.
Αν το σκηνικό που περιγράφω διαδραματιζόταν στη Γερμανία, θα είχε ως εξής :
1. Από τον πίνακα δρομολογίων (που όλοι έχουν σπίτι σε έντυπο ή στο κινητό ή στο tablet) βλέπω ότι έχει Ε22 από Ελληνικό στις 16:40. Ο ανταποκρινόμενος συρμός από Σύνταγμα φεύγει στις 16:18.
2. Πάω στο σταθμό Σύνταγμα στις 16:16.
3. Ακολουθώ τα βήματα που μου προτείνει το εγχειρίδιο και βγαίνω στις 16:51 στην Πλατεία Γλυφάδας.
Στην επιστροφή :
Έστω ότι θέλω να πάω Γλυφάδα - Ζωγράφου:
1. Βλέπω ότι έχει 205 στις 16:51, που έχει ανταπόκριση με τρένο στις 17:08 και φτάνει Σύνταγμα στις 17:25 και Ευαγγελισμό με αλλαγή στις 17:33. Από εκεί το 235 στις 17:37. 'Η Α3 στις 17:03 απευθείας με άφιξη Σύνταγμα 17:48 (χάνω το 235), ή Α2 στις 17:05 απευθείας με άφιξη Ακαδημία στις 17:40 και συνέχεια με το 235 στις 17:50 (γλυτώνεις μετεπιβιβάσεις).
Διαλέγω τί με βολεύει και ανάλογα κινούμαι.
Αντίθετα η δική μας πραγματικότητα λέει τα εξής :
1. Βλέπεις ότι έχει πάει 16:45 και θέλεις να είσαι σπίτι σου στου Ζωγράφου στις 18:00.
2. Αφήνεις τον καφέ σου στη μέση και σηκώνεσαι να πάς στη στάση.
3. Στέκεσαι μες στο αγιάζι στη στάση του Α2/3 και δεν ξέρεις τι θα έρθει.
4. Τελικά σκάει μύτη το 205 (που κάνει στάση στην άλλη γωνία) και τρέχεις να το προλάβεις για να μην ξεροσταλιάζεις.
5. Με το που θα μπείς στο 205, από πίσω βλέπεις να έρχεται το Α2 (που θα σε πήγαινε απευθείας) και - το χειρότερο - ήρθε και το 140 που θα σε πήγαινε Ζωγράφου.
6. Αφού τελικά επέλεξες το 205, κάνεις τρείς αγώνες δρόμου (μία στο Ελληνικό, μία στο Σύνταγμα, μία στον Ευαγγελισμό) για να μπείς στο 608 (που δεν σου κάνει αλλά ποιός ξέρει πότε θα έρθει 235).
7. Λίγο πριν την Λ. Παπάγου, βλέπεις να έρχεται από πίσω το 235 και ξανακατεβαίνεις να ...τελειώσεις το ταξίδι σου.
Αυτή είναι η διαφορά που περιγράφω. Ποιά μετεπιβίβαση είναι πιό κουραστική; Η δική μας (με τους πολυτελείς σταθμούς και τα άναρχα δρομολόγια) ή αυτή της Ευρώπης (με τα ακριβή δρομολόγια και τους κατουρημένους σταθμούς) ;
Τα παραπάνω προβλήματα θα είχαν λυθεί αν υπήρχε σχολαστική τήρηση χρόνων ανά στάση (όπως στα 25, 131, 302, 407 και 837) και τα δρομολόγια ήταν περασμένα κατ' αυτό τον τρόπο στο Google Maps ώστε να ανταποκρίνονται οι μετεπιβιβάσεις στην πραγματικότητα.
Οι γραμμές της Γλυφάδας έτσι όπως είναι σήμερα μόνο αν ξέρεις δρομολόγια και εκτιμώμενους χρόνους διέλευσης μπορείς να βγάλεις άκρη. Έχεις Α/Β3, 205, Ε22. Τα 205/Α3 κάνουν 5'-7' από το Γκόλφ μέχρι την Πλ. Γλυφάδας, το Β3 2'-3' (όμως από την στάση προς Βούλα) και το Ε22 γύρω στα 45'. Για Ζωγράφου βολεύει και το 140 με μετεπιβίβαση στην Παπάγου.
Αυτά βλέπω να απλουστεύονται τώρα που θα έχουμε μόνο το Α3 χωρίς την Ευρυάλη για γρήγορη σύνδεση με το μετρό και το 205 μέσω Ευρυάλης.
(27-10-2014, 03:33 PM)antonis Έγραψε: Καλά αυτή η έλλειψη κίνησης λόγω κρίσης τελείωσε. Ήδη η κίνηση στους δρόμους έχει αυξηθεί κατακόρυφα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.
Κατά τα άλλα, αν πας στον Ευαγγελισμό να πάρεις (για παράδειγμα) το 235 δεν υπάρχει περίπτωση να ξέρεις με ασφάλεια τι ώρα θα περάσει, είτε τηρείται το δρομολόγιο, είτε όχι, λόγω των ως άνω παραγόντων. Άλλη στιγμή μπορεί να κάνει 5 λεπτά από Ακαδημία, άλλη 5 ώρες.
Αν όμως ήταν κυκλικό στον Ευαγγελισμό θα είχες βάσιμη προσδοκία ότι τουλάχιστον σε 5-10 λεπτά θα περνούσε. Τώρα μπορεί να περιμένεις και μια ώρα, οπότε αρχίσεις και κάνεις συνειρμικές σκέψεις με το 608 ή το 220 κλπ. Τι να σου κάνει μετά αν έχει κοπεί ένα όχημα, όταν όλα πνίγονται στην κίνηση.
Η κίνηση λόγω κρίσης γενικότερα δεν έχει μειωθεί ιδαίτερα. Στο κέντρο όμως έχει μειωθεί αρκετά εξαιτίας της αποκέντρωσης υπηρεσιών. Επιπλέον, στο κέντρο συμφέρει κανείς να πάει με το μετρό παρά με το ΙΧ εξαιτίας των περιορισμένων ελεύθερων χώρων στάθμευσης.
Τώρα, το 235 γιατί να μην περνάει εφόσον έχει τα οχήματα του και κάνει την ίδια διαδρομή με τα 220/608 από Ακαδημία;
Δημοσιεύσεις: 201
Θέματα: 1
Εγγραφή: 11-10-2009
(28-10-2014, 01:35 AM)mercedes elbo Έγραψε: Η κίνηση λόγω κρίσης γενικότερα δεν έχει μειωθεί ιδαίτερα. Στο κέντρο όμως έχει μειωθεί αρκετά εξαιτίας της αποκέντρωσης υπηρεσιών. Επιπλέον, στο κέντρο συμφέρει κανείς να πάει με το μετρό παρά με το ΙΧ εξαιτίας των περιορισμένων ελεύθερων χώρων στάθμευσης.
Τώρα, το 235 γιατί να μην περνάει εφόσον έχει τα οχήματα του και κάνει την ίδια διαδρομή με τα 220/608 από Ακαδημία;
1. Για το πρώτο εξαρτάται τι εννοείς κέντρο. Εγώ που κινούμαι καθημερινά Αλεξάνδρας-Βασ. Σοφίας Λυκαβηττό κλπ έχω δει αισθητή αύξηση από πέρσι. Όσο για το παρκάρισμα, οι Έλληνες δεν μασάνε.....
2. Για το δεύτερο το ανέφερα ως παράδειγμα, όχι σαν πραγματικό περιστατικό.
Από την στιγμή που πολλές γραμμές αλληλοκαλύπτονται σε ένα μεγάλο μέρος της διαδρομής τους, όλοι έχουμε βρεθεί στο δίλημμα να πάρουμε το λεωφορείο που περνάει αμέσως αλλά δεν εξυπηρετεί 100%, από το να περιμένουμε τη γραμμή που εξυπηρετεί καλύτερα, αλλά μπορεί να περάσει μετά από 20 λεπτά (επειδή το λεωφορείο κόλλησε, χάλασε κλπ) και γεμάτη.
Δημοσιεύσεις: 203
Θέματα: 7
Εγγραφή: 25-10-2013
Υπάρχει μήπως κάποια εκτίμηση για το πότε:
Α) Θα ανακοινωθούν οι αλλαγές και για τις άλλες περιοχές πλην νοτίων προαστίων;
Β) Πότε θα τεθούν σε ισχύ / εφαρμογή;
Δημοσιεύσεις: 2.818
Θέματα: 48
Εγγραφή: 21-02-2012
(29-10-2014, 09:33 PM)ns_ Έγραψε: Υπάρχει μήπως κάποια εκτίμηση για το πότε:
Α) Θα ανακοινωθούν οι αλλαγές και για τις άλλες περιοχές πλην νοτίων προαστίων;
Β) Πότε θα τεθούν σε ισχύ / εφαρμογή;
Οι υπόλοιπες αλλαγές φαντάζομαι πως θα γίνουν γνωστές μόλις οριστικοποιηθούν ή λίγο καιρό πριν την εφαρμογή τους. Προς το παρόν έχει αποκλειστεί κάθε ενδεχόμενο εφαρμογής την 1η Νοέμβρη (απομένουν άλλωστε μόνο δύο 24ωρα), και δε θεωρώ και τόσο πιθανή σαν ημερομηνία εφαρμογής τη 16η Νοέμβρη, γιατί είναι ενδιάμεσα στο μήνα, άρα επηρεάζει άρδην όλο τον προγραμματισμό βαρδιών. Βέβαια, τα πάντα είναι πιθανά.
Το μόνο -ίσως- σίγουρο είναι το ότι ο "μίτος" της αναδιάρθρωσης του επίγειου συγκοινωνιακού δικτύου θ' αρχίσει να ξετυλίγεται από τα Νότια της Αθήνας. Τώρα, αν θα γίνει συντονισμένα με την υπόλοιπη Αττική ή θα γίνεται σταδιακά (άρα καλό Πάσχα), θα φανεί τις επόμενες μέρες.
Δημοσιεύσεις: 512
Θέματα: 30
Εγγραφή: 14-10-2009
Από 10 του μήνα οι αλλαγές
Δημοσιεύσεις: 1.215
Θέματα: 7
Εγγραφή: 13-11-2009
(28-10-2014, 01:35 AM)mercedes elbo Έγραψε: Όσο για την Ακαδημίας στην έξω λωρίδα είχε μόνο Α4 (15λεπτο), 103 (15λεπτο), 108 (20λεπτο) και 111 (20λεπτο), οπότε δεν υπήρχε πρόβλημα. Τα 206/208/237 ήταν στην Σίνα. Μετά τις κυκλικοποιήσεις του 2005 είχαν στάση στην Ακαδημίας. Στην εσωτερική λωρίδα όμως όντως υπήρχε ζήτημα.
Αναφερόμουν στην κατάσταση ΠΡΙΝ το 2000 και πρίν το μετρό. Το Δεκέμβρη του 1999 η διάταξη ήταν ως εξής :
Στην έξω λωρίδα : Πρώτο το 201 (με 25λεπτα), από πίσω το Β4 (με 30λεπτα) - και τα δύο με Ν1/Βεργίνες. Μετά το Α4/Γ4 (εναλλάξ 8λεπτο με νταλίκα). Από πίσω τα "Καλαμάκια" : 103 (με 8λεπτο), 108 (με 10λεπτο) και 111 (με 10-15λεπτο), όλα με Ν1/Βεργίνες. Στο τέλος της λωρίδας είχε την στάση για τα διερχόμενα 224, 622, 815.
Τα 206/208/237 ήταν όντως στη Σίνα (δικό μου λάθος) αλλά με "μούρη" προς Ακαδημίας, και πίσω από αυτά, σε ειδικό διάζωμα Σίνα/Πανεπιστημίου οι Σμύρνες και τα Φάληρα (134/5/6/7 και 106/26), όλα με DAF.
Δημοσιεύσεις: 1.947
Θέματα: 24
Εγγραφή: 05-08-2010
|