Αξιολόγηση Θέματος:
  • 0 Ψήφοι - 0 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Νέες Γραμμές / Τροποποιήσεις / Καταργήσεις Γραμμών - 2014
(24-10-2014, 01:04 PM)Citaro Έγραψε: Πάει και το τρόλλεϋ 13 :

https://diavgeia.gov.gr/luminapi/api/dec...nline=true

Το 3 θα γίνει "Ν ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ - ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑ - Ν. ΨΥΧΙΚΟ" και θα αναλάβει τον κλάδο Ψυχικού του 13.
Το 14 (κι εδώ είναι η έκπληξη) θα αναλάβει τη Λαμπρινή, μαζί με το υπάρχον 5.

Καλοδεχούμενες οι αλλαγές. Στον άξονα Κάνιγγος - Γηροκομείο η συνύπαρξη των 3/13 μόνο προβλήματα δημιουργούσε (ή έρχονταν μαζί ή δεν έρχονταν καθόλου). Ας ελπίσουμε να στρώσει η συχνότητα του 3, ώστε να κερδίσει κάτι ο επιβάτης.
Φάνηκε πάντως ότι θέλουν πάση θυσία να διατηρήσουν όρθια τη σύνδεση Αθήνα - Ν. Ψυχικό, διαφορετικά θα ήταν προτιμότερο να στείλουν εκεί το 14.

Η αλλαγή στο 3 και 14 έχει αναφερθεί εδώ. Wink
(24-10-2014, 01:15 AM)georgio Έγραψε: Ενας σχολιασμός για τις αλλαγες:
1) Α3 πόσα χρόνια το λέμε εδω μέσα; Οχήματα: 10 νταλικες και βλέπουμε αναλογα την κίνηση
2) Α4 ακριβως το ιδιο απλά θα έπρεπε το 109 να αναλάβει την Κ. Ηλιούπολη και το 164 να μπαίνει όπως το τωρινό 154 για να καλύπτει όλη την Κύπρου. Το αρνητικό ειναι βέβαια ότι ο ΟΑΣΑ δεν θα βελτιωσει τη συχνότητα και ο επιβάτης δεν θα έχει ουσιαστικό κέρδος. Για οχήματα πιστεύω πως με 12μετρα βγαίνει
3) 122 πραγματικά ποιος σκέφτηκε αυτη την πατάτα; Ο κόσμος που τόσα χρόνια το παίρνει ο Πλ. Γλυφαδας τι θα κανει; Η μονη εξηγηση που μπορώ να βρω ειναι να χασει η γραμμη την κινηση της και να καταργηθεί
4) 154 Σωστή σαν κίνηση, απλά κάπως πρέπει να συνδεθεί η Γούναρη με την Κύπρου γιατι είχε κόσμο που το χρησιμοποιούσε για τοπικές μετακινήσεις. Μάλλον θα βγαίνει με 3 οχήματα. 12 μετρα ανετα
5) 201 Αλλη μια πατάτα. Αφου θέλουν ντε και καλά να εξυπηρετουν την Ηρ. Κωσταντοπούλου ας ανέβαινε την Αγ. Κω/ννου και όχι να κάνει κύκλο μέχρι την πλατεια του ΙΚΑ και μετά να ξαναγυρνάει
6) 155 Τα βισματα δεν κοβονται ποτε και μαλιστα ενισχύονται και με το 109!
Τουλάχιστον κατάργησαν τον κλαδο της Ηλιούπολης. Ας το αναλάβει η δημοτική συκοινωνία.
7) Για τα τοπικά Γλυφάδας δεν έχω ξεκάθαρη άποψη αλλα και πάλι πιστεύω πως χρειάζεται γενική αναδιάρθρωση
8) 218 Απόλυτα σωστή κίνηση αν και θα έχει θέμα με τη ρεμίζα στη Δαφνη
9) Τέλος για το 237 θα θέλει σιγουρα 2-3 νταλίκες καθημερινά, αν σκεφτούμε ότι θα κουβαλάει και τον κόσμο των 201,218. Σωστή και η προγραμματισμένη αναχώρηση, αφού κάποιοι οδηγοι το παταγαν και άφηναν μεγάλα κενά στη συχνότητα. Για ενίσχυση ούτε λόγος, αφου σχεδον καθε μερα λειπει όχημα!

1) Τα Α/Β3 σήμερα έχουν 12 οχήματα στην αιχμή. Πιστεύω ότι θα τα διατηρήσουν στο νέο Α3.
2) Νομίζω βελτιώνεται η συχνότητα. Και ο χρόνος διαδρομής που είναι 56' προιδεάζει για 8λεπτο στην αιχμή με 7 οχήματα.
3) Το 122 έγινε γιατί κόβεται το Β3 και πρέπει να συνδεθεί κάπως η Γρ. Λαμπράκη με το μετρό.
6) Το 155 τουλάχιστον θα μπορούσε να έφτανε μέχρι Στ. Αλίμου ώστε να απασχολεί μόνο 1 όχημα. Επίσης, το 109 είναι η πιο άκυρη επέκταση η οποία χρειάζεται 10' παραπάνω χρόνο διαδρομής και δεν έχει τίποτα από πλευράς επιβατικής κίνησης.
9) Παρομοίως με το Α4 πρέπει να υπάρχει αύξηση δρομολογίων.

(24-10-2014, 01:04 PM)Citaro Έγραψε: Εγώ πάντως, είμαι περίεργος να δώ πώς θα ανακατανείμουν τα οχήματα των γραμμών που συγχωνεύονται/καταργούνται, κι αν θα υπάρξει έστω στο ελάχιστο κάποια βελτίωση στις συχνότητες διέλευσης.

Κατά πρόχειρη εκτίμηση (επίσημα στοιχεία δεν έχω) με το σημερινό πρόγραμμα καθημερινής έχουμε τα εξής οχήματα έξω :
ΑΒ 3 : 11
Α4 : 12
154: 5
ΒΒΒ : 5
124/205 : 7
128/207 : 4
114 : 1

Με διατήρηση των σημερινών συγχοτήτων, θα περισσέψουν :
από το Α4 3 οχήματα
από το 154 1 όχημα
το Α3 λογικά θα πάρει τη συχνότητα και του Β3, αλλά μπορεί να δώσει 1 όχημα
τα ΒΒΒ θα γίνουν 116 και 117. Λογικά με τα ίδια 5 οχήματα θα παίξουν μπάλα
Το 114 θα δώσει το όχημά του
Τα 124/205 μου φαίνονται κύκλωμα, άρα θα χρειαστούν 1 όχημα για να βγεί σωστά η Ευρυάλη
Το 207 δίνει 2 οχήματα (μακάρι να τα πάρει το 128)

Άρα, από την αναδιάρθρωση Ελληνικού/Γλυφάδας θα μας μείνουν 5 οχήματα. Ή θα τα διαθέσουν για ενίσχυση προγράμματος ή για εκτέλεση υφιστάμενων βαρδιών που σήμερα δεν βγαίνουν (ποντάρω στο δεύτερο)

Τα Τοπικά Γλυφάδας σήμερα έχουν συνολικά στην αιχμή 19 οχήματα τα οπόια κατανέμονται (κατά προσέγγιση γιατί κάθε όχημα περνάει από σχεδόν όλες τις γραμμές μέσα στη μέρα) ως εξής:

114:1
116: 3
124: 4
128: 3
149/70: 3
205: 3
207: 2

Το 124 δεν επηρεάζεται από τις αλλαγές.
Το 205 λογικά θα κρατήσει τα τωρινά οχήματά του αφού ουσιαστικά δεν έχουμε αύξηση χρόνου διαδρομής. Το ίδιο και το 116 στο οποίο αυξάνεται ο χρόνος διαδρομής κατά 10'.
Το 117 (συγχώνευση 114/149/170) φαντάζομαι θα έχει γύρω στα 3 οχήματα με κέρδος 1 όχημα.
Στο 128 λογικά θα πάει 1 ακόμα όχημα και θα έχουμε και από εκεί 1 ακόμα κέρδος.

Από τα υπόλοιπα πιθανότατα περισσεύουν:

-Α4: 3 οχήματα (αν έχει 8λεπτο)
-154 1-2 οχήματα
-218/32: 1-2 οχήματα
-125: 1 όχημα
-155: 2 οχήματα

Επίσης, σε δελτίο τύπου του Δήμου Ηλιούπολης αναφέρεται ότι συμφώνησαν με τον ΟΑΣΑ στην ενίσχυση των 206 και 237. Άρα υποθέτω 2 οχήματα από την αναδιάρθρωση θα πάνε εκεί. Ακόμα, υπάρχει πιθανότητα να πάρει το 109 επιπλέον όχημα αφού επεκτείνεται.

Οπότε πιστεύω ότι το συνολικό κέρδος θα είναι γύρω στα 7-9 οχήματα.
(25-10-2014, 12:54 AM)mercedes elbo Έγραψε: 3) Το 122 έγινε γιατί κόβεται το Β3 και πρέπει να συνδεθεί κάπως η Γρ. Λαμπράκη με το μετρό.
Συμφωνώ ότι καπως πρεπει να εξυπηρειτείται και η Γρ. Λαμπράκη αλλά το Ε22 έχει πολύ κόσμο απο Πλ. Γλυφαδας και για Σαρωνίδα και από Σαρωνίδα. Θα μπορούσε το 122 να στρίβει δεξια όπως το Β3 για να βγαίνει στο φανάρι για Ποσειδώνος και να εξυπηρετεί και την Πλ. Γλυφαδας.

Επίσης, σε δελτίο τύπου του Δήμου Ηλιούπολης αναφέρεται ότι συμφώνησαν με τον ΟΑΣΑ στην ενίσχυση των 206 και 237. Άρα υποθέτω 2 οχήματα από την αναδιάρθρωση θα πάνε εκεί.
[/quote]
Τα 206/237 με 9' και 10' στην αιχμή δεν χρειάζονται ενισχυση, ας συντονισουν τη Δημοτική Συγκοινωνία επιτέλους!
(26-10-2014, 10:57 PM)georgio Έγραψε: Συμφωνώ ότι καπως πρεπει να εξυπηρειτείται και η Γρ. Λαμπράκη αλλά το Ε22 έχει πολύ κόσμο απο Πλ. Γλυφαδας και για Σαρωνίδα και από Σαρωνίδα. Θα μπορούσε το 122 να στρίβει δεξια όπως το Β3 για να βγαίνει στο φανάρι για Ποσειδώνος και να εξυπηρετεί και την Πλ. Γλυφαδας.

Τα 206/237 με 9' και 10' στην αιχμή δεν χρειάζονται ενισχυση, ας συντονισουν τη Δημοτική Συγκοινωνία επιτέλους!

Το Ε22 έχει πολύ κόσμο στην πλ. Γλυφάδας γιατί ήταν η πρώτη στάση που έκανε στην παραλιακή. Πλέον αυτός ο κόσμος θα έχει την επιλογή 117. Και μη μου πεις ότι όλοι αυτοί μετακινούνται μέχρι Λομβάρδα ή Σαρωνίδα, γιατί θα μας πάρουν με τις πέτρες.

Όσο για τα περί ενίσχυσης 206 και 237, ας το δούμε για το πρώτο, γιατί ήδη έχει πολύ πυκνά δρομολόγια και μεγάλο χρόνο διαδρομής. Οπότε με το να επιβαρυνθεί περισσότερο η Δάφνη (περισσότερο χρόνος αναμονής οχημάτων), δεν υπάρχει κέρδος για κανέναν.
Το δεύτερο την ενίσχυση θα τη χρειαστεί και η Δημοτική Συγκοινωνία είναι παραμύθια της χαλιμάς. Η ύπαρξή της άλλωστε θα πρέπει να είναι για να καλύπτει τα κενά της Αστικής (βλ. διαδρομή 155 στην Ηλιούπολη που καταργείται) και όχι για να συνοδεύει το N1 της ΟΣΥ, μην και χάσει το δρόμο.
(27-10-2014, 12:05 AM)marios.ilioupoli Έγραψε: Το Ε22 έχει πολύ κόσμο στην πλ. Γλυφάδας γιατί ήταν η πρώτη στάση που έκανε στην παραλιακή. Πλέον αυτός ο κόσμος θα έχει την επιλογή 117. Και μη μου πεις ότι όλοι αυτοί μετακινούνται μέχρι Λομβάρδα ή Σαρωνίδα, γιατί θα μας πάρουν με τις πέτρες.

Το θεμα ειναι να τα συγχρονισουν να μην περνανε μαζι και τα 2
Τοπικοποιηστε τα 622,815 στον ευαγγελισμο
(26-10-2014, 10:57 PM)georgio Έγραψε: Συμφωνώ ότι καπως πρεπει να εξυπηρειτείται και η Γρ. Λαμπράκη αλλά το Ε22 έχει πολύ κόσμο απο Πλ. Γλυφαδας και για Σαρωνίδα και από Σαρωνίδα. Θα μπορούσε το 122 να στρίβει δεξια όπως το Β3 για να βγαίνει στο φανάρι για Ποσειδώνος και να εξυπηρετεί και την Πλ. Γλυφαδας.

Άμα το 122 κάνει κύκλο μέσω Πλ. Γλυφάδας θα χρειάζεται 15' παραπάνω, 5' στην κατεύθυνση προς Σαρωνίδα και 10' στην κατεύθυνση προς Ελληνικό που θα πρέπει να κάνει διαδρομή Ποσειδώνος-Ναπ. Ζέρβα-Λαζαράκη-Σ. Καράγιωργα-Ποσειδώνος, ενώ η πλειοψηφία των επιβατών θέλει να πάει στο μετρό. Όσοι θέλουν να κάνουν μετεπιβίβαση προς Πειραιά/Συγγρού μπορούν να κατέβουν στη στάση Αγ. Νικολάου για Α1/Α2, όσοι θέλουν 124/128 μπορούν να κάνουν μετεπιβίβαση στην Λαμπράκη και για 205 στην Βουλιαγμένης και όσοι έχουν ως έχουν ως προορισμό την Πλ. Γλυφάδας μπορούν να κατέβουν στην στάση Αγ. Νικολάου που θα έχει 117/120/Α1/Α2 ή εναλλακτικά περπάτημα από την νέα στάση Ζησιμοπούλου μέχρι εκεί. Η μόνη δυνατότητα μετεπιβίβασης που χάνεται από αυτή την αλλαγή είναι προς το 140.

(27-10-2014, 12:05 AM)marios.ilioupoli Έγραψε: Όσο για τα περί ενίσχυσης 206 και 237, ας το δούμε για το πρώτο, γιατί ήδη έχει πολύ πυκνά δρομολόγια και μεγάλο χρόνο διαδρομής. Οπότε με το να επιβαρυνθεί περισσότερο η Δάφνη (περισσότερο χρόνος αναμονής οχημάτων), δεν υπάρχει κέρδος για κανέναν.
Το δεύτερο την ενίσχυση θα τη χρειαστεί και η Δημοτική Συγκοινωνία είναι παραμύθια της χαλιμάς. Η ύπαρξή της άλλωστε θα πρέπει να είναι για να καλύπτει τα κενά της Αστικής (βλ. διαδρομή 155 στην Ηλιούπολη που καταργείται) και όχι για να συνοδεύει το N1 της ΟΣΥ, μην και χάσει το δρόμο.

Το 206 το γνωρίζουν ότι δεν χρειάζεται τόσο χρόνο διαδρομής (στην κατεύθυνση προς Δάφνη στην αιχμή δίνουν 22' ενώ για τον γυρισμό 32') και μάλιστα υπάρχουν φορές που κάθονται και 2 Ν1 του 206 στην Δάφνη! Οπότε, αν κατέβαινε ο χρόνος διαδρομής στα 42' συνολικά από 54' με τα υπάρχοντα 6 οχήματα θα είχαμε 7λεπτο. Το 237 πλέον θα χρειάζεται απαραίτητα ενίσχυση. Η Μαρίνου Αντύπα χάνει γύρω στις 6 διελεύσεις ανά ώρα συνεπώς χρειάζεται GN και επιπλέον όχημα.

Όσο για την Δάφνη πολύ φοβάμαι ότι θα γίνεται χαμός. Αν τύχει και έρθουν 2 206, 2 218 και 1 237 (ειδικά αν είναι αρθρωτό) δεν θα χωράνε με τίποτα.
(27-10-2014, 12:38 AM)mercedes elbo Έγραψε: Το 206 το γνωρίζουν ότι δεν χρειάζεται τόσο χρόνο διαδρομής (στην κατεύθυνση προς Δάφνη στην αιχμή δίνουν 22' ενώ για τον γυρισμό 32') και μάλιστα υπάρχουν φορές που κάθονται και 2 Ν1 του 206 στην Δάφνη! Οπότε, αν κατέβαινε ο χρόνος διαδρομής στα 42' συνολικά από 54' με τα υπάρχοντα 6 οχήματα θα είχαμε 7λεπτο. Το 237 πλέον θα χρειάζεται απαραίτητα ενίσχυση. Η Μαρίνου Αντύπα χάνει γύρω στις 6 διελεύσεις ανά ώρα συνεπώς χρειάζεται GN και επιπλέον όχημα.

Όσο για την Δάφνη πολύ φοβάμαι ότι θα γίνεται χαμός. Αν τύχει και έρθουν 2 206, 2 218 και 1 237 (ειδικά αν είναι αρθρωτό) δεν θα χωράνε με τίποτα.

Αφ' ενός το πρόβλημα - αν εμφανίζεται - θα εμφανίζεται κάποιες συγκεκριμένες ώρες τη μέρα, αφ' ετέρου υπάρχει σταθμάρχης στη Δάφνη και εν ανάγκη, ας διώξει κάποιο λεωφορείο νωρίτερα για να αδειάσει η αφετηρία.
Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν στάνταρ ώρες αναχώρησης από την Αφετηρία. Να ξέρει ο κόσμος που έρχεται από το Μετρό αν έχει λεωφορείο, τί ώρα και ίσως αν χρειάζεται να "τρέξει" λίγο να το προλάβει.

Ο χώρος αφετηριών στη Δάφνη είναι μια μικρογραφία της Ακαδημίας στις δόξες της! Θυμάστε τί χαμός από λεωφορεία γινόταν εκεί, τότε που αναχωρούσαν από το ίδιο σημείο (την έξω λωρίδα επί της Ακαδημίας) τα 103 (8λεπτο), 108 (10λεπτο), 111(15λεπτο), Α4(8λεπτο), 206(9λεπτο), 208(10λεπτο), 237(10λεπτο).
Και από τη μέσα λωρίδα τα Α5(6λεπτο), Γ5/408/419 (εναλλάξ 10λεπτο), 222/235 (3λεπτο), 220/221(6λεπτο);

Και τότε τα βολεύανε. Μπορεί το μεσημέρι να γινόταν ένας ψιλοχαμός, αλλά η αξία της στάνταρ αναχώρησης, ειδικά το βράδυ και τα ΣΚ, ήταν ανεκτίμητη! Ήξερες ότι έχεις αναχώρηση 23:00, 23:20, 23:40, 24:00. Ούτε τρέξιμο, ούτε άγχος ούτε τίποτα.
Σήμερα πρέπει να κατέβεις στο Μετρό (που ενώ παλιά είχε πινακες με τις ακριβείς ώρες, τώρα το κρίνουν περιττό) να περιμένεις μέχρι και δέκα λεπτά, να βγείς στη Δάφνη, να ανεβείς και να μην ξέρεις αν πέρασε το λεωφορείο ή τί ώρα θα περάσει.

Έκανα χθές Κυριακή ένα πείραμα και κατέβηκα Σύνταγμα-Γλυφάδα με Μετρό και Ε22. Αναχώρηση από Σύνταγμα 16:18 (τυχαία χωρίς να ξέρω), άφιξη Ελληνικό 16:35, διέλευση Ε22 16:42 (στην ώρα του) και άφιξη Πλ. Γλυφάδας 16:51. Δηλ. 33 λεπτά και αν βάλεις ότι κατέβηκα τις σκάλες στο σταθμό Σύνταγμα από 16:10, πάμε στα 41 λεπτά. Πόσο χρόνο έκανε το Ε22 παλιά από Ακαδημία μέχρι Γλυφάδα τέτοιες μέρες (Κυριακή με κρύο και λίγη κίνηση) 28 - 30' το πολύ!! Και ήξερες ακριβώς τί ώρα φεύγει το λεωφορείο.
Στο γυρισμό πέτυχα αμέσως το 205 (16:52) και έφτασα Ελληνικό 17:05. Κατέβηκα ενστικτωδώς τρέχοντας τις σκάλες και ευτυχώς πρόλαβα στις 17:08 τρένο (το επόμενο σε 10') και ήμουν Σύνταγμα 17:25. Αν έβγαινα από το σταθμό θα έφτανα στην πλατεία στις 17:30. Πάλι δηλ. 38 λεπτά, με τρέξιμο και τύχη.

Α, εννοείται ότι το λεωφορείο των 16:25 (Β3) από Ακαδημία, το είδα στις 16:58 να μπαίνει Σοφίας Βέμπο, δηλ. αν ήταν Α3 και πήγαινε κατευθείαν Γλυφάδα, θα έφτανε το πολύ στις 17:05. 40' διαδρομή χωρίς μετεπιβίβαση, χωρίς άγχος και με θεσούλα.

Τί θέλω να πώ : Η μετεπιβίβαση είναι από μόνη της κάτι κουραστικό και αποτρεπτικό για αρκετό κόσμο. Την κάνεις ελκυστικότερη με ακριβείς αναχωρήσεις, ώστε τουλάχιστον να ξέρεις πού θα περιμένεις και πόσο. Αν η μετεπιβίβαση όμως γίνεται με τους σημερινούς όρους (κατέβα στο Μετρό και βλέπουμε...) τότε είναι φυσικό να αναπολεί κανείς τις απευθείας συνδέσεις με τα λεωφορεία, και να μη θέλει να ακούει για "τοπικές γραμμές" και "κέρδος χρόνου".

Και για να μην παρεξηγηθώ : Αυτά τα λέει άνθρωπος που εδώ και 14 χρόνια (όσο υπάρχει το Μετρό και πολύ υπάρξει αυτό το φόρουμ) φωνάζει στον ΟΑΣΑ να τοπικοποιήσει γραμμές και να μην κατεβάζει αράδα λεωφορείων στο κέντρο της Αθήνας.
Σίγουρα όλοι συμφωνούμε ότι είναι απαραίτητη η τήρηση των δρομολογίων. Χρήσιμο θα ήταν να υπάρξουν και οθόνες με τις ώρες αναχώρησης στις αποβάθρες όταν με το καλό προχωρήσει η τηλεματική.
Ωστόσο, για το θέμα των μετεπιβιβάσεων που θίγεις, καλό θα ήταν να γίνει η αντίστοιχη σύγκριση μια εργάσιμη ημέρα, με κίνηση, όπου θα έχει κλείσει το κέντρο από πορεία κλπ. Τότε θα φανεί η αξία της.
Σε κάθε περίπτωση το κέρδος που προκύπτει είναι από τα επιπλέον χιλιόμετρα που θα έκανε το λεωφορείο για να κατέβει στο κέντρο που αντιστοιχούν στο κόστος των καυσίμων και στις εργατοώρες των οδηγών.
Έχοντας ζήσει για αρκετό διάστημα στο εξωτερικό, αλλά και από όλα τα ταξίδια μου, μπορώ να πω ότι αυτό συμβαίνει στις περισσότερες οργανωμένες πόλεις και πράγματι είναι κουραστικό ειδικά για τον τουρίστα που πρέπει να κάνει πολλές διαδρομές σε μια μέρα, μην γνωρίζοντας και καλά το δίκτυο, αλλά είναι η μόνη λύση για να μην υπάρξει χάος και για να κρατηθεί το κόστος χαμηλά. Σκέψου κιόλας ότι στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις το μετρό είναι παλιό και έχουν γίνει αλλεπάλληλες προσθήκες με αποτέλεσμα η μετεπιβίβαση να είναι μια μικρή περιπέτεια. Τουλάχιστον εδώ οι σταθμοί κατασκευάστηκαν εξαρχής με τη σχετική πρόβλεψη.
Εγώ κι αν έχω ζήσει στο εξωτερικό! Γεννημένος και μεγαλωμένος στη Γερμανία. Ξέρω πολύ καλά τί εστί ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ μεταφορά ήδη από τη δεκαετία του '80 και του '90.

Ακόμη και πριν από 25 χρόνια (πρό ιντερνετ, πρό τηλεματικής κλπ.) έκανες τα εξής βήματα :
1. Άνοιγες το εγχειρίδιο δρομολογίων (διαθέσιμο για κάθε επιβάτη με ελάχιστο κόστος, 3 μάρκα (σήμερα 3 ευρώ).
2. Έψαχνες τη γραμμή που σ' ενδιαφέρει.
3. Έβρισκες αμέσως όλες τις ανταποκρίσεις.
Το ίδιο γίνεται και σήμερα διαδικτυακά και ηλεκτρονικά.

Αν το σκηνικό που περιγράφω διαδραματιζόταν στη Γερμανία, θα είχε ως εξής :

1. Από τον πίνακα δρομολογίων (που όλοι έχουν σπίτι σε έντυπο ή στο κινητό ή στο tablet) βλέπω ότι έχει Ε22 από Ελληνικό στις 16:40. Ο ανταποκρινόμενος συρμός από Σύνταγμα φεύγει στις 16:18.
2. Πάω στο σταθμό Σύνταγμα στις 16:16.
3. Ακολουθώ τα βήματα που μου προτείνει το εγχειρίδιο και βγαίνω στις 16:51 στην Πλατεία Γλυφάδας.

Στην επιστροφή :
Έστω ότι θέλω να πάω Γλυφάδα - Ζωγράφου:

1. Βλέπω ότι έχει 205 στις 16:51, που έχει ανταπόκριση με τρένο στις 17:08 και φτάνει Σύνταγμα στις 17:25 και Ευαγγελισμό με αλλαγή στις 17:33. Από εκεί το 235 στις 17:37. 'Η Α3 στις 17:03 απευθείας με άφιξη Σύνταγμα 17:48 (χάνω το 235), ή Α2 στις 17:05 απευθείας με άφιξη Ακαδημία στις 17:40 και συνέχεια με το 235 στις 17:50 (γλυτώνεις μετεπιβιβάσεις).
Διαλέγω τί με βολεύει και ανάλογα κινούμαι.

Αντίθετα η δική μας πραγματικότητα λέει τα εξής :
1. Βλέπεις ότι έχει πάει 16:45 και θέλεις να είσαι σπίτι σου στου Ζωγράφου στις 18:00.
2. Αφήνεις τον καφέ σου στη μέση και σηκώνεσαι να πάς στη στάση.
3. Στέκεσαι μες στο αγιάζι στη στάση του Α2/3 και δεν ξέρεις τι θα έρθει.
4. Τελικά σκάει μύτη το 205 (που κάνει στάση στην άλλη γωνία) και τρέχεις να το προλάβεις για να μην ξεροσταλιάζεις.
5. Με το που θα μπείς στο 205, από πίσω βλέπεις να έρχεται το Α2 (που θα σε πήγαινε απευθείας) και - το χειρότερο - ήρθε και το 140 που θα σε πήγαινε Ζωγράφου.
6. Αφού τελικά επέλεξες το 205, κάνεις τρείς αγώνες δρόμου (μία στο Ελληνικό, μία στο Σύνταγμα, μία στον Ευαγγελισμό) για να μπείς στο 608 (που δεν σου κάνει αλλά ποιός ξέρει πότε θα έρθει 235).
7. Λίγο πριν την Λ. Παπάγου, βλέπεις να έρχεται από πίσω το 235 και ξανακατεβαίνεις να ...τελειώσεις το ταξίδι σου.

Αυτή είναι η διαφορά που περιγράφω. Ποιά μετεπιβίβαση είναι πιό κουραστική; Η δική μας (με τους πολυτελείς σταθμούς και τα άναρχα δρομολόγια) ή αυτή της Ευρώπης (με τα ακριβή δρομολόγια και τους κατουρημένους σταθμούς) ;
Αυτό που γράφεις ισχύει, γι' αυτό τόνισα εξαρχής την ανάγκη τήρησης των δρομολογίων. Ωστόσο, από τη στιγμή που δεχόμαστε ότι κάτι τέτοιο είναι αδύνατο, το ίδιο συμβαίνει και αν πάω να πάρω το Ε22 ή το 220 ή όποιο άλλο δρομολόγιο, από το Ευαγγελισμό, το Ελληνικό, ή από το κέντρο.
Η διαφορά μας είναι, όμως, ότι είναι πιο πιθανή η τήρηση των δρομολογίων όταν αυτά ξεκινούν από κάποιον περιφερειακό σταθμό μετεπιβίβασης, αφού θα κάνουν μικρότερη διαδρομή αποφεύγοντας μάλιστα το κέντρο με τα γνωστά προβλήματα. Για παράδειγμα μια φορά στον Ευαγγελισμό μια κυρία που περίμενε με τις ώρες έλεγε αγανακτισμένη ότι όλο το 250 περνάει και κανένα άλλο λεωφορείο. Λογικό να το βλέπει έτσι, γιατί το 250 έχει λιγότερες πιθανότητες να κολλήσει και περνούσε στην ώρα του, ενώ το λεωφορείο που περίμενε αυτή προφανώς είχε φρακάρει κάπου στην κίνηση.
Και για να επανέλθω στο εξωτερικό, τα δρομολόγια τηρούνται μεν γενικώς, όχι όμως και κατά τις ώρες αιχμής. Η διαφορά είναι οτι οι Γερμανοί θα σου πουν λυπούμαστε συγγνώμη, ενώ οι Γάλλοι δεν θα σου πουν τίποτα. Στην Ελλάδα άστο καλύτερα.... το αποτέλεσμα πάντως είναι το ίδιο.


Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Νέες Γραμμές / Τροποποιήσεις / Καταργήσεις Γραμμών - 2024 N1Ellinikou 119 27.663 1 ώρα πριν
Τελευταία Δημοσίευση: Man Lion's city
  Νέες Γραμμές / Τροποποιήσεις / Καταργήσεις Γραμμών - 2023 N1Ellinikou 69 24.967 20-12-2023, 12:17 PM
Τελευταία Δημοσίευση: christos126
  Νέες Γραμμές / Τροποποιήσεις / Καταργήσεις Γραμμών - 2022 N1Ellinikou 108 54.385 29-12-2022, 04:48 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Giannis
  Νέες Γραμμές / Τροποποιήσεις / Καταργήσεις Γραμμών - 2021 N1Ellinikou 78 55.914 12-11-2021, 09:52 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Markos
  Νέες Γραμμές / Τροποποιήσεις / Καταργήσεις Γραμμών - 2020 N1Ellinikou 114 100.968 01-12-2020, 01:01 PM
Τελευταία Δημοσίευση: N1Ellinikou
  Νέες Γραμμές / Τροποποιήσεις / Καταργήσεις Γραμμών - 2019 N1Ellinikou 110 94.567 30-11-2019, 03:45 PM
Τελευταία Δημοσίευση: mercedes elbo
  Νέες Γραμμές / Τροποποιήσεις / Καταργήσεις Γραμμών - 2018 N1Ellinikou 79 77.365 22-12-2018, 08:56 AM
Τελευταία Δημοσίευση: GeorgIrisbus
  Νέες Γραμμές / Τροποποιήσεις / Καταργήσεις Γραμμών - 2017 pvuccino 162 175.292 30-12-2017, 01:55 PM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli
  Νέες Γραμμές / Τροποποιήσεις / Καταργήσεις Γραμμών - 2016 mercedes elbo 86 128.145 28-12-2016, 01:13 AM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli
  Γνώμες για τις γραμμές λεωφορείων στη Νέα Σμύρνη και προτάσεις για καταργήσεις, τροποποιήσεις ή δημιουργίας γραμμών gregory 1 4.829 07-07-2016, 01:49 AM
Τελευταία Δημοσίευση: N1Ellinikou

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 1 Επισκέπτης (ες)