22-11-2013, 09:14 PM
(22-11-2013, 01:11 AM)mercedes elbo Έγραψε: Όντως από τα 2100 οχήματα υπάρχουν σίγουρα ανεπίσημα οχήματα εκτός δύναμης. Αλλά και πάλι υπάρχουν οχήματα και κάθονται στα αμαξοστάσια ασχέτως αν έχουν βλάβες ή όχι. Και το λέω αυτό γιατί παρακαλουθώντας φέτος τις αποφάσεις ΚΤΕΟ μέχρι στιγμής βλέπω ότι περνάνε σχεδόν τα περισσότερα οχήματα κάθε τύπου π.χ. GN 163/216, Ν1 Ελληνικού 101/110, Ιrisbus CNG Ανθούσας 83/120, Ν2 Βοτανικού 87/107 που σημαίνει ότι για να περνάνε ΚΤΕΟ είναι σε κατάσταση κυκλοφορίας και μην ξεχνάμε ότι η χρονιά δεν έχει τελειώσει ακόμα.
Όσον αφορά την κατάσταση του στόλου αυτή θα μπορούσε να βελτιωθεί αν μειωνόταν ο στόλος ώστε να μειωθούν και τα έξοδα (τέλη, ασφάλειες κλπ.) αλλά και να βρεθούν έσοδα μέσω της πώλησης τους ή ακόμα και της εκποιήσης για οχήματα που έχουν γίνει δότες οργάνων.
Επιπλέον, επειδή τα Ν1 είναι πιο παλιά δεν σημαίνει ότι αυτά πρέπει να αποσυρθούν απαραίτητα πρώτα. Τα Ν1 σε σχέση με όσα Ν2 δεν έχουν συμμαζευτεί είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση. Επίσης, είναι πιο γρήγορα και πιο ευρύχωρα σε σχέση με τα Iris/Renault βλ. 220/1 οπότε καλώς μένουν. Απλά δεν χρειάζονται πλέον τόσα πολλά.
Τέλος, αν είναι να πάει σε ιδιώτες έργο καλύτερα να προκυρηχθούν διαγωνισμοί με πακέτα γραμμών που θα μπορεί οποιοσδήποτε ενδιαφερόμενος ο οποίος τηρεί τις προϋποθεσεις να συμμετάσχει.
Ξεκινώντας από το τελευταίο, είναι μάλλον πρόωρο να το συζητάμε με λεπτομέρειες, απλά το βλέπω να έρχεται σαν λύση ανάγκης..... Φοβάμαι ότι όταν έρθει εκείνη η ώρα θα πάει το φιλέτο σε κάποιους. Γενικά είναι μεγάλη ιστορία που σηκώνει πολύ συζήτηση γιατί δεν ξέρω ποιος σοβαρός ιδιώτης θα έρθει να πάρει συγκοινωνιακό έργο τη στιγμή που το κράτος αδυνατεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του, δηλαδή να καταβάλει τις σχετικές επιδοτήσεις εισιτηρίου.
Αυτό που γράφεις για τον εξορθολογισμό του στόλου είναι το πλέον λογικό, αλλά βρισκόμαστε στην Ελλάδα.
Όσο για τα Ν1 αναφέρθηκα σε αυτά γιατί μπαίνουν στα 20 έτη και η διαδικασία αγοράς νέων λεωφορείων είναι αρκετά χρονοβόρα ακόμη κι αν ξεκινήσει αύριο, μέχρι να βρεθεί χρηματοδότηση, να γίνει διαγωνισμός, να υπάρξει το σχετικό μαγείρεμα, να υποβληθούν προσφυγές κλπ, οπότε θα περάσουν κάμποσα χρόνια. Το γεγονός ότι άλλα νεώτερα λεωφορεία είναι σε χειρότερη κατάσταση απλώς επιδεινώνει τα πράγματα γιατί θα απαιτηθεί η ταυτόχρονη αντικατάσταση περισσότερων οχημάτων.