(11-06-2011, 02:52 PM)Vasilis21 Έγραψε: εχω ενα ερωτημα ας υποθεσουμε οτι εχουμε ενα προγραμμα δρομολογιων ως εξης:10:00,10:15,10:30.αν το λεοφορειο για καποιο λογο καθυστερηση ειτε απο κινηση ειτε απο κανα παρκαρισμενο και φτασει στην αφετηρια 10:05 θα πρεπει να φυγει αμεσως η θα φυγει 10:15???
To κάθε λεωφορείο έχει ένα συγκεκριμένο πλάνο κίνησης - σειρά κυκλοφορίας (στα τρόλλευ είναι εμφανής η σειρά αν δείς την καρτέλλα που έχουν οι οδηγοί).
Πχ είσαι στη γραμμή 235 και έχει δρομολόγια 10:00 και κάθε τέταρτο. Το όχημα σειράς 1 κάνει τα δρομολόγια 10:00, 11:00, 12:00 κλπ., η σειρά 2 τα 10:15, 11:15, 12:15 κλπ., η σειρά 3 τα 10:30, 11:30, 12:30 και η σειρά 4 τα 10:45, 11:45, 12:45 κλπ.
Στο ερώτημά σου η σειρά 1 άργησε να έρθει και ενώ ήταν να πάρει 10:00 πήγε 10:05. Θα φύγει αμέσως γιατί το δρομολόγιο των 10:15 θα το εκτελέσει η σειρά 2 που πιθανώς να μην είναι καθυστερημένη.
Βέβαια, αν οι καθυστερήσεις είναι πολύ μεγάλες (πχ λόγω πορείας, αποκλεισμού δρόμου) και η σειρά 1 πχ φτάσει στις 10:40, η σειρά 2 στις 10:41, η σειρά 3 στις 11:10 και η σειρά 4 στις 11:15, τότε ο σταθμάρχης (ή το κέντρο ελεγχου της τηλεματικής στα τρόλλευ) θα δώσει νέες εντολές στους οδηγούς για να ξαναέρθει το πρόγραμμα στα ίσα του. Τότε όντως μπορεί να κρατήσει τη σειρά 1 μέχρι τις 11:00 στην αφετηρία, να διώξει το 2 αμέσως , να κρατήσει το 3 μέχρι της 11:30 και να διώξει το 4 στις 11:15. Στον επόμενο κύκλο και ανάλογα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες θα κρατήσει και τα άλλα δύο οχήματα ώστε να ξαναμπούν στη σειρά τους.
Αυτό μπορεί να ακούγεται λάθος, όμως αν ένα όχημα κυκλοφορεί εκτός προγράμματος, δεν θα μπορέσει να γίνει η αλλαγή βάρδιας στο προβλεπόμενο σημείο, δεν θα βγεί το διάλειμμα του οδηγού κλπ.
Γι αυτό βλέπεις συχνά να μην βγαίνουν σωστά τα δρομολόγια και να αράζουν οχήματα στις αφετηρίες, ενώ η "πορεία διαμαρτυρίας" έχει τελειώσει ήδη εδώ και δύο ώρες.
Επίσης, λογικό είναι ότι οι μεγάλες γραμμές σε μήκος έχουν μεγαλύτερο πρόβλημα απ' ότι οι μικρές.