Δημοσιεύσεις: 63
Θέματα: 3
Εγγραφή: 19-06-2020
Με βάση τις ενημερώσεις από τα διάφορα ειδησεογραφικά καθώς και τα εξειδικευμένα sites (ypodomes , metafores κ.α.), μπορεί να σχηματιστεί μία γνώμη ότι η τρέχουσα διακυβέρνηση των υπουργείων είναι εστιασμένη στα έργα που προσφέρουν εργασία σε ιδιωτικές εταιρίες. Μέσω της ανάθεση των έργων (με ή και χωρίς διαγωνισμό) η πολιτεία εξασφαλίζει ένα συνδυασμό χαμηλού κόστους – ποιότητας και χωρίς να αναλαμβάνει νέα επιπλέον σταθερά κόστη.
Με αυτό τον γνώμονα, βλέπουμε νέα έργα υποδομών, όπως η νέα γραμμή μετρό, η νέες γραμμές της ΕΡΓΟΣΕ, οι νέες οδικές αρτηρίες.
Οι αστικές συγκοινωνίες έχουν όμως και ένα κοινωνικό ρόλο. Δεν είναι μία κερδοσκοπική επιχείρηση που πρέπει να κερδοφορεί για να επιβιώνει. Για να εξυπηρετούνται όλο και περισσότερες περιοχές υπάρχουν πολλές ζημιογόνες γραμμές που όμως πρέπει να λειτουργούν. Όσο υπάρχει αυτός ο κοινωνικός χαρακτήρας θα πρέπει να υπάρχει το κράτος που τις συντηρεί και αυτό θα το κάνει με κόστος, είτε εσωτερικό (ΟΣΥ) είτε εξωτερικό (ΚΤΕΛ) με επόπτη τον ΟΑΣΑ.
Ένα επιπλέον παράδειγμα πάντως είναι οι σταθερές συγκοινωνίες όπου βλέπουμε ανάπτυξη με νέες γραμμές και σταθμούς αλλά στην καθημερινή λειτουργία η ποιότητα υπηρεσιών είναι κατώτερη και των αναγκαίων και των ανακοινωμένων. Εδώ και η δημόσια ΣΤΑΣΥ και η ιδιωτική HELLENIC TRAIN δεν καταφέρνουν να προσφέρουν τα προσδοκόμενα.
Νέο παράδειγμα είναι η απελευθέρωση των υπεραστικών συγκοινωνιών που θα φέρει νέα δυναμική στην αγορά.
Δημοσιεύσεις: 171
Θέματα: 3
Εγγραφή: 28-10-2021
(15-07-2024, 12:01 PM)MrVanHool Έγραψε: Μα συζητάμε για ευθύνες και ζητάμε να τιμωρείται μόνο ο κακός ιδιώτης και όχι η κακία δημόσια εταιρεία. Ίσως η τιμωρία της κακιάς δημόσιας εταιρείας είναι πως έχασε το μονοπώλιο (όπως προανέφερε ο Αντώνης) και ένα κομμάτι του έργου το έδωσαν αλλού. Αλλά και πάλι δεν βλέπω να βάζει μυαλό..
Τώρα ως προς τα εσωτερικά, αρχικά στο τελείωμα της Λενορμαν ολοι χρησιμοποιούν τις 2 αριστερές λωρίδες για αριστερά και την μια που μένει για ευθεία ή δεξιά. Δεν εμποδίζει κανέναν, αντίθετα με το να είσαι αριστερά αλλά να πρέπει να πιάσεις δεξιά για την στάση "Μεταξουργείο" επί της Αχιλλέως, υπάρχει το ενδεχόμενο να κλείσεις και τις δύο λωρίδες της Αχιλλέως.
Τα ωράρια εργασίας είναι επιλογή της πλειοψηφίας των οδηγών για να σπάσουν οι κατσαρές (εκτός από τις διακοπές κατσαρές που υφίστανται κανονικά) και να πληρώνονται παραπάνω, αφού τα ΚΤΕΛ πληρώνουν κοντά στα 14 ευρώ μεικτά την ώρα!
Είναι μάταιο να προσπαθείς να βρεις κάτι να πεις για τα ΚΤΕΛ που κάνουν ένα καλό έργο (με λάθη φυσικά). Αν σκεφτούμε πως τα ΚΤΕΛ ήρθαν από την ανεπάρκεια της ΟΣΥ και όπως είπες η ΟΣΥ είναι δημόσιο άρα ποτέ δεν θα τιμωρηθεί κανείς, τότε να κλείσει τελείως η ΟΣΥ, να έρθουν μόνο ιδιώτες που τουλάχιστον έστω και με καθυστέρηση θα τιμωρούνται.
Οπότε αντί να προσπαθούμε να βρούμε λάθη στον άλλο, ας δούμε πως μπορεί ρεαλιστικά να γίνει η συγκοινωνία καλύτερη αύριο. Η Πολιτεία δεν θα αλλάξει ουσιαστικά, άρα τι κάνουμε εμείς από το κομμάτι που είμαστε ο καθένας; Εμένα πάντως προτεραιότητα μου δεν είναι να στηλιτεύω τον γείτονα, όσο κι αν αυτός το κάνει διαρκώς. Προτεραιότητα μου είναι να φτιάξουμε την καμμενη γη της Αττικής και την αδιαφορία παλαιότερα της ΟΣΥ που βρήκαμε σε όσες γραμμές έχουμε αναλάβει. Και το έργο είναι τεράστιο και με αποτελέσματα που μας δικαιώνουν σε όλους. Δεν στέκει αυτό που μου λες για το Μεταξουργείο την στάση στην Αχιλλέως...μια χαρά την πιάνει το τρόλεϊ ... Όπως και δεν αφήνει το 051 που κάνει παρανομία να πάει από δεξιά αριστερά και καλά κάνει
Δημοσιεύσεις: 1.242
Θέματα: 4
Εγγραφή: 01-01-2015
(15-07-2024, 01:13 PM)Mrtrolleibus Έγραψε: Δεν στέκει αυτό που μου λες για το Μεταξουργείο την στάση στην Αχιλλέως...μια χαρά την πιάνει το τρόλεϊ ... Όπως και δεν αφήνει το 051 που κάνει παρανομία να πάει από δεξιά αριστερά και καλά κάνει Μετά από όλα αυτά και αυτό, δεν υπάρχει κάτι άλλο να πούμε.. ΖΗΤΩ Η ΟΣΥ λοιπόν!! Καλή συνέχεια!
Μετά από κάποια χρόνια..
Και όπως λέει και η Ελένη, για όσους δεν με ξέρετε : ''Την άποψή μου, στα ίσια εγώ την λέω.. ''
Δημοσιεύσεις: 1.205
Θέματα: 96
Εγγραφή: 12-10-2009
Προσοχή στους χαρακτηρισμούς παρακαλώ.
Δημοσιεύσεις: 1.215
Θέματα: 7
Εγγραφή: 13-11-2009
(15-07-2024, 04:21 PM)MrVanHool Έγραψε: Μετά από όλα αυτά και αυτό, δεν υπάρχει κάτι άλλο να πούμε.. ΖΗΤΩ Η ΟΣΥ λοιπόν!! Καλή συνέχεια!
Δεν πιστεύω ότι υπάρχει κανένας που να λέει "ζήτω η ΟΣΥ - κάτω τα ΚΤΕΛ". Όλους μας ενδιαφέρει ένα πράγμα : να λειτουργεί σωστά η δημόσια συγκοινωνία. Δυστυχώς δόθηκαν πολύ κακά δείγματα γραφής από το ΚΤΕΛ Αττικής στα Μεσόγεια και ο μέσος επιβάτης δεν ξέρει, ούτε διακρίνει το ΚΤΕΛ Κορινθίας από το ΚΤΕΛ Αττικής. Έπρεπε να έχουν ξηλωθεί οι τελευταίοι από τον πρώτο χρόνο.
Ας μην ξεχνάμε ότι σήμερα η ΟΣΥ επιβαρύνεται με έργο που ήταν συμβατική υποχρέωση των ΚΤΕΛ Αττικής (122, 171) και δίνει κάθε μέρα 15 νταλίκες στην παραλιακή (που δεν της περισσεύουν).
Όλα αυτά θέλουν πολύ κόπο για να μαζευτούν και να αποδείξετε ότι έχετε καλύτερη παροχή υπηρεσίας. Αντιθέτως, η δουλειά σας στα βόρεια προάστια και ειδικά στον Κηφισό, είναι εμφανέστατη.
Η πλειοψηφία των οδηγών της ΟΣΥ κάνει ακριβώς αυτό για το οποίο έχει προσληφθεί : εκτελεί τα δρομολόγια που έχει χρεωθεί στους χρόνους που δίνει η υπηρεσία. Τα φαινόμενα των "απροσάρμοστων" είναι συγκεκριμένα, αλλά έτσι συμβαίνει σε κάθε εταιρεία. Τα υπόλοιπα (πολιτικά παιχνίδια, συνδικαλιστικοί λεονταρισμοί, μεταθέσεις, μετακινήσεις, αβαρίες στις προμήθειες, πατροναρισμοί) είναι παθογένειες του δημοσίου. Σε σχέση με άλλες υπηρεσίες όμως (πχ ΝΠΔΔ των δήμων) η ΟΣΥ μοιάζει ελβετικό ρολόϊ ...
Προσπάθειες πρόσληψης προσωπικού εκ μέρους της ΟΣΥ έγιναν. Όμως, τα 3/4 των οδηγών που προσλήφθηκαν, αφού "χασομέρησαν" στην εκπαίδευση και στέρησαν πόρους από την εταιρεία, εν τέλει παραιτήθηκαν. Είναι κοινωνικό φαινόμενο πλέον. Οι νεώτεροι δεν "αντέχουν" διότι είναι καλομαθημένοι. Μόλις καταλάβουν ότι το ξυπνητήρι χτυπάει στις 3 το πρωϊ, ότι δεν θα ξανακάνουν Κυριακή, Πάσχα, Δεκαπενταύγουστο στο σπίτι τους ή στο χωριό τους, λακίζουν. Το ίδιο πρόβλημα, εικάζω, υπάρχει και στα ΚΤΕΛ. Όλοι έχουν μάθει στο εφήμερο κέδρος ( πχ Wolt efood κλπ) και κανένας δεν σκέφτεται μακροπρόθεσμα. Σημεία των καιρών...
Στο τέλος της ημέρας οι οδηγοί (και οι τεχνικοί) είτε των ΚΤΕΛ, είτε της ΟΣΥ είναι απλοί άνθρωποι του μόχθου και μάλιστα με αμοιβές που είναι αντικειμενικά χαμηλές σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Το 2021, όταν δόθηκαν οι περιφερειακές γραμμές στα ΚΤΕΛ και υπήρχε καλύτερη επάρκεια προσωπικού στην ΟΣΥ, πολλές γραμμές των ΟΣΥ είδαν θεαματική αύξηση στη συχνότητα. Δυστυχώς το αφήγημα άντεξε ούτε ένα έτος ...
Δεν μιλώ για τα τρόλλεϋ, εκεί η εγκατάλειψη έχει σαφώς πολιτικό πρόσημο.
Κοινώς, ας δούμε τί έχει να δώσει με αλληλοσυμπλήρωση ο ένας φορέας στον άλλο και οι δύο στον επιβάτη.
Δημοσιεύσεις: 69
Θέματα: 5
Εγγραφή: 18-09-2009
(16-07-2024, 11:01 AM)Citaro Έγραψε: Δεν πιστεύω ότι υπάρχει κανένας που να λέει "ζήτω η ΟΣΥ - κάτω τα ΚΤΕΛ". Όλους μας ενδιαφέρει ένα πράγμα : να λειτουργεί σωστά η δημόσια συγκοινωνία. Δυστυχώς δόθηκαν πολύ κακά δείγματα γραφής από το ΚΤΕΛ Αττικής στα Μεσόγεια και ο μέσος επιβάτης δεν ξέρει, ούτε διακρίνει το ΚΤΕΛ Κορινθίας από το ΚΤΕΛ Αττικής. Έπρεπε να έχουν ξηλωθεί οι τελευταίοι από τον πρώτο χρόνο.
Ας μην ξεχνάμε ότι σήμερα η ΟΣΥ επιβαρύνεται με έργο που ήταν συμβατική υποχρέωση των ΚΤΕΛ Αττικής (122, 171) και δίνει κάθε μέρα 15 νταλίκες στην παραλιακή (που δεν της περισσεύουν).
Όλα αυτά θέλουν πολύ κόπο για να μαζευτούν και να αποδείξετε ότι έχετε καλύτερη παροχή υπηρεσίας. Αντιθέτως, η δουλειά σας στα βόρεια προάστια και ειδικά στον Κηφισό, είναι εμφανέστατη.
Η πλειοψηφία των οδηγών της ΟΣΥ κάνει ακριβώς αυτό για το οποίο έχει προσληφθεί : εκτελεί τα δρομολόγια που έχει χρεωθεί στους χρόνους που δίνει η υπηρεσία. Τα φαινόμενα των "απροσάρμοστων" είναι συγκεκριμένα, αλλά έτσι συμβαίνει σε κάθε εταιρεία. Τα υπόλοιπα (πολιτικά παιχνίδια, συνδικαλιστικοί λεονταρισμοί, μεταθέσεις, μετακινήσεις, αβαρίες στις προμήθειες, πατροναρισμοί) είναι παθογένειες του δημοσίου. Σε σχέση με άλλες υπηρεσίες όμως (πχ ΝΠΔΔ των δήμων) η ΟΣΥ μοιάζει ελβετικό ρολόϊ ...
Προσπάθειες πρόσληψης προσωπικού εκ μέρους της ΟΣΥ έγιναν. Όμως, τα 3/4 των οδηγών που προσλήφθηκαν, αφού "χασομέρησαν" στην εκπαίδευση και στέρησαν πόρους από την εταιρεία, εν τέλει παραιτήθηκαν. Είναι κοινωνικό φαινόμενο πλέον. Οι νεώτεροι δεν "αντέχουν" διότι είναι καλομαθημένοι. Μόλις καταλάβουν ότι το ξυπνητήρι χτυπάει στις 3 το πρωϊ, ότι δεν θα ξανακάνουν Κυριακή, Πάσχα, Δεκαπενταύγουστο στο σπίτι τους ή στο χωριό τους, λακίζουν. Το ίδιο πρόβλημα, εικάζω, υπάρχει και στα ΚΤΕΛ. Όλοι έχουν μάθει στο εφήμερο κέδρος ( πχ Wolt efood κλπ) και κανένας δεν σκέφτεται μακροπρόθεσμα. Σημεία των καιρών...
Στο τέλος της ημέρας οι οδηγοί (και οι τεχνικοί) είτε των ΚΤΕΛ, είτε της ΟΣΥ είναι απλοί άνθρωποι του μόχθου και μάλιστα με αμοιβές που είναι αντικειμενικά χαμηλές σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Το 2021, όταν δόθηκαν οι περιφερειακές γραμμές στα ΚΤΕΛ και υπήρχε καλύτερη επάρκεια προσωπικού στην ΟΣΥ, πολλές γραμμές των ΟΣΥ είδαν θεαματική αύξηση στη συχνότητα. Δυστυχώς το αφήγημα άντεξε ούτε ένα έτος ...
Δεν μιλώ για τα τρόλλεϋ, εκεί η εγκατάλειψη έχει σαφώς πολιτικό πρόσημο.
Κοινώς, ας δούμε τί έχει να δώσει με αλληλοσυμπλήρωση ο ένας φορέας στον άλλο και οι δύο στον επιβάτη. Το πρόβλημα της ΟΣΥ είναι λοιπόν οι 15 νταλίκες του 122 και του 171 που έχουν τινάξει τον προγραμματισμό στον αέρα;; Στην παρομοίωση με το ελβετικό ρολόι θα συμφωνήσω, με τη διευκρίνιση ότι φαίνονται να λείπουν μερικά γρανάζια και γι αυτό έχει γραμμές-«κορμούς» με 40λεπτη συχνότητα, τοπικά που περνάνε ανά δίωρο, και τρόλει-φαντάσματα (και τα τρόλει στην ΟΣΥ ανήκουν, αν και φαίνεται να το έχει ξεχάσει η εταιρία). Δε μπορεί να είναι για όλα η δικαιολογία «δε βρίσκουμε προσωπικό». Κι άλλες συγκοινωνιακές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εύρεση προσωπικού, όμως παρέχουν συγκοινωνία με αξιοπρεπείς συχνότητες που δεν απευθύνεται μόνο σε αυτούς που κυριολεκτικά δεν έχουν άλλη επιλογή. Όσον αφορά το μισθολογικό, οι μισθοί είναι όντως χαμηλοί, αλλά αυτό δεν αφορά μόνο τους οδηγούς ή μόνο τη συγκοινωνία. Δυστυχώς η έλλειψη πόρων στη μεταμνημονιακή Ελλάδα αφορά όλους.
Δημοσιεύσεις: 1.215
Θέματα: 7
Εγγραφή: 13-11-2009
(16-07-2024, 12:40 PM)420 Peiraias - Agia Paraskevi Έγραψε: Το πρόβλημα της ΟΣΥ είναι λοιπόν οι 15 νταλίκες του 122 και του 171 που έχουν τινάξει τον προγραμματισμό στον αέρα;; Στην παρομοίωση με το ελβετικό ρολόι θα συμφωνήσω, με τη διευκρίνιση ότι φαίνονται να λείπουν μερικά γρανάζια και γι αυτό έχει γραμμές-«κορμούς» με 40λεπτη συχνότητα, τοπικά που περνάνε ανά δίωρο, και τρόλει-φαντάσματα (και τα τρόλει στην ΟΣΥ ανήκουν, αν και φαίνεται να το έχει ξεχάσει η εταιρία). Δε μπορεί να είναι για όλα η δικαιολογία «δε βρίσκουμε προσωπικό». Κι άλλες συγκοινωνιακές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εύρεση προσωπικού, όμως παρέχουν συγκοινωνία με αξιοπρεπείς συχνότητες που δεν απευθύνεται μόνο σε αυτούς που κυριολεκτικά δεν έχουν άλλη επιλογή. Όσον αφορά το μισθολογικό, οι μισθοί είναι όντως χαμηλοί, αλλά αυτό δεν αφορά μόνο τους οδηγούς ή μόνο τη συγκοινωνία. Δυστυχώς η έλλειψη πόρων στη μεταμνημονιακή Ελλάδα αφορά όλους.
H OΣΥ δεν έχει το αυτεξούσιο και αυτό είναι το πρόβλημα κάθε δημόσιου νομικού προσώπου. Το αν θα πάρει προσωπικό, τί προσωπικό και πόσο θα αμείβεται, το κανονίζει το Υπουργείο με τους εκάστοτε πολιτικούς προϊσταμένους του.
Και τολμώ να πώ ότι ναι, δεν φταίει μόνο η έλλειψη προκήρυξης θέσεων. Τόσους οδηγούς ξέρω, όλοι το ίδιο μου μεταφέρουν : προσέλαβαν 250 άτομα το 2021 - 22, τους εκπαίδευσαν και στο τέλος τα 3/4 έφυγαν. Γιατί;;
Οι αμοιβές είναι γενικά χαμηλές στην Ελλάδα όμως υπάρχουν πολλοί κλάδοι που δίνουν ευκαιρίες. Γι' αυτό στάθηκα στο παράδειγμα της Wolt και του efood. 2,80€ η παραγγελία. Βγαίνεις όσο θέλεις, όποτε θέλεις και δουλεύεις όσο αντέχεις και όσο μπορείς. Στην ΟΣΥ μπαίνεις με 850€ και μαζί με τα ρεπό και τα νυχτερινά, ζήτημα να ξεπεράσεις τα 1050 - 1100 €. Αν πάλι πας by the book με πενθήμερο (που δεν θα σε αφήσουν αλλά λέμε τώρα), θα μείνεις με 900-950€. Ποιός να έρθει και γιατί να έρθει, όταν μάλιστα δεν μπορεί να κάνει δεύτερη δουλειά λόγω των ακατάστατων ωραρίων;
Φτάσαμε από το ένα άκρο στο άλλο. Να πληρώσουμε υπηρεσίες δεν θέλουμε, αλλά όταν λείπουν πάλι δεν μας αρέσει. Την δεκαπενταετία 1995 - 2010 δεν υπήρχε γραμμή που να μην περνούσε λεωφορείο το πολύ στο μισάωρο (και αυτό Κυριακή πρωί). Τότε, πώς υπήρχαν οδηγοί και οχήματα;
Δημοσιεύσεις: 171
Θέματα: 3
Εγγραφή: 28-10-2021
(16-07-2024, 01:13 PM)Citaro Έγραψε: H OΣΥ δεν έχει το αυτεξούσιο και αυτό είναι το πρόβλημα κάθε δημόσιου νομικού προσώπου. Το αν θα πάρει προσωπικό, τί προσωπικό και πόσο θα αμείβεται, το κανονίζει το Υπουργείο με τους εκάστοτε πολιτικούς προϊσταμένους του.
Και τολμώ να πώ ότι ναι, δεν φταίει μόνο η έλλειψη προκήρυξης θέσεων. Τόσους οδηγούς ξέρω, όλοι το ίδιο μου μεταφέρουν : προσέλαβαν 250 άτομα το 2021 - 22, τους εκπαίδευσαν και στο τέλος τα 3/4 έφυγαν. Γιατί;;
Οι αμοιβές είναι γενικά χαμηλές στην Ελλάδα όμως υπάρχουν πολλοί κλάδοι που δίνουν ευκαιρίες. Γι' αυτό στάθηκα στο παράδειγμα της Wolt και του efood. 2,80€ η παραγγελία. Βγαίνεις όσο θέλεις, όποτε θέλεις και δουλεύεις όσο αντέχεις και όσο μπορείς. Στην ΟΣΥ μπαίνεις με 850€ και μαζί με τα ρεπό και τα νυχτερινά, ζήτημα να ξεπεράσεις τα 1050 - 1100 €. Αν πάλι πας by the book με πενθήμερο (που δεν θα σε αφήσουν αλλά λέμε τώρα), θα μείνεις με 900-950€. Ποιός να έρθει και γιατί να έρθει, όταν μάλιστα δεν μπορεί να κάνει δεύτερη δουλειά λόγω των ακατάστατων ωραρίων;
Φτάσαμε από το ένα άκρο στο άλλο. Να πληρώσουμε υπηρεσίες δεν θέλουμε, αλλά όταν λείπουν πάλι δεν μας αρέσει. Την δεκαπενταετία 1995 - 2010 δεν υπήρχε γραμμή που να μην περνούσε λεωφορείο το πολύ στο μισάωρο (και αυτό Κυριακή πρωί). Τότε, πώς υπήρχαν οδηγοί και οχήματα; Να συμπληρώσω 950 που λες σε 12 μισθούς. Δώρα δεν υπάρχουν
Δημοσιεύσεις: 201
Θέματα: 1
Εγγραφή: 11-10-2009
(16-07-2024, 01:34 PM)Mrtrolleibus Έγραψε: Να συμπληρώσω 950 που λες σε 12 μισθούς. Δώρα δεν υπάρχουν Οι μισθοί αυτοί είναι ανάλογοι σε όλο τον δημόσιο τομέα., το έχουμε ξανασυζητήσει.
Δημοσιεύσεις: 30
Θέματα: 0
Εγγραφή: 05-08-2023
(16-07-2024, 05:46 PM)antonis Έγραψε: Οι μισθοί αυτοί είναι ανάλογοι σε όλο τον δημόσιο τομέα., το έχουμε ξανασυζητήσει. Ανεξάρτητα από αυτό, από ότι φαίνεται δεν είναι αρκετοί. Εκτός αν η λύση στην έλλειψη των οδηγών είναι να λέμε στην νέα γενιά να "γίνουν σκληραγωγημενοι" και να "πληρώνονται όπως όλοι οι άλλοι " που πέρα από ανάλυση καφενείου, φαίνεται να είναι και η ζημιογόνα φιλοσοφία του υπουργείου μεταφορών για την τελευταία δεκαετία.
|