Σε σχέση με τα προηγούμενα πόστ και με δεδομένο ότι η σημερινή δρομολόγηση τρόλλεϋ θέλει παρεμβάσεις λόγω αλληλοεπικαλύψεων και ελλιπούς συντονισμού, προτείνω το εξης νεο σχήμα γραμμών για τα τρόλλεϋ της ΑΘΗΝΑΣ :
1 ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑ- ΣΥΝΤΑΓΜΑ- ΚΑΛΛΙΘΕΑ- ΜΟΣΧΑΤΟ
Το τμήμα Αττική - Ομόνοια καταργείται ως παράλληλο του Μετρό. Συχνότητα αιχμής ανά 10-11' / άκρων ανά 25-30'. Συντονισμός δρομολογίων με το 5.
2 ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗ- ΠΑΓΚΡΑΤΙ- Ν. ΕΛΒΕΤΙΑ
Εξυπηρέτηση του κλάδου Βύρωνα αντί του 11 (που καταργείται). Συχνότητα αιχμής ανά 10' / άκρων ανά 25-30 (συγκρότημα με το 4).
3 ΠΛ. ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ- ΚΑΝΙΓΓΟΣ- Ν. ΨΥΧΙΚΟ με 18μετρα
Κάλυψη του τμήματος Ν. Ψυχικού αντί του 13 που καταργείται, με σκοπό την εξομάλυνση της εξυπηρέτησης (ενιαία συχνότητα - αρθρωτά οχήματα). Συχνότητα αιχμής ανά 5-6' / άκρων ανά 20'
4 ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗ- ΑΓ. ΑΡΤΕΜΙΟΣ- ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ
Ως έχει. Συχνότητα αιχμής ανά 10' / άκρων ανά 25-30 (συγκρότημα με το 2).
5 ΛΑΜΠΡΙΝΗ- ΚΟΥΚΑΚΙ- ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ
Ως έχει. Συχνότητα αιχμής ανά 10-11' / άκρων ανά 25-30'. Συντονισμός δρομολογίων με το 1.
6 ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ- Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ- ΚΟΚ. ΜΥΛΟΣ
Ως έχει. Συχνότητα αιχμής ανά 10' / άκρων ανά 25-30.
7 ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ- ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ- ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ
Νεα γραμμή (κυκλική) με αφετηρία το Γηροκομείο, κάθοδος Κηφισίας, δεξιά Αλεξάνδρας, αριστερά Πατησίων, δεξιά Σίνα (νέα εναέριος), δεξιά Πανεπιστημίου, δεξιά Πατησίων, δεξιά Αλεξάνδρας, αριστερά Κηφισίας.
Κατάργηση των σημερινών περιμετρικών 7 και 8.
Συχνότητα αιχμής 10' / άκρων 20'.
10 ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ- ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ- ΧΑΛΑΝΔΡΙ με 18μετρα.
Ως έχει. Συχνότητα αιχμής 10' / άκρων 25-30'.
12 ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ (ΑΓ. ΙΕΡΟΘΕΟΣ)- ΖΑΠΠΕΙΟ- ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ
Επέκταση μέχρι Παγκράτι/Καισαριανή και ανάληψη του κλάδου του σημερινού 2. Συχνότητα αιχμής 6-7' / άκρων 20'. Σημαντική βελτίωση της εξυπηρέτησης Παγκρατίου.
14 Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ- ΠΑΤΗΣΙΑ- ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ- ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ με 18μετρα.
Ανάληψη του κλάδου Ν. Φιλαδέλφειας - Ανω Πατησίων από το 3. Συχνότητα αιχμής 9' / άκρων 20'.
Οι σημερινές γραμμές 8, 11, 13 καταργούνται.
Οι γραμμές 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 24, 25 χωρίς τροποποιήσεις.
Με το παραπάνω σχήμα
- στρώνει η εξυπηρέτηση της Καλλιθέας, καθώς οι γραμμές 1/5 θα δουλεύουν με εναλλάξ δρομολόγια, άρα θα έχουμε διελεύεσεις ανά 5-6' και όχι όπως σήμερα που διέρχονται ακανόνιστα με κενά εως και 15-20' σε ώρες ημέρας.
- στρώνει η εξυπηρέτηση της Βασ. Σοφίας, όπου ισχύουν τα ίδια με την Καλλιθέα. Θα μείνει μόνο το 3, το οποίο όμως θα δουλεύει ανά 6' με αρθρωτά και θα παρέχει αξιόπιστη κάλυψη. σε αντίθεση με σήμερα που τα τρόλλευ των γραμμών 3,8,13 διέρχονται "ομαδόν" και αφήνουν κενά 20 λεπτών σε ώρες ημέρας.
- εκλογικεύεται η κάλυψη τμημάτων γραμμής με μικρότερο όγκο επιβατών (Λαμπρινή- Πατήσια, Φιλαδέλφεια- Πατήσια), ενώ αυξάνεται η εξυπηρέτηση εκεί που υπάρχει ανάγκη (Παγκράτι)
- βελτιώνεται η κάλυψη της Αλεξάνδρας, καθώς εισάγεται η νέα γραμμή 7, που επικεντρώνεται στην διαδρομή Αλεξάνδρας - Πολυτεχνείο- Ακαδημίας. Παράλληλα, εξοικονομούνται οχήματα από τον κλάδο Βασ. Σοφίας, που επικαλύπτεται από το Μετρό.
- καταργείται το τμήμα Αττική - Ομόνοια και διατηρείται μόνο ως υπηρεσιακή διαδρομή, καθώς τόσον η διαδρομή, όσο και οι στάσεις ταυτίζονται με αυτές του Μετρό και το επιβατικό κοινό του τρόλλεϋ είναι ελάχιστο.
- βελτιώνεται η εξυπηρέτηση της Πατησίων καθώς αντί των 4 γραμμών κέντρου (3,5,11,13) με ακανόνιστα δρομολόγια εισάγονται 3, εκ των οποίων η μία με αρθρωτά και συντονίζεται η διέλευσή τους, έτσι ώστε να διατηρείται συχνότητα 10λεπτη ακόμη και το πρωϊ της Κυριακής.
Τέλος, εξοικονομούνται 5-10 οχήματα σε σχέση με το σημερινό πλάνο λειτουργίας.
1 ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑ- ΣΥΝΤΑΓΜΑ- ΚΑΛΛΙΘΕΑ- ΜΟΣΧΑΤΟ
Το τμήμα Αττική - Ομόνοια καταργείται ως παράλληλο του Μετρό. Συχνότητα αιχμής ανά 10-11' / άκρων ανά 25-30'. Συντονισμός δρομολογίων με το 5.
2 ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗ- ΠΑΓΚΡΑΤΙ- Ν. ΕΛΒΕΤΙΑ
Εξυπηρέτηση του κλάδου Βύρωνα αντί του 11 (που καταργείται). Συχνότητα αιχμής ανά 10' / άκρων ανά 25-30 (συγκρότημα με το 4).
3 ΠΛ. ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗ- ΚΑΝΙΓΓΟΣ- Ν. ΨΥΧΙΚΟ με 18μετρα
Κάλυψη του τμήματος Ν. Ψυχικού αντί του 13 που καταργείται, με σκοπό την εξομάλυνση της εξυπηρέτησης (ενιαία συχνότητα - αρθρωτά οχήματα). Συχνότητα αιχμής ανά 5-6' / άκρων ανά 20'
4 ΑΝΩ ΚΥΨΕΛΗ- ΑΓ. ΑΡΤΕΜΙΟΣ- ΑΓ. ΙΩΑΝΝΗΣ
Ως έχει. Συχνότητα αιχμής ανά 10' / άκρων ανά 25-30 (συγκρότημα με το 2).
5 ΛΑΜΠΡΙΝΗ- ΚΟΥΚΑΚΙ- ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ
Ως έχει. Συχνότητα αιχμής ανά 10-11' / άκρων ανά 25-30'. Συντονισμός δρομολογίων με το 1.
6 ΙΠΠΟΚΡΑΤΟΥΣ- Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ- ΚΟΚ. ΜΥΛΟΣ
Ως έχει. Συχνότητα αιχμής ανά 10' / άκρων ανά 25-30.
7 ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ- ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ- ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ
Νεα γραμμή (κυκλική) με αφετηρία το Γηροκομείο, κάθοδος Κηφισίας, δεξιά Αλεξάνδρας, αριστερά Πατησίων, δεξιά Σίνα (νέα εναέριος), δεξιά Πανεπιστημίου, δεξιά Πατησίων, δεξιά Αλεξάνδρας, αριστερά Κηφισίας.
Κατάργηση των σημερινών περιμετρικών 7 και 8.
Συχνότητα αιχμής 10' / άκρων 20'.
10 ΤΖΙΤΖΙΦΙΕΣ- ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ- ΧΑΛΑΝΔΡΙ με 18μετρα.
Ως έχει. Συχνότητα αιχμής 10' / άκρων 25-30'.
12 ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ (ΑΓ. ΙΕΡΟΘΕΟΣ)- ΖΑΠΠΕΙΟ- ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ
Επέκταση μέχρι Παγκράτι/Καισαριανή και ανάληψη του κλάδου του σημερινού 2. Συχνότητα αιχμής 6-7' / άκρων 20'. Σημαντική βελτίωση της εξυπηρέτησης Παγκρατίου.
14 Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ- ΠΑΤΗΣΙΑ- ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ- ΓΗΡΟΚΟΜΕΙΟ με 18μετρα.
Ανάληψη του κλάδου Ν. Φιλαδέλφειας - Ανω Πατησίων από το 3. Συχνότητα αιχμής 9' / άκρων 20'.
Οι σημερινές γραμμές 8, 11, 13 καταργούνται.
Οι γραμμές 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 24, 25 χωρίς τροποποιήσεις.
Με το παραπάνω σχήμα
- στρώνει η εξυπηρέτηση της Καλλιθέας, καθώς οι γραμμές 1/5 θα δουλεύουν με εναλλάξ δρομολόγια, άρα θα έχουμε διελεύεσεις ανά 5-6' και όχι όπως σήμερα που διέρχονται ακανόνιστα με κενά εως και 15-20' σε ώρες ημέρας.
- στρώνει η εξυπηρέτηση της Βασ. Σοφίας, όπου ισχύουν τα ίδια με την Καλλιθέα. Θα μείνει μόνο το 3, το οποίο όμως θα δουλεύει ανά 6' με αρθρωτά και θα παρέχει αξιόπιστη κάλυψη. σε αντίθεση με σήμερα που τα τρόλλευ των γραμμών 3,8,13 διέρχονται "ομαδόν" και αφήνουν κενά 20 λεπτών σε ώρες ημέρας.
- εκλογικεύεται η κάλυψη τμημάτων γραμμής με μικρότερο όγκο επιβατών (Λαμπρινή- Πατήσια, Φιλαδέλφεια- Πατήσια), ενώ αυξάνεται η εξυπηρέτηση εκεί που υπάρχει ανάγκη (Παγκράτι)
- βελτιώνεται η κάλυψη της Αλεξάνδρας, καθώς εισάγεται η νέα γραμμή 7, που επικεντρώνεται στην διαδρομή Αλεξάνδρας - Πολυτεχνείο- Ακαδημίας. Παράλληλα, εξοικονομούνται οχήματα από τον κλάδο Βασ. Σοφίας, που επικαλύπτεται από το Μετρό.
- καταργείται το τμήμα Αττική - Ομόνοια και διατηρείται μόνο ως υπηρεσιακή διαδρομή, καθώς τόσον η διαδρομή, όσο και οι στάσεις ταυτίζονται με αυτές του Μετρό και το επιβατικό κοινό του τρόλλεϋ είναι ελάχιστο.
- βελτιώνεται η εξυπηρέτηση της Πατησίων καθώς αντί των 4 γραμμών κέντρου (3,5,11,13) με ακανόνιστα δρομολόγια εισάγονται 3, εκ των οποίων η μία με αρθρωτά και συντονίζεται η διέλευσή τους, έτσι ώστε να διατηρείται συχνότητα 10λεπτη ακόμη και το πρωϊ της Κυριακής.
Τέλος, εξοικονομούνται 5-10 οχήματα σε σχέση με το σημερινό πλάνο λειτουργίας.