17-11-2024, 11:31 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 18-11-2024, 03:48 PM από Crabman. Edited 3 times in total.)
Εγώ υποψιάζομαι ότι αφορά κυρίως την ανατολική και νοτιοανατολική Αττική. Πριν από κάποιο διάστημα, ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, είχε κάνει δηλώσεις για το θέμα. Δυστυχώς, δεν κατάφερα να βρω αυτές τις δηλώσεις τώρα, αλλά θυμάμαι ότι είχε αναφερθεί σε πέντε βασικά σημεία:
1. Ανάπτυξη αστικής συγκοινωνίας σε όλη την Περιφέρεια Αττικής.
2. Ταύτιση της περιοχής αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ με τα όρια της Περιφέρειας Αττικής. Μέχρι τώρα, η επίσημη περιοχή αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ είναι κάπως ασαφής, αφού θεωρητικά βασίζεται σε μια μίξη μεταξύ του Πολεοδομικού Συγκροτήματος και της Μητροπολιτικής Περιοχής.
3. Μετονομασία του ΟΑΣΑ σε "Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής" αντί για "Αθηνών", ώστε να αντανακλά καλύτερα τη γεωγραφική του κάλυψη και αρμοδιότητα.
4. Βελτιωμένη συνεργασία και εποπτεία του ΟΑΣΑ στο ΚΤΕΛ Αττικής. Παρόλο που το ΚΤΕΛ Αττικής στα χαρτία υποτίθεται πως υπάγεται στον έλεγχο του ΟΑΣΑ (ως ΕΠΣΕ* εντός των ορίων του), πρέπει να υπάρξει ουσιαστικότερη εμπλοκή του ΟΑΣΑ στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του συγκοινωνιακού έργου στις περιαστικές και περιφερειακές γραμμές εντός Αττικής που εκτελούν, όπως εκτελούν, τα ΚΤΕΛ Αττικής.
5. Κάτι παρόμοιο με τα ΚΤΕΛ σε ό,τι αφορά προαστιακά σιδηροδρομικά δρομολόγια, ΟΣΕ και Hellenic Train. (Ίσως αντί να καθορίζει ο ΟΣΕ το συγκοινωνιακό έργο, να το ορίζει ο ΟΑΣΑ ή η εκάστοτε περιφερειακή συγκοινωνιακή αρχή.)
Προσωπικά, συμφωνώ απόλυτα με αυτές τις ιδέες. Κάθε Περιφέρεια (ή Περιφερειακή Ενότητα αναλόγως την περίπτωση) χρειάζεται να έχει μια ενιαία Αρχή Μεταφορών. Όλες οι Περιφερειακές Αρχές Μεταφορών μέσω συνεργασιών και διαλειτουργιών μπορούν να κάνουν «θαύματα» τα οποία θα κάνουν τις μεταφορές εντός Ελλάδος πολύ πιο εύκολες και ελκυστικές, με προνόμια σε ό,τι αφορά χρήση MMM έναντι ΙΧ, αποκέντρωση και εσωτερικό τουρισμό. Αυτό κάνουν όλες οι αναπτυγμένες χώρες (βλέπε Γερμανία και D-Ticket). Η δημιουργία ενός ενιαίου Περιφερειακού Συγκοινωνιακού Φορέα, όπως ο ΟΑΣΑ, ο οποίος θα είναι αρμόδιος για όλες τις επιβατικές μεταφορές εντός της Περιφέρειας (οδικές και σιδηροδρομικές), θα μπορούσε να φέρει πολλές βελτιώσεις, εφόσον λειτουργήσει σωστά, όπως ενδεικτικά:
- Πιο σωστά δρομολόγια και κυρίως καλύτερο συντονισμό των ΜΜΜ.
- Ενίσχυση συμπληρωματικότητας μεταξύ των διαφορετικών μέσων μεταφοράς.
- Πιο εύκολες και αποδοτικές μετακινήσεις, με συνδυασμένες διαδρομές και διαλειτουργικότητα.
- Ενιαία τιμολογιακή πολιτική και εύκολο-ξεκάθαρο σύστημα κομίστρου (ίσως και ζωνικό).
- Ενιαίοι Χάρτες, διαγράμματα και εφαρμογές του συγκοινωνιακού δικτύου.
- Καλύτερη πληροφόρηση για το επιβατικό κοινό.
Όλα αυτά βέβαια μόνο άμα υπάρχει όντως θέληση και μεράκι από κάποιους.
1. Ανάπτυξη αστικής συγκοινωνίας σε όλη την Περιφέρεια Αττικής.
2. Ταύτιση της περιοχής αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ με τα όρια της Περιφέρειας Αττικής. Μέχρι τώρα, η επίσημη περιοχή αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ είναι κάπως ασαφής, αφού θεωρητικά βασίζεται σε μια μίξη μεταξύ του Πολεοδομικού Συγκροτήματος και της Μητροπολιτικής Περιοχής.
3. Μετονομασία του ΟΑΣΑ σε "Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής" αντί για "Αθηνών", ώστε να αντανακλά καλύτερα τη γεωγραφική του κάλυψη και αρμοδιότητα.
4. Βελτιωμένη συνεργασία και εποπτεία του ΟΑΣΑ στο ΚΤΕΛ Αττικής. Παρόλο που το ΚΤΕΛ Αττικής στα χαρτία υποτίθεται πως υπάγεται στον έλεγχο του ΟΑΣΑ (ως ΕΠΣΕ* εντός των ορίων του), πρέπει να υπάρξει ουσιαστικότερη εμπλοκή του ΟΑΣΑ στο σχεδιασμό και την υλοποίηση του συγκοινωνιακού έργου στις περιαστικές και περιφερειακές γραμμές εντός Αττικής που εκτελούν, όπως εκτελούν, τα ΚΤΕΛ Αττικής.
5. Κάτι παρόμοιο με τα ΚΤΕΛ σε ό,τι αφορά προαστιακά σιδηροδρομικά δρομολόγια, ΟΣΕ και Hellenic Train. (Ίσως αντί να καθορίζει ο ΟΣΕ το συγκοινωνιακό έργο, να το ορίζει ο ΟΑΣΑ ή η εκάστοτε περιφερειακή συγκοινωνιακή αρχή.)
Προσωπικά, συμφωνώ απόλυτα με αυτές τις ιδέες. Κάθε Περιφέρεια (ή Περιφερειακή Ενότητα αναλόγως την περίπτωση) χρειάζεται να έχει μια ενιαία Αρχή Μεταφορών. Όλες οι Περιφερειακές Αρχές Μεταφορών μέσω συνεργασιών και διαλειτουργιών μπορούν να κάνουν «θαύματα» τα οποία θα κάνουν τις μεταφορές εντός Ελλάδος πολύ πιο εύκολες και ελκυστικές, με προνόμια σε ό,τι αφορά χρήση MMM έναντι ΙΧ, αποκέντρωση και εσωτερικό τουρισμό. Αυτό κάνουν όλες οι αναπτυγμένες χώρες (βλέπε Γερμανία και D-Ticket). Η δημιουργία ενός ενιαίου Περιφερειακού Συγκοινωνιακού Φορέα, όπως ο ΟΑΣΑ, ο οποίος θα είναι αρμόδιος για όλες τις επιβατικές μεταφορές εντός της Περιφέρειας (οδικές και σιδηροδρομικές), θα μπορούσε να φέρει πολλές βελτιώσεις, εφόσον λειτουργήσει σωστά, όπως ενδεικτικά:
- Πιο σωστά δρομολόγια και κυρίως καλύτερο συντονισμό των ΜΜΜ.
- Ενίσχυση συμπληρωματικότητας μεταξύ των διαφορετικών μέσων μεταφοράς.
- Πιο εύκολες και αποδοτικές μετακινήσεις, με συνδυασμένες διαδρομές και διαλειτουργικότητα.
- Ενιαία τιμολογιακή πολιτική και εύκολο-ξεκάθαρο σύστημα κομίστρου (ίσως και ζωνικό).
- Ενιαίοι Χάρτες, διαγράμματα και εφαρμογές του συγκοινωνιακού δικτύου.
- Καλύτερη πληροφόρηση για το επιβατικό κοινό.
Όλα αυτά βέβαια μόνο άμα υπάρχει όντως θέληση και μεράκι από κάποιους.
Σύναψη:*ΕΠΣΕ = Εταιρείες Παροχής Συγκοινωνιακού Έργου
« Για την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου ο ΟΑΣΑ συμβάλλεται με τις Εταιρείες Παροχής Συγκοινωνιακού Έργου (ΕΠΣΕ), ενώ στις αρμοδιότητες του περιλαμβάνεται ο έλεγχος και η επίβλεψη όλων των ΕΠΣΕ είτε είναι δημόσιοι (ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, συγκοινωνίες των ΟΤΑ), είτε ιδωτικοί (Συγκοινωνίες ΑΕ, ΚΤΕΛ Αττικής, Hellenic Train, κλπ.) στις οποίες έχει αναθέσει συγκεκριμένο συγκοινωνιακό έργο.»