16-07-2024, 12:40 PM
(16-07-2024, 11:01 AM)Citaro Έγραψε: Δεν πιστεύω ότι υπάρχει κανένας που να λέει "ζήτω η ΟΣΥ - κάτω τα ΚΤΕΛ". Όλους μας ενδιαφέρει ένα πράγμα : να λειτουργεί σωστά η δημόσια συγκοινωνία. Δυστυχώς δόθηκαν πολύ κακά δείγματα γραφής από το ΚΤΕΛ Αττικής στα Μεσόγεια και ο μέσος επιβάτης δεν ξέρει, ούτε διακρίνει το ΚΤΕΛ Κορινθίας από το ΚΤΕΛ Αττικής. Έπρεπε να έχουν ξηλωθεί οι τελευταίοι από τον πρώτο χρόνο.Το πρόβλημα της ΟΣΥ είναι λοιπόν οι 15 νταλίκες του 122 και του 171 που έχουν τινάξει τον προγραμματισμό στον αέρα;; Στην παρομοίωση με το ελβετικό ρολόι θα συμφωνήσω, με τη διευκρίνιση ότι φαίνονται να λείπουν μερικά γρανάζια και γι αυτό έχει γραμμές-«κορμούς» με 40λεπτη συχνότητα, τοπικά που περνάνε ανά δίωρο, και τρόλει-φαντάσματα (και τα τρόλει στην ΟΣΥ ανήκουν, αν και φαίνεται να το έχει ξεχάσει η εταιρία). Δε μπορεί να είναι για όλα η δικαιολογία «δε βρίσκουμε προσωπικό». Κι άλλες συγκοινωνιακές επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εύρεση προσωπικού, όμως παρέχουν συγκοινωνία με αξιοπρεπείς συχνότητες που δεν απευθύνεται μόνο σε αυτούς που κυριολεκτικά δεν έχουν άλλη επιλογή. Όσον αφορά το μισθολογικό, οι μισθοί είναι όντως χαμηλοί, αλλά αυτό δεν αφορά μόνο τους οδηγούς ή μόνο τη συγκοινωνία. Δυστυχώς η έλλειψη πόρων στη μεταμνημονιακή Ελλάδα αφορά όλους.
Ας μην ξεχνάμε ότι σήμερα η ΟΣΥ επιβαρύνεται με έργο που ήταν συμβατική υποχρέωση των ΚΤΕΛ Αττικής (122, 171) και δίνει κάθε μέρα 15 νταλίκες στην παραλιακή (που δεν της περισσεύουν).
Όλα αυτά θέλουν πολύ κόπο για να μαζευτούν και να αποδείξετε ότι έχετε καλύτερη παροχή υπηρεσίας. Αντιθέτως, η δουλειά σας στα βόρεια προάστια και ειδικά στον Κηφισό, είναι εμφανέστατη.
Η πλειοψηφία των οδηγών της ΟΣΥ κάνει ακριβώς αυτό για το οποίο έχει προσληφθεί : εκτελεί τα δρομολόγια που έχει χρεωθεί στους χρόνους που δίνει η υπηρεσία. Τα φαινόμενα των "απροσάρμοστων" είναι συγκεκριμένα, αλλά έτσι συμβαίνει σε κάθε εταιρεία. Τα υπόλοιπα (πολιτικά παιχνίδια, συνδικαλιστικοί λεονταρισμοί, μεταθέσεις, μετακινήσεις, αβαρίες στις προμήθειες, πατροναρισμοί) είναι παθογένειες του δημοσίου. Σε σχέση με άλλες υπηρεσίες όμως (πχ ΝΠΔΔ των δήμων) η ΟΣΥ μοιάζει ελβετικό ρολόϊ ...
Προσπάθειες πρόσληψης προσωπικού εκ μέρους της ΟΣΥ έγιναν. Όμως, τα 3/4 των οδηγών που προσλήφθηκαν, αφού "χασομέρησαν" στην εκπαίδευση και στέρησαν πόρους από την εταιρεία, εν τέλει παραιτήθηκαν. Είναι κοινωνικό φαινόμενο πλέον. Οι νεώτεροι δεν "αντέχουν" διότι είναι καλομαθημένοι. Μόλις καταλάβουν ότι το ξυπνητήρι χτυπάει στις 3 το πρωϊ, ότι δεν θα ξανακάνουν Κυριακή, Πάσχα, Δεκαπενταύγουστο στο σπίτι τους ή στο χωριό τους, λακίζουν. Το ίδιο πρόβλημα, εικάζω, υπάρχει και στα ΚΤΕΛ. Όλοι έχουν μάθει στο εφήμερο κέδρος ( πχ Wolt efood κλπ) και κανένας δεν σκέφτεται μακροπρόθεσμα. Σημεία των καιρών...
Στο τέλος της ημέρας οι οδηγοί (και οι τεχνικοί) είτε των ΚΤΕΛ, είτε της ΟΣΥ είναι απλοί άνθρωποι του μόχθου και μάλιστα με αμοιβές που είναι αντικειμενικά χαμηλές σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Το 2021, όταν δόθηκαν οι περιφερειακές γραμμές στα ΚΤΕΛ και υπήρχε καλύτερη επάρκεια προσωπικού στην ΟΣΥ, πολλές γραμμές των ΟΣΥ είδαν θεαματική αύξηση στη συχνότητα. Δυστυχώς το αφήγημα άντεξε ούτε ένα έτος ...
Δεν μιλώ για τα τρόλλεϋ, εκεί η εγκατάλειψη έχει σαφώς πολιτικό πρόσημο.
Κοινώς, ας δούμε τί έχει να δώσει με αλληλοσυμπλήρωση ο ένας φορέας στον άλλο και οι δύο στον επιβάτη.