26-02-2020, 03:09 PM
(26-02-2020, 11:57 AM)Citaro Έγραψε: Η έννοια "γραμμή-κορμός" έχει πάει περίπατο εδώ και 10 χρόνια. Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε με το "τίποτα" να κάνουμε συγκοινωνία. 780 - 790 οχήματα της ΕΘΕΛ βγαίνουν όλα κι όλα στην πρωϊνή βάρδια, τα έχω μετρήσει ένα προς ένα από την τηλεματική. Πρέπει συνεπώς να κάνουμε ο,τι καλύτερο με αυτά. Πριν 10 χρόνια είχες για την Ιπποκράτους το 601/603, και για την άνοδο το Α7. Σήμερα εξακολουθεί το Α7 να περνάει από Χαρ. Τρικούπη "για ιστορικούς λόγους", αλλά την Ιπποκράτους την ξεχάσαμε.Αυτή τη στιγμή που ανοίγω την εφαρμογή έχει 9 οχήματα (13:30), επομένως άλλο θεωρία και άλλο πράξη γιατί όταν πιάσει κίνηση προφανώς οι χρόνοι διαδρομής είναι μεγαλύτεροι. Και για του λόγου το αληθές στα σχολεία Αμαρουσίου προς Κηφισιά χρόνος αναμονής 3' και μετά 33' και μετά τίποτα. Τώρα αν αρχίσουμε την περιπτωσιολογία θα αναφέρω ότι σήμερα που πέρασα από Αλεξάνδρας η Ιπποκράτους ήταν μποτιλιαρισμένη μέχρι πάνω και τα αυτοκίνητα δεν μπορούσαν να μπουν στο φανάρι, όχι δέκα λεπτά, αλλά δέκα ώρες θα έκαναν να κατέβουν. Θα μου πεις έχει έργα, έτσι κι αλλιώς τα έργα καταλαμβάνουν την μια άκρη του δρόμου που φυσιολογικά την έχουν καταλάβει τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, πιο κάτω το μισό δρόμο κλείνουν οι κλούβες των ΜΑΤ και πάει λέγοντας.
Συνεπώς, καλή η "σκούπα" στις κεντρικές αρτηρίες, αλλά εξίσου κεντρική αρτηρία είναι και η Ιπποκράτους. Το 10λεπτο που λέω, είναι μετρημένο σε διάφορες ώρες "δύσκολες" από την τηλεματική. Άλλωστε, με την συστηματική παραβίαση της λεωφορειολωρίδας στην κάθοδο της Αλεξάνδρας, πολύ συχνά θέλει πάνω από 10' μόνο για κατεβεί το λεωφορείο από Σόνια προς Πεδίο Άρεως (δύο στάσεις). Δεν είναι ρόδινα ούτε εκεί τα πράγματα.
Με απολύτως μετρημένα στοιχεία (άνοιξα ταυτόχρονα ένα όχημα του 813 και ένα του Α7) διαπίστωσα ότι η διαδρομή ΙΚΑ - Αλεξάνδρας - Στουρνάρη είναι περίπου 13-15' σε νορμάλ συνθήκες, ενω η διαδρομή ΙΚΑ - Ιπποκράτους - Ομόνοια - Μάρνη 20-22'. 10 στα 12 οχήματα βγάζουν έξω στο Α7 συνήθως. Αν δώσεις κύκλο 70+80=150' (αντί για 70+70=140 που ισχύει σήμερα) θα έχεις μ.ο. διέλευσης 15' (αντί για 14'). Θες να δώσεις 160' ; Μέσος όρος 16'. Δεν αλλάζει κάτι στην ουσία.
Πριν από λίγο καιρό χρειάστηκε να πάρω το Α7 από Μαρούσι για δαχτυλίδι. Αναμονή περίπου 30' στις 16:00, ούτε 550 πέρασε. τι να πει κανείς στον επιβάτη που ξεροσταλιάζει εκεί, ότι άργησε το λεωφορείο γιατί θα κάνει και μια βόλτα από την Πανεπιστημίου;
Δεν νομίζω να υπάρχει σύγκριση της Ιπποκράτους με την Κηφισίας, ούτε σε μέγεθος, ούτε σε κόσμο, απλά ένας δρόμος είναι που τον έχουν καταντήσει με μια λωρίδα κυκλοφορίας, που πλέον τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα είχαν περάσει το ύψους της Αραχώβης και από τις 2 μεριές. Αυτά τα λέω για το θέμα του χρόνου διαδρομής και τις δυσμενείς συνέπειες που έχει για τον κύριο όγκο των χρηστών που δεν έχουν άλλο μέσο για να κινηθούν μέχρι το Ψυχικό τουλάχιστον. Κατά τα λοιπά, για τους περισσότερους χρήστες που θα έχουν φτάσει μέχρι εκεί και θέλουν να πάνε προς το κέντρο δεν παίζει ρόλο αν θα περάσει από την Ιπποκράτους ή από την Αλεξάνδρας το λεωφορείο. Κάποιοι θα βολευτούν και κάποιοι θα ξεβολευτούν. Επομένως δεν νομίζω ότι αξίζει το κόπο για 2-3 στάσεις να γίνει τόση φασαρία. Και λέω 2-3 στάσεις γιατί μετά το ύψος της Καλλιδρομίου δεν υπάρχει σοβαρό αντικείμενο λόγω εγγύτητας με το κέντρο.