17-01-2019, 05:57 PM
Περί 224 και 15 :
α. 224 : εξυπακούεται ότι, πριν προταθεί οποιαδήποτε τροποποίηση στο Πολύγωνο, θα πρέπει αυτός που την προτείνει να ανεβεί μια βόλτα να δει πώς είναι χτισμένη η περιοχή. Το 224 ανεβαίνει τη Βριλησσού, η οποία μπορεί στο χάρτη να φαίνεται ότι κάνει κύκλο γύρω από το Πολύγωνο, στην πραγματικότητα όμως περνάει καμιά 100αριά μέτρα πιό ψηλά από τη διαδρομή του τρόλλεϋ. Στην ουσία, Άνω Πολύγωνο (Βριλησσού) και Κάτω Πολύγωνο (γραμμή 15) είναι ασύνδετες περιοχές και πολύ δύσκολα προσπελάσιμες η μια από την άλλη (κάποιοι δρόμοι έχουν σκαλοπάτια αλλά ΙΧ δεν πάει από το ένα σημείο στο άλλο directly).
β. 224 συνέχεια : να μην ξεχνάμε και την αφετηρία του στη Μητροπέτροβα η οποία εξυπηρετεί και όλον τον οικισμό που είναι χτισμένος κάτω από αυτή (οδοί Μπαταργιά, Μπουαίων κλπ). Όποιος έχει την ατυχία να μένει σ' αυτά τα σημεία (που δεν έπρεπε ποτέ να χτιστούν αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία) ξέρει ότι απαιτεί τεχνικές ορειβασίας για να φτάσεις εκεί που θες. Οι άνθρωποι αυτοί, όταν έρχονται από Αθήνα πάνε με το 224 μέχρι την αφετηρία (Πλ. Ελ. Βενιζέλου) και κατηφορίζουν προς τα σπίτια τους, ενώ όταν θέλουν να πάνε προς Αθήνα δεν επιλέγουν την ανυπόφορη ανηφόρα, αλλά κατεβαίνουν μέχρι του Γκύζη ή τη Λουκάρεως.
Συνεπώς το θέμα 224 κλείνει.
γ. 15 : ψόφια γραμμή ανέκαθεν, εκτός από τις ώρες των δικαστηρίων. Εγώ την γνώρισα ώς "15 Ζάππειο- Δικαστήρια - Πολύγωνο" , όταν τα Πετράλωνα είχαν το "9 Άνω Κυψέλη - Κουκάκι - Πετράλωνα" . Δεν θα την πείραζα καθώς εξυπηρετεί δύο περιοχές που έχουν μέτρια επιβατική κίνηση και η συχνότητά της είναι αποδεκτή και στα δύο άκρα (Πετράλωνα, Πολύγωνο) και η φιλοσοφία των τρόλλεϋ της Αθήνας, δεκαετίες τώρα, είναι η διακεντρική εξυπηρέτηση της Αθήνας.
Από τον ΟΑΣΑ ακούγονται διάφορα, όπως η διακοπή του 15 στην Ιπποκράτους, του 1 στο Μεταξουργείο και η επέκταση του 12 προς Πετράλωνα. Για μένα όλες οι προτάσεις αυτές είναι βλακείες και θα πώ γιατί :
- επέκταση του 12 προς Πετράλωνα : σημαντική αύξηση της συχνότητας Κουκάκι/Πετράλωνα, χωρίς να βλέπω λόγο, συνεπώς σπατάλη οχημάτων αν γίνει.
- διακοπή του 15 στην Ιπποκράτους και του 1 στο Μεταξουργείο : Το 15 θα γίνει φάντασμα, αφού θα κάνει μια διαδρομή που δεν σε βγάζει καν Σύνταγμα και - πάω στοίχημα - τις Κυριακές θα γυρνάει με ένα όχημα. Από το 1, αν το κόψουν στο Μεταξουργείο, τί θα κερδίσουν ; Τη διαδρομή Λαρίσης-Δομοκού; Πέντε λεπτά διαφορά είναι.
δ. Προσωπική μου πρόταση για τα τρόλλεϋ:
- Συγχώνευση 1 / 15 : Μοσχάτο - Καλλιθέα - Δικαστήρια - Πολύγωνο . Οι συχνότητες ταιριάζουν (15'/20') και πλήρης κατάργηση της διαδρομής Ομόνοια - Αττική, που είναι εντελώς παράλληλη με το μετρό.
- Αλλαγή της διαδρομής του 2 : Άνω Κυψέλη - Κουκάκι - Πετράλωνα. Αναβίωση του "9" , με την ιστορική του όμως αρίθμηση. Συχνότητα όπως η σημερινή, εναλλάξ με το 4. Ελαφρά βελτίωση στα Πετράλωνα, τόσο-όσο, χωρίς περιττά βαγόνια.
- Επέκταση του 12, αλλά εκεί που χρειάζεται : Περιστέρι - Ζάππειο - Παγκράτι - Καισαριανή. Αναλαμβάνει δηλαδή τον κλάδο του 2 και βελτιώνει την εξυπηρέτηση του Παγκρατίου, όπου υπάρχει ανάγκη.
α. 224 : εξυπακούεται ότι, πριν προταθεί οποιαδήποτε τροποποίηση στο Πολύγωνο, θα πρέπει αυτός που την προτείνει να ανεβεί μια βόλτα να δει πώς είναι χτισμένη η περιοχή. Το 224 ανεβαίνει τη Βριλησσού, η οποία μπορεί στο χάρτη να φαίνεται ότι κάνει κύκλο γύρω από το Πολύγωνο, στην πραγματικότητα όμως περνάει καμιά 100αριά μέτρα πιό ψηλά από τη διαδρομή του τρόλλεϋ. Στην ουσία, Άνω Πολύγωνο (Βριλησσού) και Κάτω Πολύγωνο (γραμμή 15) είναι ασύνδετες περιοχές και πολύ δύσκολα προσπελάσιμες η μια από την άλλη (κάποιοι δρόμοι έχουν σκαλοπάτια αλλά ΙΧ δεν πάει από το ένα σημείο στο άλλο directly).
β. 224 συνέχεια : να μην ξεχνάμε και την αφετηρία του στη Μητροπέτροβα η οποία εξυπηρετεί και όλον τον οικισμό που είναι χτισμένος κάτω από αυτή (οδοί Μπαταργιά, Μπουαίων κλπ). Όποιος έχει την ατυχία να μένει σ' αυτά τα σημεία (που δεν έπρεπε ποτέ να χτιστούν αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία) ξέρει ότι απαιτεί τεχνικές ορειβασίας για να φτάσεις εκεί που θες. Οι άνθρωποι αυτοί, όταν έρχονται από Αθήνα πάνε με το 224 μέχρι την αφετηρία (Πλ. Ελ. Βενιζέλου) και κατηφορίζουν προς τα σπίτια τους, ενώ όταν θέλουν να πάνε προς Αθήνα δεν επιλέγουν την ανυπόφορη ανηφόρα, αλλά κατεβαίνουν μέχρι του Γκύζη ή τη Λουκάρεως.
Συνεπώς το θέμα 224 κλείνει.
γ. 15 : ψόφια γραμμή ανέκαθεν, εκτός από τις ώρες των δικαστηρίων. Εγώ την γνώρισα ώς "15 Ζάππειο- Δικαστήρια - Πολύγωνο" , όταν τα Πετράλωνα είχαν το "9 Άνω Κυψέλη - Κουκάκι - Πετράλωνα" . Δεν θα την πείραζα καθώς εξυπηρετεί δύο περιοχές που έχουν μέτρια επιβατική κίνηση και η συχνότητά της είναι αποδεκτή και στα δύο άκρα (Πετράλωνα, Πολύγωνο) και η φιλοσοφία των τρόλλεϋ της Αθήνας, δεκαετίες τώρα, είναι η διακεντρική εξυπηρέτηση της Αθήνας.
Από τον ΟΑΣΑ ακούγονται διάφορα, όπως η διακοπή του 15 στην Ιπποκράτους, του 1 στο Μεταξουργείο και η επέκταση του 12 προς Πετράλωνα. Για μένα όλες οι προτάσεις αυτές είναι βλακείες και θα πώ γιατί :
- επέκταση του 12 προς Πετράλωνα : σημαντική αύξηση της συχνότητας Κουκάκι/Πετράλωνα, χωρίς να βλέπω λόγο, συνεπώς σπατάλη οχημάτων αν γίνει.
- διακοπή του 15 στην Ιπποκράτους και του 1 στο Μεταξουργείο : Το 15 θα γίνει φάντασμα, αφού θα κάνει μια διαδρομή που δεν σε βγάζει καν Σύνταγμα και - πάω στοίχημα - τις Κυριακές θα γυρνάει με ένα όχημα. Από το 1, αν το κόψουν στο Μεταξουργείο, τί θα κερδίσουν ; Τη διαδρομή Λαρίσης-Δομοκού; Πέντε λεπτά διαφορά είναι.
δ. Προσωπική μου πρόταση για τα τρόλλεϋ:
- Συγχώνευση 1 / 15 : Μοσχάτο - Καλλιθέα - Δικαστήρια - Πολύγωνο . Οι συχνότητες ταιριάζουν (15'/20') και πλήρης κατάργηση της διαδρομής Ομόνοια - Αττική, που είναι εντελώς παράλληλη με το μετρό.
- Αλλαγή της διαδρομής του 2 : Άνω Κυψέλη - Κουκάκι - Πετράλωνα. Αναβίωση του "9" , με την ιστορική του όμως αρίθμηση. Συχνότητα όπως η σημερινή, εναλλάξ με το 4. Ελαφρά βελτίωση στα Πετράλωνα, τόσο-όσο, χωρίς περιττά βαγόνια.
- Επέκταση του 12, αλλά εκεί που χρειάζεται : Περιστέρι - Ζάππειο - Παγκράτι - Καισαριανή. Αναλαμβάνει δηλαδή τον κλάδο του 2 και βελτιώνει την εξυπηρέτηση του Παγκρατίου, όπου υπάρχει ανάγκη.
