26-11-2018, 05:14 PM
Κακά τα ψέμματα, αν δεν υπάρξει σοβαρό συμμάζεμα οικονομικό (τουλάχιστον για επαρκή συντήρηση των οχημάτων) και επιχειρησιακό, θα βλέπουμε αυτά τα προβλήματα. Και το λέω αυτό, διότι ακόμη και όταν ανοίξουν οι σταθμοί επέκτασης των ΔΠ (μάλλον το φθινόπωρο και όχι το καλοκαίρι το 2019, όπως λέγεται), τα όποια οφέλη θα εξαφανιστούν μέσα σε 1-2 χρόνια. Μιλάμε μάλιστα για την πιθανότατα μεγαλύτερη αναδιάταξη λεωφορείων στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια, ίσως και μεγαλύτερη από αυτή μετά το άνοιγμα των σταθμών προς Ελληνικό.
Όμως, με την συνεχιζόμενη πορεία ελλείψεων των οχημάτων (χώρια του προσωπικού), το περίσσευμα οχημάτων που θα προκύψει μάλλον θα διοχετευθεί προς βασικότερες γραμμές που ήδη άλλωστε εμφανίζουν θέματα. Πολλές φορές δηλαδή, λέγεται πως με το άνοιγμα των σταθμών θα βελτιωθεί η οδική συγκοινωνία, λόγω μικρότερων διαδρομών, καλύτερων συχνοτήτων κτλ. Αλλά τελικά το αντίθετο συμβαίνει, κατά πλειοψηφία. Οπότε, και πάλι, οι φίλοι που γράφουν στο forum για τις γραμμές των Νοτίων θα διαμαρτύρονται (αν και μάλλον, παρότι δεν κινούμαι προς τα εκεί και δεν έχω καθαρή εικόνα, απαιτείται από την αρχή σχεδίαση των γραμμών της περιοχής και είναι λιγότερο θέμα οχημάτων δρομολόγησης).
Προσωπικά εκείνο που με πειράζει σαν επιβάτη είναι το "βάφτισμα" της ανάγκης σε "αναβάθμιση" υπηρεσιών από τον ΟΑΣΑ. Καταλαβαίνω πως έχουν τσακιστεί τα πάντα με την κρίση, αλλά όχι να βαφτίζονται αλλοπρόσαλλες επιλογές, ως αναβάθμιση. Έπειτα, υπάρχει σαφώς μια τάση, με την ανάπτυξη των ΜΣΤ, προς την "midi-οποίση" των λεωφορείων για εξυπηρέτηση των τοπικών αναγκών, σε στενότερους δρόμους. Σωστό; Θεωρητικά, ναι. Όταν όμως γίνονται γιαλατζί τοπικοποιήσεις "για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού", που ξέρουμε ότι σημαίνει midi και χαλαρές συχνότητες (ας ήταν όντως καλές), για καλυφθούν άλλα κενά, ε εκεί ξέρεις ότι πέφτει δούλεμα.
Εν κατακλείδι, ακόμη και αν προχωρήσουν άμεσα προμήθειες νέων οχημάτων, πρέπει να υπάρξει συμμάζεμα του "αφρού" των υπαρχόντων, για να βελτιωθεί κυρίως το θέμα των συχνοτήτων. Γιατί δεν ξέρω αν το 164 χρειάζεται οπωσδήποτε αρθρωτά, το σίγουρο είναι υπάρχουν πολλοί οδικοί άξονες που στενάζουν, όπως η Πατησίων, που στο τμήμα ΑΣΟΕΕ - Γαλατσίου κινούνται 7 γραμμές, με αρθρωτά (608, 14) και πάλι, ακόμη και ώρες όχι "παραδοσιακά" αιχμής, για γίνεται ο κακός χαμός. Ή να βλέπεις το Α7, με την Κηφισίας να λιώνει στην κίνηση, και να κυκλοφορούν "αέρα-πατέρα" την προηγούμενη βδομάδα 12μ. ψιλοσυστηματικά.
Όμως, με την συνεχιζόμενη πορεία ελλείψεων των οχημάτων (χώρια του προσωπικού), το περίσσευμα οχημάτων που θα προκύψει μάλλον θα διοχετευθεί προς βασικότερες γραμμές που ήδη άλλωστε εμφανίζουν θέματα. Πολλές φορές δηλαδή, λέγεται πως με το άνοιγμα των σταθμών θα βελτιωθεί η οδική συγκοινωνία, λόγω μικρότερων διαδρομών, καλύτερων συχνοτήτων κτλ. Αλλά τελικά το αντίθετο συμβαίνει, κατά πλειοψηφία. Οπότε, και πάλι, οι φίλοι που γράφουν στο forum για τις γραμμές των Νοτίων θα διαμαρτύρονται (αν και μάλλον, παρότι δεν κινούμαι προς τα εκεί και δεν έχω καθαρή εικόνα, απαιτείται από την αρχή σχεδίαση των γραμμών της περιοχής και είναι λιγότερο θέμα οχημάτων δρομολόγησης).
Προσωπικά εκείνο που με πειράζει σαν επιβάτη είναι το "βάφτισμα" της ανάγκης σε "αναβάθμιση" υπηρεσιών από τον ΟΑΣΑ. Καταλαβαίνω πως έχουν τσακιστεί τα πάντα με την κρίση, αλλά όχι να βαφτίζονται αλλοπρόσαλλες επιλογές, ως αναβάθμιση. Έπειτα, υπάρχει σαφώς μια τάση, με την ανάπτυξη των ΜΣΤ, προς την "midi-οποίση" των λεωφορείων για εξυπηρέτηση των τοπικών αναγκών, σε στενότερους δρόμους. Σωστό; Θεωρητικά, ναι. Όταν όμως γίνονται γιαλατζί τοπικοποιήσεις "για την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού", που ξέρουμε ότι σημαίνει midi και χαλαρές συχνότητες (ας ήταν όντως καλές), για καλυφθούν άλλα κενά, ε εκεί ξέρεις ότι πέφτει δούλεμα.
Εν κατακλείδι, ακόμη και αν προχωρήσουν άμεσα προμήθειες νέων οχημάτων, πρέπει να υπάρξει συμμάζεμα του "αφρού" των υπαρχόντων, για να βελτιωθεί κυρίως το θέμα των συχνοτήτων. Γιατί δεν ξέρω αν το 164 χρειάζεται οπωσδήποτε αρθρωτά, το σίγουρο είναι υπάρχουν πολλοί οδικοί άξονες που στενάζουν, όπως η Πατησίων, που στο τμήμα ΑΣΟΕΕ - Γαλατσίου κινούνται 7 γραμμές, με αρθρωτά (608, 14) και πάλι, ακόμη και ώρες όχι "παραδοσιακά" αιχμής, για γίνεται ο κακός χαμός. Ή να βλέπεις το Α7, με την Κηφισίας να λιώνει στην κίνηση, και να κυκλοφορούν "αέρα-πατέρα" την προηγούμενη βδομάδα 12μ. ψιλοσυστηματικά.