28-01-2016, 11:54 PM
(28-01-2016, 07:28 PM)nikos1991 Έγραψε: Ίσως ακουστεί λίγο περίεργη σαν πρόταση το παρακάτω, αλλά είναι προϊόν προσωπικής παρατήρησης μετά από χιλιάδες χιλιόμετρα στη γραμμή:
Η γραμμή εξυπηρετεί 2 βασικές ομάδες επιβατών, τους φοιτητές που έχουν ως κύριο στόχο το μετρό και τους κατοίκους που κατεβαίνουν κυρίως στο κέντρο. Η απουσία τοπικού κέντρου για την περιοχή (όπως είναι η Γλυφάδα για τα ΝΠ ή οι Αγ. Ανάργυροι για το Καματερό κ.α) σε συνδυασμό με τη μικρή απόσταση Αθήνας - Ζωγράφου, έχουν οδηγήσει του περισσότερους κατοίκους να έχουν σχέσεις (εμπορικές ή εργασιακές) με το κέντρο της Αθήνας. Άρα αυτή η ομάδα επιβατών χρειάζεται ένα 235 μέχρι την Ακαδημία. Αντίθετα οι φοιτητές δεν το χρειάζονται μέχρι εκεί και κατεβαίνουν κατά δεκάδες στον Ευαγγελισμό. Η πρόταση η δική μου είναι το σπάσιμο της γραμμής 235 σε κανονικό και τοπικό δρομολόγιο. Δευτέρα ως Παρασκευή από τις 9:00 μέχρι τις 18:00 θα λειτουργεί ως Ζωγράφου - Ευαγγελισμός και τις υπόλοιπες μέρες και ώρες που α) δεν υπάρχουν τόσοι φοιτητές και β) τα υπόλοιπα λεωφορεία (που κάνουν τη σύνδεση προς Σύνταγμα - Ακαδημία) είναι πιο αραιά θα λειτουργεί στο κανονικό της μήκος ως Ζωγράφου - Ακαδημία.
Οι παρατηρήσεις σου είναι απολύτως εύστοχες. Επαυξάνω λέγοντας ότι όυτε οι Ζωγαφιώτες έχουν στην πλειοψηφία τους κύριο προορισμό την Ακαδημία. Και τα πρωϊνα δρομολόγια να παρατηρήσει κανείς, από Ευαγγελισμό και κάτω συνεχίζει μικρός αριθμός επιβατών. Το ίδιο και το απόγευμα στο ανέβασμα προς Ζωγράφου, το ίδιο και τα Σαββατοκύριακα.
Παρά ταυτα, κι εγώ είμαι πολύ διστακτικός ως προς τη διακοπή της γραμμής στον Ευαγγελισμό, γιατί όπως πολύ σωστά λες, η περιοχή Ζωγράφου ανήκει στην ουσία στην κεντρική Αθήνα, αφού η συνολική απόσταση σε νορμάλ συνθήκες κυκλοφορίας είναι 20' μέχρι Σύνταγμα και είναι άτοπο να αδειάζεις τον κόσμο 2 στάσεις πριν τον προορισμό του.
Από την άλλη όμως, υπάρχει το 608 που αναπληρώνει το κενό, κυρίως όμως θα μπορέσει να γίνει καλύτερη διαχείριση στόλου. Όλες κι όλες είναι 10 οι βάρδιες που διατίθενται καθημερινή, 7 το Σάββατο και 4 την Κυριακή. Δηλαδή βγαίνουν στην καλύτερη 5 λεωφορεία το πρωϊ, 3 το απόγευμα, 3 το Σάββατο και 2 την Κυριακή. Να αυξηθούν δεν πρόκειται, απεναντίας, δίνονται πολύ στενοί χρόνοι δρομολογίων και κανονικά η διέλευση θα έπρεπε να είναι ανά 15-25', ώστε να μην χαλάει η δρομολόγηση.
Υπ' αυτήν την έννοια και μόνο προτείνω την περικοπή της διαδρομής, ώστε τα λίγα λεωφορεία να φανούν χρήσιμα εκεί που πρέπει και η υπόλοιπη διαδρομή να γίνεται με μετεπιβίβαση σε μια από τις πολλές γραμμές που διέρχονται από /προς Σύνταγμα- Ακαδημία.
Δεν θα συμφωνήσω στο μοτίβο της "διπλής" γραμμής (άλλη διαδρομή τη μέρα, άλλη εκτός αιχμής) καθώς, πέραν του μπερδέματος που δημιουργεί στο επιβατκό κοινό, το πρόβλημα της ανεπάρκειας οχημάτων παρατηρείται ειδικά μετά τις 17:30 και όχι κατά τη διάρκεια του μεσημεριού. Το ίδιο και το Σάββατο, που τα 3 λεωφορεία χάνονται στην κίνηση.
Μια άλλη λύση για το πρόβλημα με τη διαθεσιμότητα είναι η δημιουργία συγκροτήματος γραμμής με το 213 που προτείνουμε, και η καθιέρωση σταθερής αφετηρίας στο κέντρο της Αθήνας (πχ στην Πλ. Κολοκοτρώνη που υπάρχει εγκατειλημμένη εγκατάσταση) ώστε να εναλλάσσονται τα οχήματα ανάλογα με τις ανάγκες των γραμμών και να πυκνώσει η δρομολόγηση από τα λεωφορεία που θα περισσέψουν από τα καταργούμενα διακεντρικά 622/815.