28-01-2016, 05:08 PM
Επαναφέρω την κουβέντα που έγινε πριν αρκετό καιρό για τις συνδέσεις Γουδί - Ζωγράφου και ειδικά για τις γραμμές 622/815 και 235 :
Όσον αφορά το πρώτο ζεύγος (622/815) που εξυπηρετεί το Γουδί, υπάρχει τεράστιο πρόβλημα στην επιστροφή από κέντρο, καθώς είναι αδύνατος ο συντονισμός των οχημάτων, με συνέπεια η συχνότητα διέλευσης ακόμη και σε ώρες αιχμής να πλησιάζει το μισάωρο.
Το δε 235 ίσως είναι η πιό "δύσκολη" γραμμή της κεντρικής Αθήνας. Τριτοκοσμικές κυκλοφοριακές συνθήκες στο τμήμα αποκλειστικής εξυπηρέτησης (Γεωργ. Ζωγράφου), εξωπραγματικά στενοί χρόνοι δρομολογίων, ελλιπέστατη δύναμη οχημάτων συν η δικαιολογημένη απροθυμία των οδηγών να καλύψουν απούσες βάρδιες στη γραμμή αυτή, συνθέτουν μια εικόνα διάλυσης της γραμμής.
Για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το πρόβλημα με τις δύο αυτές συνδέσεις του Ζωγράφου, υπάρχουν οι εξής λύσεις, που έχουν ξαναπροταθεί από τον nikos1991 και τις οποίες επαναφέρω :
ΓΟΥΔΙ
Κατάργηση των διακεντρικών γραμμών 622 και 815. Ίδρυση νέας ακτινικής γραμμής 213 που θα εξυπηρετεί μέχρι κέντρο.
Η σύνδεση Αθήνα - Άνω Γαλάτσι από το καταργούμενο 622, θα πρέπει είτε να δοθεί σε νέα ακτινική γραμμή που θα προσεγγίζει μέχρι Πλ. Λαυρίου, είτε να γίνει ανασχεδιασμός του δικτύου με ενσωμάτωση της σύνδεσης σε άλλες γραμμές της περιοχής (036, 651)
Η σύνδεση Αθήνα - Ταύρος καλύπτεται εν μέρει από το 049 και, ως προς το κομμάτι της Λ. Ειρήνης, προτείνεται η τροποποίηση του 838, ώστε αντί να πηγαίνει από Π. Ράλλη - Αγ. Άννης, να κατεβαίνει την Πειραιώς, να στρίβει όπως το 815 στον Ταύρο και να βγαίνει από εκεί στην Π. Ράλλη (όπως ακριβώς κάνει σήμερα το 815 που καταλήγει ανεπίσημα στο Α/Σ Π. Ράλλη)
Εξ άλλου, η σημερινή σύνδεση του 815 από Πανεπιστημίου προς Ταύρο χρησιμοποιείται από ελάχιστους επιβάτες, η δε επιστροφή γεμίζει μόνο οταν δεν έχει περάσει το 049.
Τα ίδια ισχύουν και για το 622, με την μόνη διαφορά ότι μαζεύει περισσότερο κόσμο από Πανεπιστημίου, καθώς ακολουθεί μέχρι Πλ. Κολιάτσου τη διαδρομή "δυνατών" γραμμών (608, 3, 5, 11) αρκεί βέβαια να περάσει πρώτο.
ΖΩΓΡΑΦΟΥ
Επαναπροσδιορισμός του ρόλου της γραμμής 235. Μέχρι και την συνένωση του 222 με το 608 (το έτος 2005), το 235 λειτουργούσε ως συγκρότημα με την (απορροφηθείσα στο 608) γραμμή 222, με αναλογία (μέχρι το 1999) διελεύσεων 3 στο 222 προς 2 στο 235 από 08:00 - 20:00 τις καθημερινές και 1 προς 1 τις υπόλοιπες ώρες και μέρες. Από 15/09/1999 (που μπήκαν νταλίκες στο 222) και μέχρι τις 30/06/2005 (που έγινε ενιαίο το 608) η αναλογία διελεύσεων ήταν πάντοτε 1 προς 1, πράγμα που απέβαινε προς όφελος της συνολικής σύνδεσης Ζωγράφου, αφού υπήρχε ισοκατανομή του επιβατικού φόρτου.
Μετά την λειτουργία του 608, αποσυντονίστηκαν τα δρομολόγια και έτσι το 235 έχασε το ρόλο του, αφού απώλεσε επιβατικό κοινό προς το 608. Στη συνέχεια αποδυναμώθηκε από οχήματα, μεγάλωσαν οι χρόνοι αναμονής και απαξιώθηκε πλήρως, έχοντας καταντήσει να είναι μια γραμμή με διελεύσεις 20-30' ακομη και σε ώρες αιχμής και αναγκάζοντας το επιβατικό κοινό να χρησιμοποιεί τις γραμμές Ιλισίων (220/1) και Νεκροταφείου (230/608) προς αποφυγή ταλαιπωρίας.
Με μια σαφή βελτίωση της συχνότητας διέλευσης του 235, η επιβατική του κίνηση θα μπορούσε να επανέλθει (και λόγω του δύσκολου ανάγλυφου της περιοχής, όπου η πεζοπορία καθίσταται πολλές φορές μαρτύριο λόγω των πολύ απότομων ανωφερειών) στα επίπεδα προ του 2010, με παράλληλη αποφόρτιση του 608 και του 220/1.
Λόγω δε της προβληματικής κατάστασης όσον αφορά τη διαθεσιμότητα προσωπικού κίνησης, θα πρέπει να ελεγχθεί το μήκος της γραμμής, δηλαδή αν επαρκεί η σύνδεση μέχρι τον Ευαγγελισμό ή αν θα πρέπει να επιμείνουμε σε σύνδεση με το κέντρο της Αθήνας, δεδομένου ότι ο μεγαλύτερος όγκος των επιβατών του 235 μετακινείται στο τμήμα από/προς Ευαγγελισμό.
Σκοπός της σύντμησης της γραμμής είναι η χρησιμοποίηση των σημερινών οχημάτων προς βελτίωση συχνότητας . Δηλαδή, με τα 5 οχήματα στην πρωϊνή βάρδια μπορεί να επιτευχθεί συχνότητα 9λεπτη, ενώ με τα 3 απογευματινά 15λεπτή.
Όσον αφορά το πρώτο ζεύγος (622/815) που εξυπηρετεί το Γουδί, υπάρχει τεράστιο πρόβλημα στην επιστροφή από κέντρο, καθώς είναι αδύνατος ο συντονισμός των οχημάτων, με συνέπεια η συχνότητα διέλευσης ακόμη και σε ώρες αιχμής να πλησιάζει το μισάωρο.
Το δε 235 ίσως είναι η πιό "δύσκολη" γραμμή της κεντρικής Αθήνας. Τριτοκοσμικές κυκλοφοριακές συνθήκες στο τμήμα αποκλειστικής εξυπηρέτησης (Γεωργ. Ζωγράφου), εξωπραγματικά στενοί χρόνοι δρομολογίων, ελλιπέστατη δύναμη οχημάτων συν η δικαιολογημένη απροθυμία των οδηγών να καλύψουν απούσες βάρδιες στη γραμμή αυτή, συνθέτουν μια εικόνα διάλυσης της γραμμής.
Για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το πρόβλημα με τις δύο αυτές συνδέσεις του Ζωγράφου, υπάρχουν οι εξής λύσεις, που έχουν ξαναπροταθεί από τον nikos1991 και τις οποίες επαναφέρω :
ΓΟΥΔΙ
Κατάργηση των διακεντρικών γραμμών 622 και 815. Ίδρυση νέας ακτινικής γραμμής 213 που θα εξυπηρετεί μέχρι κέντρο.
Η σύνδεση Αθήνα - Άνω Γαλάτσι από το καταργούμενο 622, θα πρέπει είτε να δοθεί σε νέα ακτινική γραμμή που θα προσεγγίζει μέχρι Πλ. Λαυρίου, είτε να γίνει ανασχεδιασμός του δικτύου με ενσωμάτωση της σύνδεσης σε άλλες γραμμές της περιοχής (036, 651)
Η σύνδεση Αθήνα - Ταύρος καλύπτεται εν μέρει από το 049 και, ως προς το κομμάτι της Λ. Ειρήνης, προτείνεται η τροποποίηση του 838, ώστε αντί να πηγαίνει από Π. Ράλλη - Αγ. Άννης, να κατεβαίνει την Πειραιώς, να στρίβει όπως το 815 στον Ταύρο και να βγαίνει από εκεί στην Π. Ράλλη (όπως ακριβώς κάνει σήμερα το 815 που καταλήγει ανεπίσημα στο Α/Σ Π. Ράλλη)
Εξ άλλου, η σημερινή σύνδεση του 815 από Πανεπιστημίου προς Ταύρο χρησιμοποιείται από ελάχιστους επιβάτες, η δε επιστροφή γεμίζει μόνο οταν δεν έχει περάσει το 049.
Τα ίδια ισχύουν και για το 622, με την μόνη διαφορά ότι μαζεύει περισσότερο κόσμο από Πανεπιστημίου, καθώς ακολουθεί μέχρι Πλ. Κολιάτσου τη διαδρομή "δυνατών" γραμμών (608, 3, 5, 11) αρκεί βέβαια να περάσει πρώτο.
ΖΩΓΡΑΦΟΥ
Επαναπροσδιορισμός του ρόλου της γραμμής 235. Μέχρι και την συνένωση του 222 με το 608 (το έτος 2005), το 235 λειτουργούσε ως συγκρότημα με την (απορροφηθείσα στο 608) γραμμή 222, με αναλογία (μέχρι το 1999) διελεύσεων 3 στο 222 προς 2 στο 235 από 08:00 - 20:00 τις καθημερινές και 1 προς 1 τις υπόλοιπες ώρες και μέρες. Από 15/09/1999 (που μπήκαν νταλίκες στο 222) και μέχρι τις 30/06/2005 (που έγινε ενιαίο το 608) η αναλογία διελεύσεων ήταν πάντοτε 1 προς 1, πράγμα που απέβαινε προς όφελος της συνολικής σύνδεσης Ζωγράφου, αφού υπήρχε ισοκατανομή του επιβατικού φόρτου.
Μετά την λειτουργία του 608, αποσυντονίστηκαν τα δρομολόγια και έτσι το 235 έχασε το ρόλο του, αφού απώλεσε επιβατικό κοινό προς το 608. Στη συνέχεια αποδυναμώθηκε από οχήματα, μεγάλωσαν οι χρόνοι αναμονής και απαξιώθηκε πλήρως, έχοντας καταντήσει να είναι μια γραμμή με διελεύσεις 20-30' ακομη και σε ώρες αιχμής και αναγκάζοντας το επιβατικό κοινό να χρησιμοποιεί τις γραμμές Ιλισίων (220/1) και Νεκροταφείου (230/608) προς αποφυγή ταλαιπωρίας.
Με μια σαφή βελτίωση της συχνότητας διέλευσης του 235, η επιβατική του κίνηση θα μπορούσε να επανέλθει (και λόγω του δύσκολου ανάγλυφου της περιοχής, όπου η πεζοπορία καθίσταται πολλές φορές μαρτύριο λόγω των πολύ απότομων ανωφερειών) στα επίπεδα προ του 2010, με παράλληλη αποφόρτιση του 608 και του 220/1.
Λόγω δε της προβληματικής κατάστασης όσον αφορά τη διαθεσιμότητα προσωπικού κίνησης, θα πρέπει να ελεγχθεί το μήκος της γραμμής, δηλαδή αν επαρκεί η σύνδεση μέχρι τον Ευαγγελισμό ή αν θα πρέπει να επιμείνουμε σε σύνδεση με το κέντρο της Αθήνας, δεδομένου ότι ο μεγαλύτερος όγκος των επιβατών του 235 μετακινείται στο τμήμα από/προς Ευαγγελισμό.
Σκοπός της σύντμησης της γραμμής είναι η χρησιμοποίηση των σημερινών οχημάτων προς βελτίωση συχνότητας . Δηλαδή, με τα 5 οχήματα στην πρωϊνή βάρδια μπορεί να επιτευχθεί συχνότητα 9λεπτη, ενώ με τα 3 απογευματινά 15λεπτή.