18-12-2014, 03:57 PM
(18-12-2014, 01:08 PM)Citaro Έγραψε: Οι συγκοινωνίες, υπό το καθεστώς "μηδενικών ελλειμάτων" που καλούνται να λειτουργήσουν πλέον (και καλώς) έχουν δύο πηγές χρηματοδότησης :
α) το δημόσιο με την επιχορήγηση που δίνει και η οποία είναι fixed.
β) τα έσοδα από κόμιστρα, προωθητικές ενέργειες, διαφημίσεις κλπ. εκμετάλλευση του στόλου.
Λόγω του πλαισίου αυτού, ήδη το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο είναι ανεπαρκέστατο. Στην Αθήνα των 2 εκ. μετακινήσεων καθημερινά, δεν έχουν απομείνει παρά 5-6 το πολύ λεωφορειακές γραμμές που έχουν συχνότητα αιχμής στο εξάλεπτο (220/1, 608, 822, Α13, ΑΒ11, 051). Ακολουθούν καμιά τριανταριά γραμμές με συχνότητα 8-9 λεπτά και ΟΛΕΣ οι υπόλοιπες έχουν στην καλύτερη περίπτωση 10-15 λεπτά ΣΤΗΝ ΑΙΧΜΗ !!
Δείτε πώς κατάντησε η υπηρεσία τρόλλεϋ μέσα σε 6-7 χρόνια και θα καταλάβετε. Με τί λεφτά λοιπόν - αν δεν πέσει σχετική επιχορήγηση - να βγούν δρομολόγια για ένα event που προγραμματίσθηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης και ωφελεί τα μεγάλα εμπορικά κέντρα; Ποιό θα είναι το όφελος της ΟΣΥ, πέρα απ' το να φεσωθεί μεροκάματα και να χρωστάει ρεπό στο ελάχιστο προσωπικό κίνησης που έχει απομείνει;;
Όσον αφορά τον υπολογισμό των οχημάτων, σαφώς και έχεις δίκιο. Δεν απαιτείται πλήρης δρομολόγηση Σαββάτου αλλά ειδική δρομολόγηση (με εξαρχής προγραμματισμό) για τέτοιες Κυριακές. Τα 350 οχήματα τα πήρα ως δεδομένο εργασίας για να καταδείξω το πρόβλημα. Ακόμη όμως και 150 οχήματα να βγάλεις (που κατ' εμέ δεν φτάνουν), δεν θέλουν λεφτά;
Υπ' όψιν ότι μόνο στου Ζωγράφου, για μια δρομολόγηση της προκοπής, θέλεις :
+3 οχήματα στο 608 (να βγούν δηλαδή 11 και με χρόνο διαδρομής τα 140 λεπτά να δώσουν συχνότητα 12-13')
+ 1 όχημα στο 235 (για να βγεί το ούτως ή άλλως οικτρό πρόγραμμα Σαββάτου)
+ 2 οχήματα στα 220/1 (να βγεί 11λεπτο που πάλι λίγο είναι)
+ 2 οχήματα στο 230 (για αύξηση χρόνου διαδρομής και επίτευξη 20λεπτης συχνότητας)
Ναι, δεν λέω, αλλά το έξτρα κόστος με τους εν λόγω υπολογισμούς ανέρχεται το πολύ σε 25.000 ευρώ. Εξάλλου, οι Κυριακές προ των εορτών πάντα ήταν εργάσιμες προς εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού και με αυτό το σκεπτικό θα έπρεπε να ενεργεί ο Οργανισμός. Τώρα, αν θέλουν οι υπεύθυνοι να μειώσουν περαιτέρω το κόστος, θα πρέπει να συνεννοηθούν με τα συγκεκριμένα κέντρα, εξάλλου η εταιρεία που διαχειρίζεται 2 εξ αυτών έκανε ήδη ανάλογη κίνηση και δώρισε 4 οχήματα στον Δήμο Αμαρουσίου για την καλύτερη σύνδεση τους.