Έχω 2 απορίες σχετικά με το 218/232 και πιθανές "βελτιστοποιήσεις" (δεδομένων και των έντονων περιορισμών που υπάρχουν σε διαθέσιμα οχήματα και σε "οδηγο-ώρες"...)
(1) Η διαδρομή από Αρτάκης και Πατρ. Γρηγορίου και εντεύθεν, μέχρι Σταθμό Καλλιθέας είναι φυσική και αυτονόητη. Όμως ο σχεδόν πλήρης κύκλος μετά την Αλκίνοου, δηλ.:
Δεξιά Εθνάρχου Μακαρίου, αριστερά Μπουμπουλίνας, αριστερά Βιέννα, αριστερά Αραχναίων, δεξιά Ακροπόλεως, Πλ. Φάρου, λοξώς δεξιά Ζωοδ. Πηγής, Ζαρίφη, αριστερά Αιγαίου (!)
δεν έχει πλέον το νόημα που ίσως είχε κάποτε, καθώς πλέον ο Αγ. Γεώργιος (σχολεία Γράμμου / Μπουμπουλίνας κ' Ακροπόλεως/Ρουμπεση) είναι σε walking distance (8 λεπτά και λιγότερο ) τόσο από το Μετρό Ν. Κόσμου (παρέλκει λοιπόν η λεωφορειακή σύνδεση με σταθμό Καλλιθέας καθώς είναι απλά 4 + 5 στάσεις με το Μετρό - μάλιστα και το Google Maps αυτήν τη σύνδεση μου έδωσε ως βέλτιστη για σύνδεση Ρουμπέση και Μπουμπουλίνας με Στ Καλλιθέας!) για τη δε ανάγκη σύνδεσης με την Πλ. Νέας Σμύρνης υπάρχει πλέον το τραμ με 3 μόλις στάσεις (για δε σύνδεση με Άνω Ν. Σμύρνη, υπάρχει το 137).
Φανταστείτε δε ότι από τη στάση Αλκινόου που ξεκινάει αυτός ο τεράστιος κύκλος, μέχρι την 6η Στάση στην Αιγαίου η απόσταση είναι μόλις... 4 λεπτά με τα πόδια, τη στιγμή που με το 218 είναι ~8 λεπτά αναμονή + 9 λεπτά με το λεωφορείο (!)
Και όχι μόνο αυτό, αλλά λόγω του ιστορικού τέρματος του "προγόνου" (που λέει και ο pvuccino...) Ηλ. Σταθμ. Καλλιθέας - Λουτρά Ν. Σμύρνης, έχουμε και 2ο κύκλο ήτοι Αιγαίου, δεξιά Ακριτσ Διγενή, δεξιά Πέτρας, δεξιά Αγχιάλου, δεξιά Αρτάκης μέχρι να κατορθώσει να φτάσει στην πολυπόθητη Πατρ. Γρηγορίου (να θυμίσω ότι όταν έγινε η τότε χάραξη, δεν υπήρχε το 131, το οποίο εξυπηρετεί τα Λουτρά, τουλάχιστον στην προς Δάφνη σύνδεση).
Όμοιος υπολογισμός: 6η Αιγαίου - 9η Αρτάκης: 8 λεπτά με τα πόδια - 8 μέση αναμονή + 4 με το λεωφορείο = 12 λεπτά.
Το να κάνει πάντως 13 λεπτά (!) το 218 να φτάσει από την Αλκίνοου στην Αρτάκης, δεδομένης και της μη ανάγκης πλέον να πηγαίνει Ν. Κόσμο, μέσα από μια μαιανδρικη / δαιδαλώδη διαδρομή, είναι για μένα υπερβολή.
Η πιο light τροποποίηση που θα πρότεινα, ώστε και οι επιβάτες να πηγαίνουν πιο γρήγορα στους προορισμούς τους, και οχήματα να εξοικονομουνται μέσω της ορθολογικοποιησης/μειωσης της διαδρομής είναι η εξής :
Η στάση Αλκινόου να γίνεται επί της Αλκίνοου (όχι επί της Εθνάρχου Μακαρίου) και μετά: αριστερά Πλ. Ηρώων Πολυτεχνείου, δεξιά Ακροπόλεως (στάση μετά τη Σάμου), δεξιά Πλ. Φάρου (με στάση όπου και τώρα) και απ' εκεί την τωρινή διαδρομή αλλά έχοντας περικοψει τον υπερκυκλο Εθνάρχου Μακαρίου - Μπουμπουλίνας - Βιέννα - Αραχναιων - Ακροπόλεως - Πλ. Φάρου!
Μια πιο προωθημενη λύση τώρα, θα ήταν να κοπεί και ο κύκλος από Διγενή Ακρίτα, Πέτρας, κ.λπ. Το 218 να συνεχίζει μεν να πηγαίνει από Λουτρά, όχι όμως τόσο νότια, αλλά κατά τη διαδρομή του 137, δηλ. από Ζαρίφη απέναντι Δαρδανελλιων όλο ευθεία μέχρι Πατρ. Γρηγορίου όπου πλέον στρίβοντας δεξιά θα παίρνει κατεύθυνση προς Πλ. Ν. Σμύρνης/Καλλιθέα (θα μπορούσε να προστεθεί μια στάση επί της Δαρδανελλιων στο ύψος της Πλ. Αίνου για να αντισταθμίσει το κόψιμο του κύκλου, καθώς και μια επί της Πατρ. Γρηγορίου αμέσως μετά την Αρτάκης αντί της τωρινής 9ης Αρτάκης)
Τι λέτε;
(2) Τα τμήματα Υμηττός-Ηλιούπολη (218) και Υμηττός-Βυρωνας (232) των γραμμών αυτών τι κίνηση έχουν; Έχουν νόημα στην πράξη;
(1) Η διαδρομή από Αρτάκης και Πατρ. Γρηγορίου και εντεύθεν, μέχρι Σταθμό Καλλιθέας είναι φυσική και αυτονόητη. Όμως ο σχεδόν πλήρης κύκλος μετά την Αλκίνοου, δηλ.:
Δεξιά Εθνάρχου Μακαρίου, αριστερά Μπουμπουλίνας, αριστερά Βιέννα, αριστερά Αραχναίων, δεξιά Ακροπόλεως, Πλ. Φάρου, λοξώς δεξιά Ζωοδ. Πηγής, Ζαρίφη, αριστερά Αιγαίου (!)
δεν έχει πλέον το νόημα που ίσως είχε κάποτε, καθώς πλέον ο Αγ. Γεώργιος (σχολεία Γράμμου / Μπουμπουλίνας κ' Ακροπόλεως/Ρουμπεση) είναι σε walking distance (8 λεπτά και λιγότερο ) τόσο από το Μετρό Ν. Κόσμου (παρέλκει λοιπόν η λεωφορειακή σύνδεση με σταθμό Καλλιθέας καθώς είναι απλά 4 + 5 στάσεις με το Μετρό - μάλιστα και το Google Maps αυτήν τη σύνδεση μου έδωσε ως βέλτιστη για σύνδεση Ρουμπέση και Μπουμπουλίνας με Στ Καλλιθέας!) για τη δε ανάγκη σύνδεσης με την Πλ. Νέας Σμύρνης υπάρχει πλέον το τραμ με 3 μόλις στάσεις (για δε σύνδεση με Άνω Ν. Σμύρνη, υπάρχει το 137).
Φανταστείτε δε ότι από τη στάση Αλκινόου που ξεκινάει αυτός ο τεράστιος κύκλος, μέχρι την 6η Στάση στην Αιγαίου η απόσταση είναι μόλις... 4 λεπτά με τα πόδια, τη στιγμή που με το 218 είναι ~8 λεπτά αναμονή + 9 λεπτά με το λεωφορείο (!)
Και όχι μόνο αυτό, αλλά λόγω του ιστορικού τέρματος του "προγόνου" (που λέει και ο pvuccino...) Ηλ. Σταθμ. Καλλιθέας - Λουτρά Ν. Σμύρνης, έχουμε και 2ο κύκλο ήτοι Αιγαίου, δεξιά Ακριτσ Διγενή, δεξιά Πέτρας, δεξιά Αγχιάλου, δεξιά Αρτάκης μέχρι να κατορθώσει να φτάσει στην πολυπόθητη Πατρ. Γρηγορίου (να θυμίσω ότι όταν έγινε η τότε χάραξη, δεν υπήρχε το 131, το οποίο εξυπηρετεί τα Λουτρά, τουλάχιστον στην προς Δάφνη σύνδεση).
Όμοιος υπολογισμός: 6η Αιγαίου - 9η Αρτάκης: 8 λεπτά με τα πόδια - 8 μέση αναμονή + 4 με το λεωφορείο = 12 λεπτά.
Το να κάνει πάντως 13 λεπτά (!) το 218 να φτάσει από την Αλκίνοου στην Αρτάκης, δεδομένης και της μη ανάγκης πλέον να πηγαίνει Ν. Κόσμο, μέσα από μια μαιανδρικη / δαιδαλώδη διαδρομή, είναι για μένα υπερβολή.
Η πιο light τροποποίηση που θα πρότεινα, ώστε και οι επιβάτες να πηγαίνουν πιο γρήγορα στους προορισμούς τους, και οχήματα να εξοικονομουνται μέσω της ορθολογικοποιησης/μειωσης της διαδρομής είναι η εξής :
Η στάση Αλκινόου να γίνεται επί της Αλκίνοου (όχι επί της Εθνάρχου Μακαρίου) και μετά: αριστερά Πλ. Ηρώων Πολυτεχνείου, δεξιά Ακροπόλεως (στάση μετά τη Σάμου), δεξιά Πλ. Φάρου (με στάση όπου και τώρα) και απ' εκεί την τωρινή διαδρομή αλλά έχοντας περικοψει τον υπερκυκλο Εθνάρχου Μακαρίου - Μπουμπουλίνας - Βιέννα - Αραχναιων - Ακροπόλεως - Πλ. Φάρου!
Μια πιο προωθημενη λύση τώρα, θα ήταν να κοπεί και ο κύκλος από Διγενή Ακρίτα, Πέτρας, κ.λπ. Το 218 να συνεχίζει μεν να πηγαίνει από Λουτρά, όχι όμως τόσο νότια, αλλά κατά τη διαδρομή του 137, δηλ. από Ζαρίφη απέναντι Δαρδανελλιων όλο ευθεία μέχρι Πατρ. Γρηγορίου όπου πλέον στρίβοντας δεξιά θα παίρνει κατεύθυνση προς Πλ. Ν. Σμύρνης/Καλλιθέα (θα μπορούσε να προστεθεί μια στάση επί της Δαρδανελλιων στο ύψος της Πλ. Αίνου για να αντισταθμίσει το κόψιμο του κύκλου, καθώς και μια επί της Πατρ. Γρηγορίου αμέσως μετά την Αρτάκης αντί της τωρινής 9ης Αρτάκης)
Τι λέτε;
(2) Τα τμήματα Υμηττός-Ηλιούπολη (218) και Υμηττός-Βυρωνας (232) των γραμμών αυτών τι κίνηση έχουν; Έχουν νόημα στην πράξη;