(06-12-2013, 05:58 PM)mercedes elbo Έγραψε: Στις 6ωρες βάρδιες όμως να φανταστώ οι οδηγοί πληρώνονται λιγότερο?Προφανώς και πληρώνονται τις ώρες που δουλεύουν.
Οι οδηγοί δεν έχουν fix μισθό. Η κάθε βάρδια έχει διαφορετική διάρκεια (άλλη είναι 07:00, άλλη 08:00, άλλη 07:43, άλλη 07:23 κλπ.) Επίσης, άλλοτε είναι νυχτερινά (+25%), άλλοτε Κυριακή (+75%).
Αν υποθέσουμε π.χ. ότι ένας μέσος μισθός μηνιαίος (καθαρός) του οδηγού είναι 850 € (ναι, εκεί έχουν φτάσει), τότε το ωρομίσθιο είναι 850 χ 6 / 25 / 40 = € 5,10.
Κατά συνέπεια, μια οκτάωρη βάρδια καθημερινή αποφέρει στον οδηγό € 40,80.
Μια εξάωρη βάρδια Κυριακής αποφέρει στον οδηγό € 5,10 χ 6 χ 1,75 = € 53,55. Μια οκτάωρη Κυριακής > € 5,10 χ 8 χ 1,75 = € 71,40.
Μια οκτάωρη βραδυνή Κυριακής πχ. 17:00 - 01:00, που έχει τρεις νυχτερινές ώρες, στοιχίζει [€ 5,10 χ 5 χ 1,75] + [€ 5,10 χ 3 χ 1,75 χ 1,25] = € 78,09.
Πιστεύω ότι γίνεται αντιληπτό απ' όλους, γιατί τα δρομολόγια της Κυριακής περιορίστηκαν, ως επι το πλείστον, σε ώρες μεταξύ 07:00 και 21:30 ... και όχι πχ μεταξύ 09:00 και 23:30 που κατά τεκμήριο εξυπηρετούνται πιό πολλοί.
Οι βάρδιες είναι ακριβές, οι Κυριακάτιες ακριβότερες, και οι Κυριακοβραδυνές ασύμφορες. Γι΄αυτό και άφησαν να κυκλοφορούν ΜΟΝΟ οι γραμμές ΑΠΟΛΥΤΟΥ ΑΝΑΓΚΗΣ και αυτές στο ... μισάωρο.
Mνημόνιο speaking.
Φανταστείτε πόσο στοίχιζε η συγκοινωνία πριν πέντε χρόνια, που οι μισθοί των οδηγών ήταν μεγαλύτεροι και έβγαιναν όλες οι γραμμές, όλες τις μέρες με ανεκτή επάνδρωση, ανεκτές συχνότητες και φούλ ωράριο (05:30 - 23:30).
Να τα μελετάμε κι αυτά, κατά καιρούς, για να δούμε αν τα έβγαζαν τα λεφτά τους τότε ...