Λοιπόν, ας πω κι εγώ τη χαζομάρα μου για το 101 (και για πολλά πολλά άλλα, καθώς αυτά συνδέονται...) Έχει γίνει ένας χαμός με την Αργυρούπολη. Αυτή τη στιγμή από την Αργυρούπολη προς τον Άλιμο/Λ.Αλίμου περνούν το Β1, το 140 και το 142. Εντελώς ασυντόνιστα (το Β1 ειδικά με απαράδεχτες συχνότητες) και μάλιστα το 142 από άλλη στάση! (στην πλατεία εννοώ) Το 140 κάτι κάνει, αλλά συνήθως έρχεται τίγκα! (αν μου πει κανένας πως το 101 είναι σύνδεση με Λ.Αλίμου θα φάει κλωτσιά! ) Από την άλλη έχουμε τον τραγέλαφο που είναι η γραμμή 101, που κάνει το γύρο του κόσμου και δεν εξυπηρετεί κανέναν και ΑΚΟΜΑ δεν υπάρχει γραμμή που να συνδέει ολόκληρη τη Λ.Αλίμου με το μετρό. Χάλια μαύρα δηλαδή! Επειδή κάθισα και το σκέφτηκα αρκετά έχω να προτείνω τα εξης:
1) Κατάργηση των Α4/Β1/101/142 και δημιουργία στη θέση τους δύο αντίρροπων κυκλικών γραμμών. (ας τις ονομάσουμε 101 και 102) Η 101 θα έχει διαδρομή Τερψιθέα-Στ.Άλιμος-Καλαμάκι και η 102 Τερψιθέα-Καλαμάκι-Στ.Άλιμος. Θα ξεκινούν από Τερψιθέα και θα έχουν διαδρομή Α4 μέχρι την Αργυρούπολη, όπου: η 101 θα συνεχίζει ευθεία Κύπρου, θα βγαίνει στον ΠΑΡΑΔΡΟΜΟ της Βουλιαγμένης (για άμεση ανταπόκριση με το μετρό) από εκεί αριστερά στο φανάρι μετά το σταθμό (νομίζω Θεσσαλίας λέγεται ο δρόμος) από τα στενάκια θα βγαίνει Ηρώος Ματσή (αν και δεν έχω εξετάσει αν χωράει εκεί) κι από 'κει και ύστερα την ΠΑΛΙΑ διαδρομή του 101 μέχρι Καλαμάκι. Παραλιακή κι επιστροφή από Λ.Αλίμου, Λαμίας, Τιτάνων, Αλεξιουπόλεως κτλ. Το 102 θα κάνει ακριβώς την αντίστροφη πορεία. Με γερές συχνότητες (10λεπτο στην αιχμή ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ) δε θες τίποτε άλλο! ΚΑΙ συνδέεις τον άξονα Κύπρου με τον πλησιέστερο σταθμό (κι όχι τώρα που αν σου κάτσει Α4 που είναι και συχνότερο, αναγκάζεσαι να κατέβεις... Αγ.Δημήτριο!) ΚΑΙ συνδέεις το κέντρο του Αλίμου με τον ομώνυμο σταθμό με πολύ καλές συχνότητες κι έχεις και καλύτερη "ενδοαλίμια" συγκοινωνία! Β1 και 101 στην παραλιακή δε χρειάζονται αν γίνει ο κορμός Πειραιά-Παραλίας όπως τον φαντάζομαι, (3λεπτο στην αιχμή με 18μετρα) νομίζω μ' αυτές τις συνθήκες πιο γρήγορα θα φτάνεις στον Πειραιά απ' ό,τι τώρα που 'χεις το απευθείας!
2) επαναφορά του 210, αλλά μέχρι Στ.Αργυρούπολη κυκλικά (δηλαδή θα βγαίνει πλατεία, αριστερά Τιτάνων, αριστερά Θουκυδίδου, αριστερά Κων/πόλεως κι έφυγες! Έτσι θα εξυπηρετεί και τη σύνδεση κέντρο Αργυρούπολης-Σούρμενα που πιθανόν να έχει συνηθίσει ο κόσμος τόσα χρόνια αλλά ΚΑΙ το σταθμό Αργυρούπολη που ενώ είναι κυριολεκτικά ΔΙΠΛΑ στη χάραξη της γραμμής, μέχρι τώρα το 101 τον αγνοούσε επιδεικτικά! Αφού η γραμμή θα μικρύνει αρκετά, μπορεί να επεκτάθεί από την άλλη πλευρά προς Τερψιθέα ή Γούναρη/Πυρνάρι (δεν το έχω σκεφτεί ακόμα αυτό)
3) (εδώ θα φάω ΠΟΛΥ βρίσιμο! ) "Διαίρεση του 140 και προσάρτηση στον ένα του κλάδο της διαδρομής του 141!!!" Και τι εννοώ: Δημιουργία 2(!!) γραμμών με αφετηρία το Στ.Κατεχάκη! (για το τμήμα του Πολυγώνου έχω πει αλλού τι πιστεύω) 140: Στ.Κατεχάκη-Ηλιούπολη-Γλυφάδα και 141: Στ.Κατεχάκη-Στ.Δάφνης-Ελληνικό. Θ' αρχίσω από τη δεύτερη μιας και η διαδρομή της είναι πιο οικεία. Ακριβώς όπως το σημερινό 140 μέχρι την Πλ.Ηρώων στον Υμηττό, με τις διαφορές ότι δε θα κάνει το "Π" του Νοσοκ.Παίδων (άνοδος και κάθοδος από Γ.Παπανδρέου) κι ότι στο Βύρωνα θα μπαίνει στην κάθοδο από Αγ.Σοφίας και δεξιά Αδραμυττίου όπως το 232, για να καλύψει τμήματα των διαδρομών των 054/209/212/232 που θα καταργηθούν. Από Πλ.Ηρώων θα πηγαίνει Δάφνη (για να καλύψει τη διαδρομή Βύρωνα-Δάφνη, μιας και το 212 θα το πάω Αγ.Ιωάννη μαζί με το 4, αλλά και για να εξυπηρετήσει τους κατοίκους Δάφνης/Υμηττού προς το Νεκροταφείο της Δάφνης, που είναι δίπλα σ' αυτό του Αγ.Δημητρίου) κι απο 'κει συνέχεια αντικαθιστώντας το σημερινό 141 στην Αγ.Δημητρίου και τέρμα στον Δυτ.Αερολιμένα. Το μόνο θέμα είναι οι συχνότητα που πρέπει να 'ναι στο 6λεπτο τουλάχιστον, αφού το σημερινό 141 και με το 8λεπτο γεμίζει! (που να 'ρθει κι από Βύρωνα ήδη γεμάτο! Άσε που θα καταργηθούν και τα 217/229...) Το 140 θα κάνει μια διαδρομή τύπου Express. Δηλαδή θα πιάνει όλο Αλίμου-Κατεχάκη (ίσως κάνει μια μικρή παράκαμψη στο νεκροταφείο Καισαριανής για ανταπόκριση με το 224) και συνέχεια όλο ευθεία μέσα στην Ηλιούπολη από Ελ.Βενιζέλου μέχρι το Στ.Αλίμου και μετά όλη την Αλίμου μέχρι Παραλιακή και όλη την Παραλιακή μέχρι Γλυφάδα. Έτσι θα έχουμε: άμεση σύνδεση ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ της Λ.Αλίμου με το μετρό, άμεση σύνδεση του τμήματος Λ.Άλίμου-Γλυφάδα της Παραλιακής με το μετρό, (που σήμερα δεν υφίσταται) σύνδεση του ΚΕΝΤΡΟΥ της Ηλιούπολης με την Παραλία και ΟΧΙ της Κυπρίων Ηρώων (αλλά διέλευση αρκετά κοντά στην τωρινή του διαδρομή) και ΓΡΗΓΟΡΗ μεταβίβαση των κατοίκων από τα ανατολικά προάστια που πάνε Παραλία, χωρίς να κάνει το γύρο του κόσμου!! Η σύνδεση Αργυρούπολης-Λ.Αλίμου-Παραλίας θα γίνεται με τον καλύτερο τρόπο με τα 101/102 που προανέφερα. Μένει η σύνδεση Ηλιούπολης-Αργυρούπολης κι εδώ έρχομαι στο:
4) (κι εδώ θα φάω ξύλο...) Κατάργηση των Α4/140(στο κομμάτι της Ηλιούπολης)/201/237 και δημιουργία 2 ΓΕΡΩΝ τοπικών γραμμών. Των 201: Στ.Δάφνης-Άνω Ηλιούπολη-Στ.Αργυρούπολης και 208: Στ.Δάφνης-Κ.Ηλιούπολη-Στ.Αργυρούπολης. (και πάλι τυχαία η αριθμοδότηση) Το 201 θα φτάνει Πλ.Κανάρια κι απο 'κει θα ακολουθεί διαδρομή 237 μέχρι την Πλ.Εθν.Αντίστασης, αλλά ΔΕΝ θα κάνει τον κύκλο από Δημαρχείο και Πλ.Πλαστήρα, αλλά θα συνεχίζει ευθεία στην Ηρ.Πολυτεχνείου (αφήνοντας έξω το Πανόραμα) κι απο 'κει στην Πλατεία της Αργυρούπολης και τέρμα στο Στ.Αργυρούπολη μέσω της Γερουλάνου. Το Δημαρχείο θα εξυπηρετείται καλύτερα από την επέκταση του 109 που θα ανεβαίνει όλη τη Σοφ.Βενιζέλου μέχρι την Αγ.Μαύρα και θα κάνει τέρμα στο νεκροταφείο. Η Πλ.Πλαστήρα και το Πανόραμα θα εξυπηρετηθούν από το 218 (αφετηρία Στ.Καλλιθέας remember??) που θα επεκταθεί μέσω Μαρ.Αντύπα στην κεντρική πλατεία κι απο 'κει και πάλι μέσω Μαρ.Αντύπα στην Πλ.Πλαστήρα και τέλος (μάλλον μέσω της οδού Μεσσηνίας) στο Πανόραμα. Το 208 θα φτάνει Πλ.Κανάρια κι απο εκεί διαδρομή 140 μέχρι Πλατ.Αργυρούπολης (αλλά θα διέρχεται ΚΑΙ στην κάθοδο από τη Γερουλάνου, για σύνδεση με το μετρό) και πάλι τέρμα στο Στ.Αργυρούπολης. Έτσι θα έχουμε 2 γραμμές με πολύ καλή συχνότητα και μια με μέτρια (το 210) από το κέντρο της Αργυρούπολης προς τον ομώνυμο σταθμό, άρα είναι πολύ πιθανό ο κόσμος να τις χρησιμοποιεί κι ας είναι μικρή η απόσταση και να αποκτήσει επιτέλους και λόγο ύπαρξης ο Στ.Αργυρούπολης!
Το μόνο που δεν έχω σκεφτεί ακόμα είναι το τι θα κάνω με το 154!! (μάλλον θα το πάω Στ.Ελληνικό μου φαίνεται) Κι επίσης τι θα βάλω στην Ηρώς Κωσταντοπούλου. Είδωμεν...
1) Κατάργηση των Α4/Β1/101/142 και δημιουργία στη θέση τους δύο αντίρροπων κυκλικών γραμμών. (ας τις ονομάσουμε 101 και 102) Η 101 θα έχει διαδρομή Τερψιθέα-Στ.Άλιμος-Καλαμάκι και η 102 Τερψιθέα-Καλαμάκι-Στ.Άλιμος. Θα ξεκινούν από Τερψιθέα και θα έχουν διαδρομή Α4 μέχρι την Αργυρούπολη, όπου: η 101 θα συνεχίζει ευθεία Κύπρου, θα βγαίνει στον ΠΑΡΑΔΡΟΜΟ της Βουλιαγμένης (για άμεση ανταπόκριση με το μετρό) από εκεί αριστερά στο φανάρι μετά το σταθμό (νομίζω Θεσσαλίας λέγεται ο δρόμος) από τα στενάκια θα βγαίνει Ηρώος Ματσή (αν και δεν έχω εξετάσει αν χωράει εκεί) κι από 'κει και ύστερα την ΠΑΛΙΑ διαδρομή του 101 μέχρι Καλαμάκι. Παραλιακή κι επιστροφή από Λ.Αλίμου, Λαμίας, Τιτάνων, Αλεξιουπόλεως κτλ. Το 102 θα κάνει ακριβώς την αντίστροφη πορεία. Με γερές συχνότητες (10λεπτο στην αιχμή ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ) δε θες τίποτε άλλο! ΚΑΙ συνδέεις τον άξονα Κύπρου με τον πλησιέστερο σταθμό (κι όχι τώρα που αν σου κάτσει Α4 που είναι και συχνότερο, αναγκάζεσαι να κατέβεις... Αγ.Δημήτριο!) ΚΑΙ συνδέεις το κέντρο του Αλίμου με τον ομώνυμο σταθμό με πολύ καλές συχνότητες κι έχεις και καλύτερη "ενδοαλίμια" συγκοινωνία! Β1 και 101 στην παραλιακή δε χρειάζονται αν γίνει ο κορμός Πειραιά-Παραλίας όπως τον φαντάζομαι, (3λεπτο στην αιχμή με 18μετρα) νομίζω μ' αυτές τις συνθήκες πιο γρήγορα θα φτάνεις στον Πειραιά απ' ό,τι τώρα που 'χεις το απευθείας!
2) επαναφορά του 210, αλλά μέχρι Στ.Αργυρούπολη κυκλικά (δηλαδή θα βγαίνει πλατεία, αριστερά Τιτάνων, αριστερά Θουκυδίδου, αριστερά Κων/πόλεως κι έφυγες! Έτσι θα εξυπηρετεί και τη σύνδεση κέντρο Αργυρούπολης-Σούρμενα που πιθανόν να έχει συνηθίσει ο κόσμος τόσα χρόνια αλλά ΚΑΙ το σταθμό Αργυρούπολη που ενώ είναι κυριολεκτικά ΔΙΠΛΑ στη χάραξη της γραμμής, μέχρι τώρα το 101 τον αγνοούσε επιδεικτικά! Αφού η γραμμή θα μικρύνει αρκετά, μπορεί να επεκτάθεί από την άλλη πλευρά προς Τερψιθέα ή Γούναρη/Πυρνάρι (δεν το έχω σκεφτεί ακόμα αυτό)
3) (εδώ θα φάω ΠΟΛΥ βρίσιμο! ) "Διαίρεση του 140 και προσάρτηση στον ένα του κλάδο της διαδρομής του 141!!!" Και τι εννοώ: Δημιουργία 2(!!) γραμμών με αφετηρία το Στ.Κατεχάκη! (για το τμήμα του Πολυγώνου έχω πει αλλού τι πιστεύω) 140: Στ.Κατεχάκη-Ηλιούπολη-Γλυφάδα και 141: Στ.Κατεχάκη-Στ.Δάφνης-Ελληνικό. Θ' αρχίσω από τη δεύτερη μιας και η διαδρομή της είναι πιο οικεία. Ακριβώς όπως το σημερινό 140 μέχρι την Πλ.Ηρώων στον Υμηττό, με τις διαφορές ότι δε θα κάνει το "Π" του Νοσοκ.Παίδων (άνοδος και κάθοδος από Γ.Παπανδρέου) κι ότι στο Βύρωνα θα μπαίνει στην κάθοδο από Αγ.Σοφίας και δεξιά Αδραμυττίου όπως το 232, για να καλύψει τμήματα των διαδρομών των 054/209/212/232 που θα καταργηθούν. Από Πλ.Ηρώων θα πηγαίνει Δάφνη (για να καλύψει τη διαδρομή Βύρωνα-Δάφνη, μιας και το 212 θα το πάω Αγ.Ιωάννη μαζί με το 4, αλλά και για να εξυπηρετήσει τους κατοίκους Δάφνης/Υμηττού προς το Νεκροταφείο της Δάφνης, που είναι δίπλα σ' αυτό του Αγ.Δημητρίου) κι απο 'κει συνέχεια αντικαθιστώντας το σημερινό 141 στην Αγ.Δημητρίου και τέρμα στον Δυτ.Αερολιμένα. Το μόνο θέμα είναι οι συχνότητα που πρέπει να 'ναι στο 6λεπτο τουλάχιστον, αφού το σημερινό 141 και με το 8λεπτο γεμίζει! (που να 'ρθει κι από Βύρωνα ήδη γεμάτο! Άσε που θα καταργηθούν και τα 217/229...) Το 140 θα κάνει μια διαδρομή τύπου Express. Δηλαδή θα πιάνει όλο Αλίμου-Κατεχάκη (ίσως κάνει μια μικρή παράκαμψη στο νεκροταφείο Καισαριανής για ανταπόκριση με το 224) και συνέχεια όλο ευθεία μέσα στην Ηλιούπολη από Ελ.Βενιζέλου μέχρι το Στ.Αλίμου και μετά όλη την Αλίμου μέχρι Παραλιακή και όλη την Παραλιακή μέχρι Γλυφάδα. Έτσι θα έχουμε: άμεση σύνδεση ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ της Λ.Αλίμου με το μετρό, άμεση σύνδεση του τμήματος Λ.Άλίμου-Γλυφάδα της Παραλιακής με το μετρό, (που σήμερα δεν υφίσταται) σύνδεση του ΚΕΝΤΡΟΥ της Ηλιούπολης με την Παραλία και ΟΧΙ της Κυπρίων Ηρώων (αλλά διέλευση αρκετά κοντά στην τωρινή του διαδρομή) και ΓΡΗΓΟΡΗ μεταβίβαση των κατοίκων από τα ανατολικά προάστια που πάνε Παραλία, χωρίς να κάνει το γύρο του κόσμου!! Η σύνδεση Αργυρούπολης-Λ.Αλίμου-Παραλίας θα γίνεται με τον καλύτερο τρόπο με τα 101/102 που προανέφερα. Μένει η σύνδεση Ηλιούπολης-Αργυρούπολης κι εδώ έρχομαι στο:
4) (κι εδώ θα φάω ξύλο...) Κατάργηση των Α4/140(στο κομμάτι της Ηλιούπολης)/201/237 και δημιουργία 2 ΓΕΡΩΝ τοπικών γραμμών. Των 201: Στ.Δάφνης-Άνω Ηλιούπολη-Στ.Αργυρούπολης και 208: Στ.Δάφνης-Κ.Ηλιούπολη-Στ.Αργυρούπολης. (και πάλι τυχαία η αριθμοδότηση) Το 201 θα φτάνει Πλ.Κανάρια κι απο 'κει θα ακολουθεί διαδρομή 237 μέχρι την Πλ.Εθν.Αντίστασης, αλλά ΔΕΝ θα κάνει τον κύκλο από Δημαρχείο και Πλ.Πλαστήρα, αλλά θα συνεχίζει ευθεία στην Ηρ.Πολυτεχνείου (αφήνοντας έξω το Πανόραμα) κι απο 'κει στην Πλατεία της Αργυρούπολης και τέρμα στο Στ.Αργυρούπολη μέσω της Γερουλάνου. Το Δημαρχείο θα εξυπηρετείται καλύτερα από την επέκταση του 109 που θα ανεβαίνει όλη τη Σοφ.Βενιζέλου μέχρι την Αγ.Μαύρα και θα κάνει τέρμα στο νεκροταφείο. Η Πλ.Πλαστήρα και το Πανόραμα θα εξυπηρετηθούν από το 218 (αφετηρία Στ.Καλλιθέας remember??) που θα επεκταθεί μέσω Μαρ.Αντύπα στην κεντρική πλατεία κι απο 'κει και πάλι μέσω Μαρ.Αντύπα στην Πλ.Πλαστήρα και τέλος (μάλλον μέσω της οδού Μεσσηνίας) στο Πανόραμα. Το 208 θα φτάνει Πλ.Κανάρια κι απο εκεί διαδρομή 140 μέχρι Πλατ.Αργυρούπολης (αλλά θα διέρχεται ΚΑΙ στην κάθοδο από τη Γερουλάνου, για σύνδεση με το μετρό) και πάλι τέρμα στο Στ.Αργυρούπολης. Έτσι θα έχουμε 2 γραμμές με πολύ καλή συχνότητα και μια με μέτρια (το 210) από το κέντρο της Αργυρούπολης προς τον ομώνυμο σταθμό, άρα είναι πολύ πιθανό ο κόσμος να τις χρησιμοποιεί κι ας είναι μικρή η απόσταση και να αποκτήσει επιτέλους και λόγο ύπαρξης ο Στ.Αργυρούπολης!
Το μόνο που δεν έχω σκεφτεί ακόμα είναι το τι θα κάνω με το 154!! (μάλλον θα το πάω Στ.Ελληνικό μου φαίνεται) Κι επίσης τι θα βάλω στην Ηρώς Κωσταντοπούλου. Είδωμεν...