25-10-2013, 10:33 PM
Ειδικά η γραμμή 040 δημιουργήθηκε ως "πράσινο", δηλ. λεωφορειακή γραμμή του ΗΣΑΠ "Πειραιάς-Σύνταγμα" για έναν και μοναδικό λόγο, ήτοι τη σύνδεση του Πειραιά με το Σύνταγμα, καθώς ο Ηλεκτρικός (μόνη τότε υπάρχουσα γραμμή σταθερής τροχιάς) πήγαινε Ομόνοια μόνο, και συνεπώς έπρεπε να καλυφθεί το έλλειμμα συγκοινωνιακής σύνδεσης με το Σύνταγμα. Δηλ. λειτουργούσε ως συγκοινωνιακό μέσο συμπληρωματικό του ηλεκτρικού και της περιορισμένης κάλυψης του κέντρου (εν προκειμένω του Συντάγματος) απ' αυτόν.
Συνεπώς, με τη δημιουργία της γραμμής 3 και της σύνδεσης Μοναστηράκι-Σύνταγμα, ο ιστορικός λόγος δημιουργία της γραμμής του "πράσινου" εξέλιπε. Θα μπορούσε δηλ. και ολοσχερώς να καταργηθεί. Όμως, επειδή, εν τω μεταξύ "από σπόντα" κάλυψε και συγκοινωνιακές ανάγκες των περιοχών από τις οποίες διέρχεται (π.χ Καλλιθέα) είναι δίκαιο και σκόπιμο να παραμείνει, με τέρμα στο Συγγρού Φιξ, όπου οι επιβάτες του θα μετεπιβιβάζονται στο (ελλείπον κατά τη δημιουργία του πράσινου) συνδέον με το Σύνταγμα μέσο σταθερής τροχιάς.
Συνεπώς, με τη δημιουργία της γραμμής 3 και της σύνδεσης Μοναστηράκι-Σύνταγμα, ο ιστορικός λόγος δημιουργία της γραμμής του "πράσινου" εξέλιπε. Θα μπορούσε δηλ. και ολοσχερώς να καταργηθεί. Όμως, επειδή, εν τω μεταξύ "από σπόντα" κάλυψε και συγκοινωνιακές ανάγκες των περιοχών από τις οποίες διέρχεται (π.χ Καλλιθέα) είναι δίκαιο και σκόπιμο να παραμείνει, με τέρμα στο Συγγρού Φιξ, όπου οι επιβάτες του θα μετεπιβιβάζονται στο (ελλείπον κατά τη δημιουργία του πράσινου) συνδέον με το Σύνταγμα μέσο σταθερής τροχιάς.