12-09-2013, 11:06 AM
(11-09-2013, 10:05 PM)marios.ilioupoli Έγραψε: 250: ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥΠΟΛΗ - ΣΤ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ (EXPRESS)
Η νέα αφετηρία της ορίζεται προ της σήραγγας της Θεολογικής και η διαδρομή της τροποποιείται ως εξής:
Διέλευση κάτω από τη σήραγγα, κυκλικά στην πλατεία και συνέχεια αντίστροφα την υπάρχουσα διαδρομή του 250 από Θεολογική έως την πλατεία και συνέχεια κανονικά.
Η γραμμή καθίσταται εξπρες και δε θα πραγματοποιεί στάσεις εκτός του Πανεπιστημιακού Συγκροτήματος, πλην αυτών στο ΜΕΤΡΟ Ευαγγελισμού.
Για την εύρυθμη λειτουργία των γραμμών 203, 220, 223, 231, 235, 250 στον Ευαγγελισμό θα ισχύσουν τα εξής:
1) Στη στάση της οδού Ριζάρη θα πραγματοποιείται μόνο αποβίβαση των επιβατών από αυτές τις γραμμές.
2) Στη στάση της Βασ. Σοφίας (θα εξυπηρετείται και η 203 από αυτή) θα πραγματοποιείται επιβίβαση των επιβατών σε αυτές τις γραμμές.
Η ιδέα του να κοπούν τα ακτινικά/διακεντρικά της Ανατολικής Αθήνας (Ζωγράφου/Καισαριανή/Παγκράτι/Βύρωνας) στον Ευαγγελισμό κατ' αρχήν δεν είναι λάθος και την έχουμε συζητήσει πάρα πολλές φορές.
Υπάρχουν όμως τρία βασικά προβλήματα.
Το πρώτο και κύριο είναι ο τρόπος σύνδεσης του κέντρου με το μετρό στον Ευαγγελισμό. Ο σταθμός αφ΄ενός είναι τόσο κοντά στο κέντρο που στην ουσία δεν κερδίζεις χρόνο και, αφ' ετέρου, εξυηρετεί μόνο το Σύνταγμα και όχι την Ακαδημία, που παραδοσιακά καταλήγουν/διέρχονται όλες οι παραπάνω γραμμές.
Κατά συνέπεια, όποιος μετακινείται από/προς Ακαδημίας-Πανεπιστημίου θα πρέπει να υφίσταται δύο μετεπιβιβάσεις (μια από λεωφορείο στο μετρό και μία ανάμεσα στις γραμμές 2 και 3) με μεγάλη απώλεια χρόνου και ταλαιπωρία, αφού πρόκειται για σταθμούς με συνωστισμό και πολλές σκάλες. Διαφορετικά θα πρέπει να μπεί σε κάποιο από τα 3/13, 608 που θα παραμείνουν (κατά το σχέδιό σου), ίσα για να μετακινηθεί δύο-τρεις στάσεις.
Το πρόβλημα αυτό το αναγνωρίζει ο ΟΑΣΑ και γι' αυτό δεν προβαίνει στο κόψιμό τους (είναι πλέον οι μοναδικές γραμμές που φτάνουν κέντρο).
Το δεύτερο είναι ότι ορισμένες διακεντρικές συνδέσεις είναι άκρως χρήσιμες. Πχ το 224 που καλύπτει μόνο του τη Σόλωνος και, όπως λεει και ο Νικος1991, έχει μεγάλη ζήτηση από δικηγόρους σε όλο του το μήκος από Κολωνάκι μέχρι Ευελπίδων.
Το τρίτο και όχι αμελητέο (γιατί στην Αθήνα ζούμε) είναι ότι ο ΟΑΣΑ μεταχειρίζεται τις τοπικές γραμμές σαν αποπαίδια (το είδαμε σε όλες τις τοπικοποιήσεις). Ενώ δηλ. υπόσχεται βελτίωση της συχνότητας, το μόνο που κάνει είναι να περικόπτει οχήματα και να αφήνει τις γραμμές εν τέλει με λιγότερη συχνότητα και από αυτή που είχαν ως ακτινικές (τα παραδείγματα άπειρα). Θα ξεκινάς δηλ. από την περιοχή σου, θα φτάνεις Ευαγγελισμό, θα ψάχνεσαι για μετεπιβίβαση (μετρό ή διακεντρικό λεωφορείο) και θα αργείς στο σύνολο περισσότερο. Το ίδιο και χειρότερα στην επιστροφή, όπου θα τρώς αναμονή από κέντρο και θα ξανατρώς αναμονή μέσα στον ήλιο για πόση ώρα ακόμη στον Ευαγγελισμό, τρεις στάσεις πιό κάτω.
Θεωρώ ότι η καλύτερη λύση είναι ένα μίγμα διακεντρικών και τοπικών. Κάποιες από τις γραμμές να διασυνδεθούν με άλλες (πχ ΚΤΕΛ 051) και να γίνουν γερές διακεντρικές (όπως έγινε το 608 και το 732), κάποιες άλλες ψώφιες διακεντρικές (622, 815, 054) να αναθεωρηθούν ή να συνδεθούν διαφορετικά και ό,τι δεν μπορεί να γίνει διακεντρικό να γίνει τοπικό στον Ευαγγελισμό.
Τέλος, διαφωνώ με το 250 ως εξπρές γιατί ούτε να προσπεράσει μπορεί, ούτε χάνει χρόνο στις λίγες στάσεις μέχρι την Πύλή. Καλή είναι η ιδέα σου για αφετηρία στη Θεολογική, αλλά να έχεις υπ΄όψιν ότι μέσα στην Παν/πολη δεν είναι εφικτή η διπλής κατεύθυνσης κίνηση λεωφορείων - θα μπλοκάρουν γύρω από τα Μαθηματικοφυσικά όπου το διπλοπαρκάρισμα πάει σύννεφο.
Επίσης δεν μου αρέσει το 235 γιατί θα κάνει μεγάλη περιπορεία, πέραν του γεγονότος ότι μια συχνότητα των 8-10' είναι περιττή για την Ευφρονίου/Ούλωφ Πάλμε, ειδικά τις ώρες που κυκλοφορεί το 250. Περαιτέρω, θα χαλάσει η σύνδεση με το ΙΚΑ Ζωγράφου και κυρίως με τη στάση Ιλίσια στην Παπαδιαμαντοπούλου, που είναι βασική στάση μετεπιβίβασης για Κηφισίας.