27-08-2013, 02:31 AM
Μην κρυβόμαστε. Είναι γνωστό τοις πάσι, εδώ και καιρό, ότι τα ΚΤΕΛ πρόκειται να αναλάβουν μέρος του συγκοινωνιακού έργου της ΟΣΥ και ιδιαίτερα του υπεραστικού δικτύου (Χ63, 304/305, Ε22 κ.α.), καθώς και τις εξπρές γραμμές του Αεροδρομίου (Χ93, Χ95, Χ96, Χ97).
Το τι όφελος μπορεί να υπάρξει, δυστυχώς δε μπορώ να το καταλάβω. Ίσως ότι θα απαλλαγεί η δημόσια ΟΣΥ από το κόστος των γραμμών αυτών και θα τις φορτώσει στα ΚΤΕΛ, τα οποία στην αρχή θα έχουν αντίστοιχες συχνότητες με τις σημερινές και μετά θα αρχίσουν οι δικαιολογίες του κόστους, για να καταλήξουν τα νυν 304/305 και Ε22 να κυκλοφορούν ακόμη και το καλοκαίρι ανά 30-40'.
Ίσως μια καλή λύση πλήρους αναδιάρθρωσης του συγκοινωνιακού τοπίου του Λεκανοπεδίου να ήταν μια ενοποίηση ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ και ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ σε μια νέα ΑΕ, στην οποία θα κατέχει το 51% το Δημόσιο και το υπόλοιπο σε ελεύθερη διάθεση. Εν συνεχεία, ριζική αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού δικτύου με γερό ξεκαθάρισμα και ακολούθως νέα τιμολογιακή πολιτική με ζωνικά εισιτήρια (δε μπορεί κάποιος που κάνει το Αθήνα - Βούλα να πληρώνει το ίδιο εισιτήριο με αυτόν που θα κάνει το Κάνιγγος - Γκύζη) και σταδιακά τηλεματική, μπάρες στο Μετρό κλπ.
Κάτι τέτοιο δεν απαιτεί χρόνια. Μέσα σε ένα εξάμηνο μπορεί να έχει γίνει πράξη.
Το τι όφελος μπορεί να υπάρξει, δυστυχώς δε μπορώ να το καταλάβω. Ίσως ότι θα απαλλαγεί η δημόσια ΟΣΥ από το κόστος των γραμμών αυτών και θα τις φορτώσει στα ΚΤΕΛ, τα οποία στην αρχή θα έχουν αντίστοιχες συχνότητες με τις σημερινές και μετά θα αρχίσουν οι δικαιολογίες του κόστους, για να καταλήξουν τα νυν 304/305 και Ε22 να κυκλοφορούν ακόμη και το καλοκαίρι ανά 30-40'.
Ίσως μια καλή λύση πλήρους αναδιάρθρωσης του συγκοινωνιακού τοπίου του Λεκανοπεδίου να ήταν μια ενοποίηση ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ και ΚΤΕΛ ΑΤΤΙΚΗΣ σε μια νέα ΑΕ, στην οποία θα κατέχει το 51% το Δημόσιο και το υπόλοιπο σε ελεύθερη διάθεση. Εν συνεχεία, ριζική αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού δικτύου με γερό ξεκαθάρισμα και ακολούθως νέα τιμολογιακή πολιτική με ζωνικά εισιτήρια (δε μπορεί κάποιος που κάνει το Αθήνα - Βούλα να πληρώνει το ίδιο εισιτήριο με αυτόν που θα κάνει το Κάνιγγος - Γκύζη) και σταδιακά τηλεματική, μπάρες στο Μετρό κλπ.
Κάτι τέτοιο δεν απαιτεί χρόνια. Μέσα σε ένα εξάμηνο μπορεί να έχει γίνει πράξη.