22-08-2013, 09:48 PM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 22-08-2013, 09:50 PM από mercedes elbo.)
(22-08-2013, 05:24 PM)garvanitis Έγραψε: Αν παρατηρήσεις θα δεις ότι έχει εκτός δύναμης και κάποια σειράς 8000 τα οποία και δεν έχουν κανέναν απολύτως λόγο να είναι εκτός δύναμης - ούτε απόσβεση δεν έχουν κάνει. Συνεπώς παραμένουν ανενεργά - αν και σε μακροχρόνια ακινησία - πιθανότατα ακινητούν λόγω σοβαρών βλαβών και έλλειψης ανταλλακτικών, όχι όμως γιατί είναι μη επισκεύασιμα. Αυτά όμως τα τρόλεϊ συνεχίζουν να αποτελούν περουσιακά στοιχεία της ΟΣΥ, βρίσκονται κάπου αποθηκευμένα και αποτελούν μέρος του ενεργητικού της. Φαντάσου ένα σενάριο βάσει του οποίου είναι συγκεντρωμένα όλα σε ένα χώρο στον οποίο ξεσπάει πυρκαγιά και καταστρέφονται. 'Οντας ασφαλισμένα αποζημιώνονται στο σύνολό τους στην υπολειμματική τους αξία (αρχική αξία μείον απομείωση χρήσης/ηλικίας).
Το γελοίο της υπόθεσης βέβαια είναι αλλού. Για κύκλωμα δρομολόγησης που απαιτεί 180 οχήματα υπάρχουν στο στόλο 366, δηλαδή εφεδρεία 101%!!! Αν υπολογίσεις το γεγονός ότι το κόστος ενός τρόλεϊ είναι περίπου 2,5 φορές αυτό ενός θερμικού λεωφορείου καταλαβαίνεις τι σημαίνει αυτό σε στάσιμο κεφάλαιο.
Δεν θα μου 'κανε εντύπωση αυτά τα 14 8000αρα να πάθαν κάποιες σοβαρές βλάβες και λόγω της γενικότερης έλλειψης ανταλλακτικών να έχουν γίνει δότες οργάνων για τα υπόλοιπα. Και άμα αρζίζουν να κανιβαλλίζονται δεν νομίζω πως εύκολα θα ξαναβγούν στο δρόμο (π.χ. Volvo τα οποιά επίσης ασφαλίζονται και τα 120 αλλά δεν ξέρω αν μπορούν να κινηθούν έστω τα μισά). Βάση αυτη τη λογική είπα πριν γιατί να ασφαλίζονται και να έχουν πινακίδες πάνω. Τώρα αν είναι αλλιώς τα πράγματα οκ.
Επίσης, γελοιό είναι και στα λεωφορεία καθώς ο επίσημος στόλος είναι 2139 οχήματα ενώ οι ανάγκες δρομολόγησης στην αιχμή είναι γύρω στα 1200 οχήματα και εδώ σε αντίθεση με τα τρόλλεϋ που γενικά είναι αρκετά προσεγμένα πολλά οχήματα βγαίνουν όπως να 'ναι και μένουν στο δρόμο. Δείτε επί ΕΑΣ πόσα οχήματα ήταν εφεδρεία https://leoforeia.gr/forum2/showthread.php?tid=1466 . Απ' τα 200 οχήματα εφεδρεία ήταν τα 21, απ' τα 85 τα 6 κ.α. δηλαδή περίπου το 10% που στα 1200 οχήματα είναι 120 όχι 900+. Άμα είχαμε ένα στόλο γύρω στα 1300-1400 οχήματα θα 'ταν πολύ καλύτερα γιατί η Ο.ΣΥ. θα απαλασσόταν από τα έξοδα περίπου 700 οχημάτων και αυτά τα χρήματα θα μπορούσε να τα διαθέσει για την συντήρηση του υπόλοιπου στόλου ώστε να κυκλοφορεί σε άριστη κατάσταση.