Σαφέστατα και μαζεύει κόσμο κι απ' τα στενά και το ξέρω πολύ καλά. Γι' αυτό και δε λέω "καταργήστε το" απλά προσπαθώ κι εγώ να δω κατά πόσο κάτι τέτοιο είναι δυνατόν. Εγώ γενικά ως προς τις συγκοινωνίες πιστεύω σε ορισμένα πράγματα:
1) Όπου υπάρχουν πολλές γραμμές με χαμηλή συχνότητα σ' έναν άξονα που περνάνε ασυντόνιστα, καλύτερα να υπάρχουν 1-2 αλλά με συχνότητα (σχεδόν) μετρό.
2) Τα τρόλλεϋ να προτιμώνται των λεωφορείων, ειδικά στο κέντρο της Αθήνας
3) Τα 18μετρα οχήματα και οι κεντρικές γραμμές να μη μπλέκουν στα στενάκια που τις καθυστερούν. Τα "στενά" να καλύπτονται από τοπικές γραμμές με midi (οι οποίες όμως θα χουν αξιοπρεπείς συχνότητες).
4) Όσο μικρότερες οι γραμμές, τόσο το καλύτερο για να είναι προβλέψιμες και να μπορείς να υπολογίσεις τι ώρα θα περάσει από τη στάση
5) Όπου υπάρχει σταθμός Μετρό κοντά, να υπάρχει λεωφορειακή σύνδεση προς αυτόν με το συντομότερο δυνατό τρόπο. Κι όχι πχ το 218 που για να συνδέσει τη Ν.Σμύρνη με τη Δάφνη κάνει 500 κύκλους. (βέβαια η Ν.Σμύρνη έχει το τραμ για γρήγορη σύνδεση με το μετρό, απλά σαν παράδειγμα το αναφέρω το συγκεκριμένο)
6) Να ενθαρρυνθεί η μετεπιβίβαση στο μετρό όπου κι αν είναι αυτό (ακόμα κι αν είναι στον Ευαγγελισμό για τα 220/221/235 κτλ.) με τη χρήση ενιαίου ή ζωνικού εισητηρίου.
7) Να χρησιμοποιείται ο κάθε τύπος λεωφορείου και τρόλλεϋ μόνο εκεί που είναι πραγματικά απαραίτητος. Πχ. δε χρειάζονται νταλικές μέσα στη Βούλα, η παραλιακή όμως τις χρειάζεται. Άρα τέρμα στη Γλυφάδα (η έστω στο Ασκληπιείο) για τα Α1/Α2 κι από 'κει τοπικό δίκτυο(και να συνδεθεί η Βούλα τοπικά και με το μετρό στο Ελληνικό). Επίσης μπορούν να δημιουργηθούν νέες τοπικές γραμμές με αποκλειστικά midi/mini που θα διέρχονται από δρόμους που ΜΟΝΟ αυτά χωράνε.
8) Όταν υπάρχουν πολλές γραμμές προς την ίδια κατεύθυνση να έχουν όλες τις ίδιες στάσεις. Δε γίνεται πχ να χεις τα 2/4 προς Κυψέλη να περνάνε από Πατησίων με στάση μπροστά στο Πολυτεχνείο και τα 022/035 από Γ'Σεπτεμβρίου και Ηπείρου με στάσεις στην Πλ.Λαυρίου και στην Ηπείρου. Ο κόσμος δεν ξέρει που να πάει. Το ίδιο ισχύει και για τις υπόλοιπες γραμμές της Πατησίων. Τα τρόλλεϋ πάνε από Πατησίων και τα λεωφορεία από Γ' Σεπτεμβρίου.
Όπως καταλαβαίνετε για να εφαρμοστούν όλα αυτά, χρειάζεται γερή αναδιάρθρωση και σε κάποιες περιπτώσεις θα πρέπει να αλλάξουν συνήθειες δεκαετιών! (πχ γιατί πρέπει τα 106/126 να βλέπουν μετρό στο... Συγγρού-Φιξ όταν ο Άλιμος είναι τόσο κοντά; ) Αυτό που δεν ξέρω ακόμη είναι το κατά πόσο θα μπορούσαν να εφαρμοστούν όλα αυτά στην παρούσα κατάσταση με τους μειωμένους οδηγούς/οχήματα της ΟΣΥ. Αλλά αποφάσισα πρώτα να σχηματίσω μια γενική εικόνα για το πως πρέπει (κατά τη γνώμη μου) να είναι τα πράγματα στις συγκοινωνίες και μετά να μπω στη διαδικασία αν κάτι είναι εφικτό ή όχι. Άλλωστε μέχρι τώρα αυτό που έχω δει είναι πως αν και σε ορισμένες περιπτώσεις θα πρέπει να πυκνώσουν πολύ κάποιες γραμμές, κάποιες άλλες ή μειώνεται αισθητά το μήκος τους και άρα θέλουν πολύ λιγότερα οχήματα ή καταργούνται εντελώς. Ακόμα το δουλεύω πάντως, δεν ξέρω αν στο τέλος θα μου "βγαίνουν τα κουκιά." Είδωμεν...
Όσο για τα τρόλλεϋ, προσπαθώ όπου χρειάζεται νέα κατασκευή εναερίου να είναι όσο το δυνατόν πιο περιορισμένη. Πχ στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για 500 μέτρα στη χειρότερη από τη Συγγρού μέχρι την Πλ.Κουντουριώτου. Το ίδιο ισχύει και για τη Δωδεκανήσου στο Περιστέρι που έλεγα σε άλλο topic.
1) Όπου υπάρχουν πολλές γραμμές με χαμηλή συχνότητα σ' έναν άξονα που περνάνε ασυντόνιστα, καλύτερα να υπάρχουν 1-2 αλλά με συχνότητα (σχεδόν) μετρό.
2) Τα τρόλλεϋ να προτιμώνται των λεωφορείων, ειδικά στο κέντρο της Αθήνας
3) Τα 18μετρα οχήματα και οι κεντρικές γραμμές να μη μπλέκουν στα στενάκια που τις καθυστερούν. Τα "στενά" να καλύπτονται από τοπικές γραμμές με midi (οι οποίες όμως θα χουν αξιοπρεπείς συχνότητες).
4) Όσο μικρότερες οι γραμμές, τόσο το καλύτερο για να είναι προβλέψιμες και να μπορείς να υπολογίσεις τι ώρα θα περάσει από τη στάση
5) Όπου υπάρχει σταθμός Μετρό κοντά, να υπάρχει λεωφορειακή σύνδεση προς αυτόν με το συντομότερο δυνατό τρόπο. Κι όχι πχ το 218 που για να συνδέσει τη Ν.Σμύρνη με τη Δάφνη κάνει 500 κύκλους. (βέβαια η Ν.Σμύρνη έχει το τραμ για γρήγορη σύνδεση με το μετρό, απλά σαν παράδειγμα το αναφέρω το συγκεκριμένο)
6) Να ενθαρρυνθεί η μετεπιβίβαση στο μετρό όπου κι αν είναι αυτό (ακόμα κι αν είναι στον Ευαγγελισμό για τα 220/221/235 κτλ.) με τη χρήση ενιαίου ή ζωνικού εισητηρίου.
7) Να χρησιμοποιείται ο κάθε τύπος λεωφορείου και τρόλλεϋ μόνο εκεί που είναι πραγματικά απαραίτητος. Πχ. δε χρειάζονται νταλικές μέσα στη Βούλα, η παραλιακή όμως τις χρειάζεται. Άρα τέρμα στη Γλυφάδα (η έστω στο Ασκληπιείο) για τα Α1/Α2 κι από 'κει τοπικό δίκτυο(και να συνδεθεί η Βούλα τοπικά και με το μετρό στο Ελληνικό). Επίσης μπορούν να δημιουργηθούν νέες τοπικές γραμμές με αποκλειστικά midi/mini που θα διέρχονται από δρόμους που ΜΟΝΟ αυτά χωράνε.
8) Όταν υπάρχουν πολλές γραμμές προς την ίδια κατεύθυνση να έχουν όλες τις ίδιες στάσεις. Δε γίνεται πχ να χεις τα 2/4 προς Κυψέλη να περνάνε από Πατησίων με στάση μπροστά στο Πολυτεχνείο και τα 022/035 από Γ'Σεπτεμβρίου και Ηπείρου με στάσεις στην Πλ.Λαυρίου και στην Ηπείρου. Ο κόσμος δεν ξέρει που να πάει. Το ίδιο ισχύει και για τις υπόλοιπες γραμμές της Πατησίων. Τα τρόλλεϋ πάνε από Πατησίων και τα λεωφορεία από Γ' Σεπτεμβρίου.
Όπως καταλαβαίνετε για να εφαρμοστούν όλα αυτά, χρειάζεται γερή αναδιάρθρωση και σε κάποιες περιπτώσεις θα πρέπει να αλλάξουν συνήθειες δεκαετιών! (πχ γιατί πρέπει τα 106/126 να βλέπουν μετρό στο... Συγγρού-Φιξ όταν ο Άλιμος είναι τόσο κοντά; ) Αυτό που δεν ξέρω ακόμη είναι το κατά πόσο θα μπορούσαν να εφαρμοστούν όλα αυτά στην παρούσα κατάσταση με τους μειωμένους οδηγούς/οχήματα της ΟΣΥ. Αλλά αποφάσισα πρώτα να σχηματίσω μια γενική εικόνα για το πως πρέπει (κατά τη γνώμη μου) να είναι τα πράγματα στις συγκοινωνίες και μετά να μπω στη διαδικασία αν κάτι είναι εφικτό ή όχι. Άλλωστε μέχρι τώρα αυτό που έχω δει είναι πως αν και σε ορισμένες περιπτώσεις θα πρέπει να πυκνώσουν πολύ κάποιες γραμμές, κάποιες άλλες ή μειώνεται αισθητά το μήκος τους και άρα θέλουν πολύ λιγότερα οχήματα ή καταργούνται εντελώς. Ακόμα το δουλεύω πάντως, δεν ξέρω αν στο τέλος θα μου "βγαίνουν τα κουκιά." Είδωμεν...
Όσο για τα τρόλλεϋ, προσπαθώ όπου χρειάζεται νέα κατασκευή εναερίου να είναι όσο το δυνατόν πιο περιορισμένη. Πχ στη συγκεκριμένη περίπτωση μιλάμε για 500 μέτρα στη χειρότερη από τη Συγγρού μέχρι την Πλ.Κουντουριώτου. Το ίδιο ισχύει και για τη Δωδεκανήσου στο Περιστέρι που έλεγα σε άλλο topic.