18-12-2014, 01:08 PM
(18-12-2014, 10:26 AM)antonis Έγραψε: Σε γενικές γραμμές έχεις δίκαιο, αλλά ο υπολογισμός είναι κάπως υπερβολικός. Και με μια βάρδια η δουλειά γίνεται , έτσι κι αλλιώς τα μαγαζιά δεν ανοίγουν πριν τις 10:00, οπότε αν υπήρχε μια αυξημένη προσφορά μεταξύ 10:00 και 18:00 δεν θα ήταν άσχημα. Ούτε χρειάζονται ενίσχυση όλες οι γραμμές, αλλά μόνο οι πιο κεντρικές. Άρα θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί η κατάσταση με 100-150 οδηγούς και αντίστοιχα λεωφορεία με πολύ μικρότερο κόστος (λιγότερο από το 1/4 από όσο αναφέρεις). Ούτε θα πέσει έξω ο Οργανισμός για 2 Κυριακές έξτρα δρομολόγια πριν τα Χριστούγεννα. Αν μπορούσαν να έρθουν και σε συνεννόηση με τα εμπορικά κέντρα και το Επιμελητήριο, ακόμη καλύτερα, αλλά υποτίθεται ότι οι συγκοινωνίες υπάρχουν για να εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό, όποτε και όπου χρειαστεί, είτε θέλει να πάει για ψώνια την Κυριακή, είτε στο γήπεδο, είτε σε μια έκθεση, είτε στη δουλεία του.
Οι συγκοινωνίες, υπό το καθεστώς "μηδενικών ελλειμάτων" που καλούνται να λειτουργήσουν πλέον (και καλώς) έχουν δύο πηγές χρηματοδότησης :
α) το δημόσιο με την επιχορήγηση που δίνει και η οποία είναι fixed.
β) τα έσοδα από κόμιστρα, προωθητικές ενέργειες, διαφημίσεις κλπ. εκμετάλλευση του στόλου.
Λόγω του πλαισίου αυτού, ήδη το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο είναι ανεπαρκέστατο. Στην Αθήνα των 2 εκ. μετακινήσεων καθημερινά, δεν έχουν απομείνει παρά 5-6 το πολύ λεωφορειακές γραμμές που έχουν συχνότητα αιχμής στο εξάλεπτο (220/1, 608, 822, Α13, ΑΒ11, 051). Ακολουθούν καμιά τριανταριά γραμμές με συχνότητα 8-9 λεπτά και ΟΛΕΣ οι υπόλοιπες έχουν στην καλύτερη περίπτωση 10-15 λεπτά ΣΤΗΝ ΑΙΧΜΗ !!
Δείτε πώς κατάντησε η υπηρεσία τρόλλεϋ μέσα σε 6-7 χρόνια και θα καταλάβετε. Με τί λεφτά λοιπόν - αν δεν πέσει σχετική επιχορήγηση - να βγούν δρομολόγια για ένα event που προγραμματίσθηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης και ωφελεί τα μεγάλα εμπορικά κέντρα; Ποιό θα είναι το όφελος της ΟΣΥ, πέρα απ' το να φεσωθεί μεροκάματα και να χρωστάει ρεπό στο ελάχιστο προσωπικό κίνησης που έχει απομείνει;;
Όσον αφορά τον υπολογισμό των οχημάτων, σαφώς και έχεις δίκιο. Δεν απαιτείται πλήρης δρομολόγηση Σαββάτου αλλά ειδική δρομολόγηση (με εξαρχής προγραμματισμό) για τέτοιες Κυριακές. Τα 350 οχήματα τα πήρα ως δεδομένο εργασίας για να καταδείξω το πρόβλημα. Ακόμη όμως και 150 οχήματα να βγάλεις (που κατ' εμέ δεν φτάνουν), δεν θέλουν λεφτά;
Υπ' όψιν ότι μόνο στου Ζωγράφου, για μια δρομολόγηση της προκοπής, θέλεις :
+3 οχήματα στο 608 (να βγούν δηλαδή 11 και με χρόνο διαδρομής τα 140 λεπτά να δώσουν συχνότητα 12-13')
+ 1 όχημα στο 235 (για να βγεί το ούτως ή άλλως οικτρό πρόγραμμα Σαββάτου)
+ 2 οχήματα στα 220/1 (να βγεί 11λεπτο που πάλι λίγο είναι)
+ 2 οχήματα στο 230 (για αύξηση χρόνου διαδρομής και επίτευξη 20λεπτης συχνότητας)