30-11-2022, 01:11 PM
(29-11-2022, 08:19 PM)Achilleas-Lykavittos Έγραψε: Όχι καθημερινά, αλλά τακτικά ανεβαίνω Κηφισίας με το Α7. Μια παρατήρηση που κάνω είναι ευτυχώς που δεν χρειάζεται να βασιστώ στα 18, 19Β, 10 τρόλεϊ για τη μετακίνησή μου, και το λέω μετά λύπης, καθώς μου είναι συμπαθές μέσο το τρόλεϊ. Για καλή μου τύχη, η αρχική & τελική στάση που κινούμαι, μου επιτρέπει πιο άνετη μετακίνηση, από το να στοιβάζομαι, όπως συχνά συμβαίνει με τους επιβάτες στα ενδιάμεσα τμήματα από Αμπελόκηπους ως Υγεία.Η κατάσταση στα τρόλεϊ πλέον είναι τραγική, σε σημείο που δεν υπάρχουν λόγια. Αρχικά οι περισσότερες γραμμές (2/4, 3, 5, 6, 11, 12, 14, 21) θα έπρεπε να έχουν κάθε 7-10 λεπτά. Ο κόσμος που τα χρησιμοποιεί είναι αντίστοιχος των 608 224 κλπ. Αλλά έχουν ανά 15 λεπτά σε ώρες αιχμής, 25 τις Κυριακές, με αποτέλεσμα να γεμίζουν οι λεωφορειακές γραμμές που περνάνε από το ίδιο σημείο (12/Α13, 6/Β9, 3/Α8, 10/550). Όμως το απίστευτο είναι ότι ούτε αυτά τα δρομολόγια τηρούνται.
Την ώρα λοιπόν που η κατάσταση με τα λεωφορεία έχει κάπως σουλουπωθεί, είναι κρίμα να μένει πίσω ένα σημαντικό κομμάτι του δικτύου, ίσως σε χειρότερη κατάσταση από ό,τι τα χρόνια των μνημονίων. Άλλωστε, το ότι υπάρχει ένα σουλούπωμα στα δρομολόγια των λεωφορείων, δεν σημαίνει ότι όλα είναι καλά. Στην αιχμή συχνά το 550 για παράδειγμα έχει 2 ή και 3 λιγότερα από τα προγραμματισμένα. Άλλα τόσα έχει κομμένα το 10, με ό,τι συνεπάγεται αυτό (αύξηση χρόνου δρομολογίων, χειρότερες συνθήκες μετακίνησης, νεύρα κλπ).
Δεν χρειάζεται να αναφερθώ στα δρομολόγια των 18, 19/19Β. Εκεί που θέλω να σταθώ είναι στο 3. Υποτίθεται ένας από τους λόγους της επέκτασης προς Ν. Φιλαδέλφεια, ήταν η δρομολόγηση 18μετρων - αλλά βλέπω ελάχιστα τέτοια να χρησιμοποιούνται, χρόνια τώρα, στο 3. Οπότε, τζίφος. Οπότε, μήπως έχει νόημα να κοπεί το 3 στα Άνω Πατήσια ξανά; Και αντίστοιχα να κοπεί το 18 και να πάρει όλα τα οχήματά του το 19Β; Όσα 18μετρα περισσέψουν από το 3, να δοθούν στο 10 ή και στο 14 (και αυτό έχει ανάγκη) ή ακόμα και στο 6.
Σίγουρα το δίκτυο των τρόλεϊ χρειάζεται ενισχύσεις και όχι πετσοκόμματα για να λειτουργήσει έστω υποφερτά ένα κομμάτι του, αλλά ειδικά τα παραπάνω μου φαίνονται ως μέτρα ανεξαρτήτως των συνθηκών. Οι (πρώην) κορμοί Χαλανδρίου έχουν πεθάνει, ένα "σωστό" 10 άνετα βγάζει την Εθν. Αντιστάσεως, η σύνδεση Κηφισίας - Αλεξάνδρας - Πατησίων συνεχώς έχει ζήτηση.
Η λογική που υπάρχει στην δρομολόγηση είναι να λείπουν βάρδιες μεσημέρι-απογευμα και πρωί να είναι κομπλέ. Έχεις για παράδειγμα το 6 με 10/10 το πρωί, και από μεσημέρι και μετά με 7/10, και πολλές φορές να είναι συνεχόμενα τα δρομολόγια που λείπουν. Αυτό συμβαίνει σε κάθε γραμμή. Στην Πατησίων το απόγευμα πολλές φορές θέλει το πρώτο τρόλεϊ 22 λεπτά, το επόμενο 24. Και έτσι δεν χωράς να μπεις ούτε στα 5 επόμενα. Μέχρι λοιπόν να προσληφθούν οδηγοί, ότι και να σχολιάσουμε για τις υπηρεσίες που παρέχουν δεν έχει νόημα.
Όσο για το 3 είναι αδύνατον να κοπεί από την Νεα Φιλαδέλφεια, καθώς θα χαθεί η σύνδεση με άνω Πατήσια. Και με όφελος ένα όχημα? Μόνο αν δημιουργηθεί μια τοπική γραμμή ΝΦ - Άνω Πατήσια ανά 10 λεπτά. Και πάλι δεν έχει νόημα. Το 619 ανά 45 λεπτά δεν το υπολογίζω