Αξιολόγηση Θέματος:
  • 1 Ψήφοι - 5 Μέσος Όρος
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2021
Γίνεται λόγος (από τους υποστηρικτές των ΚΤΕΛ) ότι βελτιώθηκε η συνολική μεταφορική υπηρεσία, ότι "είδαν λεωφορείο" μετά από χρόνια στα βόρεια προάστια, ότι υπάρχει πλέον συχνό και τακτικό λεωφορείο. Καμία αντίρρηση.

Το ίδιο όμως μπορούμε να πούμε (πλέον) και για την ΟΣΥ. Από τη στιγμή που απελευθερώθηκε από γραμμές "εξοχικές", απέκτησε πιό σύγχρονα οχήμα (έστω με leasing, έστω 10ετιας) και - κυρίως - μπόρεσε να προσλάβει προσωπικό, η βελτίωση στις δικές της υπηρεσίες είναι εξίσου εμφανής.

Άρα, θα πρέπει να συγκρίνουμε την ΤΩΡΙΝΗ κατάσταση των γραμμών ΚΤΕΛ με την ΤΩΡΙΝΗ κατάσταση των γραμμών ΟΣΥ. Κι εδώ η διαφορά είναι χαώδης για τον επιβάτη. Να τα πάρουμε με τη σειρά :
Το 2019 έχουμε μια ΟΣΥ διαλυμένη, χωρίς οχήματα, χωρίς ανταλλακτικά, χωρίς οδηγούς. Η μέση ημερήσια δρομολόγηση ανέρχεται σε 750 οχήματα (μιλάμε για θερμικά λεωφορεία πάντα).

Το μεταφορικό έργο κακό. Το 2020 αποφασίζεται από την κυβέρνηση η στήριξη των αστικών συγκοινωνιών, με την μεταφορά έργου προς ιδιώτες (ΚΤΕΛ) και την ταυτόχρονη ενίσχυση της ΟΣΥ σε όλους τους τομείς. Έτσι, αποκτούν τα ΚΤΕΛ δικαίωμα να δρομολογήσουν περί τα 200 οχήματα σε γραμμές κυρίως ημιαστικές. Μέλημά τους, να βρούν κατάλληλα λεωφορεία, να τα προσαρμόσουν στις συνθήκες της Αθήνας και να εκτελούν τα δρομολόγια που αποφασίζει κεντρικά ο ΟΑΣΑ. Όλα καλά μέχρι εδώ.

Τί έκαναν τα ΚΤΕΛ; Βρήκαν οχήματα (αρχικά δανεικά από τα αστικά της επαρχίας) και στη συνέχεια έφεραν μεταχειρισμένα από χώρες της Ευρώπης. Στην αρχή είχαν το ελαφρυντικό ότι οι χρόνοι ήταν πιεστικοί και έπρεπε όπως - όπως να δρομολογηθούν λεωφορεία. Κανείς δεν έφερε αντίρρηση. Όμως, από τότε μέχρι σήμερα πέρασαν 12 μήνες. Ακόμη και σήμερα, λοιπόν, κυκλοφορούν οχήματα ΧΩΡΙΣ ρυθμισμένες προμετωπίδες, ΧΩΡΙΣ να έχει προσαρμοστεί η εξωτερική εμφάνιση (βαφή στα χρώματα της Αθήνας), ΧΩΡΙΣ να έχει βρεθεί λύση για τη μη εναρμόνιση της τηλεματικής. Φυσικά, ως ιδιώτες, επικαλούνται τα "κενά" στη σύμβαση καθώς επιδιώκουν να εκτελέσουν το ελάχιστο απαιτούμενο και να αποκομίσουν το βέλτιστο όφελος.

Τί έκανε η ΟΣΥ; Κατ' αρχήν κατάφερε και πήρε προσωπικό, το οποίο με ηλίθιο τρόπο της το στερούσαν 10 χρόνια όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις (κινητικότητες, μετατάξεις, απαγόρευση προσλήψεων κλπ., παρά το ότι ΔΕΝ ζητήθηκε κάτι τέτοιο από την τρόικα). Εν συνεχεία της έφεραν οχήματα καθώς και ανταλλακτικά για τα ιδιόκτητά της. Οχήματα που έπρεπε να έχουν φροντίσει πολλά χρόνια πρίν. Τα οχήματα leasing, ομοίως μεταχειρισμένα και πολλά είναι από τους ίδιους οργανισμούς μεταφορών με αυτούς που προμήθευσαν τα ΚΤΕΛ (πχ MVG Μονάχου). Τα οχήματα ήρθαν στην Ελλάδα, καθαρίστηκαν, βάφτηκαν στα εταιρικά χρώματα της ΟΣΥ, εξοπλίστηκαν με τις οθόνες τηλεματικής και αποπνέουν "αέρα" καινούργιου.
Αναφέρθηκα στην MVG για να συγκρίνουμε τις νταλίκες ΜΑΝ που έχει το ΚΤΕΛ Αττικής (304/5, 122, 171) με τα ΜΑΝ Α21 που έχει το Α/Σ Βοτανικού της ΟΣΥ, διότι οι MVG μας έστειλαν άριστα οχήματα με άψογη κατασκευή. Οι μεν νταλίκες, άβαφες, πολυκαιρισμένες, χωρίς καμία περαιτέρω φροντίδα. Τα ΜΑΝ της ΟΣΥ λάμπουν και δίνουν αίσθηση ότι μπαίνει σε ποιοτικό όχημα.

Στα δρομολόγια τώρα : Τα ΚΤΕΛ βγάζουν τα δρομολόγια για τα οποία πληρώνονται και τα οποία τους ορίζει ο ΟΑΣΑ. Η ΟΣΥ, με το που ενισχύθηκε, βγάζει επίσης πολύ περισσότερα δρομολόγια, γενικά χωρίς απώλειες, σε πολύ πιό δύσκολες γραμμές (άλλο 304, άλλο 608).

Συμπέρασμα : Η παρουσία των ΚΤΕΛ δεν δίνει υπεραξία στη συγκοινωνία ως τέτοια (ενώ έχει την ευκαιρία). Θα μπορούσαν να έχουν φροντίσει τα οχήματά τους, να τελειώσουν το σήριαλ με την τηλεματική, κοινώς να δώσουν μια εικόνα ανωτερότητας σε σχέση με την ΟΣΥ, ώστε σε δυο χρόνια να έχουν το επιβατικό κοινό με το μέρος τους. Η ευκαιρία δόθηκε (μην ξεχνάμε ότι δεν είναι εύπεπτη ιδέα η ιδιωτική συγκοινωνία, και η παρούσα κυβέρνηση την πέρασε χωρίς να ανοίξει ρουθούνι). Τίποτα από αυτά δεν κάνουν. Εκτελούν ξερά ένα έργο το οποίο δεν αντέχει σε σύγκριση με τη ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΟΣΥ. Μπορεί να ακούγεται ανέκδοτο, αλλά σε αρκετά αστικά ΚΤΕΛ στην επαρχία (Λαμία, Λάρισα, Κομοτηνή) οι οδηγοί φορούν στολή/γραβάτα. Ακόμη και αυτό κάνει τη διαφορά. Η εικόνα μετράει και εκεί θα μπορούσαν να ποντάρουν.

Ο επιβάτης δεν ενδιαφέρεται για τα κενά στην κάθε σύμβαση και για "εσωτερικά" ζητήματα των ΚΤΕΛ με το ΥπΜεταφορών. Ενδιαφέρεται να έχει τις ευκολίες στις οποίες εδώ και 5 χρόνια έχει μάθει. Να ανοίγει το κινητό και να βλέπει το στίγμα του λεωφορείου, να κανονίζει τους χρόνους του, να μπαίνει σε καθαρά και φροντισμένα οχήματα. Όλα αυτά προσφέρονται από την ΟΣΥ και όχι από τα ΚΤΕΛ. To σενάριο "στήσου και περίμενε, θα έρθει λεωφορείο" δεν πουλάει πλέον.


Μηνύματα στο Θέμα
RE: Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2021 - από Citaro - 18-11-2021, 12:01 PM
RE: Πρόγραμμα Δρομολογίων - από ecoj - 18-08-2021, 03:33 PM

Πιθανά Σχετικά Θέματα...
Θέμα: Συντάκτης Απαντήσεις: Προβολές: Τελευταία Δημοσίευση
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2024 N1Ellinikou 104 13.485 8 ώρες πριν
Τελευταία Δημοσίευση: MitsosDaBest
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2023 N1Ellinikou 322 67.491 28-12-2023, 08:36 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Man Lion's city
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών των ΟΣΥ & ΚΤΕΛ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2022 N1Ellinikou 158 58.262 09-12-2022, 07:25 PM
Τελευταία Δημοσίευση: MitsosDaBest
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2020 Citaro 77 50.676 24-11-2020, 07:10 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Giannis
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2019 N1Ellinikou 165 122.342 21-01-2020, 05:22 PM
Τελευταία Δημοσίευση: kostas260
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2018 N1Ellinikou 167 126.790 29-12-2018, 03:05 PM
Τελευταία Δημοσίευση: N1Ellinikou
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2017 marios.ilioupoli 117 117.110 05-12-2017, 10:39 PM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2016 georgio 74 93.593 09-12-2016, 01:15 AM
Τελευταία Δημοσίευση: marios.ilioupoli
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2015 N1Ellinikou 149 202.396 21-12-2015, 12:20 PM
Τελευταία Δημοσίευση: Citaro
  Ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών της ΟΣΥ - Συχνότητες, δρομολόγια, σχόλια και παράπονα - 2014 ns_ 337 438.783 31-12-2014, 01:42 AM
Τελευταία Δημοσίευση: georgio

Μετάβαση στη συζήτηση:


Χρήστης (ες) διαβάζουν αυτό το θέμα: 3 Επισκέπτης (ες)