Δημοσιεύσεις: 2.008
Θέματα: 144
Εγγραφή: 15-06-2010
Αθήνα
Ανοίγει ο δρόμος για την πιλοτική κυκλοφορία λεωφορείων χωρίς οδηγό στην Ελλάδα, με νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή. Πρόκειται για διάταξη που έχει περιληφθεί σε νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και παρέχει τη δυνατότητα να τεθεί πιλοτικά, και για ορισμένο χρονικό διάστημα σε κυκλοφορία λεωφορείο χωρίς τη φυσική παρουσία οδηγού επί του οχήματος.
«Θα ανέβαινα σε λεωφορείο χωρίς οδηγό;» είναι ίσως η πιθανότερη ερώτηση που θα έθετε κάποιος στο άκουσμα της είδησης. Όπως αναφέρεται όμως στην αιτιολογική έκθεση της συγκεκριμένης διάταξης, η τεχνολογική πρόοδος επιτρέπει πλέον την ασφαλή για δημόσια κυκλοφορία λειτουργία τέτοιων οχημάτων, τα οποία πέραν των μηχανισμών, εξαρτημάτων και συσκευών που φέρουν όλα τα οχήματα της αντίστοιχης κατηγορίας, είναι εφοδιασμένα με έξυπνα συστήματα χειρισμού (ITS).
Σε κάθε περίπτωση προβλέπεται η λειτουργία εξ αποστάσεως ειδικού Κέντρου Ελέγχου, με παρουσία χειριστή, ο οποίος επιβάλλεται να βρίσκεται καθ΄ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του οχήματος στο Κέντρο Ελέγχου.
Ειδική μέριμνα λαμβάνεται για την ασφάλεια όλων των χρηστών της οδού, καθώς η θέση σε κυκλοφορία των «οχημάτων χωρίς οδηγό» υπόκειται σε σειρά διαδικαστικών και ουσιαστικών προϋποθέσεων, όπως είναι η κατάρτιση και έγκριση ειδικής κυκλοφοριακής μελέτης.
Παράλληλα λαμβάνεται ειδική μέριμνα για τη διασφάλιση αυξημένου επιπέδου οδικής ασφάλειας με τη διαμόρφωση ειδικού περιβάλλοντος κυκλοφορίας, το οποίο περιλαμβάνει την παρακολούθηση, τόσο του οχήματος, όσο και της οδού μέσω καμερών.
Ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος έσπευσε σήμερα να επισημάνει, σχολιάζοντας τα ερωτήματα που τέθηκαν από βουλευτές, ότι είναι πολύ σημαντικό το γεγονός πως η Ελλάδα συγκαταλέγεται διεθνώς στις πρωτοπόρες χώρες που συμμετέχουν σε ένα τέτοιο πρόγραμμα, ενώ διαβεβαίωσε ότι κατά την πειραματική εφαρμογή του προγράμματος θα ληφθούν όλα τα κατάλληλα μέτρα για την ασφαλή κυκλοφορία των λεωφορείων χωρίς οδηγό.
«Η κυκλοφορία των λεωφορείων χωρίς οδηγό βρίσκεται σε πιλοτικό στάδιο και η χώρα μας επελέγη για την εφαρμογή του προγράμματος σε πραγματικές συνθήκες» είπε ο κ. Παπαδόπουλος επισημαίνοντας πως «όπως προκύπτει από τις διατάξεις που εισάγονται, αλλά και όταν ρυθμιστούν οι λεπτομέρειες, θα ληφθούν όλα τα κατάλληλα μέτρα για την ασφαλή κυκλοφορία του».
«Αντί λοιπόν να χαιρόμαστε, επειδή η χώρα μας έχει ήδη προβληθεί, και θα προβληθεί ακόμα περισσότερο, και θα προωθηθεί μια καινοτόμος λειτουργία στις αγορές από την Ελλάδα, ακούω αντιρρήσεις που παραπέμπουν σε συνθήκες μιζέριας. Θα ήθελα να το ξανασκεφτείτε γιατί θα προβληθεί σε όλο τον κόσμο αυτή η πρωτοπορία της χώρας μας» επέμεινε ο υφυπουργός Μεταφορών.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου, «το Λεωφορείο Αστικού Τύπου χωρίς οδηγό επιβάλλεται να διαθέτει κατάλληλους μηχανισμούς και αυτόματα συστήματα, τα οποία εξασφαλίζουν συμπεριφορά κίνησης, πέδησης και ακινητοποίησης, αντίστοιχη με όχημα, το οποίο χειρίζεται οδηγός».
Newsroom ΔΟΛ
Πηγή
Δημοσιεύσεις: 2.008
Θέματα: 144
Εγγραφή: 15-06-2010
Δεν μπορώ να καταλάβω πια η διαφορά με αυτά με οδηγό, αφού πάλι αυτά θα ελέγχονται από το Κέντρο Ελέγχου δηλαδή με απλά λόγια ο οδηγός δεν θα βρίσκεται στο λεωφορείο. Προσωπικά δεν βρίσκω ασφαλές,
Δημοσιεύσεις: 1.119
Θέματα: 16
Εγγραφή: 29-09-2009
Το μετρό της Θεσσαλονίκης που δεν θα έχει οδηγό λες να έχει και αυτό θέματα ασφαλείας;
Δημοσιεύσεις: 2.008
Θέματα: 144
Εγγραφή: 15-06-2010
Καταρχάς άλλο το μετρό και άλλο το λεωφορείο. Το μετρό έχει λιγότερους κινδύνους,όπως δεν βρίσκει κανένα εμπόδιο μπροστά του, ενώ το λεωφορείο κινείται με πολλά οχήματα μαζί και μπορεί να συμβεί κανένα ατύχημα, και για τον χειριστή δεν τον νοιάζει γιατί πολύ απλά δεν βρίσκεται στο λεωφορείο. Ποιος εμένα με εγγυάται την κατάσταση του χειριστή; αν παράδειγμα είναι μεθυσμένος ή αν πάθει κάτι πχ αποκοιμηθεί; Δεν λέω ότι και σε αυτά με οδηγό μπορεί να συμβεί, αλλά τουλάχιστον αν είσαι ψύχραιμος επιβάτης, μπορείς να σώσεις την κατάσταση, ενώ σε αυτά δεν μπορείς να κάνεις απολύτως τίποτα. Ακόμη και για το μετρό να προσθέσω μπορεί να έχει θέματα ασφαλείας σε αυτό, αλλά όχι τόσο όσο το λεωφορείο
Δημοσιεύσεις: 1.119
Θέματα: 16
Εγγραφή: 29-09-2009
Στην περίπτωση του μετρό το εμπόδιο μπορεί πολύ εύκολα να είναι ο προπορευόμενος συρμός. Προφανώς βεβαίως οι όποιοι σχετικοί κίνδυνοι έχουν προβλεφθεί και τα οχήματα επικοινωνούν μεταξύ τους. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και με τα λεωφορεία χωρίς οδηγό τα οποία και κινούνται σε δικό τους αποκλειστικά διάδρομο. Τώρα, για το τι μπορεί να συμβεί στον χειριστή; Ό,τι ακριβώς και στον οδηγό... Και αν νομίζεις ότι μπορεί τόσο απλά ένας επιβάτης να επέμβει και να προλάβει το οτιδήποτε (ψύχραιμος ή μη) είσαι γελασμένος... Αλήθεια, τι ακριβώς φαντάζεσαι ότι μπορεί να κάνει;
Δημοσιεύσεις: 2.818
Θέματα: 48
Εγγραφή: 21-02-2012
(16-12-2014, 12:27 PM)GiannisB Έγραψε: Καταρχάς άλλο το μετρό και άλλο το λεωφορείο. Το μετρό έχει λιγότερους κινδύνους,όπως δεν βρίσκει κανένα εμπόδιο μπροστά του, ενώ το λεωφορείο κινείται με πολλά οχήματα μαζί και μπορεί να συμβεί κανένα ατύχημα, και για τον χειριστή δεν τον νοιάζει γιατί πολύ απλά δεν βρίσκεται στο λεωφορείο. Ποιος εμένα με εγγυάται την κατάσταση του χειριστή; αν παράδειγμα είναι μεθυσμένος ή αν πάθει κάτι πχ αποκοιμηθεί; Δεν λέω ότι και σε αυτά με οδηγό μπορεί να συμβεί, αλλά τουλάχιστον αν είσαι ψύχραιμος επιβάτης, μπορείς να σώσεις την κατάσταση, ενώ σε αυτά δεν μπορείς να κάνεις απολύτως τίποτα. Ακόμη και για το μετρό να προσθέσω μπορεί να έχει θέματα ασφαλείας σε αυτό, αλλά όχι τόσο όσο το λεωφορείο
Δε μπορεί να τα διαβάζω σοβαρά αυτά! Δηλαδή σε οτιδήποτε άλλο δεν υπάρχει περίπτωση να συμβεί το ακραίο αυτό σενάριο; Φαντάζομαι πως με τη λογική σου, δε θα πρέπει να μπαίνεις σε Μετρό, μην τύχει και τον πάρει ο ύπνος τον χειριστή, δεν ταξιδεύεις ποτέ με αεροσκάφος για να μην υπάρξει κίνδυνος ο πιλότος να πάθει κάτι, αλλά και δεν πηγαίνεις ποτέ στο γιατρό, μη χρειαστεί να χειρουργηθείς και όσο είσαι ναρκωμένος, συμβεί το παραμικρό.
Δημοσιεύσεις: 2.008
Θέματα: 144
Εγγραφή: 15-06-2010
17-12-2014, 02:06 AM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 17-12-2014, 02:08 AM από GiannisB.)
(17-12-2014, 12:27 AM)garvanitis Έγραψε: Στην περίπτωση του μετρό το εμπόδιο μπορεί πολύ εύκολα να είναι ο προπορευόμενος συρμός. Προφανώς βεβαίως οι όποιοι σχετικοί κίνδυνοι έχουν προβλεφθεί και τα οχήματα επικοινωνούν μεταξύ τους. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και με τα λεωφορεία χωρίς οδηγό τα οποία και κινούνται σε δικό τους αποκλειστικά διάδρομο. Τώρα, για το τι μπορεί να συμβεί στον χειριστή; Ό,τι ακριβώς και στον οδηγό... Και αν νομίζεις ότι μπορεί τόσο απλά ένας επιβάτης να επέμβει και να προλάβει το οτιδήποτε (ψύχραιμος ή μη) είσαι γελασμένος... Αλήθεια, τι ακριβώς φαντάζεσαι ότι μπορεί να κάνει;
Όλοι κουτσά στραβά γνωρίζουμε ποιο είναι το φρένο. Θα πάρουμε το πόδι από το γκάζι, μετά θα πατήσουμε φρένο και έγινε. Προσωπικά αν με συνέβαινε αυτό θα έκανα και θα έβαζα και χειρόφρενο και αλαρμ. Ο χειριστής πέρα από κυρώσεις, τι άλλο μπορεί να πάθει με την υγεία;
(17-12-2014, 01:48 AM)marios.ilioupoli Έγραψε: Δε μπορεί να τα διαβάζω σοβαρά αυτά! Δηλαδή σε οτιδήποτε άλλο δεν υπάρχει περίπτωση να συμβεί το ακραίο αυτό σενάριο; Φαντάζομαι πως με τη λογική σου, δε θα πρέπει να μπαίνεις σε Μετρό, μην τύχει και τον πάρει ο ύπνος τον χειριστή, δεν ταξιδεύεις ποτέ με αεροσκάφος για να μην υπάρξει κίνδυνος ο πιλότος να πάθει κάτι, αλλά και δεν πηγαίνεις ποτέ στο γιατρό, μη χρειαστεί να χειρουργηθείς και όσο είσαι ναρκωμένος, συμβεί το παραμικρό.
Και όμως σήμερα των ημερών πρέπει να φοβάσαι. Ο πιλότος να κάνει ανοησία δεν μπορεί, χαζός δεν είναι να παίξει κορόνα γράμματα την ζωή του, αντίθετα τους χειριστές δεν τους εμπιστεύομαι. Όσο για το γιατρό η άγνοια μερικές φορές, είναι το καλύτερο αντίδοτο αλλά από την άλλην λες να χειρουργηθείς και ότι γίνει, ας γίνει είναι θέλημα θεού.
Με τα λεωφορεία χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα πως πάνε;
Ο χρόνος όμως θα δείξει για αν είναι καλύτερα χωρίς οδηγό ή όχι
Δημοσιεύσεις: 1.119
Θέματα: 16
Εγγραφή: 29-09-2009
Από το τέλος προς την αρχή αυτή τη φορά...
(17-12-2014, 02:06 AM)GiannisB Έγραψε: Με τα λεωφορεία χωρίς οδηγό στα Τρίκαλα πως πάνε;
Δεν ήρθαν ακόμη...
(17-12-2014, 02:06 AM)GiannisB Έγραψε: Και όμως σήμερα των ημερών πρέπει να φοβάσαι. Ο πιλότος να κάνει ανοησία δεν μπορεί, χαζός δεν είναι να παίξει κορόνα γράμματα την ζωή του, αντίθετα τους χειριστές δεν τους εμπιστεύομαι. Όσο για το γιατρό η άγνοια μερικές φορές, είναι το καλύτερο αντίδοτο αλλά από την άλλην λες να χειρουργηθείς και ότι γίνει, ας γίνει είναι θέλημα θεού.
Κι εγώ σου λέω ότι ο πιλότος ξέρει τι κάνει... Ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας όμως στον πύργο ελέγχου έχει χωρίσει με τη δικιά του και είναι στα χάλια του... Τι φαντάζεσαι ότι θα συμβεί αν δεν προσέξει για παράδειγμα ότι δύο αεροσκάφη πλησιάζουν επικίνδυνα μεταξύ τους; Για τα περί υγείας δεν θα σχολιάσω...
Και πάμε τώρα στο καλύτερο...
(17-12-2014, 02:06 AM)GiannisB Έγραψε: Όλοι κουτσά στραβά γνωρίζουμε ποιο είναι το φρένο. Θα πάρουμε το πόδι από το γκάζι, μετά θα πατήσουμε φρένο και έγινε. Προσωπικά αν με συνέβαινε αυτό θα έκανα και θα έβαζα και χειρόφρενο και αλαρμ. Ο χειριστής πέρα από κυρώσεις, τι άλλο μπορεί να πάθει με την υγεία;
Πολύ σίγουρο για τον εαυτό σου σε βλέπω, αλλά ξέρεις ο δρόμος δεν είναι bus simulator... Ορίστε λοιπόν, υπόθεση εργασίας... Κατεβαίνεις με το λεωφορείο από το Ωραιόκαστρο και στην κατηφόρα στην γέφυρα της Σταυρούπολης και ενώ κινείται το λεωφορείο με γύρω στα 50-60km/h παθαίνει ανακοπή ο οδηγός... Τι κάνεις για να σώσεις την κατάσταση;
(μην μου πεις αυτό που περιγράφεις γιατί μετά θα μετράς τραυματίες και νεκρούς - με πρώτο πρώτο εσένα)
Δημοσιεύσεις: 2.008
Θέματα: 144
Εγγραφή: 15-06-2010
Αν θυμάμαι καλά, είχε γίνει κάτι τέτοιο στην Κίνα και σώθηκαν. Μακάρι να μην γίνει τέτοιου είδους ατύχημα, ο σκοπός αυτός είναι. Ας πούμε ότι γίνεται, το παραπάνω που σου είπα ή θα πήγαινα στο πίσω μέρος ή αν έβλεπα άλλον οδηγό δίπλα και το έπαιρνε χαμπάρι θα έκανε αυτό που είπα παραπάνω αυτός και ακόμη ένα θα καθόμουν αυγά μου.. Εσύ που έχεις στην κατοχή σου δίπλωμα λεωφορείου τι θα έκανες σε αυτήν την περίπτωση; Αν όμως πάθαινε ανακοπή πατώντας φρένο δυνατά, τότε τα πράγματα θα ήταν πολύ πιο εύκολα.
Ένα καλό δημοψήφισμα σε αυτό το θέμα με την ασφάλεια των λεωφορείων χωρίς οδηγό, θα ήταν πολύ καλό
Δημοσιεύσεις: 1.119
Θέματα: 16
Εγγραφή: 29-09-2009
Στην Κίνα δεν έγινε τίποτα τέτοιο, τραυματίστηκε σοβαρότατα ο οδηγός (δεν επέζησε τελικά) και το σταμάτησε ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ!
Σε περίπτωση - ω μη γένοιτο - που συμβεί κάτι τέτοιο το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι αυτό http://en.wikipedia.org/wiki/Brace_position (δεν είναι μόνο για τα αεροπλάνα). Ο χρόνος που έχεις στη διάθεσή σου είναι ελάχιστος για να πας στο πίσω μέρος (που κανείς δεν σου εγγυάται ότι και εκεί δεν θα πάθεις τίποτα), πόσο μάλλον για να κάνεις τον ήρωα...
Τώρα για το τι μπορεί να κάνει ο οποισδήποτε σε μια τέτοια περίπτωση... Αν δεν ξέρει να πώς να αντιδράσει, προσευχές. Ο κανόνας λέει ότι βγάζεις ταχύτητα, σταθεροποιείς - όσο μπορείς - το αυτοκίνητο με το τιμόνι (αν νομίζει κανείς ότι είναι εύκολο χωρίς να κάθεται από πίσω του είναι γελασμένος) και το αφήνεις να ξεθυμάνει μόνο του... Εννοείται βέβαια ότι σταθμίζεις και τους εξωτερικούς παράγοντες, αν υπάρχει κόσμος ή άλλα αυτοκίνητα δεν τα παίρνεις παραμάζωμα αλλά το βγάζεις εκτός δρόμου (αλλιώς καταφέρνεις ότι έκανε ο Ρουμάνος νταλικιέρης στην Βέροια). Αφού ακινητοποιηθεί το λεωφορείο - και εφόσον είσαι σε θέση να το κάνεις - ενημερώνεις το κέντρο με τον ασύρματο (Αστυνομία και ΕΚΑΒ θα το φροντίσουν αυτοί), το ακινητοποιείς κλείνοντας το γενικό και τραβώντας το χειρόφρενο και ασχολείσαι με τις πρώτες βοήθειες στα θύματα. Δεν αγγίζεις το φρένο (πολύ περισσότερο δε, ούτε καν σκέφτεσαι το χειρόφρενο) γιατί θα τους βγάλεις όλους έξω από το παρμπρίζ - με πρώτο πρώτο εσένα!!!
|