15-07-2014, 07:10 PM
(14-07-2014, 03:12 PM)Citaro Έγραψε: Η αλήθεια είναι (όπως πάντα) στη μέση και για το μπάχαλο στα δρομολόγια ευθύνονται τόσο οι οδηγοί, όσο και ο ΟΑΣΑ.
Παράδειγμα των γραμμών που γνωρίζω από καθημερινή χρήση (αναφέρομαι στο χειμερινό πρόγραμμα) :
235
Καθημερινή : 57' πρόγραμμα - 55 - 65' εκτέλεση λόγω κυκλοφοριακού χάους στου Ζωγράφου > δρομολόγια μπάχαλο όλη τη μέρα > υπαίτιος ΟΑΣΑ.
Σάββατο : 50' πρόγραμμα - 50'-55' εκτέλεση, ειδικά τις ώρες 11:00- 15:00 > υπαίτιος ΟΑΣΑ.
Κυριακη : 50' πρόγραμμα - 35' - 45' εκτέλεση. 'Αλλοι οδηγοί πάνε γκαζωμένοι, άλλοι πάνε σαν χελώνες, με συνέπεια η χρονοαπόσταση από 25' να γίνεται 30' - 20' ή ακόμη και 35' - 15' στην επιστροφή > υπαίτιοι οι οδηγοί.
608
Καθημερινή : 1:20' πρόγραμμα - 1:05 - 1:10 εκτέλεση. Σωστή δρομολόγηση με δεκάλεπτο "μαξιλαράκι" για απορρόφηση τυχόν καθυστερήσεων.
Σάββατο : 1:10' πρόγραμμα - 1:00 - 1:05 εκτέλεση. Τα αυτά.
Κυριακή : 1:00 πρόγραμμα - 50' - 55' εκτέλεση. Εδώ τα πράγματα είνα σφιχτά, αν και σπάνια αποδιοργανώνεται το πρόγραμμα. Συμπέρασμα : Ορθή δρομολόγηση όλες τις μέρες. ,
021
Καθημερινή : 20' + 20' πρόγραμμα - 40' - 45' εκτέλεση. Μόνιμη καθυστέρηση στην εκτέλεση δρομολογίων. Το εικοσάλεπτο, ειδικά στην κάθοδο, δεν αρκεί ούτε για πλάκα. Η Ιπποκράτους μόνιμα πηγμένη στα διπλοπαρκαρισμένα, το αυτό και η Σόλωνος > υπαιτιότητα ΟΑΣΑ.
622/815
Καθημερινή : 65' πρόγραμμα ανά κατεύθυνση. Όταν εκτελείται δρομολόγιο στο 815, ο maximum χρόνος είναι 45' -50'. Αρκετοί οδηγοί το "τρέχουν" για να προλάβουν ακόμη μεγαλύτερο διάλειμμα > μπάχαλο και αποδιοργάνωση δρομολογίων > υπαίτιοι οι οδηγοί.
Τρόλλεϋ 15
Καθημερινή : 50' ανά κατεύθυνση βάσει προγράμματος. Δηλαδή, να κατέβει τα Πετράλωνα, το Κουκάκι, να διέλθει Στύλες, Αμαλίας, Πανεπιστημίου, να μπεί Αλεξάνδρας, να περάσει το Γολγοθά της Ευελπίδων και να αναστρέψει στο Πολύγωνο. Απίθανα πράγματα, μόνιμη καθυστέρηση > υπαιτιότητα ΟΑΣΑ.
Παρεμβάσεις πρέπει να γίνουν σε αρκετούς πίνακες δρομολόγησης, αλλά και οι οδηγοί πρέπει να σέβονται τις χρονοαποστάσεις και να μην πηγαίνουν ούτε του σκοτωμού, ούτε σαν χελώνες. Οι δε "χρόνοι τροχαίας" που λένε στο site τους, ειναι φαιδρότητες για εσωτερική κατανάλωση. Στη συντριπτική πλειοψηφία τους, οι αστικές γραμμές κινούνται με ταχύτητες κάτω από το όριο ταχύτητας εντός οικισμού - 50 χλμ/ω, άρα μέσα στους χρόνους της τροχαίας είναι.
Πρέπει να ανασχεδιαστούν πολλές γραμμές, καθώς λόγω της μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου, έχουν συντομεύσει αισθητά τον χρόνο κάλυψης της διαδρομής τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι γραμμές που θέλανε μεγάλο χρόνο διαδρομής (όπως πχ Α2, 608, Ε22, 550) πλέον - σε τμήματα διαδρομών τους - συγκρίνονται χρονικά με τοπικές!
Ενδεικτικά αναφέρω χρόνους διαδρομών σε κάποιες από τις γραμμές που χρησιμοποιώ συχνά:
608 > τμήμα Κολιάτσου-Άλσος Βεϊκου & αντίστροφα, κατά μέσο όρο 15-20 λεπτά στις ώρες 9-11 πρωϊ και 6-8 βράδυ.
608 > τμήμα Ακαδημία-Κολιάτσου & αντίστροφα, κατα μέσο όρο 20λεπτο ενώ στα τελευταία βραδυνά έχουμε φτάσει το ρεκόρ των 9(!) λεπτών.
Α2 > τμήμα Σύνταγμα-Πλατεία Γλυφάδας, μεταξύ 30 και 40 λεπτών, στις ώρες 9-12 πρωί καθώς και βράδυ (από 7 και μετά).
550 > τμήμα Τροκαντερό-Πινακοθήκη, μεταξύ 18-30 λεπτών, κυρίως στις ώρες 9-11 πρωϊ και 8-12 βράδυ.
Όταν ένας οδηγός αστικού λεωφορείου, βρεθεί σε συνθήκες που επιτρέπουν αυξημένη ταχύτητα, είναι αναμενόμενο να τρέξει λίγο παραπάνω, Αφενώς μεν, διότι είναι εύλογο να θέλει να φτάσει λίγο νωρίτερα στο τέρμα και αφετέρου να εξυπηρετήσει αρτιότερα το επιβατικό κοινό που επιλέγει τη συγκοινωνία και θέλει να φτάνει γρηγορότερα στον εκάστοτε προορισμό.
ΕΛΒΟ-Δημιουργώντας Ελληνικά
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.
Να χτυπηθεί ριζικά η παράνομη στάθμευση.
Η κρίση θα βοηθήσει κάπως, να "αγαπήσουμε" τις συγκοινωνίες και ιδίως το τρένο.