12-06-2014, 01:58 AM
(Τελευταία τροποποίηση δημοσίευσης: 12-06-2014, 02:05 AM από N1Ellinikou.)
(12-06-2014, 12:55 AM)marios.ilioupoli Έγραψε: Δυσκολεύτηκες! Όταν ο ιδιώτης χρεώνει για την ίδια διαδρομή 22€, γιατί το δημόσιο να μη φερθεί έξυπνα και με φθηνότερο εισιτήριο να εξυπηρετεί τους τουρίστες; Δυστυχώς ο όλος χειρισμός, μέχρι στιγμής, είναι λανθασμένος...
- Μηδενική προώθηση,
- Χρήση λάθος οχημάτων (δε διαφέρουν σε κάτι από τα υπόλοιπα του δικτύου του ΟΑΣΑ),
- Χρήση λάθος στύλων στάσεων (οι συνηθισμένοι -πλέον- πορτοκαλομπλέ),
- Λάθος ωράρια και κυρίως,
- Λάθος θέση αφετηρίας (δε μπορείς να τη βάζεις αφετηρία παρέα με τις άλλες γραμμές της Ξαβέρη και ν' αφήνεις του ιδιώτες να λύνουν και να δένουν μέσα στο σταθμό Κρουαζιέρας).
Δε διαφωνώ με τα παραπάνω.
Όμως, το να κάνει ο δημόσιος τομέας ανταγωνισμό στον ιδιωτικό είναι τουλάχιστον άδικο. Και αυτό επειδή το δημόσιο έχει πάντα το αβαντάζ της χρηματοδότησης. Εαν φερ' ειπείν ο ιδιώτης κατεβάσει το εισιτήριο στα 5€, τότε σε λιγότερο από μια εβδομάδα θα το έχει κλείσει το μαγαζί (εκτός και αν ο ιδιώτης σε βάλει σε κάνα παλιό Nissan Vanette που θα το οδηγεί πακιστανός, τότε ίσως τα 5€ να βγάζουν κέρδος!). Για να κοστίζει το εισιτήριο αυτό 22€ -δε λέω, ποσό καθόλου χαμηλό στις μέρες μας- πάει να πει πως με αυτό το κόστος καλύπτονται τα έξοδα της εταιρίας (καύσιμα, συντήρηση οχημάτων, μισθοί εργαζομένων, εξοπλισμός όπως πχ ιματισμός οδηγών, υλικό θέσης, οπτικοακουστικά συστήματα εντός του οχήματος κλπ) ενώ παράλληλα υπάρχει και ένα σεβαστό κέρδος. Αυτή τη τιμή έχει καθιερώσει η αγορά με το αόρατο χέρι της. Άλλωστε, η υπηρεσία αυτή με το κόστος αυτό απευθύνεται σε κοινό διαφορετικό, το οποίο έχει υπολογίσει πως θα ξοδέψει κάποια χρήματα για τη περιήγησή του.
Από την άλλη μεριά, ΟΑΣΑ και ΟΣΥ δεν θα κάτσουν να τα υπολογίσουν αυτά, μιας και η χρηματοδότηση, μήνας μπει μήνας βγει, είναι εξασφαλισμένη. Δε ξέρω ποιος (αρρωστημένος) νους έδωσε το πράσινο φως να υλοποιηθεί η απόφαση περί ίδρυσης του Χ80, πάντως σίγουρα δεν έκατσε να σκεφτεί ποιο είναι το πραγματικό κόστος ενός τέτοιου εγχειρήματος. Πράγμα παράλογο κιόλας, αν σκεφτεί κανείς ότι μιλάμε για τον ΟΑΣΑ, μια κατά τον νόμο Ανώνυμη Εταιρία, η οποία έχει χαρακτήρα εμπορικό, άρα και σκοπό κερδοσκοπικό. Βέβαια, μιλάμε για μια ''κατά τα χαρτιά ΑΕ'', μιας και τον πραγματικό έλεγχο έχει το ελληνικό δημόσιο.