24-05-2012, 01:01 PM
Αναμφισβήτητα το μεγαλύτερο έργο στην Αθήνα αυτή την εποχή είναι η επέκταση του της γραμμής 3 του Μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά. Το έργο έχει προϋπολογισμό 550.000.000 ευρώ και θα είναι υπό κατασκευή για τα επόμενα 6 χρόνια. Αν και είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο καθώς υπογράφηκε μόλις στις 15 Μαρτίου 2012 οι πρώτες εργασίες είναι σε πλήρη εξέλιξη.
Αυτή την εποχή διεξάγονται από την Αττικό Μετρό σε συνεργασία με την κοινοπραξία J&P Αβαξ S.A. - Ghella SpA - Alstom Tranport S.A όλες οι απαραίτητες τοπογραφικές εργασίες για την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά. Εδώ και μέρες σε εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα συμπληρωματικών γεωτρήσεων κατά μήκος της επέκτασης του Μετρό ενώ τα εργοτάξια ακόμα δεν έχουν στηθεί στα σημεία που έχουν επιλεγεί.
Η διάρκεια των μελετών θα είναι μέχρι τον Μάρτιο του 2013 και μετά θα ξεκινήσει με πιο εντατικούς ρυθμούς η κυρίως κατασκευή, σταθμών σήραγγας και φρεάτων. Στην επέκταση της γραμμής 3 θα χρησιμοποιηθεί μεγάλος μετροπόντικας με κεφαλή 9,5 μέτρων. Η παραγγελία του Μετροπόντικα είναι σε εξέλιξη και η άφιξη του θα γίνει στις αρχές του 2013.
Στη συνέχεια θα τοποθετηθεί στην θέση εισόδου (κοντά στο φρέαρ Κομνηνού) για να συναρμολογηθεί. Θα πρέπει να σημειώσουμε πως ο Μετροπόντικας θα πιάσει δουλειά σε περίπου ένα χρόνο. Συγκεκριμένα τον Ιούνιο του 2013 θα διανύσει τα πρώτα 170 μέτρα και μετά θα ξεκινήσει το ταξίδι του προς το λιμάνι του Πειραιά.
Η πρώτη του στάση θα είναι στο σταθμό ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ (434 μέτρα στην πλατεία Αγίας Ελεούσας) στα τέλη Σεπτεμβρίου 2013. Ακολούθως το χρονοδιάγραμμα είναι το παρακάτω:
-Άφιξη στο σταθμό ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ (1.628 μέτρα) ΜΑΙΟΣ 2014 (θέση σταθμού: πλατεία Ελευθερίας)
-Άφιξη στο σταθμό ΝΙΚΑΙΑ (1.284 μέτρα) ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014 (θέση σταθμού: πλατεία Ελ. Βενιζέλου)
-Άφιξη στο σταθμό ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ (842 μέτρα) ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2015 (θέση σταθμού: Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη)
-Άφιξη στο σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ (1.211 μέτρα) ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 (θέση σταθμού: πλατεία Οδησσού σε ανταπόκριση με τον ομώνυμο σταθμό της Γραμμής 10
-Άφιξη στο σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (712 μέτρα) ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2015 (θέση σταθμού: πλατεία Κοραή)
-ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ (460 μέτρα) ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2016
Οι τελευταίες εργασίες διάνοιξης αναμένονται τον Νοέμβριο του 2016. Ο ρυθμός διάνοιξης των σηράγγων θα είναι 8-10 μέτρα ημερησίως. Ταυτόχρονα με τον Μετροπόντικα θα κατασκευάζονται και οι 6 σταθμοί με προτεραιότητα φυσικά στους πρώτους σταθμούς που θα συναντήσει το ΤΒΜ.
Από τις αρχές του 2016 θα ξεκινήσουν και οι αρχιτεκτονικές εργασίες ολοκλήρωσης των σταθμών καθώς και οι περίφημες εργασίες για την σηματοδότηση, έργο που έχει ήδη αναλάβει η Γερμανική εταιρεία Siemens με τον πρόσφατο διαγωνισμό που διήρκησε 3 χρόνια.
Σύμφωνα με το σημερινό χρονοδιάγραμμα και εφόσον δεν έχουμε καθυστερήσεις (πράγμα απίθανο) τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2017 με στόχο στα τέλη του ίδιου έτους να ξεκινήσει και η λειτουργία της επέκτασης που θα προσθέσει περίπου 130.000 νέους επιβάτες καθημερινά.
Κατά την διάρκεια κατασκευής του έργου θα δημιουργηθούν περίπου 2.000 θέσεις εργασίας, ενώ τα μεγέθη του εγχειρήματος το καθιστούν ως μία από τις μεγαλύτερες αναπτυξιακές «ενέσεις» της χώρας.
Τα περιβαλλοντικά οφέλη του έργου μεταφράζονται σε μείωση των ρύπων CO2 κατά 119 τόνους ανά ημέρα και βελτίωση των κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών συνθηκών του Πειραιά. Όλα αυτά με την προϋπόθεση πως το έργο δεν θα συναντήσει σκοπέλους κατά τη διάρκεια της κατασκευής του που είναι 5,5 χρόνια.
Αυτή την εποχή διεξάγονται από την Αττικό Μετρό σε συνεργασία με την κοινοπραξία J&P Αβαξ S.A. - Ghella SpA - Alstom Tranport S.A όλες οι απαραίτητες τοπογραφικές εργασίες για την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά. Εδώ και μέρες σε εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα συμπληρωματικών γεωτρήσεων κατά μήκος της επέκτασης του Μετρό ενώ τα εργοτάξια ακόμα δεν έχουν στηθεί στα σημεία που έχουν επιλεγεί.
Η διάρκεια των μελετών θα είναι μέχρι τον Μάρτιο του 2013 και μετά θα ξεκινήσει με πιο εντατικούς ρυθμούς η κυρίως κατασκευή, σταθμών σήραγγας και φρεάτων. Στην επέκταση της γραμμής 3 θα χρησιμοποιηθεί μεγάλος μετροπόντικας με κεφαλή 9,5 μέτρων. Η παραγγελία του Μετροπόντικα είναι σε εξέλιξη και η άφιξη του θα γίνει στις αρχές του 2013.
Στη συνέχεια θα τοποθετηθεί στην θέση εισόδου (κοντά στο φρέαρ Κομνηνού) για να συναρμολογηθεί. Θα πρέπει να σημειώσουμε πως ο Μετροπόντικας θα πιάσει δουλειά σε περίπου ένα χρόνο. Συγκεκριμένα τον Ιούνιο του 2013 θα διανύσει τα πρώτα 170 μέτρα και μετά θα ξεκινήσει το ταξίδι του προς το λιμάνι του Πειραιά.
Η πρώτη του στάση θα είναι στο σταθμό ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ (434 μέτρα στην πλατεία Αγίας Ελεούσας) στα τέλη Σεπτεμβρίου 2013. Ακολούθως το χρονοδιάγραμμα είναι το παρακάτω:
-Άφιξη στο σταθμό ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ (1.628 μέτρα) ΜΑΙΟΣ 2014 (θέση σταθμού: πλατεία Ελευθερίας)
-Άφιξη στο σταθμό ΝΙΚΑΙΑ (1.284 μέτρα) ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014 (θέση σταθμού: πλατεία Ελ. Βενιζέλου)
-Άφιξη στο σταθμό ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ (842 μέτρα) ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2015 (θέση σταθμού: Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη)
-Άφιξη στο σταθμό ΠΕΙΡΑΙΑΣ (1.211 μέτρα) ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 (θέση σταθμού: πλατεία Οδησσού σε ανταπόκριση με τον ομώνυμο σταθμό της Γραμμής 10
-Άφιξη στο σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ (712 μέτρα) ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2015 (θέση σταθμού: πλατεία Κοραή)
-ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ (460 μέτρα) ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2016
Οι τελευταίες εργασίες διάνοιξης αναμένονται τον Νοέμβριο του 2016. Ο ρυθμός διάνοιξης των σηράγγων θα είναι 8-10 μέτρα ημερησίως. Ταυτόχρονα με τον Μετροπόντικα θα κατασκευάζονται και οι 6 σταθμοί με προτεραιότητα φυσικά στους πρώτους σταθμούς που θα συναντήσει το ΤΒΜ.
Από τις αρχές του 2016 θα ξεκινήσουν και οι αρχιτεκτονικές εργασίες ολοκλήρωσης των σταθμών καθώς και οι περίφημες εργασίες για την σηματοδότηση, έργο που έχει ήδη αναλάβει η Γερμανική εταιρεία Siemens με τον πρόσφατο διαγωνισμό που διήρκησε 3 χρόνια.
Σύμφωνα με το σημερινό χρονοδιάγραμμα και εφόσον δεν έχουμε καθυστερήσεις (πράγμα απίθανο) τα πρώτα δοκιμαστικά δρομολόγια θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2017 με στόχο στα τέλη του ίδιου έτους να ξεκινήσει και η λειτουργία της επέκτασης που θα προσθέσει περίπου 130.000 νέους επιβάτες καθημερινά.
Κατά την διάρκεια κατασκευής του έργου θα δημιουργηθούν περίπου 2.000 θέσεις εργασίας, ενώ τα μεγέθη του εγχειρήματος το καθιστούν ως μία από τις μεγαλύτερες αναπτυξιακές «ενέσεις» της χώρας.
Τα περιβαλλοντικά οφέλη του έργου μεταφράζονται σε μείωση των ρύπων CO2 κατά 119 τόνους ανά ημέρα και βελτίωση των κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών συνθηκών του Πειραιά. Όλα αυτά με την προϋπόθεση πως το έργο δεν θα συναντήσει σκοπέλους κατά τη διάρκεια της κατασκευής του που είναι 5,5 χρόνια.