20-12-2011, 03:31 PM
H ΕΡΓΟΣΕ ως το τέλος του χρόνου θα έπρεπε να προχωρήσει στην δημοπράτηση σε σειρά από σημαντικά έργα τα οποία θα ολοκλήρωναν σε μεγάλο βαθμό προηγούμενα έργα όπου επενδύθηκαν δισεκατομύρια ευρώ τα οποία παραμένουν αναξιοποίητα λόγω της αδυναμίας του Κράτους να ολοκληρώσει την βασική σιδηροδρομική γραμμή της χώρας τον γνωστό ΠΑΘΕ.
Πρόκειται για τον άξονα Πάτρα- Αθήνα-Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας. Το δε εκπληκτικό είναι ότι ο σιδηροδρομικός άξονας της Αθήνας παραμένει από τις 3 Γέφυρες και κάτω πετρελαιοκίνητος ενώ τα έργα δεν αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν από τουλάχιστον το 2015.
ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΘΟΥΝ
Έχοντας χάσει το στόχο για δημοπράτηση στο τέλος του έτους τα μεγάλα έργα του Σιδηρόδρομου στην Ελλάδα μεταφέρονται για το 2012. Αναλυτικά είναι τα παρακάτω:
ΧΩΡΙΣ ΥΠΟΓΡΑΦΗ
Εν τω μεταξύ χωρίς υπογραφή παραμένει η σύμβαση για την εργολαβία των 93.000.000 ευρώ στο τμήμα Διακοπτό-Αίγιο που περιλαμβάνει και την κατασκευή όλων των σταθμών από το Ξυλόκαστρο μέχρι το Αίγιο. Ο λόγος σύμφωνα με πληροφορίες είναι πως δεν υπάρχει ΔΣ το οποίο θα κυρώσει τη σύμβαση για να μπορεί να αρχίσει να τρέχει.
Αυτά 7 μήνες μετά την δημοπράτηση του έργου και ενώ όλοι φωνάζουν για επίσπευση των έργων του ΕΣΠΑ και την ανάγκη επιτάχυνσης των δημόσιων έργων στην Ελλάδα που έχουν "κάτσει" εδώ και χρόνια παρασέρνοντας μαζί τους και μεγάλο μέρος της Ελληνικής Οικονομίας.
Πρόκειται για τον άξονα Πάτρα- Αθήνα-Θεσσαλονίκη- Προμαχώνας. Το δε εκπληκτικό είναι ότι ο σιδηροδρομικός άξονας της Αθήνας παραμένει από τις 3 Γέφυρες και κάτω πετρελαιοκίνητος ενώ τα έργα δεν αναμένεται να ολοκληρωθούν πριν από τουλάχιστον το 2015.
ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΘΑ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΘΟΥΝ
Έχοντας χάσει το στόχο για δημοπράτηση στο τέλος του έτους τα μεγάλα έργα του Σιδηρόδρομου στην Ελλάδα μεταφέρονται για το 2012. Αναλυτικά είναι τα παρακάτω:
- Κατασκευή της υποδομής της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 320 εκατομμύρια ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση Προσπελασιμότητας» στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.
- Κατασκευή Επιδομής της Ν.Δ.Σ.Γ. Τιθορέα - Δομοκός (με Ηλεκτροκίνηση και Ανακαίνιση Σταθμών Τιθορέας, Λιανοκλαδίου, Δομοκού και Κατασκευή Άνω Διάβασης στο Σ.Σ. Λιανοκλαδίου». Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 300 εκατομμύρια ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.
- «Ανάταξη συστήματος Ηλεκτροκίνησης - Τηλεδιοίκησης Σιδηροδρομικής Γραμμής στο τμήμα Αχαρναί - Τιθορέα». Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται σε 22 εκατομμύρια ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από Εθνικούς Πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
- «Υπολειπόμενες εργασίας κατασκευής κάτω διάβαση στη θέση Σαραγιά και κάτω διάβασης στη θέση Γκαζέλο και κατασκευή δύο Α.Σ.Ι.Δ. της γραμμής Παλαιοφάρσαλος - Καλαμπάκα». Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 3,1 εκατομμύρια ευρώ. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Ε.Π. «Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία, Ήπειρος 2007 - 2013» στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ.
- «Ολοκλήρωση υπολειπόμενων εργασιών υποδομής της παραλλαγής της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Ειδομένης στο τμήμα Πολύκαστρο - Ειδομένη». Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 14,350 εκατομμύρια ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από το Ε.Π. «Μακεδονία - Θράκη 2007 - 2013» στα πλαίσια του ΕΣΠΑ.
ΧΩΡΙΣ ΥΠΟΓΡΑΦΗ
Εν τω μεταξύ χωρίς υπογραφή παραμένει η σύμβαση για την εργολαβία των 93.000.000 ευρώ στο τμήμα Διακοπτό-Αίγιο που περιλαμβάνει και την κατασκευή όλων των σταθμών από το Ξυλόκαστρο μέχρι το Αίγιο. Ο λόγος σύμφωνα με πληροφορίες είναι πως δεν υπάρχει ΔΣ το οποίο θα κυρώσει τη σύμβαση για να μπορεί να αρχίσει να τρέχει.
Αυτά 7 μήνες μετά την δημοπράτηση του έργου και ενώ όλοι φωνάζουν για επίσπευση των έργων του ΕΣΠΑ και την ανάγκη επιτάχυνσης των δημόσιων έργων στην Ελλάδα που έχουν "κάτσει" εδώ και χρόνια παρασέρνοντας μαζί τους και μεγάλο μέρος της Ελληνικής Οικονομίας.